|
error conn db
Art i Cultura
Activitats centre social de Can Masdeu (PIC)
Data: | Diumenge 16 Juny, 2013, Tot el dia | Organitzador*: | Can Masdeu | Descripció: | Diumenge 16:
12:30 - 14:30 --> Som Energia, cooperativa d'energia verda
Som Energia (http://www.somenergia.coop/) és la primera cooperativa de producció i consum d'energia 100% renovable, sense afany de lucre, de tot l'estat. Estem reunint milers de persones amb el desig de canviar el model energètic actual i treballar juntes per assolir un model 100% renovable, d'una forma participativa.
Actualment som 7000 persones sòcies en la cooperativa arreu de l’estat, a la majoria de les quals Som Energia ja ens subministra electricitat verda certificada 100% a casa; a més tenim l'opció d'invertir en nous projectes de generació d'electricitat neta. Irène i Sara, socies de Som Energia, us presentaran la cooperativa, i us animaran a participar-hi
11:00 – 14:00 --> Taller de biodansa: Contacte i carícia
Antecedents
El contacte físic és un vehicle fonamental de l’afectivitat humana. Pares i fills, parelles i amics expressen instintivament les seves emocions a tráves d’abraçades i carícies. Tocar i ser tocat per intercanviar afecte, estima, confiança, recolzament, compassió, desig… és una necessitat bàsica per al benestar emocional. Està clarament demostrat, per exemple, que el contacte amb els pares ajuda al desenvolupament del nen, fent-lo sentir més segur i feliç.
Avui dia vivim en una societat aparentment “liberal”, on el discurs sobre els sentiments i la sexualitat cada cop és més obert i, fins i tot, ostentat en alguns casos. Tanmateix, el contacte dels cossos encara està sotmès a normes estrictes que distingeixen entre situacions i persones en les quals està permès o no tocar-se.
Objectius
Aquest taller té per objectiu expressar, comunicar i integrar les nostres emocions a través del contacte i la carícia.
Explorarem la carícia com un joc, com aliment per a les nostres ganes de viure, com nutrient per a la nostra autoestima, com potenciador del desig, com font de plaer, com reconeixement a la nostra identitat, com connexió amb altres individus de la nostra espècie…
Mètode
La biodansa és una activitat que afavoreix l’expressió saludable de la identitat de les persones que la practiquen, utilitzant com a metodologia la música, el moviment i l’encontre en grup.
La biodansa crea un àmbit favorable perquè les persones descobreixin els seus propis potencials i perquè els puguin expressar, integrar i desenvolupar, propiciant, a més, l’alegria i el plaer de viure.
Es tracta d’una proposta de desenvolupament personal que té com a fil conductor l’afectivitat, i es du a terme en tres nivells: vinculació amb un mateix, amb els altres i també amb l’entorn. L’objectiu del procés progressiu de desenvolupament és la integració de l’ésser humà, tant a nivell fisiològic com emocional i existencial.
El nom de biodansa té el seu origen en la paraula grega “bios”, que significa vida. És, per tant, la dansa de la vida.
16:00 – 18:00: Projecció del documental “La voz del Viento”
Jean Luc Danneyrolles, pagès de La Provença Francesa, i Carlos Pons, documentalista valencià, organitzen un viatge cap a Granada a la trobada dels moviments socials alternatius, entre agroecologia i canvi de paradigma. Enrolen un càmera i parteixen durant els grans freds de febrer 2012, duent amb ells com a moneda de canvi una gran col·lecció de llavors de varietats tradicionals.
16:00 – 18:00: Taller de contact improvisació: la influència de la gravetat
Els punts de contacte físic seran el punt de partida per a l'exploració a través de la improvització de moviment, disposar el cos i la ment. Escalfament amb exercicis de relaxació, des del desafiament a la gravetat, coneixent i investigant la fluïdesa amb l'espai. Començarem amb una meditació per prendre consciència del propi cos i del dels altres, les resistències i la transferència d'energies: donar-rebre. Desenvoluparem a través de pautes de moviment estats en relació amb un mateix, per parelles i grups. Els punts de suport. El ritme intern/ temps propi. Seqüències de moviments específics amb determinada informació tècnica.
18:00 – 20:00 --> Jam de Contact Improvisació
Espai obert que trenca amb la estructura jeràrquica d'un taller amb la filosofia de que cadascuna té alguna cosa que pot compartir i mostrar als altres. Amb la idea de crear connexions autèntiques amb les altres participants, partint d'una filosofia llibertària podrem connectar lliurement, primer amb nosaltres mateixes. Com a llenguatge comú per a trobar-nos usarem la practica del Contact Improvisació, per ballar, jugar i meditar entorn a les nostres connexions. | Lloc: | Barcelona | Preu: | contribucio voluntaria | Mira també: | www.canmasdeu.net |
|
|