|
|
Notícies :: corrupció i poder |
Per un NO marxista i de classe
|
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Amb un parell!! |
S'acosta el dia de votar l'Estatut i jo -militant comunista- he notat a faltar a tot arreu la paraula màgica, de cara a justificar el vot: de classe obrera i marxista.
Ja sé que son paraules "passades de moda", que el món ja no va cap aquí, que sóc un nostàlgic, o millor encara un totalitari, un estalinià.
Pero mira, tú, me la sua tres collons el que diguin. Votarà que SI molta gent -inclús sembla ser gent del PP i ERC, i per descomptat gent de la classe treballadora enganyats. Votarà que NO també bastanta gent -molts, la majoria, per qüestions nacionalistes, que ni em van ni em venen.
Pero sembla que ningú dirà un NO rotund de caire marxista, que és el més conseqüent. Aquest Estatut ja era dolent al Parlament, contra el que diguin els d'Esquerra. Aquell text ja posava una mica més contra les cordes i desprotegits als i les treballadores. Ja fou parit mitjançant el típic consens català "front Espanya" -es a dir el típic consens de les classes benestants catalanes amb Espanya- i jo ja el trobava dolentíssim.
Ara diuen que és encara pitjor. Si ja era dolent, doncs ara encara ho és més.
Llengint-lo no es veuen referències que se li demanen a un texto modern. És a dir referències a la defensa del treball digne -això és contra l'atur i contra les deslocalitzacions, i el treball brossa-. Tampoc es defensa l'educació pública (tú ja m'entens...). Ni es crea un text, en general, de caire federalitzant no ja amb Espanya sino amb la resta del món. I, de la vivenda, tot és retòrica.
És un text antic, xovinista, regionalista i classista, plè de deures i sense drets. Fet per que el 35% dels catalans que viuen de puta mare continuin vivint de puta mare. No és un text modern que pugui FER FRONT a la GLOBALITZACIÓ i plantegi NOVETATS.
Per mi es NO. Un NO marxista i de classe treballadora.
GUANYAREM!! |
 This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per NANT A PEU |
25 mai 2006
|
si noi falta un NO Marxista (20 quilòmetres marxa) |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Capullo. Ves-t'en amb el teu 35% a fruïr la vida pare, lladre!! |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per homocomunista |
25 mai 2006
|
qualsevol marxista ja sabia que havia de dir que no |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
El debat primordial és no caure en el parany nacionalista.
L'Estatut reglamenta el capitalisme, el fa bò. No posa frè a les deslocalitzacions, ni al treball brossa, i s'omple la boca amb la felicitat dels catalans...però quina felicitat pot ser aquesta si tens un treball alienant o, pitjor, no en tens per que la teva empresa ha fugit? |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Aquest Estatut defensa millor els interessos de la classe treballadora de Catalunya que no pas el del 79.
No aboleix la propietat privada? és cert. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Uliànov |
25 mai 2006
|
El segon Lènin=Comuniska, àlias la "guardia roja d'en Miralles". |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per marxista |
25 mai 2006
|
Ja es veu ja que l'Estatut frenarà les deslocalitzacions...es veu, se sent, es palpa, és meravellós....Estatut volme un fill teu!!! |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per comunista si, pero espanyol no |
25 mai 2006
|
Comunista no nacionalista? Ves a cagar! Per a mi ni EUiA, ni ICV, ni el PCC, ni el PSUC, ni les CJC, ni res d'akesta pùrria son comunistes. Mentre segueixen acceptant l'estat feixista espanyol com a ens territorial, no ho podran ser mai. Un comunista mai acceptaria l'opressio d'un estat sobre un poble, de la mateixa manera ke no accepta l'opressio d'una classe sobre l'altra |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Simbirskeny |
25 mai 2006
|
La majoria de treballadors utilitzem els Rodalies de Renfe.
La majoria de treballadors no agafem l'avió per anar al nostre lloc de treball.
La nova proposta d'Estatut incorpora la cessió en competències en Rodalies i no incorpora els aeroports.
A qui li interessa el nou estatut??
Fora petitburgesos i ineptes dels moviments socials. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Primer: els comunistes NO son nacionalistes, mai.
Segon: Simbirkeny....ets un capullo. Justifiques el SI a l'estatut per la cessió de les competencies de Rodalies...éts patètic.
Jo agafo el Rodalies cada dia i el bus. I el que vull es no anar ofegat i no haver de madrugar cada dia per 600 euros, entès, fals comunista? |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per iep |
25 mai 2006
|
madrugar => matinar.
perdoneu però ho havia de fer.. xd |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per un indepe |
25 mai 2006
|
si que hi havia i hi ha un NO clarament marxista, el de les organitzacions de l'EI. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Simbirskeny |
25 mai 2006
|
Lenin, encara pitjor és justificar el NO "amb dos collons". Però està clar que això ni se t'ha passat pel cap.
La proposta de nou estatut és millor que la de l'estatut del 79 i quan tinguem una millor correlació de forces la tornarem a canviar i punt.
La resta és política ficció al servei d'ERC. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per és clar |
25 mai 2006
|
...i a nosaltres (oi simbirskeny,oi) ens agrada la real politik al servei del Psc i CiU (l´ordre dels partits no altera el producte). Ens tindiem que preocupar més que els mitjans de comunicació fossin neutrals i que es respectés la llibertat de vot, sense amagar cap posició. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Simbirskenc |
25 mai 2006
|
"és clar" tres apunts:
1.Si haguessis estudiat a la Unió Soviètica sabries perfectament que això de que l'ordre no altera el producte és en general fals.
2.Els mitjans de comunicació, òbviament no són gens objectius. Per alguna cosa porten 3 mesos informant sobre la posició de determinats partits vers l'Estatut enlloc d'informar dels seus continguts.
3.L'estatut del 30-S no era la panacea i aquest encara menys. Representa un avenç i prou. I si en menys de 25 anys tens preparades 1000 kalashnikovs per prendre la Generalitat, endavant. O si en 10 anys tenim una capacitat de mobilització per prendre el poder endavant també. Però molt em temo que per molt que no s'aprovés l'estatut, poc afectarà al nombre de kalakes que puguis reunir com en el nivell de mobilització; i haurem hagut de viure en pitjors condicions de les que podriem haver viscut d'haver-se aprovat l'estatut.
Ja us ho fareu. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per
25 mai 2006
|
|
EI marxista? no me hagas reir, ei es izquierdismo barato y poco mas
segundo, donde coño esta en analisi marxista????
pk no ha habido analisi
yo como comunista votare k si
hazun analisi de clase y luego hablamos
intento de rojo
k no sabeis na |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per (A) |
25 mai 2006
|
qualsevol que pensi una mica ja sap que votar no cambia res |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per quina llàstima que foteu |
25 mai 2006
|
les esglésies comunistes, anarquistes i totes les sectes "revolucionàries". |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Como comunista votar sí al Estatut es un tremendo error. Nada más. El análisis de clase me lo aplico cada día en mi vida diaria, que quedará marcada por un estatutillo más a favor de la explotación del hombre por el hombre y del bienestar de unos pocos que disfrutan del producto que generamos los demás. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Lènin |
25 mai 2006
|
Quina llàstima que fots tú, troç de capitalista!!!
Ves a celebrar amb cava -català això sí- les "modernes" deslocalitzacions i el preu dels pisos del teu papà, dels quals tú vies bé a costa de centenars de families. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per un |
26 mai 2006
|
esquerranisme, malaltia infantil del comunisme....
Jo votaré SI. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per indp i comunista |
26 mai 2006
|
sobre si el comunisme pot ser nacionalista...no sé si has llegit lenin sabràs que pensava del dret a l'autodeterminació!
El punt de vista marxista l'ha donat el bloc de l'EI que sempre defensa per igual les qüestions nacionals i les socials.
Ningú més que elles té la legitimitat de fer-ho ja que es troba treballant de forma activa en la Xarxa contra els tancaments d'empresa (les deslocalitzacions que tant et preocupen, lenin) en l'assamblea d'acomiadats de SEAT, agitant el carrer diariament (no només l'1 de Maig), okupant i així denunciant l'especulació... cal que seguim parlant?
Evidentment diguem NO!
cap estatut ens farà lliures!
Independència i socialisme!
La lluita és l'únic camí! |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per fem una porra!! |
26 mai 2006
|
Simbirskenc, jo només et dic una cosa: les eleccions de novembre t'ensenyaran clarament lo estúpida que és l'estratègia institucional,. moderada, mentidera, submissa i antiecologista que ha adoptat la cúpula pijoprogre d'en Sauron.
Fem una porra sobre el número d'escons que baixareu?? |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per manresà |
26 mai 2006
|
Tant de bò s'esfonsi ICV! El seguidisme de la Socioconvergència que fan és senzillament fastigòs. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per xinuxanu |
26 mai 2006
|
No, pq no s'ha fet a mida del poble i pq es decideix des de madid...
un estatut fet per borgesos i aprovat a madrid com ha d ser bo pel ciutadà treballador de catalunya...
un NO simple pero klar i contundent |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per dos |
26 mai 2006
|
IC-V, la malaltia burgesa de l'esquerra catalana...
pels trens de rodalies apuntalareu políticament el capitalisme?
esteu tocant fons |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Resistent |
26 mai 2006
|
El NO català és un NO històric, com deia molt bé en Joan Tardà, som uns independentistes accidentals, mai nacionalistes, la Independència és una fita per l'alliberament social. Salut i República!!. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per SI |
26 mai 2006
|
estará contento el marxista Piqué con este análisis. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per Un sí marxista? Quin catxondeo! |
26 mai 2006
|
Per al marxista que votarà que sí a l'estatut: el conglomerat d'organtizacions que tenen la seva matriu en el PSUC (ICV, PCC, PSUCviu bàsicament) encara no heu entès que tant la constitució del 78, com l'estatut de Sau (que en realitat era de la Moncloa), com el d'ara, són l'eina jurídica de la classes dominants catalanes (completament d'acord amb les de l'estat) per sotmetre tant la classe treballadora com les reivindicacions "nacionalistes" (com diu força gent en aquest fòrum) o d'alliberament nacional com podríem dir molts d'altres més d'acord amb la terminologia marxista (vegeu processos alliberadors al Vietnam, Cuba, Xina, Bolívia, i fins i tot, Rússia al 1917 - hagin tingut el final que hagin tingut).
El cas és que seguiu a remolc del PSC i de CiU tant durant la transició (quan vau signar els pactes de la Moncloa i tot el que us van presentar, quin gran líder teníeu a l'estat eh? Don Santiago Carrillo) com ara, que el vostre líder és en Saura, aquell que va dir que firmava l'acord Mas-Zapatero fins i tot abans de saber què collons hi deia en aquell pacte.
No ens feu empassar sopars de duro, que aquest estatut és una merda, i no se'l traga ningú.
Salut! |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per elqtdije |
26 mai 2006
|
Voteu NO a l' estatut d la moncloa.
Ja estem farts d anar a pidolar a Madrid.
Som o no Som.
Els comunistes som internacionalistes, i per ser-ho els catalans tenim dret a la nostra nació.
NO a l' estatut. Autodeterminació |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per ningú |
26 mai 2006
|
segur que serem més lliures sent una nació i marcant be la frontera pq a ningú se li oblidi qui viu en aquesta terra. Les fronteres son invencions, la terra és de tots i ningú te cap dret de posar-hi fronteres. Llibertat per tots els pobles i lliure associació entre aquests.
No crec en nacionalismes. I per suposat que cap estatut que puguin fer els "politics" millorarà res de la nostra vida...o potser algún dia podrem dir que sóm una nació i així serem feliços mentre tot continui igual.
Salut |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per simbirskeny |
28 mai 2006
|
Més que un NO històric, serà un NO minoritari i partidista. |
Re: Per un NO marxista i de classe
|
per lunacharsky (un que estava a la lluna) |
28 mai 2006
|
ai aquests estalinistes, pobrets, si no fessiu tanta por serieu entranyables
el que diu que a l'EI no hi ha marxistes, et recomano un parell de planes
www.racocatala.cat/eltalp amb un parell de bons resums sobre el marxisme nacional als anys 30
www.marxists.org la versio en catala inclou tota mena de textos de Connolly, de Nin, Maurin, Mariategui, etc a banda d'autors i autores mes classics (pots començar per l'austromarxime per exemple)
apartat de cites (per no quedar a cegues)
"un poble que n'oprimeix una altra, forja les seves propies cadenes" Marx
"el treballador que a Catalunya es anticatalanista es un inconscient reaccionari" Rovira
lerrouxisme, disfressa d'esquerres de l'espanyolisme (jo)
no no no |
|
|