|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats |
[Lleida] Fora borbons dels Països Catalans
|
|
per Independentista |
11 des 2006
|
Lleida:
L'esquerra independentista manifesta al carrer el seu rebuig a la presència del borbó. |
Mentre el príncep Felip de Borbó visitava la ciutat de Lleida, l'esquerra independentista s'ha concentrat als carrers de la ciutat per manifestar el seu rebuig a la seva presència i a la monarquia. La CUP, l'Assemblea de Joves de Lleida i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans han protestat així contra la visita del príncep que, convidat per l'Ajuntament de Lleida, ha inaugurat el Parc Científic i Tenològic de Gardeny.
En el marc de la jornada de lluita convocada per l'esquerra independentista, la CUP ha desplegat aquest matí una pancarta al riu, davant l'edifici de l'Ajuntament, quan l'alcalde esperava el príncep per què visités l'edifici de la Paeria. Posteriorment, a les 12 del migdia, una concentració i una posterior marxa cap a la Seu Vella, que era visitada en aquell moment pel borbó han posat fi a les mobilitzacions de protesta contra la presència borbònica.
foraprincep.jpgDurant tot el dia, un extraordinari desplegament policial ha dificultat en alguns indrets el trànsit i en d'altres ha comportat la identificació indiscriminada de ciutadans i molt especialment de simpatitzants i militants de l'esquerra independentista. La CUP, que ha considerat insuficient el gest d'ERC de no acudir als actes, també s'ha mostrat molt crítica amb els partits al govern municipal per la seva genuflexió davant del monarca. |
Mira també:
http://www.lleida.cup.cat |
 This work is in the public domain |
Re: [Lleida] Fora borbons dels Països Catalans
|
per una |
12 des 2006
|
I la CGT o el CSC no hi eren? |