Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juny»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
            01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió : dones
La repressió política a les presons es cobra una altra víctima mortal
08 jul 2004
La presa política donostiarra Oihane Errazkin apareix penjada en la seva cel·la en la presó de Fleury. Segons una escarida nota de premsa difosa per ‘vasco press’ els carcellers suposadament la van trobar penjada.

Oihane Errazkin tenia 31 anys i va ser detinguda el 23 de setembre de 2001. Des de que que va ser empresonada, en nombroses ocasions va denunciar el règim militar carcerari i les ínfimes condicions de vida que havien de suportar, sent castigada en cel·les d'aïllament. El moviment pro amnistia ha convocat mobilitzacions de protesta aquesta tarda en tota Euskal Herria.

El portaveu d’Askatasuna, Jean Francois Lefort, ha assenyalat com responsable directe d'aquesta mort a l'estat francès i a l'estratègia repressiva que utilitza dintre de les presons. A més, ha assenyalat que en els últims mesos s'ha denunciat l'increment de la repressió a les presons i que les condicions de vida que han de suportar els presos s'estaven endurint, pel que ha denunciat la responsabilitat directa de l'estat francès en aquesta mort.

JoTaKe - La Haine, 8 de juny 2004
www.jotake-lahaine.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La repressió política a les presons es cobra una altra víctima mortal
08 jul 2004
Ja són unes cuantes les morts per "suicidi" a les presons. A Barcelona,La Model, fa uns dies, va morir "suicidat" José Antonio, de la mateixa menera...penjat. Jo, sincerament crec que algú els va ficant sobre una cadireta i després li donen la patadeta. D'indicis, hi han.
D'això s'en diu assessinat!!!
Salut i Revolució!
Re: La repressió política a les presons es cobra una altra víctima mortal
08 jul 2004
Dècim pres polític basc mort en presons espanyoles i franceses

Presos polítics bascos morts en presons espanyoles i franceses

· 19 de juny de1981: Juan José Crespo Galende. Va morir en Carabanchel després de 85 dies en vaga de fam.

· 26 de juny de 1985: José Ramón Goikoetxea Bilbao, de 25 anys.

· 9 de juny de 1986: Joseba Asensio, en Ferrera de la Manxa.

· 2 de març de 1988: Mikel Lopetegi Larrarte, de 34 anys en Ferrera de La Manxa.

· 15 de juny de 1988: Juan Carlos Alberdi Martiarena.

· 30 de novembre de 1990: Mikel Zalakain en la presó de Martutene.

· 27 de gener de 1991: Jean Groix en la presó de Fresnes.

· 7 de febrer de 1997: Jose Mari Aranzamendi en la presó d'Alcalá

· 20 de juliol de 1997: Juan Carlos Hernando en la presó de Torrecica (Albacete)

· 8 de juliol de 2004: Oihane Errazkin en la presó francesa de Fleury-Mérogis

· (¨*) 23 de gener de 1997: Jean Luc Maillet en Fresnes. Tinent de la Gendarmería empresonat per presumpta col·laboració amb ETA

Diari Gara, 8 de juliol de 2004
www.gara.net

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more