Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
EL dr. Caja continua su lucha antifascista pese a todas las presiones. Una vez mas la lucha antifascista encuentra el oponente de siempre: el rector de la ub. El Dr. caja lleva años denunciando el linchamiento politico y mediatico que el nazionalismo realiza sobre la poblacion no nazionalista y xarnega.
Bajo un tupido velo de buenas palabras y falso progresismo el Dr Caja encuentra que el nazionalismo catalan, gracias a la herramienta del psicoanalisis y del analisis del lenguaje , esconde inconscientemente o no el mismo origen que en su dia escondia el nacional socialismo: un racismo contumaz hacia el Otro.
el Movimiento antinazionalista libertario invita a todos los estudiantes de filosofia a las clases del Dr. Caja y al curso que se realizara sobre psicoanalisis aplicado al nazionalismo catalan.
adelante la lucha del MOVIMIENTO ANTINAZIONALISTA LIBERTARIO CON VALENTIA Y CORAJE HAREMOS DE LA UB UN ESPACIO ANTINAZIONALISTA

PSD el doctor caja ya fue expulsado de la ub por el rector nazi ya que oprofesaba ideas antifascistas que no eran de su agrado, pero gano el juicio y se vio obligado a admitiarlo pese a que le jodiera a el y a todos los parapoliciales nacional socialistas

This work is in the public domain

Comentaris

Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
Bueno, majete.... si nos dejas de dar la brasa te prometo comprarme el libro ese...., el del Dr Caja. ¿Es de humor, no?.
Tiene suerte ese tipejo de tener fans como tú, no hay mucha gente dispuesta a hacer el ridículo de esa forma, bueno, claro, que desde el anonimato de tu ordenador es mucho más facil.
Y lo de charnego, pues que quieres que te diga,... ¿eso no de los años sesenta? ¿no es lo que les decían los grises a los obreros andaluces que apoyaban en las manis el estatuto catalán?. "Tu no eré catalán, a ver, que pone en el carné, ¿no?, pué ezo", es lo que le espetó uno de esos a un padre de un coleguilla mío (por cierto, del PSUC) en una de aquellas manis.
CAP A LA UNIVERSITAT CATALANA
14 set 2004
24.gif
pancartaAe2.jpg
LLENGUA

SITUACIÓ LEGISLATIVA

La constitució espanyola representa el llindar infranquejable de la permissivitat en el factor legislatiu en matèria lingüística. La llengua oficial sempre, i en tot el territori de l'estat, és la mateixa i si a més a més, en una o més d'una comunitat hi ha la presència d'un altre llengua, l'ús d'aquesta es veurà subjecte a la cooficialitat de totes dues. L'estatut d'autonomia que podria per altre banda estovar , moldejar la visió unitària de l'espanya que han promogut, no ho fa i ens deixa amb una situació pretesament "normalitzada " de Bilingüisme. La situació del bilingüisme, no cal dir-ho és del tot anormal en tan que després d'un període de convivència, i donat el procés darwinià de supervivència, la llengua minoritzada acaba sent la llengua aniquilada.

La llei de Política lingüística del 7 de gener del 1998 és, actualment, la trava més important pel que fa a l'ús de la llengua en l'àmbit universitari. El fet és que no diu res. És a dir, sabem que el sostre on podem arribar és l'imposat per la constitució però amb tot, i tractant-se d'una llei elaborada de forma explícita per la protecció de la llengua, no hi incorpora drets ni deures, ni del professorat ni de l'alumna en ser aquests, elements massa feixucs d'assumir.

Aquesta llei, i en concret a l'article 22 referit a l'ensenyament universitari, diu clarament que " als centres d'ensenyament superior i universitari, el professorat i l'alumnat tenen dret a expressar-se en cada cas, oralment o per escrit, en la llengua oficial que prefereixin." És a dir, llibertat d'acció i de contractació per part de cada centre universitat. D'aquesta manera, els centres es beneficien de la lliure circulació del funcionariat arreu de l'estat perquè no hi ha cap barrera, com pugui ser l'obligorietat de parlar la llengua pròpia del territori, que pugui enterbolir el contacte amb la resta.

El segon punt de la llei, no és mes que una declaració de bones intencions on l'administració en pes, es declara a favor de "garantir" i "fomentar" l'ús de la llengua en tots els àmbits docents, no docents i de recerca. Però una llei ha de ser decidida i no fer servir subjectivitats, inchoerències i mitges veritats com ho fa aquesta.

El fet "...d'oferir cursos i altres mitjans adequats perquè l'alumnat i el professorat perfeccionin la comprensió i el coneixement de la llengua catalana" apareix transcrit a la LCU així com en la majoria d'estatuts de les diferents universitats catalanes. És doncs la forma habitual de regular les "bones intencions" de la universitat i els seus estaments en favor de la llengua. Destinen un seguit de recursos economics al fet de potenciar la llengua i en l'oferta de cursos i activitats al respecte, però per l'altre s'evita un posicionament clar en una més que necessària política de selecció de professorat, en una més que necessària política editorial ( molts dels llibres editats per l'editorial pròpia de la Udl, s'editen única i exclusivament en llengua espanyola), en una més que necessària exposició de la realitat sociolingüísitca dels Països Catalans a totes aquelles universitats amb les quals s'hi estableixen convenis....

Una política basada en un subvenció automatitzada de tot allò que per falta de valentia no pot exigir-se per llei passa a ser una política hipòcrita i poc resolutiva en favor del conflicte que pretèn solventar.

Amb tot, aquesta mesura ha de ser ben aprofitada i no deixar perdre un seguit de recursos que per falta de normativa, el professorat està exempt d'utilitzar. Amb un increment de la pressió de la comunitat universitària i amb la modificació en la mesura que poguéssim d'una reglamentació sorgida dels estatuts de cada universitat, podria veure's realitzada i útilment aprofitada.

Ja en l'article 24, on parla específicament del professorat, especifica que aquest "...ha de conèixer suficientment les dues llengues oficials, d'acord amb les exigències de la seva tasca docent. Aquesta norma no és aplicable al professorat visitant i a altres casos anàlegs. Correspon a les universitats d'establir els mecanismes i els terminis pertinents per al compliment d'aquest precepte."

Seguint amb el doble llenguatge d'aquesta llei, hem de ressaltar el terme SUFICIENTMENT. Com hem d'interpretar aquest concepte?, vol dir poder-se desenvolupar plenament amb les dues llengües, vol dir coneixen una i entendre l'altre?

Aquí hem de ser concsients que, als estudiants catalanoparlants, se'ns presenta un greuja comparatiu alhora de voler estudiar plenament en català ja que hem de tenir present que si no determinem aquest grau de coneixement, el coneixement a mitges de la llengua no només és perjudicial per la pròpia normalització de la llengua sinó que en últim terme ens pot perjudicar acadèmicament a nosaltres quan per llei podem fer exàmens en català però el professor no l'entén o quan volem llegir en la nostre llengua i no ho podem fer perquè tot el material del que disposem és en la llengua en què ha volgut el professor.

A la LCU, trobem un matís respecte aquest punt de la llei de política lingüística i és el fet que " les universitats, d'acord amb la normativa vigent, han de tenir en compte en la regulació dels seus processos selectius, d'accés, d'avaluació, la concreció d'aquest coneixement suficient"

És a dir , segons tot el que s'ha exposat anteriorment, cada universitat pot prendre mesures diferents respecte la regularització de la llengua. Per tant, i en la mesura que no s'infringeixi la llei, la regulació serà totalment una qüestió d'interessos particulars.

No només tenim una llei que invalida qualsevol oportunitat de fixar un coneixament concret de la llengua sinó que a més a més, crea divisió en els propis mecanismes de regulació. Tot i això dóna la possibilitat d'establir aquests processos i és aquí on s'hauria d'inicdir, per part de l'estudiantat alhora de redactar els estatuts de cada universitat.

Per últim i per ser conscients de l'engany que suposen aquest seguit de lleis mimètiques, no oblidar que la llengua catalana, segons la LCU, ja és la pròpia de la univesritat de Catalunya però no per això i com diu el primer punt de l'article 6 de la LCU, no és la llengua d'ús normal ja que en moltes de les universitats catalanes els percentatges de classes impartides en castellà és cada vegada més elevat.1

ACTITUD DE L'ESTUDIANTAT DAVANT D'AQUESA SITUACIÓ

L'AE, ha de portar a terme una important tasca de sensibilització en favor de la defensa del català a les aules. La idea de multiculturalitat ha de ser desmembrada i presentar-se a les aules com el que sempre ha sigut, la voluntat d'atenuar un possible conflicte lingüístic derivat de l'ús de les dues llengües al territori, la debilitat de la pròpia llengua i de la seva regulació a la universitat.

No serà fins que la massa d'estudiants catalanoparlants vegin la necessitat de regular aquesta situació, que l'administració es començarà a plantejar, d'una forma real, la reformulació de determinats punts de la llei. Un altre possibilitat és que el propi professorat es vegi obligat a fer un gir en la seva actitud.

En aquest sentit hem de reflectir la problemàtica dels estudiants d'erasmus que perpetuen una situació de dualisme lingüístic en què el professor que fins ara no havíem hagut d'esmentar entra en joc, és a idir el professor catalanoparlant, que fins que ningú li diu el contrari, realitza la seva docència en català; i és que " ....el silenci institucional de les universitats sobre el tractament lingüístic de la presencia d'estudiants d'altres països a les aules converteixen en una decisió individual de cada professor una qüestió que hauria de formar part del nucli dur de la política Lingüística universitària".2

Per tant, la falta d'informació de l'estudiant forà , juntament amb la permissivitat d'alguns estudiants i la falta de concreció sobre l'actitud que ha d'adoptar el professorat en situacions com aquesta, enterboleix de nou la normalitat de l'ús de la llengua

ACTITUD DEL PERSONAL CONTRACTAT A LES UNIVERSITATS

Sembla ser, o això els agrada aparentar que l'ús del català preocupa a bona part dels rectorables de les universitats catalanes. Fets com la suspensió cautelar de Lluís Arola de la Universitat Rovira i Virgili i l'actitud adoptada per la comunitat universitària en suport a la seva actitud és un bon exemple. Ell mateix assumeix l'etapa de redacció dels estatuts com una etapa en què les universitats s'hauran de plantejar el tema de la llengua i on des de l'Associació Catalana d'Universitats demanen el conseller que sigui més decidit en la regulació de la llei.

Mediàticament, els rectors de les nostre universitats no ens han deixat de sorprendre pel que fa a l'actitud de defensa per la llengua. Com tantes d'altres coses, doncs, s'ha d'aprofitar la seva posició per contrarestar en equilibri de forces.

MOBILITAT ESTUDIANTIL I CONJUNTURA INTERNACIONAL

La política exterior de la universitat passa per intentar buscar el major nombre possible d'estudiants de fora que vulguin estudiar a les universitats catalanes, i de fet és part de la retribució tan econòmica com en prestigi de la pròpia universitat. Per tant, en el moment en què dins les característiques de la universitat hi afegeixes el fet diferencial d'una llengua que parlen , encara no 11milions de persones, que no s'ensenya de forma normal a nivell mundial davant una llengua pròpia de l'estat al qual han associat les universitats catalanes, i que resulta ser la tercera, a nivell mundial, en nombre de parlants, llavors potser els possibles estudiants interessats en venir tinguin menys incentius en fer-ho.

Per tant i com a conclusió, hem de tenir present el fet que per les universitats el fet de fer una legislació més dura per un major ús del català, comporta una pèrdua potencial de possibles estudiants forans.

ENTITATS PRÒPIES DE LA UNIVERSITAT QUE PODEN MILLORAR LA SITUACIÓ DE NORMALITZACIÓ LINGÜ�STICA

Com afecta la política de traducció a les carreres tècniques on la renovació dels temaris és molt ràpida i on sempre acabem llegint en anglès o castellà per la manca de recursos.

És molt important que des de cada universitat els recursos destinats a impartir cursos i/o altres activitats relacionades amb el foment i l'ensenyament de la llengua estiguin ben ubicats, que l'estudiant conegui els recursos dels que disposa i els empri així com n'exigeixi la seva millora qualitativa i quantitativa .

De la mateixa manera i en la mesura que les nostre campanyes de sensibilització i/o reivindicació d'una docència majoritària en català, aconsegueixin els seus propòsits, hi ha d'haver la infrastructura i la voluntat per traduir el material repartit pel professorat en el cas que aquest ho demani, i hi ha d'haver els cursos específics pel professorat.

Els cursos destinats a introduir la llengua catalana als estudiants de parla no catalana han d'estar al servei de tothom i no implicar la possibilitat d'aprendre la llengua a un cost afegit.

SITUACIÓ DE LA LLENGUA AL PA�S VALENCIÀ.

El tractament que està rebent la llengua al País Valencià últimament, i concretament la problemàtica sorgida arrel dels titulats amb filologia catalana a les universitats valencianes ens fa pensar que la llengua està en regressió d'una manera tal que no només un desús creixent sinó que s'obvia, per part de les institucions, l'origen d'una llengua i la seva unitat, per aquest motiu i amb la coordinació dels diferents sindicats als Països Catalans, hem de iniciar un pla d'acció que si bé no tingui la gosadia de recuperar lingüísticament el territori mostri el rebuig a la política educativa del govern de torn i inici moviments de solidaritat amb els possibles moviments reivindicatius a favor de la unitat de la llengua del País Valencià.

Caldrà que les persones encarregades de l'elaboració de material de formació aprofundeixin en la situació de la llengua i la seva legislació a les altres zones dels Països Catalans aquí no tractades (Catalunya Nord, Franja de Ponent, Illes Balears).

LLUITEM PER LA NORMALITZACIÓ LINGÜ�STICA

La nostre organització ha de lluitar per aconseguir sensibilitzar la massa social, en general, de la situació de la llengua versos universitat i aquesta tasca que hem de desenvolupar entre totes i tots passa per idear uns vincles entre professionals de la sociolingüística que mantinguin una actitud crítica i pedagògica enfront del problema, una coordinació puntual amb organitzacions o associacions que treballin des de fora la universitat amb pro de la llengua i sobretot una tasca intensa de formació entre els militants del sindicat i la màxima difusió amb la resta d'estudiants.

És a partir d'un document com aquest, que les diverses assemblees han d'assumir la trava legislativa i estudiar en quins punts la seva universitat té els punts forts així com els dèbils. I des d'aquest punt de partida, cada assemblea, dins de dinàmica que la caracteritza ha de portar a terme aquesta lluita per la recuperació de la llengua.
Mira també:
http://www.alternativaestel.org
http://www.alternativaestel.org
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
Psicoanalista y Semiótico, este tío es un portento. Mejor le iría si utilizara el Onanismo como herramienta antinazionalista, por lo menos nunca le faltaría amor.

Viva el MAL, viva el Capital!
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
perdona, però el dr. caja va ser expulsat de la ub per l'antic rector (i no l'actual) perquè va abufetejar una professora que estava donant classe. el proper cop, demana que t'ho expliquin millor.
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
et tal Caja es caga, cada dos per tres de la llengua catalana. Això és respecte, igual que pegar a un company de feina.
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
Tío deja de dar el coñazo, crees que vas a dividir el movimiento en Indymedia? ¿ Cómo eres tan estúpido ? ¿ No ves que haces pena ?

LA verdad que estoy cansado de tanto Troll, a ver cuando vuelven la gente inteligente a Indymedia y se van los trolls...
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
BIENVENIDOS A CRONICAS MARCIANAS!

ESTA NOCHE... EN LA MESA DE DEBATE......

EL REVOLUCIONARIO!

UE!

EL ANARQUISTA!

UE!

MARUJITA DIAZ!

UE!

LOS DE ESTEL!

UE!

Y CARLOS LATRE IMITANDO A UN NAZI-COMUNISTA!

UE!


Això és boitxornòs... espero que quan acabi l'estiu torni Indymedia a ser el que era...
FASCISMO AL SIQUIATRA
14 set 2004
Si el nacionalismo catalán es malo, y eso que es el del país catalán, ¿Qué decir del nacionalismo español que aún sobrepuja mil veces por todos los lados a todos los otros nacionalismos en ambiciones, impresentabilidad e imposición? ¿Por qué te callas de esto Caja? ¿Eres un fascistón españolista machacando a los otros paises por fascineroso? ¿Ves una hormiga y no un elefante? CAJA, AL SIQUIATRA
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
14 set 2004
aquests tenen pinta de ser els del MAR una altre vegada els pesats. MAR=MAL
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
15 set 2004
A veure no es pot bloquejar l'accès a un paio feixista com aquest. Recordem que el tal Caja és poc més que la versió cutre del Vidal-Quadras, que rep pasta del PP...
XXX
15 set 2004
------------------ATENCIÓ--------------------
------- MISSATGE ORIGINAL INTOXICADOR -------
----NO PERDEU EL TEMPS EN AQUESTA CONVERSA --

;-)
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
15 set 2004
deben pensarse incluso que hasta son ingeniosos
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
13 nov 2004
Pobre Psicoanàlisi, si un personaje como Caja lo utiliza...
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
16 nov 2004
No sabemos valorar la suerte de tener dos lenguas tan ricas y pujantes.
El castellano está perseguido y eso lo ve un ciego
Re: EL DR, CAJA DENUNCIA LA MANIOBRA NAZI-CATALAN Y SU PLAN XENOFOBOO
16 nov 2004
Perseguido en la tele? en la prensa? en los juzgados? en el etiquetado de los productos? en el ejército? en la policía? en la UE? en los organismos internacionales? en los "nacionales"? en el DNI? en el pasaporte "nacional"?... o en la mente paranoica de algunos con intereses dshonestos?
Re: todo eso de Caja
29 mai 2005
Por mucho que os joda el castellano es una lengua utilizada por los catalanes, igual que el catalán. Por mucho que intenteis los nazi-onanistas no conseguireis erradicar la verdadera identidad cultural catalana; una identidad bilingue. Cataluña no es una nación, no difiere de murcia dentro de España
Re: el dr. caja es el dr Maligno de Austin Powers... Yo soy su Powers y su némesis implacable, que lo sepas.
29 mai 2005
A mi el castellano no me jode, al contrario, me sabe mal por ignorantes como tú que todavía no se han enterado de que en el imperiete español hace mucho que se puso el sol. En cambio esta saliendo para Galiza, Euskal Herria y Països Catalans después de una noche larga y triste.
Sindicato Sindicat