|
|
Notícies :: criminalització i repressió |
Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
|
per Francisco Franco |
05 nov 2005
|
Casi dos meses antes de Navidad, las bodegas que elaboran espumosos con la contraetiqueta de la Denominación de Origen Rueda ya tienen prácticamente vendidas o apalabradas todas las botellas y reconocen estar desbordados por los numerosos pedidos procedentes de todas las comunidades autónomas españolas. Peticiones que no van a poder ser atendidas debido a que la producción es muy limitada, aunque aumenta entre el 10 y el 15 por ciento cada año. |
Ajenos a la batalla polÃtica surgida en torno al Estatut y también al boicot lanzado contra los productos catalanes, entre ellos el cava, los bodegueros admiten que no pueden servir todo el espumoso que se les reclama, sobre todo desde empresas de lotes de Navidad que hasta ahora ni se habÃan acordado de los espumosos de Rueda.
Javier Ayala, de Bodegas de Crianza de Castilla La Vieja, que este año ha elaborado 180.000 botellas de espumoso, asegura que 'nos están desbordando por el boicot al cava catalán desde hace un mes cuando, en realidad, empezamos a degollar -el último proceso de elaboración- hace quince dÃas'. Los pedidos proceden de los puntos más distantes del paÃs, Bilbao, Valencia, Murcia, Ciudad Real y, sobre todo, de Madrid.
Desde el Grupo Yllera, con una cosecha de 60.000 botellas de espumoso este año, su director comercial, Roberto GarcÃa, señala que 'desde hace veinte dÃas los pedidos son exagerados'. Los pedidos se reciben desde AndalucÃa, Asturias, Bilbao o, incluso, Palma de Mallorca.
Pero lo que más ha sorprendido a ambas bodegas son los 'pedidos importantes' de empresas de lotes navideños, 'un sector prácticamente vetado para nosotros hasta ahora', señala Ayala. El presidente del Consejero Regulador, Ã?ngel Vaquero, apuntaba ayer que 'si hoy tuviésemos 500.000 botellas, estarÃan vendidas'. |
This work is in the public domain |
Comentaris
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per kiko pako |
05 nov 2005
|
ostia i despres ens diuen a nosaltres allo del terruño i nazionalistes etc, ollons
Viva espumosos rueda! Viva |
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per los muertos vivientes |
05 nov 2005
|
¿Son estos los que colocan etiquetas con la cara del dictador en sus vinos?.
Torrente vive, la eghpaña nazi y casposa sigue..., y trae con peste a muerto, los peores recuerdos. |
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per agente 0069 |
05 nov 2005
|
Si; todo lo que querais, pero os vais a meter el cava catalán por conducto rectal.
Y dado que se trata de un conducto por el que os gusta ser penetrados, os vais a meter por el toda una ristra de productos cuya lista es de lo mas ilustrativa especialmente en cuanto a la gran cantidad de alternativas que, a corto o medio plazo, va a hacer que todo el empresariado firmante de la patraña estatutaria maldiga l día que firmó.
Aparte de las bodegas de Rueda, hay otras y, si hace falta, importaciones de Chile. |
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per los muertos putrefactos montados a caballo |
05 nov 2005
|
Ja, ja, ja,... Vaya amenaza, se desmorona el capital catalán. Ya era hora que entre capitalistas os pegáseis unos cuantos mordiscos. Ya veo a la familia real cumpliendo con el cava tus "mejores" fantasias e invitándote a participar como buen eghpañol.
Muerte al capital y a los descerebrados fascistas..., pero antes dejarme reir un poquito al ver como os dáis de ostias entre vosotros. |
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per agente 0069 |
06 nov 2005
|
Lleva cuidado no te lluevan a ti buena parte de esas ostias. Servirán, al menos, para ponerte el cerebro en su sitio. Ahora, lo tienes en el culo. |
Re: Los pedidos desbordan la producción de espumosos de las bodegas de Rueda
|
per Albert jomateix@hotmail.com |
06 nov 2005
|
Cadascú té dret a gastar els seus calers en el que vulgui.
Em penso que hi ha gent a Catalunya ja fa el mateix però en direcció contrària i ha deixat de comprar productes espanyols.
En fi. Alguns se sentiran més bé fent aquestes coses. La majoria de gent, aquí i arreu, em penso que el que fan és tractar de plenar el carro de la forma el més barata possible. La pàtria no et fa arribar a fi de mes.
Que el compte de resultats d'uns quants capitalistes podrits de calers no tingui uns beneficis obscens, sinó només bons, no em sembla cap cosa preocupant, com a treballador. Em preocuparia que es perdessin llocs de treball, però això no passarà.
Personalment, jo ho trobo molt graciós.
Sembla que els de la dreta espanyola han sentit algunes campanes sobre les tàctiques de l'esquerra.
Els boicots a empreses neixen al moviment antiglobalització, com una forma de presionar a les transnacionals que, per la seva pròpia dimensió, escapen dels controls legals estatals i, per exemple utilitzen mà d'obra escalava, o nens, o destrueixen el medi ambient...
Es tacta d'una acció concreta contra una empresa, i secundada de forma àmplia durant un periode de temps llarg.
El boicot a empreses ha tingut exit en alguns casos. Es una acció no-violenta i, per a la dreta neo-liberal, la "demostració" de que des del mercat es pot influir inclús per fer respectar els drets socials.
De totes formes sembla una mica massa comparar l'explotació infàntil al sud-est asiàtic per a fer pilotes de futbol amb una proposta d'estatut d'autonomia.
El que motiva al boicot és fer fora el PSOE i s'aprofita de la catalanofobia com a únic argument real per al seu èxit.
Perque el cas és que la proposta d'estatut te un tràmit legal. On es podrà modificar. Això desmotiva bastant qualsevol boicot.
A més, s'identifiquen a la globalitat de les empreses catalanes com a objectius de l'atac. És un error tàctic: hi han massa objectius i poc definits. Per tant les pèrdues, cas de produïr-se, estaran molt repartides.
Tot plegat, res. Ara per ara, cap empresa tancarà pel boicot. No es perdrà cap lloc de treball.
Si dura massa, però, més d'un i més de dos es plantejaran anar a vendre o comprar a un altre lloc. La famosa unitat de mercat de la que alguns parlen té números per anar-se'n a n'orris.
I pot durar? potser sí. El PP ja ha dit que ells diran que no a tot. Jo crec que ells pensen que finalment no hi haurà estatut. Que uns o altres trencaran la negociació. La palanca és la definició de Catalunya com a nació. Això és inacceptable per molts votants a Espanya. En canvi, és inacceptable renunciar a aquesta definició per a molts votants nacionalistes. El PP creu que el PSOE no acceptarà aquesta definició. En el seu càlcul, aquesta definició obligarà al PSOE a votar en contra de l'estatut quan arribi el moment. Ells quedaran com els únics que han defensat la unitat d'Espanya. El PSOE perdrà molts vots a Catalunya. El tripartit saltarà pels aires. ERC retirará el suport al PSOE al congrés. Els del PP es veuen amb majoria absoluta d'aquí a un parell d'anys.
Naturalment, però, la hipòtesi pot estar equivocada i que s'aprovi un estatut amb la definició de Catalunya com a nació.
Cosa, que dit sigui de pas, és tan absurda com la definició d'Espanya com a nació a la constitució.
En la meva opinió el més correcte seria dir tant a la constitució com a l'estatut que "Catalunya (o Espanya) tenen identitats nacionals diverses". Entenent per Catalunya o Espanya al conjunt de ciutadans amb el veïnatge administratiu a aquests territoris. I múltiples identitats nacionals perquè aquest ciutadans es poden sentir amb la identitat nacional, o sent part de la nació: catalana, castellana, gallega, basca, espanyola, andalusa, canària, lleonesa, aragonesa. jueva, marroquina, algeriana, dominicana, filipina, equatoriana, europea... o qualsevol de les nacionalitats dels que vivim aquí. O fins hi tot cap, per incloure als autodenominats "ciutadans del mon".
La definició de nació a l'article 1 de la proposta d'estatut sembla posada per simetria amb la constitució. Justament, en un dels punt més lamentables de la constitució.
Un apunt final: "Estatuto independentista" és un oxímoron. És dir una oració que es composa de conceptes oposats. per exemple "instant etern", "missil intel·ligent" o "esportista professional".
En algun cas, l'oxímoron pot reflexar un concepte nou, però manta vegades s'utilitza com a recurs poètic, irònic o eufemístic. |
Palurdos fuera de Indymedia!!
|
per Ezpañó |
07 nov 2005
|
...reducidas a un nivel último de reliquias nobiliarias del Feudalismo o del Antiguo Régimen como los duques, condes, marqueses, grandes de España, miembros de las Ordenes militares de Santiago o Yuste o de las asociaciones de prestigio como la Charretera o el Toison de Oro.
"... La España de charanga y pandereta,
cerrado y sacristía,
devota de Frascuelo y de María,
de espíritu burlón y de alma quieta,
ha de tener su mármol y su día,
su infalible mañana y su poeta.
El vano ayer engendrará un mañana
vacío y ¡por ventura! pasajero.
Será un joven lechuzo y tarambana,
un sayón con hechuras de bolero;
Esa España inferior que ora y bosteza,
vieja y tahur, zaragatera y triste;
esa España inferior que ora y embiste
cuando se digna usar de la cabeza,
aún tendrá luengo parto de varones
amantes de sagradas tradiciones
y de sagradas formas y maneras;
florecerán las barbas apostólicas
y otras calvas en otras calaveras
brillarán, venerables y católicas. " |
|
|