|
Notícies :: educació i societat : guerra |
El govern espanyol torna a dedicar més diners a recerca militar que no a recerca bà sica
|
|
per Jo Mateix |
10 oct 2004
|
Ho indica una anàlisi del projecte dels pressupostos generals espanyols del 2005 en R+D |
VILAWEB
10/10/04
Segons assenyala l'Informe 2005 sobre els pressupostos espanyols per al 2005 (en pdf) el 26,7% de la despesa pública per a recerca científica correspon a programes militars. L'informe ha estat elaborat per la Fundació per la Pau i la campanya 'Per la pau, prou investigació militar!' i després de fer una anàlisi dels pressupostos, destaquen que en matèria de recerca científica el grau de militarització és més o menys el mateix que en anys anteriors.
El pressupost per a recerca militar suposa gairebé tres vegades més que el dedicat a recerca científica bàsica, això és, la font principal de finançament de les universitats i del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC). A més a més, els diners invertits en recerca militar són cinc vegades més que els que es dediquen a recerca sanitària, vint-i-dues més que el dedicat a recerca agrícola i trenta-una més que l'invertit en recerca oceanogràfica i pesquera. A més a més, segons recull l'informe, tan sols cinc empreses (EADS-CASA, Santa Bárbara Sistemas, SENER, Izar i ITP), vinculades a la indústria militar, s'enduen el doble de diners dels que reben conjuntament les universitats i el CSIC per a R+D civil.
L'informe també denuncia que els pressupostos espanyols d'enguany suposen l'incompliment de promeses fetes pel PSOE. |
 This work is in the public domain |
Re: El govern espanyol torna a dedicar més diners a recerca militar que no a recerca bà sica
|
per + teca consulteu |
10 oct 2004
|
http://www.prouinvestigaciomilitar.org/ |
Re: El govern espanyol torna a dedicar més diners a recerca militar que no a recerca bà sica
|
per Ron Jeremy |
11 oct 2004
|
És sabut que tots i cadascun dels ciutadans contribuïm religiosament al manteniment de la institució monà rquica espanyola, però el que no sabem és que el pressupost que cada any hi destina el corresponent Govern augmenta també religiosament.
Si el darrer pressupost aprovat per Aznar donava al rei Joan Carles 7,51 milions d’euros, per al 2005, el nou executiu socialista no ha volgut ser menys, i ha augmentat el “souâ€? de la famÃlia reial en un 3,5%, situant la partida destinada en 7,78 milions.
I és que el cost de la vida puja, i al ciutadà corrent cada vegada li costa més arribar a final de mes. Aquestes xifres consten en el projecte de pressupostos generals de l’Estat que el ministre d’Economia, Pedro Solbes, ha entrat aquest matà al Congrés dels Diputats.
Pel que fa l'apartat de sous dels principals cà rrecs de les diferents institucions de l'Estat espanyol, el sou del president del govern, José LuÃs RodrÃguez Zapatero, serà al 2005 d'uns 85.000 euros. La seva retribució, però, continua sent inferior a la de les principals autoritats del Poder Judicial i del Consell Econòmic i Social, entre d'altres.
Tant el president del Consell General del Poder Judicial i del Tribunal Suprem, aixà com del Tribunal Constitucional, percebran 135.518 euros. Pel que fa a altres membres del govern, els vicepresidents, actualment MarÃa Teresa Fernández de la Vega i Pedro Solbes, tindran un sou de 79.854 euros; les retribucions dels ministres es fixen en 74.959 euros, i les dels secretaris d'Estat se situen al voltant dels 69.000 anuals. |