Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: un altre món és aquí : pobles i cultures vs poder i estats
L'estatut a la revista més important en esperanto
19 feb 2006
La revista Monato, la més important sobre política i actualitat escrita en esperanto, publica en el seu número del mes de febrer un article de tres pàgines sobre l'estatut de Catalunya.
La revista Monato, la més important sobre política i actualitat escrita en esperanto, publica en el seu número del mes de febrer un article de tres pàgines sobre l'estatut escrit per Hèctor Alòs, secretari de l'Associació Catalana d'Esperanto. La versió electrònica acaba de sortir i la versió en paper és ara a impremta. L'article porta com a títol "Cap a un major autogovern" i conté un requadre amb el títol "El xovinisme desbocat de la dreta espanyola". De fet, els Països Catalans són un tema recorrent a la revista i les col·laboracions catalanes (no només sobre temes del país) hi son reqüents: per exemple, el nord-català Cristià Pinard, del grup de Prada de Conflent, va escriure recentment sobre els avalots a França.

La revista, l'edita la Lliga Esperantista Flamenca, una de les associacions esperantistes més potents i que per raons prou comprensibles té molt bona relació amb l'Associació Catalana d'Esperanto. Un exemple, és que l'alliberat de l'Associació Catalana d'Esperanto, Ferriol Macip, és qui s'encarrega de la composició de la revista. Malauradament, l'edició electrònica de la revista, és només consultable per a abonats aquí, però els articles dels anys 2004 i anteriors és poden llegir lliurement aquí.

Mira també:
http://www.esperanto.be/fel/mon/index.php
http://www.esperanto-ct,.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: L'estatut a la revista més important en esperanto
20 feb 2006
Una mica de realisme i de peus tocant a terra a Indymedia! M'alegro que una gent avançada i desperta com els esperantistes s'interessin pels Països Catalans i la seva política. M'alegro d'això i de que tants catalans siguin esperantistes! Una llengua alhora internacionalista i antiimperialista. Com jo!
Sindicato Sindicat