|
Notícies :: laboral |
CGT davant l'aprovació pel consell Europeu de la Directiva Bolkestein
|
|
per CGT Correu-e: spccc ARROBA cgt.es (no verificat!) |
02 jun 2006
|
El Consell Europeu ha aprovat la Directiva Bolkestein. No coneixem el text exacte que han aprovat, però sembla que és l'elaborat per la Comissió després de la primera lectura del Parlament, al que han afegit el compromÃs de tots els estats membres d'elaborar una llista de condicions i autoritzacions que puguin restringir la total circulació i prestació de serveis en els seus territoris, que seran incloses en un registre, sota el control de la Comissió, perquè aquesta decideixi si es respecta el principi que siguin “proporcionals, no discriminatòries i plenament justificades per l'interès generalâ€?. Això, sens dubte, empitjora encara més la Directiva, al quedar sota la tutela de la Comissió i de la seva interpretació de si les mesures que proposen els estats membres procedeixen o no (això és, si entorpeixen la llibertat del mercat de serveis o no). |
En CGT mantenim que l'actual proposta (amb les seves modificacions) segueix sent la proposta més desreguladora de tots els serveis, inclosos els públics, amb excepció d'aquells que ja es trobaven liberalitzats com els serveis postals, els transports, les telecomunicacions i l'energia: electricitat i gas.
- Es "constitucionalitza� la llibertat absoluta o quasi o absoluta del capital tant per a localitzar-se, reubicar-se o establir-se, sobre la base de les regles de la competència, no de les necessitats socials, culturals, fiscals i mediambientals, com de la llibertat absoluta en la contractació-prestació de qualsevol servei que no afecti a “l'interès general� d'un Estat membre.
- Els conflictes d'interpretació quant a les legislacions del paÃs d'origen o d'acollida, no només introduïxen una ambigüitat quant al respecte dels drets laborals, sinó que clarament fomenten el dúmping social al definir que qualsevol persona fÃsica pot ser prestador de servei, sempre que no presti aquest servei de forma subordinada. (parlem de la proliferació de “falsos autònomsâ€? a escala europea?).
- Els poders públics, els controls democrà tics -bé via parlaments, bé via governs-, es retallen i soscaven, deixant a la ciutadania com mers consumidors per al millor desenvolupament competitiu. Les polÃtiques europees en funció del seu posicionament en la ronda de negociacions de l'OMC quant a l'Acord General de Comerç de Serveis, surten reforçades amb aquesta Directiva Bolkestein.
La nostra posició és i serà : Fora Directiva Bolkestein. És l'única manera de ser conseqüents contra la lògica de la competitivitat establerta per la Comissió i concretada en l'estratègia de Lisboa.
Només queda la segona lectura d'aquesta proposta pel parlament perquè s'aprovi la Directiva Bolkestein. Des de CGT cridem a l'enduriment de la mobilització per a evitar-ho.
Gabinet de Premsa Confederal de la CGT
Madrid, 30 de maig de 2006. |
 This work is in the public domain |