Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: educació i societat
Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
La CEPC participa a unes jornades sobre ensenyament a Euskal Herria i a Galiza.
Convidada pels sindicats Ikasle Abertzaleak (Euskal Herria) i AGIR (Galiza)
La trobada a Euskal Herria entre les tres organitzacions tindrà lloc del 16 al 20 de novembre, i constarà de dues xerrades als campus de Leioa i Gasteiz sobre els reptes de les tres organitzacions davant la mercantilització del sistema educatiu.
Aquestes jornades s'emmarquen en el Dia Internacional del i la Estudiant, el 17 de novembre, que Ikasle Abertzaleak ve celebrant des de 1989, tot aprofitant per encabir-hi el seu Ikasle Eguna, enguany a Villabona, amb activitats al llarg del dia, manifestació, acte polític i concerts.

La Coordinadora d’Estudiants dels Països Catalans (CEPC) participa, aquest novembre, a unes jornades que se celebren a Euskal Herria i a Galiza per debatre sobre els reptes de futur que han d'encarar les nostres nacions en matèria d’ensenyament. Entre els dies 16 i 20 d’aquest mes, una delegació de Barcelona ha estat convidada a la celebració del Dia Internacional de l’Estudiant, que el sindicat Ikasle Abertzaleak organitza des del 1989 a diverses ciutats basques, sota el nom d’Ikasle Eguna. D’entre les múltiples activitats, està previst que la CEPC participi en algunes taules rodones i en l’acte d’obertura de la jornada de dissabte, així com la lectura d’un manifest durant el concert que tindrà lloc aquest mateix dia a la localitat de Billabona.
Així mateix, dels dies 21 al 26 de novembre, una delegació de València participarà a unes jornades similars a les anteriors, aquest cop a Galiza. Els actes els organitza el sindicat d’estudiants Agir, i inclouen la realització de diverses xerrades a les universitats gallegues.
La participació en aquestes trobades ve a refermar les relacions que ja mantenia la CEPC amb ambdues organitzacions estudiantils, amb qui ens sentim identificats i amb qui compartim molts aspectes de la nostra lluita. En un curs en què ens venen a sobre noves reformes educatives encaminades a la privatització i mercantilització de l’educació a nivell europeu, considerem que la coordinació i el treball en comú amb organitzacions estudiantils de fora dels Països Catalans és més necessària que mai. Esperem que aquest novembre suposi un nou pas endavant en la lluita d’aquells qui exigim una ensenyament públic, popular, de qualitat i que respecti i fomenti la llengua i cultura dels pobles oprimits.

AGIR
http://www.agir-galiza.org/

Ikasle Abertzaelak
http://www.ikasle-abertzaleak.org/

Jornades a Galiza

Jornades organitzades per AGIR (Galiza) del 22 al 26 de novembre per tot el territori.
Un cicle de xerrades en diverses universitats gallegues servirà per presentar les lluites estudiantils d'Ikasle Abertzaleak i de la CEPC, així com per refermar lligams i bastir un front comú davant la situació de grans reformes educatives en les que ens trobem, totes amb el denominador comú que establir unes bases per la liberalització del sistema educatiu a escala europea.
En breu, publicarem una crònica més extensa d'ambdues jornades.
Mira també:
http://www.coordinadora.net

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
...
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
ya quereis ver como manejar a estudiantes y adoctrinarlos en vuestros odios y mentiras?
Teneis la batalla perdida, por suerte no estamos en Rusia en el siglo XIX. Somos una sociedad occidental, culta, del siglo XXI. Ya no engañais a nadie.
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
ni cas...
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
"Somos una sociedad occidental, culta, del siglo XXI" jaja, tu si que no enganyes a ningú, "occidental-culto-del siglo XXI"
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
quin cacau mental que duus al cap

amunt la lluita a les aules
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
eo,
Defensar la igualtat de totes les cultures és adoctrinament? És que la cultura catalana, la vasca o la gallega (i podriem seguir: la bretona, la corsa, la occitana...) no tenen dret a perviure en les mateixes condicions que qualsevol altre?

Si creus que una societat culta es basa en que una cultura dominant sotmeti les "inferiors" fins a l'extermini, fes t'ho mirar
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
Las culturas no someten a culturas. Tú tranquilo, que si surge algo relevante en catalan, tendra difusion por sí solo.
Y si no que se lo pregunten a Imre kertesz, que desde un pais como Hungria sale Premio Nobel.
Lo que pasa es que en cataluña no sale nada bueno desde Pla.
Y en las Vascongadas ni digamos...
Y en gallego... Como no lo hablen los mejillones...
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
menos encuentros y más encontraros vuestra neurona pesdida!!
A que no os sabeis los reyes visigodos? Y el cuarto mandamiento? Y el milagro de Lourdes? Y la constitucion? Y los pecados veniales o mortales? Y las provincias vascongadas? Y las regiones de la Nación? Y la santísima trinidad? Y los metodos de salvacion eterna?

Que dios os acoja en su seno, aunque no os lo merezcais... garrulos del pirulo!
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
"vascongadas"... d'on has tret això, del no-do?
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
vuestros encuentros parecen reuniones de ovejas. Pero por lo menos ellas dan lana, son simpáticas y saben hacer anuncios de suavizantes de ropa...
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
ni cas gent, ni cas a la xusma aquesta que només existeix davant d'un ordinador
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
A Estònia, Irlanda, Eslovenia, Txequia, Noruega, Islàndia i tants d'altres països que ara són independents segur que també n'hi hauría repetint les mateixes collonades... no van perdre el temps amb aquesta gent i les seves mentides.

I si vol parlar d'odi i violència només cal esmentar l'incendi provocat al casal La Forca a Nou Barris, o l'incendi provocat a la seu de les Joventuts d'Esquerra Republicana dels Països Catalans, a les agressions constants que pateixen als casals arreu del Pais Valencià, etc. Incloent, es clar, montatges patètics com el del Caja fets per poder encetar campanyes de demogògia i criminalització com aquesta.

Ara probablement anirà repetint la mateixa collonada, com si per repetir-la acabès de tenir encara que sigui una miqueta de sentit. Ni cas.
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
23 nov 2004
esa peña de la CEPC como se lo cuuuurraaaaaa
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
28 nov 2004
O único que fala cos mejilhoes és ti puto maketo, o idioma galego falámo-lo 200.000.000 de pessoas nos cinco continentes (Galiza, Portugal, Brasil, Guiné-Bissau, Sao Tomê e Príncipe, Moçambique, Angola, Cabo Verde, Goa, Damao, Diu, Timor Lorosae,...).

Estám mui bem estes encontros, pero a ver se convidades a todas a organizaçoes estudantís do independentismo revolucionário, ao igual que nos PPCC tedes a CEPC e Alternativa Estel, na Galiza temos ademais de AGIR ao Grupo Revolucionário de Estudantes Independentistas (GREI) que publican a revista A GADOUPA.

Viva Galiza Independente e Socialista, um saúdo internacionalista e passai desses paiasos "foro-de-ermua" que metem merda neo-fascista no Indymedia.
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
29 nov 2004
E que pasa co Movemento Asembleario Reivindicativo de Estudantes (MARE)? Que afán de exclusividade teñen algunhas organizacións... Puagh!!
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
30 nov 2004
IA-CEPC-AGIR: ellos se lo guisan ellos se lo comen, al resto (Alternativa Estel, GREI, MARE,...) que les den por culo. Así es el sectarismo, aquí i en Galiza.
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
01 des 2004
on és el web del GREI?
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
01 des 2004
Nom sei que interesse pôdem ter agora os sindicatos estudantís da esquerda independentista excluídos (ou auto-excluídos...) do "Galeusca estudantil", mas se a penha pergunta...

O Grupo Revolucionário de Estudantes Independentistas (GREI) aínda nom tem, que eu saiba, güeb nacional, mas sim tenhem o güeb da sua revista A GADOUPA (em catalám seria LA URPA ou L´ARPA), que tem o e endereço http://gratis.unohost.com/agadoupa, que é um pouquinho cutre, e deve ser provisória porque além dos números da revista venhem também os estatutos do GREI e outras movidas.

Nom sei mui bem em que se diferenciam AGIR e GREI. Pôde ser no interminável tema destructivo da normativa ortográfica (AGIR: a AGAL, GREI o ILG), ou, derivado disso, nos seus referentes partidários (GREI: FPG, AGIR: Nós-UP) ou sobretodo, penso eu, na sua distribuiçom geográfica (AGIR: só está nas universidades de Compostela e A Corunha, GREI: só está na universidade de Vigo), já se sabe GALIZA IS DIFFERENT!

Saúde e Pátria!
Viva Galiza Ceive!
Visca Catalunya Lliure!
Re: Trobades d'estudiants a Euskal Herria i Galiza
05 des 2004
visca l´FPG: http://frentepopulargalega.org
Sindicato Sindicat