Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Abril»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: educació i societat
Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
PB140025.JPG
Data: dimecres 15 i dijous 16 de febrer de 2006.
Hora: 14h a 16h.
Lloc: Aula 121 Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials.
av/diagonal 690 (metro L3 palau reial)
Preu: gratuït.

El curs Violència cultural i control social en el capitalisme realitzarà un anàlisis al procés de construcció en la modernitat de l’Hegemonia política per part del projecte històric capitalista, dels seus complexes mecanismes ideològico-culturals de producció de consens en el si de la societat, així com una aproximació a possibles fronts d’acció contra-Hegemònics per a la creació d’una nova societat amb modes de vida, comportaments i racionalitat aliens a la cultura del capital.

Programa:

Sessió 1 (dimecres 15 de febrer):
- Alguns aclariments previs: Els conceptes de violència cultural i control social.
- L’Estat pre-modern. La religió com element moralitzador de la vida social.
- La modernitat i la concepció ampliada de l’Estat (poder-autoritat). Hegel i Weber.
- L’endarreriment del marxisme sobre la qüestió de l’Estat. (II -Bernstein, Kautsky, etc.- i III -Lenin, Luxemburg, Trotsky, etc.- Internacional).
- Gramsci: política i cultura. Les seves aportacions a la teoria marxista. Els conceptes d’Hegemonia política, Societat Civil, Intel·lectual orgànic i Bloc històric. La quotidianitat-mite.
- Modernitat i capitalisme. Mercantilització de les relacions socials.
- Foucault: la microfisica del poder.

Sessió 2 (dijous 16 de febrer):
- El concepte de reflexibilitat (Bourdieu, Wacquant).
- El desmantellament dels recursos reflexius per enfrontar les dinàmiques del capital:
. La positivització de la ciència (informació vs. coneixement -Morín-);
. Mundialització i folklorització de la cultura (el concepte d’identitat restringida).
- Cap a una reforma cultural. La subversió del sentit comú. Els conceptes de Revolució passiva, guerra de posicions i guerra de maniobres.
- El fracàs dels projectes històrics anti-capitalistes. Causes. Ideologia i cultura en el projecte socialista.

Imparteix el curs:
Albert Noguera Fernàndez. Advocat i politòleg. Doctorant a la Universitat de L’Havana (UH) i a la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló. <albertnoguera78 ARROBA hotmail.com>.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
Des de la CEPC de la Universitat Miguel Hernández d'Elx estem portant a terme, des del 25 de gener i fins a final de curs, un projecte d'escola popular revolucionària. Intentem bastir d'eines a totes aquelles persones que volen alliberar la seua consciència i el seu poble a través de matèries com l'ecologia, el gènere, el pensament marxista o la història.

Des del 25 de gener i fins a final de curs podreu trobar, al Casal Jaume I d'Elx (C/ Sant Jordi 2), l'Escola Popular Revolucionària, on es desenvoluparan les següents matèries:

> Ecologia

Ponent: Eduard Roselló (Doctor en química i militant de l'MDT moviment de defensa de la terra). Es parlarà dels components del medi ambient i factors que l'afecten així com plantejar els problemes energètics d'aquest segle i quines mesures es poden adoptar al respecte.

> Gènere

Ponent: Isa Cascales (Llicenciada en Psicologia per la UV). S'exposaran els problemes que ens afecten a ambdós gèneres, especialment a la dona, i es desenvoluparan quines són les circumstàncies que causen la discriminació de gènere.
Què hem de fer front al patriarcat?

> Pensament marxista

Ponent: Antoni Infante (Militant del Moviment de Defensa de la Terra (MDT)). El pensament marxista com a clau per a l'alliberament de les classes socials, i del poble català.

> Història

Ponent: Aquil·les Rubio (Professor d'Història).
Història dels Països Catalans.

Per a inscriure't truca al telèfon 965420931 o envia'ns un correu a escolapopular ARROBA gmail.com, o bé també si el que vols és rebre informació. La matrícula són 25 euros (sense quatoes mensuals).

APRÈN i LLUITA!
Re: Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
Estic molt d'acord amb aquest curs que es fa a la UB...però no entenc que al mateix temps organitzeu un seminari a la UPF amb el Bofill...ultraliberal donde los haya

Molta sort amb el curs!
Re: Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
L'important és el debat, i el curs de teories de l'Estat a la UPF, és un curs que gira al voltant del debat de diferents textos (més o menys propers..).
D'altra banda la diferencia d'enfocament pel que fa els diferents seminaris, cursos... reflexa la pluralitat de l'organització estudiantil, una pluralitat que permet anar totes a una en la defensa dels interessos dels i les estudiants. Pel que fa posicionaments al voltant de l'ensenyament les diferents assemblees de la CEPC de Salses a Guardamar, van totes a una!
Si té solucionat una mica els dubtes, em sentiré contenta.
Re: Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
Veig que la CEPC s'està movent molt i en la bona direcció.

Salut i moltes felicitats!!!
Re: Violència cultural i control social en el capitalisme (Cepc)
12 feb 2006
sembla molt interessant el curs. ens veiem allí.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more