|
Notícies :: sanitat : altres temes |
Mamacoca. I Fira íbera de l`akhulliku andí
|
|
per gass |
20 oct 2006
|
|
Fira íbera de l`akullico andí és una iniciativa que es desprèn d'un compromís transoceànic. El qual va establir un grup de persones de GASS en l'expedició 2005 per terres andines amb Mama Coca , estudiant l'ús tradicional i modern de la planta de la coca. Vam Ser acollits amb grans hospitalitats i sensibilitats per part de la Pachamama, de les comunitats originàries, de les autoritats polítiques, sanitàries i acadèmiques.
Vam Poder conèixer el gran missatge sobre la coca, és a dir, que és planta sagrada i mestra. Mama Coca gaudeix d'una potencialitat inigualable per a millorar l'adaptació dels humans al seu mitjà, ja que posseïx grans virtuts alimentoses i terapèutiques.
Va resultar extraordinari conèixer com des de la promoció de les tècniques tradicionals d'ús de coca evitaven l'abús de la cocaïna en cocainòmans i, d'una forma preventiva, l'inici de l'abús. Informació que contrasta amb l'alt grau d'ineficàcia dels nostres models de tractament, prevenció i repressió.
Explicar aquest missatge, durant els dies 14 i 15 de novembre de 2006 en el Campus de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), per part de les autoritats citades, és vital per a poder entendre la naturalesa de la problemàtica de l'abús de cocaïna i aportar una perspectiva que podria canviar la situació. Gairebé només es necessita valenties per a conèixer i prendre decisions referent a això.
Atreveixin-se a saber ... |
Mira també:
http://gass.pangea.org/esp/mamacoca.htm |
 This work is in the public domain |