|
Notícies :: especulació i okupació |
Crònica de la manifestació l'anterior divendres contra el desallotjament de la fusteria
|
|
per la fusteria Correu-e: esberla_ajs@hotmail.com (no verificat!) |
13 nov 2006
|
|
|
|
|
Manifestació a Sarrià contra el desallotjament de La Fusteria.
L’1 d’abril del 2006 un grup de joves del barri vam okupar una antiga fusteria del casc antic de Sarrià per tal de crear un casal popular per a joves. Desprès d’innaugurar al cap de un mes i mig i de començar a construir alternatives en el nou centre social, van començar les identificacions i la citació a judici.
El passat dimarts 18 de juliol a les 11:30 els joves ocupants de la fusteria està vem citats a judici oral al jutjat de primera instà ncia nº23 de Barcelona. Coneixent aquesta citació els acusats và rem fer una petició d’advocat d’ofici i de justÃcia gratuïta, ja que els nostres mitjans econòmics són escassos, però s’ens va informar que el reconeixement de justicia gratuïta no es produiria fins al 24 de juliol. Per aquesta rao el pas següent va ser demanar amb una setmana d’antelació l’aplaçament de la vista fins que ens fos reconeguda la justÃcia gratuïta.
La resposta de la jutja a aquesta petició va ser negativa produïnt que coneguessim el nostre advocat cinc minuts abans d’entrar a la sala, temps per presentar-nos i poca cosa més, un cop a dintre es va tornar a demanar un aplaçament de la vista per impossiblitat d’haver preparat el cas per part de l’advocat. Davant d’aquesta petició l’acusació va al·legar que els acusats no havÃem pagat els 15000 euros de fiança necessaris per poder defensar-se, ja que encara no se'ns havia otorgat la justÃcia gratuïta. La jutja va acceptar el cas i el judici va quedar vist per sentència.
Sense possiblitat per defensar-nos ens ha arribat, divendres 28 de Juliol, la sentència:
“Examinada integramente la demanda interpuesta por D. IVO RANERA CAHIS contra OCUPANTES FINCA PJE. CANET 11 SARRIA condeno a los demandados a dejar la finca sita en el Pasaje Canet nº 11 de Barcelona libre y a disposición del actor con apercibiento de ser lanzados si no hicieran y a las costas del procedimiento.�
Deixat-nos només la possibilitat d'apel·lar.
Feta la apel·lació el 5 de setembre, i un cop acceptada a tramit a principis d'Octubre guanyavem 6 mesos de lluita a l'espera que els jutjats es pronunciessis a favor o en contra nostra, peró de nou l'acusació i la justécia espanyola es burlen de nosaltres demanats uns i acceptant els altres l'execució preventiva de la sentencia a l'espera que es resolgui l’apel·lació. Això es traduirà en un desallotjament preventiu imminent, aconseguint aixà els l'objectiu de la acusació tot i que encara esta obert el cas.
Davant d’aquesta situació el passat divendres a les 8 del vespre varem realitzar una manifestació pel casc à ntic de Sarrià . En aquesta hi van assistir un centenar de persones i al llarg del recorregut es varem tapiar tres immobilià ries i es va cremar un edifici de paper on s’hi podia llegir SARRIÀ S. A., denunciant aixà el model de barri que ens volen imposar i destruint-lo de forma simbòlica.
La manifestació va finalitzar a l’interior de la fusteria, un cop finalitzada dos aixents de paisà varen identificar uns nois joves que havien assistit a aquesta.
En primer lloc volem agraïr el suport de tothom qui va vanir a la manifestació, alhora que volem denunciar la forta presència policial al barri la tarda del dia en que es va realitzar la protesta.
Si l’habitatge és un negoci okupar es un dret!!
Casal popular de joves de Sarrià , La Fusteria. pstge Canet nº11 |
 This work is in the public domain |