Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: globalització neoliberal
'A por los ricos!' The Economist se descojona de la poca respuesta social a la crisis
10 jul 2009
The Economist, la revista más prestigiosa entre los tiburones de Wall Street, se caga de la risa en su portada y páginas interiores de la escasa respuesta popular y las nulas protestas que ha suscitado la profunda recesión en que nos han metido esta pandilla de oligarcas hijos de puta.
69129.jpg
Con una parodia de un cuadro de Delacroix [La Libertad guiando al pueblo] que el artista francés pintara para retratar las revueltas sociales en Francia entre 1830 y 1848, tras la restauración monárquica, la biblia por entregas del capitalismo moderno, se mofa del escaso seguimiento que ha tenido entre las clases medias y bajas los llamamientos para protestar contra los abusos de la oligarquía que nos han conducido hasta esta situación de escasez, paro y miseria.

La pandilla de desarrapados que combatió al antiguo régimen burgués en el siglo XIX ahora sigue a una 'mariana' despechada con gorro frigio republicano sosteniendo un cartel que reza 'a por los ricos'. La carga de ironía contenida en esta portada, con la plebe enfrentándose a pelo, con fusiles oxidados, palos y piedras a los cañones del ejército, contrasta con el dossier especial de 20 páginas que dedica en su interior a la génesis de la crisis y las posibles salidas de la misma respetando las leyes del mercado capitalista.

¡Se nos mean encima, y encima se rien de nosotros!
Las revueltas populares quedan pues descartadas para los prestigiosos 'think tanks' del neoliberalismo...

This work licensed under a
Creative Commons license

Comentaris

Re: 'A por los ricos!' The Economist se descojona de la poca respuesta social a la crisis
10 jul 2009
Realment em sembla que no van tan desencaminats, com a mínim pel que ha passat fins ara. Si, hi han hagut intents de resposta, però ni han tingut l'afluència que haurien hagut de tenir ni el ressò que, segurament, moltes d'elles es mereixien.
Re: 'A por los ricos!' The Economist se descojona de la poca respuesta social a la crisis
10 jul 2009
La resposta popular existeix, el que passa es que la pobresa és tradueix en criminalitat, com ara robatoris i d'altres, i no pas en revoltes perquè la gent no és creu que l'anarquia sigui res que els hi solucioni la vida.
Re: 'A por los ricos!' The Economist se descojona de la poca respuesta social a la crisis
11 jul 2009
serem capaços de vèncer l'individualisme imperant i els donarem el que es mereixen. cal que trobem punts de confluència i ens fem accessibles, cal que estiguem units i sintetitem la teoria per fer una bona difusió, cal que estiguem a tot arreu. marxisme revolucionari o mort

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more