Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Comentari :: sense clasificar
Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
YA está bien, al final muchos de vosotros haceis lo que criticais de los demás. Soy de Ibiza y estoy harta de que se incluya en los mapitas que haceis de liberación del pueblo catalán y demás historias.
Que yo sepa, en Ibiza no se ha pedido nunca mayoritariamente la pertenencia a la cruzada catalanista, que sepais que los únicos que lo son son algunos mallorquines, allá ellos, pero algunos estamos harts de la imposiciones del Govern Balear en cuanto a la lengua, si me apetece utilizar el castellano quiero ser igual de libre que para utilizar el catalán y viceversa.
Y para todos aquellos que reclamais independencia de Cataluña os recuerdo que Cataluña está situada en la Península así que dejadnos en paz a los isleños. Espero no tener que volver a oir la barbaridad de que Baleares es una provincia de Cataluña, porque no lo es, nosotros buscaremos nuestra propia independecia, tanto del Estado español como de Catalunya.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
:) m'has fet riure de bon matí, gràcies!
Arriba España !
21 mai 2004
Así se habla. Ibiza es española y punto. Des de hace casi 300 años y nadie nos la va a quitar.

Nos gusta mucho más salir en los mapas de España, que son más grandes, ocupan más lugar y hace más fino e importante. Nos gustan los guiris borrachos, y siempre que vemos a una payesa le gritamos "hablame en cirstiano, so guarra". Como debe ser.

Arriba España !
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Totalment d'acord amb l'Heds. Ibiza ha de buscar la seva personalitat i decidir ella mateixa el seu futur, no hi ha d'haver cap mena d'ingerència per part de cap estat o nació sobre Ibiza.

Els i les que creiem en la reunificació dels PP.CC. Reconeixem Eivissa com a part del territori de parla catalana, però tot i així som solidaris i solidàries amb els pobles en lluita.

Malgrat no conèixer on és Ibiza, visca la lluita d'"Ibiza por su independencia".
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
JE, tens tota la raó, les balears no son catalanes y ho demostra el fet de que es difícil entendre'ti si no es enalemany o anglès. El que em pregunto es a quina d'aquestes "potencies" pertany. Qui sap, a lo millor les declaren patrimoni dels col·lectius de jubilats y alcoholics de la UE.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Ahora en serio. A mi me da igual si las Baleares se incluyen en los mapas de Catalunya, de España o de China. De todos modos lee un poco de historia y verás que por lo menos no es raro que se consideren en el paquete de Paises Catalanes. Decir también que personalmente estoy en contra de cualquier dependencia centralista, ya sea de Catalunya con Madrid, de Catalunya con Barcelona o de las Baleares con quien tu quieras
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
PROU ESPANYOLISME!

No falta gent seriosa que pot, des de les Illes, dar testimoni de la llur catalanitat. N'hi ha prou amb citar la produccio literària i cinematogràfica (El Mar), i poetes com, fa temps Llorenç Capellà, o ara Miquel Lopez Crespi, Jaume Santandreu i moltissims altres.

Ells son la veu de veritat de les Illes, no els hereus de la màquina franquista de matar ("Aqui, s'afusella com es desembosca" -Georges Bernanos, que va desertar de la croada franquista par deixar de ser complici d'un crim contra la Humanitat i escriure "Els grans cementiris sota la Lluna")

Heds i podenco, us creieu homes i herois, i no passeu de ser hereus dels croats franquistes. No creieu qu'els vostres crims siguin oblidats ni perdonats.

Minon Gutierrez
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
però cal que li fem cas, en aquesta imbècil

truja!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
no. Eivissa no és propietat de catalunya, tens raó. és propietat de quatre feixistes com, per exemple, Abel matutes...

sobre això no tens res a dir, oi, espanyola...
Re: es una colonia castelano-guirilenca!!
21 mai 2004
La marca IBIZA ® com el seat idem es una marca, aquesta es impregnada de merdes;
vegis Abel Matutes, caciquisme, ciment, merda diversa, mongos de tots els paisos fent el mongo i vomitant bilis alcoholica, etc.
Del passat eivissenc/ balear ja res en queda,
només el record. La llastima es la gent -autentica- els illencs, que pateixen tota aquesta merda caiguda del cel en els darrers
40 anys. salut i força. Y a ti monga de IBIZA, comele el culo al Matutes y a todas las ratas
hispaniolas y guirilescas que puedas !!!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Esto es una muestra más de la irracionalidad del nacionalismo, los catalnistas denuncian el imperialismo español en américa pero no tienen ningún reparo en declararse herederos de los catalanes que espada en mano conquistaron valencia y las baleares.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Unas preguntas para Heds:

- Cuando hablas de "mapitas liberación del pueblo catalán" ¿te refieres al mapa en qué se especifican las regiones de habla catalana? Es un mapa reconocido por la Union Europea donde se reconoce que ahí se habla el catalán, no necesariamente de forma exclusiva. Yo he hablado en catalán con mucha gente catalanoparlante en Eivissa y puedo constatar que es cierto. También he hablado en castellano, inglés y gallego, pero no veo cual es el problema.

- Cuando hablas de "imposiciones del Govern Balear" ¿a qué te refieres exactamente? Podrías explicarlo un poco, me has dejado perplejo.

- Conozco gente de origen balear, aunque la mayoría son mallorquines y menorquines, también alguno lo es de Eivissa, y puedo asegurarte que, entre otras cosas, decidieron marcharse por motivos totalmente contradictorios a los que tu expones. ¿Tanto ha cambiado la situación? ¿Les sugiero que vuelvan?

- Dime dónde has oído que las Islas Baleares son una provincia de Catalunya. En mi vida he oído semejante sandez. ¿Estás segura que no es una interpretación personal algo descabellada?

Eivissa puede salir en muchos mapas: playas mediterráneas, Islas Baleares, España, Sur de Europa, Països Catalans, paisajes bellos, destinos turísticos predilectos de países eureopeos, etc. Dudo que ninguno de ellos pueda ser interpretado como una reclamación de sobiranía política o algo por el estilo.

Más bien pienso que, a raíz de alguna fricción personal con algún indeseable, has desfogado tu rabia de la forma más políticamente incorrecta.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Ai collons, aquesta noia té tota la raó del món, a Mallorca no parlen català, com ella mateix ens exposa sense dir-ho. Parlen espanyol i anglès, per tant fora catalanistes i collonitzadors. BIBA MALLORCA ALEMANA E IBIZA ALEMANA!!!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
el meu avi va anar a cuba...
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
JAJAAJAJAJAJA, IBIZA QUE ES?DE ALEMANIA??O DE BADAJOZ??JAJAJAJAA......... PAISOS CATALANS 2004
Re:Heds Feixista!!!!!
21 mai 2004
Per començar, cap organització independentista considera que Ibissa sigui propietat de Catalunya. Una altra cosa, és que les que creiem en els Països Catalans, considerem que és el nostre país (no propietat de ningú, bé sí, actualment del nazionalisme espanyol espekulador), i que igual que tots els territoris de parla catalana haurien de tenir EL DRET A ESCOLLIR, i sobretot, el dret a que es respecti la llengua pròpia d´Eivissa, el català.

De totes maneres, hauries de tenir una mica de respecte cap als teus conciutadans que no pensen com tú. Eivissa sempre ha sigut l´ illa més catalanista de Balears, crec que el cap de llista d´ERC a les eleccions europees és eivissenc. Què proposes, que renunciem a les nostres idees? Ho sento xaval, però els catalans d´arreu del país, tindrem l´oportunitat de votar a un eivissenc que creu en els Països Catalans. I si et fot dos pedres.

Per cert, parles que el govern Balear del PP, que va tancar l´última emisora de ràdio en català que quedava a Mallorca imposa el català? Que hauria de fer segons tú, perquè els feixistes de merda com tú siguessiu feliços? Tancar en camps de concentració als catalanoparlants? Au vinga va!

Deixa de fotre pena!

PAÃ?SOS CATALANS LLIURES I SOCIALISTES!!!

AUTODETERMINACIÓ ÉS DEMOCRÀCIA!!!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
S'ha de ser estupid per no reconeixer la lluita per la supervivencia d'un a cultura contra les ingerencies del capital extranger i els litres i litres de sang vessada per acallar una llengua. si a Ibiza ara no es parla tant català com abans es més que res gràcies al colonialisme espanyol, i a la dictadura, i a "demogogia espanyola" i la seva "constricción española".

Apa incultes aneu a pastar.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Crec que el que havia dit podenco era un sarcasme, crec eh?
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
! Ibiza , como Mallorca, están Compradas por los Alemanes.
De ahí su alta "renta per cápita" (De qué si no)
Y su Lealtad al PP.
Pues ,por mi,que se las aexione Alemania.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Les illes Balears son com Andorra,tenen 2 Presidents un Schroeder i L´Altre, L´Obispe de L´Opus Dei-PP.
Heil Heds!!
21 mai 2004
Heds, els alemanys reconeixem la teva gesta per intentar alliberar Eivissa dels invasors espanyols i catalans. Eivissa és alemanya perquè l'alemany és la llengua més parlada.

Visca Eivissa! Alemany llengua oficial al länder balear!

;-)

PD: juas! juas! juas!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
A Eivissa hi fa molt de sol, i entre aixó i les pastis de Pachà la penya ja no sap on té el cap. Eivissa en té d'espanyola el mateix que jo... I la noia del post en té d'historiadora la mateixa proporció. Salut a tots els companys de ses illes!
17 länder de la bundesrepublik d.
21 mai 2004
yo voto por que las baleares pidan su ingreso en la republica federal alemana, como en buena logica desearan la mayoria de sus habitantes actuales, turistas y jubilados de ese pais
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Jo som d'Eivissa, actualment visc a Barcelona i esper que Catalunya mos envaeixi i foti fora els subnormals espanyols, alemanys i francesos de sa nostra terra.

Defensam la terra!!!
Re: Las Balears y en especial Eivissa no son propiedad de España
21 mai 2004
-
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
jo crec que les illes balears son alemanas i anglesas pero visca la terra lliure
bueno bueno
21 mai 2004
Que yo sepa, en cataluña habeis tenido 20 año de burguesia, y ahora socialismo español, ibiza tanto como mallorca tiene muchos problemas, pero la opinion de una ibicenca no tiene porque ser contestada con insultos.
Mas de 2000 personas murieron fusiladas en mallorca, por la represion Franquista, el Franquismo hizo mucho daño a igual que en Galicia, en Mallorca muchos PP para no decir la mayoria hablan habitualmente el mallorquin o catalan, el antigüo presindente Cañellas, apesas se le entendia cuando hablaba castellano.
No es un problema de culturas, Ibiza como Menorca como Mallorca tienen una cultura amenazada por el españolismo, de ahi a meterse con la gente de estas presiosas islas por no entender porque los catalanes ponen a las islas en sus mapas, va un paso muy grande
No comparto la opinion de la persona que ha escrito de ibiza, pero esto no me da derecho a meterme con todo un pueblo.
La lucha por la cultura catalana no tiene tantos años, es a partir de la transicion, a principio de siglo luchabamos por otros valores mas internacionalistas, como era la emancipacion de la clase trabajadora.
Tanto en catalunya,como mallorca como el resto del territorio tanto peninsular como isleño.
Mejor dejamos de dividir y empezamos a pensar todos un pco.
ME encantaria poder haber escrito esto en catalan, pero no se porque mis padres catalanoparlantes, me enviaron a un colegio castellano porque tenian verguenza de la lengua mallorquina.
Para mi es triste, tan solo esto
Salud
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Invasió? Propietat? Esteu sonats...
Eivissa és una part històricament on es parla català, i on es va imposar (desgraciadament, imposar) la cultura catalana. No té cap mena de sentit aquest anti-catalanisme pro-espanyolisme, no s'aguanta per enlloc.
Si dieu no a Catalunya, haurieu de dir no a Espanya. I no ho feu. Com diuen els Oprimits (grup mallorquí)
"El pensament ja no és teu, està prefabricat(...)ens estan manipulant!"
Re:que fort!!!!
21 mai 2004
Atenció amb la frase:

"No entender porque los catalanes ponen las islas en sus mapas"

Aquesta frase diu molt de la persona que l´ha escrit. Ho sento per tú, "uno de mallorca", però en això hi està a favor tot el món. Ves a qualsevol universitat de filologia de qualsevol país del món i els demanes un mapa de llengües romàniques i hi veuràs uns Països Catalans ben bonics. Bé, perdó, tot el món no, els nacionalistes espanyols consideren que Balears i Catalunya no tenen res a veure.

A partir d´aquí jo al.lucino amb això que diu la Heds sobre la suposada propietat de bla bla bla... Aquí ningú parla ni de conquestes, ni d´herències ni de propietats, parlem d´autodeterminació, i el que no sàpiga què vol dir akesta paraula que ho busqui al diccionari.

Heds, tanta ràbia és perquè tots els catalans (inclosos els de Perpinya, València i Barcelona), podrem votar a un català d´Ibissa en akestes eleccions europees? Ja t´ho he dit abans: 2pedres!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
Només afegir que l'eïvissenc Bernat Joan, doctor en Filología catalana i catedràtic de Llengua i Literatura Catalanes de l'I.B. Santa Maria d'Eivissa, és el candidat per ERC a les eleccions europees del proper 14 de juny. Eïvissa és una de les parts que formen els Països Catalans, i aixó és un fet que només emprenya als de sempre.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
21 mai 2004
es resultat de no se quans anys de turisme especulador i pseudohippisme amb doblers
torna a sa discoteca a menjar qualque pastilla!
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
22 mai 2004
fora botiflers d indymedia
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
22 mai 2004
Respecte,Que proposin un Referendum a Eivissa ¿?

I unaltra a Catalunya.
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
08 set 2005
hombre queria señalar que aqui algunos han dicho que en los mapas solo poneis los sitios que se habla catalan, que no es parte del anexionismo entonces por que valencia muxas veces aparece toda entera todo el mundo sabe que en el interior de valencia y en el sur de valencia no se habla catalan
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
28 mar 2006
La meitat parleu massa, i no sabeu ben be de que parlau. Som eivissenc i desde que estudio a Barcelona me adonat de les diferencies abismals que existeixen entre la cultura catalana i la eivissenca. No celebrem cap de les vostres festes ni tradicions. La meitat de l'illa cuan li parles dels catalans, sent rebig, pero no per aixo em de ser pro-espanyols. Si a mi em pregunten no soc ni Balear, xk entre les illes hi ha tanta disputa o mes com entre Catalunya o Espanya. Si parlem català sera perque ens invaireu ja fa segles... xo abans de catalans varem ser moltres altres coses...
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
29 mar 2006
Ben dit, Tambe soc eivissenc i no esk em consideri catalanista, xo he de reconeixer k prefereixo als catalans, que als majorquins xD a eivissa no els podem ni veure majorment. Potser per aixo algu diu que Eivissa es la illa mes catalanista....Per desfermus des majorquns!!!xDDDD
Re: Las Baleares y en especial Ibiza no son propiedad de Cataluña
19 abr 2006
Els catalans ens conquistareu fa temps, i mus perdereu. FIN. Degut a akesta conquesta parlem una variant dialectal del catala, fet del cual no men avergonyeixo xk estimo la meva llengua com ningu, xo aki akaba tota relacio amb catalunya. A veure si espanya esta reivindicant sudamerica per ells de nou, o els francesos tota l'africa de parla francesa...
no per parlar català, hem de ser catalans....¬¬
Sindicat Terrassa