|
error conn db
Art i Cultura
Jornades per l'Autogestió
Data: | Dissabte 23 Juliol, 2011, Tot el dia | Organitzador*: | Can Piella | Correu-e de l'organitzador: | canpiella@gmail.com | Descripció: | Dissabte 23
10-12h:Seguritat social: Solidaritat o paternalisme? La Seguretat Social neix en les primeres societats industrials. Les malalties significaben faltar a la feina i absència d’ingressos per alimentar-se, curar-se i mantenir la unitat familiar. La solidaritat de la ciutadania va crear uns fons comuns per a poder fer front a aquestes adversitats. Avui en dia aquesta solidaritat s’ha substituit per la protecció de l’estat, a qui les persones han delegat la responsabilitat de cuidar de la seva pròpia salut. Es plantejaran dilemes a resoldre en diferents grups per a entendre la problemática de la gestió de la salut i de les persones dependents.
10-14h:Fes-te la teva cerveza. Fer la teva cervesa amb materials de fàcil obtenció. Una cervesa que alimenta.
12-14h:Pràctiques culinàries amb Pep Salsetes. De l’hort a la cuina.
12-14h:Energies renovables: Sistemes tèrmics. Aprofitament de la calor solar mitjançant materials de fàcil obtenció i construcció simple.
Presentació projecte Can Piella: Recorregut per la masia i voltants.
16-18h:Xerrada cervesa artesana. Beneficis de la cervesa artesana i història. De Mesopotamia al S.XXI. De la família a la transnacional.
16-18h:Construcció d’un forn mòbil. A partir de materials propers a la casa com pedres, palla o argila la construcció d’un forn de llenya per a fer pa requereix només d’alguns coneixements, temps i força mans. A més es muntarà sobre d’una estructura mòbil per a que sigui transportable.
18-20h:Gestió de residus orgànics: Compostatge. Es tracta d”un procés biològic controlat, en presència d’aire (aeròbic). Permet convertir la matèria orgànica (dels residus de cuina, de males herbes ...) en un producte estable i sa, apte per a millorar la fertilitat dels sòls dels nostres cultius.
18-20h:Assemblearisme. De cara a la autogestió en col·lectius - més o menys grans - és fonamental poder organitzar-se i prendre decisions de forma eficaç. A més a més, és necessari evitar procediments oligàrquics, i per tant tots els integrants del col·lectiu han de tenir igualtat de veu i vot. L’assemblearisme agrupa tots els coneixements que ajuden a fer això més possible.
Esmorzar, dinar i sopar: 10e dia (si no pots pagar envia un email a canpiella (at) gmail.com i parlem)
Amb zona d'acampada.
CONFIRMAR ASSISTÈNCIA! | Lloc: | La llagosra R2
http://www.canpiella.cat/pagina.php?id=6 | Adreça: | http://www.canpiella.cat/pagina.php?id=6 | Mira també: | www.canpiella.cat |
|
|