Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
NO A LA CONSTITUCIÓ EUROPEA
per l'Europa dels drets socials i dels pobles
no a l'Europa del capital i la guerra!

Rebutgem el projecte de Constitució Europea perquè limita de forma important els drets civils, socials, nacionals i polítics i representa un retrocés en relació a les legislacions (ja prou limitades) vigents als estats que integren la unió. És una Constitució neolliberal, militarista i imperialista, que consagra l'Europa dels Estats, una Constitució patriarcal que reforça la desigualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, que només parla de l’economia productiva i oblida la reproductiva i que manté un model de desenvolupament que destrueix el medi. Al mes de juny com a molt tard els caps de govern es proposen ratificar el text, probablement a Madrid.

Però aquest projecte no és una constitució! És un tractat per legitimar els interessos de les multinacionals oposats als dels treballador(e)s i els pobles d'Europa!

Nosaltres que volem una altra Europa, l'Europa dels treballador(e)s i dels pobles, dels drets socials, de les llibertats, democràtica, solidària, pacífica, no xenòfoba i ecològicament sostenible, rebutgem aquest projecte per com s’ha fet i pel que diu.
tira.gif
Per una Europa dels pobles i dels i les treballadores: Construïm una alternativa d’esquerres a l’Europa dels Estats, del Capital i de la Guerra.
Mira també:
http://noconstitucioeuropea.pangea.org/
http://llibertat.com/cup/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
Sou el pitjor el partit aquest de la CUP! Com podeu utilitzar una campanya comú dels moviments per fer-vos publicitat electoral en vistes al vostre proper fracàs en vots!
És patètic! Us hauria de caure la cara de vergonya! No m'extranya que cada dia estigueu més sols i més desconnectats de tot!
Patètics!!!!
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
Tu sí que ets patètic, cap organització està lluitant tant contra la Constitució com la CUP, que per cert, i per si no ho sabies, forma part activament de la campanya dels moviments socials.
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
Cert
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
No tant cert! No n´hi ha prou amb escrits i comunicats per oposar-se a la constitució europea, cal treballar en espais unitaris, però a vosaltres no us veiem a cap reunió, tampoc a les mobilitzacions i molt menys en l´apartat d´agitació unitaria, aixó si de fer el xiringuito, si que en sabeu.
Menys electoralisme i mes lluita al carrer, que al final sembla que els que lluitem al carrer ho fem perqué les CUP ho diuen! Les Cup no són ningú dins els moviments socials on aquesta campanya s´està portant a terme, per sort tots els independentistes no son com vosaltres i n´hi ha algunes i alguns que si s´ho curren i treballen de manera unitaria i sense interessos electoralistes!
Contra la constitució europea, aquesta i totes les constiutucions europees, més lluitar i menys parlar!
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
Si tanto luchais contra la constitucion europea, me podras dar algun ejemplo de lucha de entre todos los que hayas protagonizado (solos o en plataformas unitaria), o simplemente os referis a pegar papeles en la pared i hacer lo facil, un discursito contra la constitucion i un sinfin de propuestas que nunca vais a llevar a cavo, simplemente palabras, que al terminar la campanya electoral se va a llevar el viento!
Contra la constitucion europea, mas lucha diaria i menos politiqueo!
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
No està bé això que feu companys/es de les CUP. No intenteu assimilar el moviment contra la Constitució Europea, perque us esteu equivocant i esteu fent l'efecte contrari al que busqueu.

Si voleu fer una bona campanya per al vostre vot, hauria d'estar més en la campanya, i participar en les seves mobilitzacions (poquíssimes i poquíssims de les CUP el diumenge dia 9 a la concentració contra la CE que convocava la campanya, igual de pocs que els que van anar a enganxar cartells, el que s'encarreguen de tota la feina, etc.)
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
11 mai 2004
votar la CUP es votar NO a la constitució ; i això no hi ha ningú que ho puga dir ...
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
No veieu que pot entrar qualsevol aquí, firmar com a CUP i quedar-se tan ample ? Mireu el què hauria provocat algú que volgués enfrontar-nos. Vaja, ho hauria aconseguit.

Em sembla injust dir que la gent que treballa a les CUP s'intenta aprofitar de res. Estan, i molt activament a la lluita contra constitució desde la base a Barcelona. I fora de Barcelona, a més de ser-hi, quasi podríem dir que són immensa majoria. Això els que estan a la campanya ja ho deuen saber.

Em sembla evident que no és un lema usat per "fotre" els altres companys anticapitalistes o per fer servir la seva feina. Em sembla evident que és un lema per intentar cridar l'atenció de la resta de la gent dels Països Catalans que potser votaria una altra història (ERC o IC, suposo) però que, davant algú que es posiciona tan clarament, potser dóna el seu suport. Ni ERC ni IC diuen res contra la consitutció perquè no volen semblar partidets "extremistes" (dirien ells) i volem conservar el vot del ciutadà "benpensant" que està enamorat d'Europa.

Les CUP són un altra cosa i qui no ho vulgui veure és que té un pa a cada ull, i perdoneu.
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
Estic totalment d'acord amb en Manel, la cup segur que es concient que no pot utilitzar i ni ho vol el moviment contra la constitució europea per guanyar vots, al persona que ha escrit el missatge no és ningú. Deixeu-vos de tonteries, els uns i els altres. És com si sortis jo digues que sóc de la CNT i us demanes el vot per la CUP.
La CUP només és una organització més que lluita contra la constitució europea, tant valida com totes les altres.
Salut i lluita!
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
La CUP no és cap organització, són candidatures coordinades, i a part d´estar contra la constitució de paraula, fan alguna cosa real?
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
La cosa real és formar part molt activa de la campanya contra la constitució, entre d'altres. Pots veure qui treballa amb les CUP a www.llibertat.com/cup
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
Queda clar que les CUP o la CUP que es presenta a les eleccions europees fan moltes coses.

Pots mirar totes les persones de la llista i veuràs que bastants són persones implicades en diverses mogudes locals en defensa del territori, lluita sindical, lluita per la llengua, lluita estudiantil, represaliats polítics, etc.

Per si no ho sabeu les CUP fan feina local i es van creant moltes més al llarg dels anys. Aquesta plataforma política de l'EI per la lluita institucional té el consens de tota l'EI (i si no que algú digui el contrari, però que deixi clar d'on li ve el seu sou primer de tot).

La CUP no s'està aprofitant de la campanya contra la constitució europea. Només s'hi adherit i ha penjat al seu web el logo de la campanya. No totes les organitzacions adherides han fet el mateix. Puc assegurar que hi ha comarques com Osona que si no fos a través de la CUP o la CEI comarcal no sabrien de l'existència d'aquesta campanya gairebé.

A les crítiques d'electoralisme em sembla que no saben què diuen, ja que si presentar-se a unes eleccions és electoralisme aleshores ja no podem lluitar on el poble requereix que es lluiti. La lluita institucional és una lluita més, però que ens obliga a esforçar-nos per parlar amb la gent i fer propostes concretes. És un element de la lluita imprescindible en el moment actual en què ens trobem.

Cal reflexionar sobre aquest fet i començar a crear noves candidatures rupturistes com la CUP o el que es consideri adequat a la zona ssi volem que les lluites populars no les capitalitzi qualsevol altre partit com ICV i ERC. Les mobilitzacions contra la guerra qui penseu que les va capitalitzar? Entenc que les persones que les van portar haurien de coordinar-se i no deixar que els seguidors del capitalisme moderat puguin ser l'únic referent.

Algú ha fet un comentari dient que cal més lluita al carrer. Això no hi discrepo gens ni mica, però també cal fer lluita política. Si no fem lluita política allà on cal la política, la lluita al carrer només farà que bulli l'olla perquè algú vingui més tard i es mengi el brou que ens ha costat tan cuinar i a més li tregui la sal per fer-lo més suau i més acceptable, més desmobilitzat.
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
perwue psarles de no deixar capitalitzar a ERC i ICV si vosaltres vareu anar amb ICV a les munipals de braçet perque us van pagar la campanya, diguis torredembarra,carrotxa,etc
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
A mi el sou me´l paga el patró que m´explota 8 hores al dia, i efectivament la campanya de les eleccions europees no és unitaria, només cal veure qui hi dona suport, i qui no hi dona suport.
Hem de suposar que tot aquell o aquella que no hi ha a la llista no hi dona suport!
Algú sap en que consisteix la campanya de les CUP contra la constitució europea? que han fet? que tenen pensat fer?.
És cert que també s´ha de fer politica institucional, però ni molt menys ha d´ esser
l´unica i més important i aquest cop, i sense cap base social a nivell de Països Catalans, ho avali, hi ha un grup d´iluminats que s´autoproclamen els "unitaris ", sense adonar-se´n que la major part del moviment indepenedentista ( i la cosa no va de majories ni minories, sinó de consenç!) no hi dona suport.
Algú pot dir clarament quin és el resultat que esperen treure? Quants vots varen treure a les passades municipals? i Estat Català?
Seria molt trist no superar a Estat Català!
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
un aclariment important:

El projecte de les CUP com a xarxa de lluites municipals rupturistes gaudeix de consens dins l'Esquerra Independentista.

El projecte de presentar-se a les europees sota la marca CUP NO gaudeix de consens dins l'Esquerra Independentista.

A la llum de com es desenvolupa la campanya electoral (algunes de les crítiques exposades més amunt tenen fonament, especialment les d'en Josep) i si, a més, s'obtenen uns resultats ridículs, caldrà fer una seriosa reflexió i extreure'n conseqüències polítiques.
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
1.la CUP no és cap organització, sinói una marca electoral que engloba l'Esquerra Independnetista.
2.És l'única candidatura real que s'oposa frontalment a la constitució europea i aquest és el seu eix bàsic de programa.
3. NO hi ha res de dolent per presentar com a punt de programa el NO a la constitució, o és que cap de les reivndicacions socials poden estar recollides en un programa????
Ai... cada dia entenc menys el sectarisme de certs sectors...
Jo, m'oposo a la constitució europea sí, i per això, ara que puc, votaré la CUP!
Xavi
Re: No a la Constitució Europea, per l'Europa dels drets socials i dels pobles no a l'Europa del capital i la guerra!
12 mai 2004
molt ben dit!!. Podem lluitar en tots els fronts, i no deixar que els polítics ens condemnin al marginalisme (que és el que volen), i anar fent via cap a la nova Europa que necessitem.

No sé encara si votaré o no, a les eleccions europees. Però si voto ja sé a qui ho faré.
I, del que estic segur, és que participaré en la Consulta Social.








.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more