|
Notícies :: antifeixisme |
Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
|
per Assemblea de Suport dels i les condemnades del 12 d'Octubre de 1999 |
12 jul 2004
|
El 12 d’Octubre de 1999 es va produir una manifestació al barri de Sants contra l’acte d’Homenaje a la Bandera que duïa a terme l’organització feixista Alianza por la Unidad Nacional a la plaça dels Països Catalans. |
Quan la manifestació va finalitzar es produïren enfrontaments entre la policia i els manifestants que duraren més de 3 hores, en el transcurs dels quals es van dur a terme 23 detencions. Després de declarar, 14 persones van ingressar a diferents presons catalanes. Gràcies a la mobilització popular i solidaritat que van generar aquests fets van sortir en llibertat amb càrrecs passats 10 dies.
El passat mes de març l’Audiència Provincial de Barcelona va dictar sentència condemnatòria per 18 d’aquestes persones. L’edicte suma 34 anys de presó i 18.480 euros de multa. Aquesta sentència comporta l’ingrés a presó directe i imminent d’un dels acusats, veí d’Igualada, condemnat a 4 anys de presó. 17 persones més corren perill d’entrar a la presó si no volen o poden pagar les penes multes. Ara mateix està en tràmit una petició d’indult, últim recurs legal que els queda. A més s’estan recollint diners per fer front a les penes-multes.
La pena multa és una modalitat legal que permet commutar mesos de presó per diners, fent així de la llibertat quelcom que pot ser comprada. No cal dir que aquesta mesura, a banda del xantatge que implica contra tot aquell qui s’enfronta al sistema, pretén castigar a aquells que tenen menys recursos econòmics. Una vegada més, queda desvetllada la fal·làcia de la seva justícia equitativa.
Davant d’aquesta situació diversos condemnats i condemnades s’han plantejat no cedir a aquest xantatge, assumint les conseqüències que se’n deriven. És a dir, l’ingrés a presó. Les persones que es plantegen aquesta opció no volen ser màrtirs de cap causa perduda. És una decisió personal presa davant d’una situació d’amenaça i xantatge insostenible que s’estén com una bassa d’oli sobre els moviments socials dissidents. La repressió esdevé, cada cop amb més força, part de la quotidianitat de la gent que lluita i crea espais i comunitats de llibertat que escapen al control del poder. Els exemples no són pocs: els darrers judicis a Terrassa, Capellades, Torà, Cornellà, Viladecans, els tres de Gràcia,Vilafranca, Sants, la vaga general, l’empresonament d’en Zigor, na Laura, en Diego, en Juanra...
La repressió és l’últim i més brutal, però també més eficaç, instrument amb el que compta l’Estat per tal de dominar totes aquelles persones que escapen a la idiotització i submissió de la societat en que vivim.
La repressió és un dels mecanismes amb els que volen dividir-nos. Independentistes contra anarquistes, anarquistes contra comunistes, comunistes contra autònoms, gent que lluita contra gent que lluita.
Repressió és por; por a que et senyalin, por a que t’identifiquin, por a un cop de porra, por a que et segueixin, por a que t‘embarguin, por a que et detinguin, por a que et torturin, por a que et condemnin, por a que t’empresonin.
Però sobre tot ser reprimit és ser allunyat del que i dels que estimes. Aïllada de tot allò que et fa ser persona. La repressió es la soledat.
És contra tot això pel que lluitem, o no? Deixarem que comencin a entrar els companys al talego sense fer res? Comença a ser indispensable que articulem la resposta davant d’aquesta amenaça que avança en silenci entre nosaltres. Es fa cada vegada més imprescindible que a cada poble, a cada barri, es constitueixin col·lectius antirrepresius, caixes de resistència, assemblees de suport; engegar campanyes coordinant esforços. Només excercint la solidaritat aconseguirem defensar-nos d’aquesta estratègia d’aniquilació del que hem creat fins ara, del que som.
El cas del 12 d’octubre és només el començament del que se’ns ve a sobre. De nosaltres depen.
CONTRA LA SOLEDAT, SOLIDARITAT
NO A L’EMPRESONAMENT D’ANTIFEIXISTES
NO A LES PENES MULTA
QUI SEMBRA LA MISÈRIA, RECULL LA RÀBIA
VILA DE SANTS, JULIOL DE 2004 |
 This work is in the public domain |
NO AL FEIXISME POSTMODERN! ABSOLUCIÓ ENCAUSADES!!!
|
per @:| |
12 jul 2004
|
Aquesta és la cara positiva del Fotut 2004
Forrum=soledat
...l'afirmació de la repressió
|
antifa
|
per v |
12 jul 2004
|
no ho entenc
en castella, si us pla !
(gracies) |
Re: Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
per Yoques Yoques ARROBA jabberes.org |
12 jul 2004
|
En castellà si us plau. |
Re: Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
per Fora trolls |
13 jul 2004
|
Molt bé Yoques i v, a demostrar el que sou, uns autèntics subnormals. Sabeu qui deia "en castellano", "hablame en cristiano" "en castellano por estetica", etc. Ho sabeu? doncs ale, aneu a parlar amb ells i feu un homenatge a la bandera española el 12 d'octubre que nosaltres estarem a l'altra banda encara que ens detinguin, ens jutjin, ens multin o ens empresonin. |
Re: Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
per contradicions |
13 jul 2004
|
El tema de les penes multa és com a mínim espinos.
D´una banda penso que pagar-les és caure en el joc del sistema, doncs el que busca és arruinar el moviment i o aconsegueix mitjançant elevades sumes de diners que paguem per la nostre llibertat, diners que deixem d´invertir en la lluita. D´altra banda hi ha la situació personal de cada cas i les seves particularitats, pèrò crec que si algu vol pagar la pena multa (és licit) ho ha de fer pels seus pròpis mitjans, i no hipotecant el moviment. No te res a veure amb la solidaritat, doncs a la llarga per molt solidaris que siguem, no podrem fer front a totes les demandes de pena multa i haurem de triar entre destinar diners a la lluita o pagar penes multa.
La realitat és dura, i cal que siguem conscients que la lluita comporta repressió, detencions i presó. No admetre-ho és analitzar malament el panorama.
Tota la meva solidaritat revolucionaria amb els encausats, i sort en les vostres lluites. Malhauradament els diners no creixen als arbres i dubto que es pugui evitar la presó per a totes.
Serà llavors quan la solidaritat serà més necessaria. Allà hi serem! |
Re: Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
per ... |
14 jul 2004
|
Quin és el significat doncs per a tu de les caixes de resistencia? |
Re: Contra la soledat, solidaritat (lluitem contra les penes-multa i la repressió)
|
per enmarronao |
14 jul 2004
|
Bueno, antes de entrar al trapo recordarle al ke a insultado a la gente ke pedia el texto en castellano ke indimedia.bcn se lee bastante fuera de catalunya y represiòn hay por tos laos, relajate. En cuanto al temazo comparto bastante las refelexiones de contradiccions, montar ahora macroconciertos para pagar la cantidà de kilos por todos los platos rotos ke tenemos pedientes es imposible y un lastre demasiado pesao. Pero tampoco creo ke sea cuestion de ke se lo coman solitos los ke tubieron la mala suerte de tirar por el callejòn mas xungo. Quizà pequeñas redes de solidaridad de los amigos o compañeros mas cercanos puedan ayudar a aliviarle el peso a los compas ke decidan pagar para no pillar talego sin ke tengamos ke renunciar a seguir peleando, dificil pero al menos mas realista. En mi caso concreto ya empecé a pagar multa ante la amenaza de mas de 2 años de càrcel y si bien de momento no me han faltado apoyos de gente muy cercana tengo claro ke la mayor parte tendre ke afrontarla yo y ke la cosa va pa largo, es una putada pero peor se esta en el talego y tampoco es pa tanto. En todo el planeta hay gente luchando todos los dias ke lo pagan mucho màs caro. En cuanto a la gente ke decide hacer insumisiòn todo mi afecto y mi apoyo, creo ke es la decisiòn màs coherente sin duda aunque no haya sido la mìa. Si decidis llevar pa'lante una campaña insumisa hay tendremos ke estar todos con vosotr@s, esperando noticias vuestras un abrazo. salut. |