Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: globalització neoliberal
[Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
27 nov 2005
Durant els dies 27 i 28 de novembre es reuneixen a Barcelona diferents caps d’estat de la conca Mediterrània, Chirac, Sharon, Berlusconi, Mohamed VI, Zapatero, Mubarak, Blair - com a president de torn de la Unió Europea -, Bouteflika...
La Conferència Euromediterrània pretén rellançar els acords presos el 1995 entre la UE i 12 països del Sud del Mediterrani, aquests acords havien de servir per a establir “una zona de diàleg, d’intercanvi i cooperació que garanteixi la pau, l’estabilitat i la prosperitat� i contribuir a millorar les condicions de vida dels homes i les dones dels països del sud de la Mediterrània. A la pràctica ha servit per a enfortir el projecte d’una Europa Fortalesa, que garanteixi els interessos econòmics de les empreses multinacionals i els estats.

D’aquesta manera la UE pretén fer front a l’imperialisme nord-americà i recuperar la seua influència sobre les antigues colònies. Amb aquesta política neocolonialista es dirigeix la política dels estats de la riba sud de la Mediterrània, d’una banda es permeten estats-policia que controlen la població local i actuen com a barrera contra la immigració, permetent règims autoritaris i com els d’Algèria o el Marroc, i s’alcen nous murs contra Palestina, el Sàhara, Ceuta o Melilla. D’altra banda els obren les portes als interessos econòmics de les potències del nord.

No volem una Mediterrània de persones il·legals i règims antidemocràtics (siguin del Nord o del Sud), d’estats imperialistes i estats colonitzats, de pobles i nacions oprimides. No volem una Mediterrània al servei dels interessos de les multinacionals. Els i les joves volem una Mediterrània de pobles lliures, d’homes i dones lliures, que respecti la sobirania de cada poble i l’autogestió dels seus recursos.

cap persona oprimida, cap poble oprimit
joves rebels contra l’imperi dels estats!

La Cimera Euromediterrània, darrera el discurs de la convivència i la cooperació entre cultures amaga la conivència entre diferents estats que tenen com a característica comuna el poc respecte cap a les cultures i pobles oprimits i la repressió que exerceixen contra les persones que lluiten per la seua llibertat.

En aquesta Cimera Euromediterrània hi participaran coneguts genocides com Arial Sharon, el primer ministre israelià ha portat la bogeria del sionisme fins l’extrem, i ha construït un mur que oprimeix encara més el poble palestí. També hi seran presents altres responsables de coneguts genocidis com Mohamed VI, rei del Marroc, que manté l’ocupació sobre el Sahara. Aquesta ocupació, que es dugué a terme fa 20 anys amb la Marxa verda va comptar amb el vist i plau del govern franquista en plena agonia del dictador i el de la ONU, que mai ha forçat el Marroc a descolonitzar el Sahara ni a realitzar el referendum promès al Front Polisari.

Hi participaran estats com l’espanyol, el francès o l’italià, coneguts per la seua dèria destructora contra Còrsega, Sardenya, Occitània, Bretanya, el País Basc, Galícia o els Països Catalans. Aquests estats reprimeixen diàriament els moviments independentistes, la detenció de 10 independentistes gallecs fa unes setmanes, el sumari Segi-Haika-Harrai, o les detencions contra joves corsos, en són una mostra. Tampoc els catalans ens lliurem de la dinàmica repressiva d’aquests estats amb casos com els Tres de Gràcia, els joves de Torà i una llarga llista d’exemples.

El jovent dels Països Catalans no acceptem ni acceptarem una Mediterrània basada en estats imperialistes, imperis colonials ni colonies explotades. Ens cal fer de la Mediterrània un marc de relacions polítiques, socials i econòmiques basades en la sobirania dels pobles, la llibertat de les persones i el respecte entre nacions, esdevenint així un exemple mundial de democràcia real i participativa i un referent de pau entre pobles.

BCN + 10 >> L’europa del capital i la mediterrània neocolonial

El procés de contrucció europea s’ha basat, des dels seus inicis (tractats de Roma i Mastrich), en el desenvolupament de grans mercats que permetin la lliure activitat de les grans empreses multinacionals. Aquest procés, construït d’esquenes a als i les ciutadanes per l’alta esfera polítia i financera del continent, ha portat a la progressiva precarització de les classes populars europees. Les privatitzacions, deslocalitzacions, la temporalitat i la desaparició dels drets i serveis socials han estat alguns exemples del resultat d’auqesta Unió Europea (UE) d’nvolució democràtica.

Al mateix temps que la UE i altres zones del nord es desenvolupaven en el capitalisme més salvatge, l’expansió colonial de grans empreses (en estreta col·laboració amb els governs) han tornat a colonitzar la riba sud de la mediterrània. El trasllat de producció ha esdevingut un trasllat d’explotació laboral que ha condemnat als i les treballadores dels països pobres a una situació de quasi-esclavitud (sense drets ni prestacions socials). Europa juga així un paper clau en el creixement exponencial de les diferències nord-sud, de la mà dels EUA, Russia o el Japó entre altres. Lluny d’ajudar al desenvolupament i autosuficiència dels països del sud, se’ls ha condemnat a l’explotació eterna restant lligats de peus i mans pels organismes internacionals controlats pel nord (FMI, OMC, Banc Mundial...).

La precarietat i desesperació en que es veuen abocades les ciutadanes del sud ha provocat enormes fluxes migratoris cap al nord de persones que cerquen millor qualitat de vida o, en molts casos, la simple supervivència. Mentre que l’esperança de vida del nord ronda els 80 anys, en la major part del continent africà no sobrepassa els 35 o 40. Però la UE té una resposta a les conseqüències de la seva política neocolonial: tanques més altes, expulsions i inhumanes lleis d’extrangeria. Pretenen una Europa fortalesa on hi entrin beneficis del sud tot obviant aquelles que hi viuen o hi moren.

Tota aquesta política econòmica va lligada a la força bruta. Quan un país es resisteix a la intervenció econòmica o un dictador obstaculitza els interessos del nord, la UE i els EUA es donen la mà de l’OTAN i amplien la democràcia de la precarietat als nous móns. Iraq, l’ex-Iugoslàvia, Afganistan o les nombroses expedicions belico-humanitàries dels cascos blaus de l’ONU en són clars exemples. Ni Sharon, ni Mohamed VI ni la monarquia saudita semblen problemes per Bruseles o la Casa Blanca.

La Mediterrània, pont de cultures i civilització

Malgrat el procés de contrsucció de l’Europa del capital que amplia distàncies amb la riba sud del mediterrani, els països d’una i altra banda del mar tenen moltes coses en comú. La història dels Països Catalans ha anat estretament lligada a la mediterrània. Batalles i guerres omplen segles d’història i relacions mediterranies. Però no tot han estat conquestes i reconquestes, sinó que arreu de la conca medietarrània ens uneixen trets propis. Els anys d’història comuna pesen en les nostres cultures, són el fonament d’aquestes.

Des de l’agricultura fins a la gastronomia, passant per les tradicions i la llengua estan plenes de semblances i connexions d’una i altra banda del mediterrani. Aquest ha estat un marc de relacions culturals, econòmiques i polítiques durant segles o mil·lènis i ho continuen sent. Malgrat tot queda un llarg camí per recorrer. Fer de la mediterrània un projecte polític de relacions humanes i i internacionals és la garantia per mantenir els trets identitaris propis de les nacions que la componen i de construïr una alternativa econòmica, social i democràtica a l’evolució del capitalisme al segle XXI.

Novembre de 2005
Maulets, el jovent independentista revolucionari
Mira també:
http://www.maulets.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
27 nov 2005
calleu intoxicadors menys comunicats i més feina real de carrer...més alternatives que en prou feines teniu representació en tot el país...
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
27 nov 2005
calla madero
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
27 nov 2005
vaia xapa...els maulets ni l`entenen....
u deu aver escrit un de la cup...
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
27 nov 2005
MAULETS una colla de mentiders igual ke la jerkis. Es patetic com poden ser cr`ttics en el model de societat, quan són els primers que no acepten les crìtiques. Senyors i senyores de MAUETS primer avamç de criticar feu AUTOCRÌTICA.
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
28 nov 2005
Xaval encara estàs ratllat pq no et van fer el concert?
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
28 nov 2005
però que us penseu, que la gent de maulets no sap escriure un comunicat o ke¿?
bon comunicat
endavant maulets!
Re: [Maulets] Cap a la mediterrània dels pobles lliures...STOP BARCELONA + 10
28 nov 2005
prou sectaris i intoxicadors del moviment!
endavant maulets i cajei!

no esta el pati per criaturades...
Sindicato Sindicat