Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Accions per a Avui
Tot el dia

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: globalització neoliberal
Independentistas y de izquierdas, con firma
17 mai 2004
·La candidatura catalana CUP y la gallega Nós-Unidade Popular han superado las exigencias para presentarse a las europeas
Al igual que ha sucedido en Euskal Herria, en los Països Catalans y en Galicia se han constituido candidaturas de independentistas de izquierdas para concurrir a las elecciones europeas del 13 de junio. Ambas han tenido que cumplir las exigencias de la legislación española y reunir casi 20.000 firmas en el caso de la gallega Nós-Unidade Popular o el aval de 50 ediles en el caso de la catalana CUP.

El pasado miércoles, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) presentó la lista para las elecciones al Parlamento Europeo en el marco de un acto que se llevó a cabo en la Biblioteca Pública de Lleida.

El cabeza de lista de CUP es Jesús Artiola, que subrayó que esta candidatura tiene como objetivo «no sólo manifestar el rechazo a la nueva Constitución Europea, sino rechazar también el nuevo marco jurídico que se está gestando en el Estado español con la reforma de los estatutos de País Valenciá y del Principat de Catalunya, cuyo objetivo es perpetuar la falta de soberanía para los Països Catalans para los próximos 25 ó 30 años».

La CUP, que se califica como «izquierda independentista de los Països Catalans», había sido hasta ahora una experiencia política centrada en el ámbito municipal, «donde hemos agrupado a las personas identificadas con un proyecto político de soberanía y justicia social y que con su trabajo diario han demostrado que la izquierda independentista es capaz de llevar a cabo proyectos reales de profundización democrática, de mejora de las condiciones de vida de la mayoría y de defensa de un modelo económica respetuoso con el territorio y su gente».

Tras esta experiencia en el ámbito municipal, la CUP ha decidido en esta ocasión dar el salto a las elecciones europeas «porque necesitábamos estar presentes en el debate general con voz propia, defendiendo la ruptura democrática respecto al Estado español y la construcción de una Europa y un mundo basados en la justicia y la cooperación».

Las elecciones europeas, al igual que en Euskal Herria, permitirán a la CUP presentarse en todos los territorios que forman los Països Catalans y que, en otros comicios, como los autonómicos, han votado por separado: Principat de Catalunya, País Valenciá, Illes Balears, Rosselló y Franja de Ponent.

Junto a ello, se han marcado como objetivo «avanzar hacia un proceso que conduzca a la plena soberanía de los Països Catalans. La independencia. No renunciaremos nunca a este objetivo, ya que no pretendemos un 'encaje' forzoso ni con España ni con Francia, sino encontrar nuestro lugar en Europa y en el mundo como pueblo libre».

Junto a las reivindicaciones nacionales, la CUP también reclama derechos sociales y rechaza el actual proyecto de Constitución Europea, ya que considera que «el actual modelo entiende la UE como un espacio para el negocio de unas minorías».

Al igual que ha sucedido en Euskal Herria con HZ, la legislación electoral española ha obligado a la CUP a recoger 15.000 firmas o el aval de 50 concejales, optando por la segunda opción.

En cambio, los independentistas gallegos de Nós-Unidade Popular recogieron 19.636 firmas para poder presentarse a las elecciones europeas.

Esta candidatura, encabezada por Mauricio Castro, fue presentada en Santiago, la pasada semana, destacando que las firmas recogidas superaban ampliamente lo exigido por la normativa española.

«El esfuerzo de decenas de independentistas en todo el país ha logrado que, en un tiempo record, hayamos cumplido nuestro objetivo, dando una muestra de capacidad y vitalidad por parte del Movimiento de Liberación Nacional Gallego. Estas casi 20.000 firmas suponen el mejor aval para la presencia de una candidatura independentista y de izquierdas en las próximas elecciones europeas», destacaron.

En este sentido, añadieron que «ha quedado demostrada la existencia de un significativo sector social en Galicia dispuesto a hacer frente a las antidemocráticas imposiciones españolas, reivindicando el derecho de nuestro pueblo a su existencia más allá del estrecho juego domesticado de la política institucional». -

IRUÑEA
Mira també:
http://www.llibertat.com/cup
http://www.nosgaliza.org

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Qui són els 50 regidors què han signat per la CUP? Perquè em sembla que la CUP no té tants.
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
És un secret, no veus que si es descubris que hi ha regidors de CIU que donen suport a la CUP, es demostraria que aixó és un invent de CIU per treure-li vots a ERC, com quan el PI. Potser d´aqui a uns anys l´Artiola el faràn responsable de la casa de catalunya a Casablanca, enlloc del Colom.
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
nose me etraña k ciu este detras de les cup......pero en las municipales recuerdo k les cup no llegaron a 50 ediles seguro
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Òstia, ara resulta que si ets independentista i anticapitalista i no ets d'ERC (cosa bastant lògica) estàs finançat per CiU...jajajajaja. El què s'ha de sentir per justificar segons quines històries...ara resulta que ERC fa una política independentista i anticapitalista, jajajaja. N'hi ha que viuen alienats...o "alliberats" pel partidillo.

Les CUP van tenir 41 regidors (soles o en coalició), i d'altra banda, sabieu que pel país en corren molts de regidors independents que no són de la CUP però que estan farts de la cantarella i subordinació a Espanya i al capital que practiquen els partits oficialistes, tipus ERC o IC ?

Quanta tonteria tenen els reformistes...

ft : una persona inventada per CiU
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Passant de tot, a mi em sembla molt bé que hi hagi una altre opció des de l'esquerra independentista. Es positiu que hi hagi més on triar, tot i que no els votaré.
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
No crec que les CUP siguin negatives per a ERC. Quin mal fa a aquesta societat que hi hagi una dreta (CiU), un partit socialdemòcrata ( ERC), i una candidatura de l´esquerra alternativa (CUP)? Al contrari, senyal que el país es va normalitzant.

Crec que és molt positiu que hi hagi més on triar, ja que la gent que se senti decebuda amb ERC, o sigui independentista però es consideri més d´esquerres del que és ERC, ja té una opció.

I dels 50 regidors dubto que n´hi hagi cap de CiU, suposo que seran principalment de la CUP i algun d´ERC o IC-V.

El que pot fer molt mal a la CUP és el vot útil, ja que per aconseguir un sol diputat són necessaris 400 000 vots. No hagués sigut molt més productiu la unió de la CUP i NÓS-UP? Més que res perquè està clar que per separat no aconseguiran res. ENDAVANT!!
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Aixó mateix volia dir!! Quantes més gent treballi des de diferents sensibilitats pel progrès social sense distincions de cap mena per tothom i pel dret a l'autodeteminació millor!!
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
quants vots va treure Herri Batasuna a Catalunya, en altres eleccions europees? és per a veure si alguna ho sap

i a fer la punyeta als partits reformistes, que NO TENIM PROU AMB QUE ENS TRADUEIXIN UNA CONSTITUCIÓ NEOLIBERAL AL CATALÀ, que el terra tremoli sobre els de sempre.
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
el jajajaj es mu xulo i save muxo pero se va a comer un torrao
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
aiiix! com es ralla la gent, us puc ben assegurar que cap regidor de CIU ha donat suport a la candidatura de la CUP, han estat els pròpis i candidatures properes i d´altres d´independents. No cal buscar conxorxes extranyes
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Diré més estic segur del que he dit de la CUP, en canvi no puc dir el mateix d´Estat Català que si que ha rebut el suport de regidors de CIU per frenar ERC
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
Ja sabem què hi havia 41 regidors de les CUP. Segueixo insistint, qui són els 9 restant?

Només demano Mans netes!!
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
18 mai 2004
20.000 vots va treure EH als PPCC a les ultimes europees, crec.
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
19 mai 2004
Curios II, a veure també hi ha la gent del PAS de Cerdanyola, també hi ha els de Compromís per Ripollet, també hi ha els de Crida per Breda, també hi ha representants al consell comarcal del Garraf que són d´UM9... jo diria que en van sortir moltes més de 50 sense buscar a ningú "extrany". Mangssss netegsssss que diria el Carallot
Re: Independentistas y de izquierdas, con firma
19 mai 2004
Jo crec que els bascos tenen més clar que els propis catalans quin és el referent de l'esquerra independentista catalana.

Endavant amb la CUP a les Europees ! ! !

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more