Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió : especulació i okupació
Denúncia per maltractaments durant la detenció de la mani pel CSO La Gàbia (Lleida)
04 feb 2006
Durant aquesta setmana, els 3 detinguts en la manifestació contra el desallotjament de La Gàbia del passat 5 de novembre, han presentat una denúncia per maltractaments als Jutjats de Lleida.
Això vol dir que en el moment de les detencions, durant el trajecte a comissaria i al arribar-hi, agents dels Mossos d’Esquadra, de paisà i uniformats, van fer un clar abús d’autoritat colpejant, insultant i amenaçant als 3 joves.



A un d’ells se’l va immobilitzar tirant-li esprai lacrimògen directament als ulls, fet pel qual el jove va tenir fortes molèsties durant 3 dies.

A un altre dels detinguts el van colpejar indiscriminadament per darrera tirant-lo a terra, i el jove va patir una lesió al genoll havent de portar crosses en les setmanes posteriors de la detenció.

Finalment el tercer jove va patir una forta lesió a les costelles, conseqüència de les puntades de peu que va rebre un cop ja estava immobilitzat i emmanillat a terra.

A tot això cal sumar-hi una actitud prepotent dels agents dels Mossos d’Esquadra, que no van parar de pressionar psicològicament als 3 detinguts, ridiculitzant-los i amenaçant-los constantment. Cal tenir en compte que els 3 joves estan acusats d’atemptat a l’autoritat. És a dir, que segons la policia, els detinguts van agredir als agents... La realitat però és ben diferent.

Van ser els Mossos els que van agredir als joves com demostren els informes mèdics que s’han presentat avui, juntament amb la denúncia.

Actualment hi ha dos processos oberts que afecten al CSO La Gàbia. D’una banda els càrrecs que tenen els 3 detinguts en la manifestació continuen intactes. Això comporta que des del passat novembre hagin de presentar-se cada 15 dies als Jutjats a firmar. Tard o d’hora, encara no hi ha data, s’hauran d’enfrontar a un judici acusats d’uns fets que no han comès.

D’altra banda, la denúncia presentada per l’EMU contra els okupants de La Gàbia segueix endavant. De moment només ha declarat un dels tres imputats i l’Ajuntament manté l’amenaça de desallotjament d’un espai que només pretén donar alternatives sinceres a les mentides del sistema i la societat.

CSO La Gàbia i Assemblea Antirepressiva de Ponent
Mira també:
http://www.suportponent.net

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Denúncia per maltractaments durant la detenció de la mani pel CSO La Gàbia (Lleida)
06 feb 2006
A la pàgina www.alestrinx.tk , podeu trobar un arxiu per descarregar i recollir firmes en favor del cso la gàbia.
Salut i resistencia

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more