Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anunci :: ecologia : educació i societat
"Explotació Animal" - Xerrada-debat - Barcelona
13 mar 2005
Xerrada-debat: "Explotació Animal"

Els altres animals són víctimes sistemàtiques de l’explotació humana. De manera legal són matats milers d’animals al segon a escorxadors, laboratoris, etc.
Dimercres 16 de marzo
12:00 - 13:30
Lloc: edificio A3, aula 001 del Campus Nort de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya)
metro: Palau Reial y Zona Universitària


Els altres animals són víctimes sistemàtiques de l’explotació humana. De manera legal són matats milers d’animals al segon a escorxadors, laboratoris, etc. Aquesta situació no pot ser analitzada amb fórmules maniqueistes, on els dolents es troben localitzats a la figura de l’explotador (empresari, autoritats...), sinó que respon a un prejudici totalment estès a la societat. Els animals no són víctimes de la crueltat, sinó de l’especisme.>

L’especisme és la discriminació basada en l’espècie biològica, molt similar al sexisme o el racisme. De la mateixa manera que la nostra educació ha estat (i és) sexista, l’especisme forma part de la nostra identitat des que naixem i fins fa molt poc mai no s’havia qüestionat. Considerem irreflexivament que haver nascut humans ens dóna carta blanca a l’hora d’explotar els individus d’altres espècies ("només són animals")

No obstant això, l’única cosa important per a respectar l’interès en viure i ser lliure d’un individu és la seva capacitat per a sentir, mai la seva aparença, sexe, capacitat lingüística, espècie o d’altres aspectes irrellevants a nivell moral.

Només podrem posar fi a la nostra relació de dominació sobre els altres animals si qüestionem els principis en que es basa aquesta injustícia i canviem aquells hàbits o formes de consum que contribueixin a perpetuar la seva explotació.

Vegetarianismo.net
Mira també:
http://www.vegetarianismo.net/actividades

This work is in the public domain
Sindicato Sindicat