|
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats : guerra |
El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
|
per PSUC viu |
21 mar 2006
|
El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià. |
El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià i contra l’ocupació imperialista de l’Iraq
En el tercer aniversari de la invasió de l’Iraq, el món sencer encara assiteix a l’expoli d’un pais i la masacre d’un poble. Les forces d’ocupació, liderades per l’exèrcit nord-americà, han desintegrat tot el que quedava de l’Estat iraquià després de la invasió i han sotmès als seus ciutadans a la més brutal de les repressions, portant a la pràctica una llarga llista de crims contra la humanitat, igual que van fer al Vietnam i altres països. Tot i això, el poble iraquià s’organitza política i militarment per combatre l’ocupació.
Per fer front a la resistència, EEUU i Gran Bretanya opten per càstigs col•lectius, detencions massives i la pràctica rutinaria de la tortura i l’assasinat. Fins a un quart de milió d’iraquians han passat per centres de detenció, segons càlculs d’ONG a la zona. A més, els esquadrons de la mort dels nous cossos de seguretat iraquians assassinen selectivament a personalitats civils, professors i altres profesionales, en un intent d’escapçar el país.
No obstant, davant d’aquest panorama, el poble iraquià, lluny de la paràlisi, està resistint i organitzant-se amb la perspectiva de reconstruir un marc democràtic, sobirà i de convivencia entre les diverses comunitat. Per això, tenim plena confiança de que aquest poble serà capaç, tal i com està demostrant, de desactivar les provocacions que intenten provocar l’esclat d’una guerra civil i enfortir la resistencia contra aquesta agressió imperialista.
Des del PSUC viu volem traslladar el nostre suport a la resistència política i militar del poble iraquià, totalment legítima, i que no hem de confondre amb el terrorisme d’Al Qaeda i d’altres grups de dubtós origen, tot i les confuses informacions que difonen els mitjans de comunicació. La victoria del poble iraquià sobre les forces d’ocupació suposaría un gran cop per l’imperialisme a escala planetaria i una victòrica pel conjunt de pobles que lluiten contra l’opressió arreu del món. |
Mira també:
http://www.psuc.org |
 This work is in the public domain |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per DIDAC |
22 mar 2006
|
Aquí lo único ilegal, lo que se puede definir como terrorismo de Estado, es el gobierno de Bush y de Blair. Y su sitio, es el Tribunal Internacional de la Haya, acusados de crimenes de Guerra.
La resistencia tiene toda la legimidad moral y democrática.
Ridícula, cobarde y sórdida la posición de la Unión Europa sobre este conflicto, al igual que sobre el tema de Palestina, o la pantomina vergonzonsa sobre Bilorrusia.
Nunca, en estos últimos 50 años y de mano de la derecha, Europa ha caido tan bajo. |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per Eric |
22 mar 2006
|
Es comparable a la actitud de los gobiernos europeos antes el avance de la Alemania nazi o la téneu presión de los mismos ante la existencia de campos de concentración durante la segunda guerra mundial. |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per al PSUC viu |
22 mar 2006
|
asi que cuando empezareis a impartir formacion militar? |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per via fora botiguers (i estalinistes reconvertits) |
22 mar 2006
|
Aneu a fer proselitisme a la via del tren, au. |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per si, home, si... |
22 mar 2006
|
Visca la resistencia iraqui, però no aqui!!
Que senzill és emetre comunicats sobre els problemes dels altres...
Per l'autoorganització del poble, partits polítics fora d'Indymedia...
Sabeu quan es va formar aquest partit a Catalunya? El 24 de Juliol del '36... curiós, oi?
Els militars ja no dominaven al carrer... la feina ja estava feta... Tota? No. Calia començar amb la contrarevolució, fer-se amb el poder institucional i aixafar el poble organitzat...
PSUC= Iniciativa... ja teniu prous mitjans, no necessiteu indymedia... |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per yo |
22 mar 2006
|
este psuc viu es una caricatura del psuc de verdad, |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per jove comunista |
22 mar 2006
|
Estúpids i desinformats, sempre contra el Psuc.
Aneu a pastar fang, capullos!!! |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per ANTI-FAes |
22 mar 2006
|
quin psuc, el fundat pel tio aquest que ara es a la FAES? jojojojojojojojo |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per jove comunista |
23 mar 2006
|
Ara és a la Faes i, per tant, ja no hi és al Partit.
De bojos desequilibrats n'hi ha a tot arreu. la política no admet paranoics i s'els fa fora del Partit.
Ah, per cert. Si aquí calgués una resistencia com la irakí, els del Psuc els primers al front!!! No com molts covards!
Aquí calen altres tipus resistències. |
Re: El PSUC viu amb la resistència del poble iraquià
|
per lector |
23 mar 2006
|
psuc viu? |