|
Anunci :: corrupció i poder : ecologia : pobles i cultures vs poder i estats : especulació i okupació |
Ja està el programa-cartell de l'ACCIÓ: 1ª mostra de videoActius i de desobediència
|
|
per aturem el pla caufec Correu-e: paremoselcaufec ARROBA rusc.net (no verificat!) Telèfon: 685 269 787 |
13 gen 2007
|
ja està el programa-cartell d'ACCIÓ. a www.mostravideoactiu.org tens tota la informació i el material gràfic i audiovisual (trailers) per a difondre. tot està en permanent construcció. digues la teva!! |
La resistència a les imposicions del poder existeix des de que neix el mateix poder, i d'això en fa molt! La desobediència s'ha fet servir històricament per a oposar-se a obligacions que atempten contra la vida, la dignitat i les necessitats bà siques de les persones, els animals o el medi ambient. Són maneres de fer que no hem inventat nosaltres: la resistència i la solidaritat són eines populars que formen part de la història de les lluites pel benestar col•lectiu. Encara que les vulguin criminalitzar i associar a delinqüència o incivisme, hi ha gent com tu i com la teva veïna jubilada que han fet, fan i faran actes prohibits i il•legals però necessaris per sobreviure en aquest món.
Amb el terme desobediència volem anomenar el que han arribat a fer altres persones en la defensa real dels interessos populars. No pretenem definir ni promoure una única visió del que significa, l'objectiu de la mostra és veure, aprendre i debatre sobre la manera de defensar allò nostre (la nostra casa, el nostre barri, la nostra muntanya, la nostra dignitat). Penjar-se d'un edifici amb una pancarta és una eina de difusió, igual que aquesta mostra és una eina per difondre diferents maneres de pensar i de resistir els interessos del poder. Tallar uns cables per evitar la construcció d'una pressa que ofegarà pobles sencers és una més de les maneres que tenim avui dia de frenar la irracionalitat del capitalisme. Hi ha moltes i ens agradaria veure-les totes!
També volem conèixer altres experiències a altres racons del món. Volem veure i aprendre altres mètodes per a aturar mà quines, com un exercici de pedagogia per a dotar-nos d'eines populars si qualsevol dia d'aquests ens veurem en l'obligació d'aturar el pla Caufec a Esplugues o altres plans caufec a on sigui. Volem acostar-nos a altres pobles i conèixer les seves visions dels conflictes ambientals, polÃtics, socials, etc.
Ens agradaria que vinguessis doncs ens hem esforçat per a oferir 12 hores de resistències i desobediència en forma de video per a enriquir-nos i donar-nos suport mútuament. Volem saber quina és la teva opinió de tot això i què proposaries fer davant tanta injustÃcia i irracionalitat. Són 12 hores però podrien ser 24, 48 o més. Gaudeix-les!
<p><a href="http://www.moviments.net/noalplacaufec/accio/cartellera2.html">ACCIÓ: 1ª mostra de videoActius i de desobediència</a> </p>
11 h. presentació
11.20h. Paterada al forum :: 2004 / Barcelona / 6 min.
11:40h. No al TAV, fermarlo e´possibile :: 2006 / vall di susa / 76 min.
El govern italià pretén fer passar el Tren d'Alta Velocitat (TAV) per la Vall di Susa. El que no s'esperaven és que els gairebé 8.000 habitants de les poblacions muntanyenques amb alcaldes en primera lÃnia s'oposarien al projecte tan fermament. Grans manifestacions, ocupacions i desbaratament de les obres, enfrontaments amb la policia.
13h. Itoiz, ito ez ! :: 2000 / vall d´irati / 50 min.
Accions realitzades per Solidari@s con Itoiz des de 1995 per aturar la construcció d’una presa que ha ofegat pobles sencers i presenta nombrosos problemes de seguretat i legalitat.
13.55h. [ videos curts ]
14-15h. DINAR DESCANS
15h. La ciudad de los otros :: 2006 / Barcelona / 19 min.
L'Ordenança cÃvica aprovada per l'ajuntament de Barcelona i aplicada a altres municipis catalans s'assimila a aquella campanya de Fraga (avui PP) “Mantenga limpia Españaâ€?.
Treballadores sexuals, skaters, activistes socials, artistes, sense-sostre... es manifesten en contra.
15.40h. Besos al Besós :: 1990 / Sant Adrià del Besós / 35 min.
Conflicte veïnal on l’ajuntament pretenia construir pisos en un solar destinat a equipaments pel barri. Forts enfrontaments entre el veïnat i les forces de seguretat de l’estat.
16.30h. Contracorriente :: 2006 / Ebre, Itoiz, Múrcia / 60 min.
Documental que vol aportar una mica de llum al fosc transfons de la guerra de l’aigua a l’estat espanyol, una lluita que, durant dècades, ha mantingut enfrontats nord i sud de la peninsula, ha destapat flagrants corrupteles politiques i ha expulsat milers de persones de les seves cases. Serà la mercantilització de l’aigua un dels elements d’opressió i motiu de conflictes del segle XXI?
18 h. M11 road. The life in the fast line :: 1995 / London / 85 min.
Aquest video presenta la història de la lluita en defensa de la vivenda i contra la M11 (una carretera de Londres). Té com a teló de fons l´aprovació del nou codi penal i narra com el barri de Claremont es converteix en un sÃmbol extraordinari del desafÃament cultural: el desallotjament més car de la història brità nica.
19.30h. [ videos curts ] ...entre ells:
Aubonne bridge action :: 2003 / autopista Ginebra-Laussanne / 8 min
Acció realitzada durant la cimera del G8 a Suïssa, on es van penjar dos activistes en un pont per tal de tallar l’autopista per on arribaven els caps d’estat. En l´acció un policia talla la corda que subjectava a dues persones a banda i banda del pont.
20.45h. La batalla de euskalduna :: 1985 / Bilbo / 37 min
Documental sobre l´acció obrera per impedir el tancament d´una empresa industrial naval prop de Bilbo. La violència i els aldarulls obrers són legÃtims?
21.30h. ... ??? :: 2006 / ?? / 80 min
Quin video serà el darrer d’aquesta mostra de desobediència?
S’accepten apostes, però no encertarà s.
Un luxe per a qui resisteixi fins el final.
La mateixa projecció és un acte de desobediència
: : : : : : : : : : : : : : : : : :
PROPERA MOSTRA?
No es projecten tots els videos i documents que s´han recopilat (és impossible!) grà cies a les aportacions de tothom que s’ha fet seva la mostra... Queden molts videos per veure! I potser ens animem a fer sessió golfa passades les 12 de la nit, depèn de tu!. De totes maneres, ens comprometem a ajudar-te a organitzar la propera mostra de Videoactius i de
desobediència al teu poble, properament.
DIFUSIÓ + INFORMACIÓ + SOLIDARITAT
Hi haurà material de difusió i informació diversa i alguna distribuidora. També ordinadors amb els videos (els projectats a la mostra i els que no es poden projectar per falta de temps). Porta un disc dur extraible per poder descarregar-t´ho o dvd’s per gravar. |
Mira també:
http://www.mostravideoactiu.org http://www.noalplacaufec.net |
 This work is in the public domain |