|
Notícies :: criminalització i repressió |
La llibertat d'en Franki, un compromís de tothom (CUP Terrassa)
|
|
per Sants vila roja |
19 mai 2005
|
|
La sentència que condemna en Franki, veí de Terrassa, a 2 anys i 7 mesos de presó per "ultratge" a la bandera espanyola, atemptat a l'autoritat, lesions i desordres està a punt de fer-se efectiva. Des de la CUP de Terrassa no podem deixar de recordar que es tracta d'una arbitrarietat més perpetuada per l'estament judicial espanyol. Un estament que està ple d'elements, com el jutge Rovira del Canto, que fan certa l'acusació de que l'estat espanyol és un estat sense dret. L'estat espanyol és un estat sense divisió de poders on la justícia dicta d'acord amb els interessos de l'estat.
Persones com el jutge Rovira del Canto, antic fiscal militar, són elements sociològicament franquistes que conformen l‚aparell d‚estat. Un estat que mai no ha vist depurada la seva policia, justícia o exèrcit d‚aquests personatges agraïts al franquisme. L‚estat espanyol continua essent avui dia un estat sense les mínimes garanties i drets democràtics, sobretot per a
les persones que desitgem canviar la societat i que som membres d‚una nació oprimida com la catalana.
S'ha difós bastant el seu cas des de les entitats i les persones que ens l‚apreciem i estimem. Qui més qui menys a Terrassa es pregunta com pot ser que envïin un jove a presó en un judici en l‚acta del qual consta que el policia que l‚acusa va declarar que li van
passar el seu nom en un paper. Aquest mateix policia va declarar que no podia assegurar que en Franki participés en els fets que se l‚imputen. Tanmateix els jutjats de Terrassa i l‚Audiència de Barcelona han confirmat la sentència.
Ens trobem, que ningú en dubti, davant d‚un (altre) cas de persecució política. Persecució política envers una persona compromesa i sensible amb els problemes d‚altri. Una persona lluitadora que ha denunciat i ha proposat per a fer de Terrassa una ciutat millor. Les paraules de Bertolt Brecht alertant que en aquestes societats que ens toquen patir, societats d‚amnèsia col.lectiva i mercantilització de totes les coses i persones, ningú no està a resguard del poder, són més vàlides que mai. Que poguem canviar-ho és a les nostres mans. Que en Franki no entri a presó, també.
CUP de Terrassa
www.lliberat.com/cup
cup.terrassa ARROBA llibertat.com
12 de maig de 2005. Terrassa, Països Catalans
Web de la Campanya: http://www.llibertat.com/franki |
 This work is in the public domain |