Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió : amèrica llatina
Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
28 abr 2004
Logicamente nada de eso sale en http://www.ain.cubaweb.cu

(la agencia cubana de notícias)
Condenan a prisión a 10 disidentes en Cuba

Horas después uno de ellos fue puesto en libertad condicional

28 de abril de 2004

LA HABANA (AP).â Un disidente cubano ciego condenado a cuatro años de prisión el lunes por desacato a la autoridad y resistencia al arresto fue dejado en libertad condicional poco después.

âFui puesto en libertad en la noche de ayerâ?, explicó Juan Carlos González Leiva, un activista invidente que permanecía encarcelado, pero sin juicio, desde marzo de 2002.

El lunes, un tribunal de Ciego de Avila condenó a 10 personas a penas de entre tres y cuatro años de prisión, pero González Leiva y otro miembro del grupo quedaron en libertad.

âFinalmente me dieron un estado de limitación muy leve. No puedo mudarme y debo notificar los cambios que hagaâ?, manifestó el activista durante una entrevista telefónica.

Además de los mencionados cuatro años âcon âlimitación de la libertadâ?â para González Leiva, se condenó a dos años y seis meses a Delio Laureano Requejo, quien también fue enviado a su hogar debido a su avanzada edad, reportó la Comisión Cubana de Derechos Humanos y Reconciliación Nacional (CCDHyRN), una organización no gubernamental tolerada por el régimen.

Dos mujeres incluidas en el expediente no fueron encarceladas, dijo la CCDHyRN.

Todos fueron apresados tras un incidente en un hospital de Ciego de Avila, donde protestaban a favor de uno de sus correligionarios internado allí.

González Leiva, de 39 años, indicó que no tiene claro sus planes inmediatos, pero considera la posibilidad de emigrar del país.

González Leiva y Elizardo Sánchez, director de la CCDHyRN, revelaron que durante el juicio se produjo un âextrañoâ? incidente, pues uno de los inculpados se presentó primero como agente infiltrado por la Seguridad del Estado, pero luego se retractó de sus acciones.

Las versiones coinciden en señalar que el acusado Lexter Téllez Castro tomó la palabra ante la corte y aseguró que era el âagente Ignacioâ?, pero había cambiado de opinión en estos dos años y ahora estaba a favor de los disidentes.

âParece que la criada les salió respondonaâ?, ironizó Sánchez.

En reiteradas ocasiones los servicios de inteligencia cubanos infiltraron agentes en las filas opositoras y luego usaron su testimonio para condenar a estos opositores.

Este es el segundo caso en el cual un disidente cubano es dejado en algún estatus de libertad en menos de 15 días.

A mediados de abril las autoridades dieron permiso para salir de la cárcel a Julio Antonio Valdez Guevara, condenado a 20 años de prisión en abril de 2003 y quien ahora se someterá a un trasplante de riñón.

http://www.laopinion.com/latinoamerica/?rkey=00040427183901063217


***********************

DENUNCIA MALTRATOS JUAN CARLOS GONZALEZ LEYVA

-Reproduzco esta carta de Juan Carlos González Leyva y de hace apenas un mes.

Prision de la Seguridad del Estado. Pedernales, Holguin, Cuba.
2 de marzo, 2004

URGENTE: A LA OPINION PUBLICA NACIONAL E INTERNACIONAL.

SOY JUAN CARLOS GONZALEZ LEIVA DE 39 AÃOS, ABOGADO CUBANO INVIDENTE, PRESIDENTE DE LA FUNDACION CUBANA DE DERECHOS HUMANOS, PRESO DESDE EL 4 DE MARZO DEL 2002, SIN UN JUICIO. AQUI EXPONGO ANTE EL MUNDO LAS TORTURAS PSIQUICAS Y PSICOLOGICAS A LAS CUALES ESTOY SUJETO DESDE HACE MESES:

La Seguridad del Estado mantiene conexiones electricas con los cables pelados sin proteccion. Anoche me enrede con la bombilla del baño que ellos mantienen muy baja. Fue un milagro que no me matara. Yo estaba mojado vistiendome. Se cayo el socket y el bombillo rompiendose y tuve que recoger yo mismo los vidrios. El ruido fue grande pero nadie vino a ver que pasaba. Esta es la segunda vez que choco con estos cables pelados que conectan a la luz.

Hace tres o cuatro dias colocaron una luz sobre mi cabeza que calienta mucho la celda y hace que la temperatura de la celda varie cuando ellos lo desean: unas veces muy caliente y otras veces muy fria.

Las autoridades me echan un polvo y unas piedras en el piso que me obligan echar agua hasta 10 veces al dia para quitarlo. Estas piedras pequeñas cuando entran en contacto con el agua ponen el suelo tan frio como el hielo; temperatura que se extiende por toda la celda. Me echan este polvo por la cabeza, en la ropa de cama y en las aspas del ventilador, llenandome cada noche los ojos, la nariz y la boca con este polvo.

Colocan algo al lado de mi cama, una sustancia que es el mas horrible de todos los tormentos. Afecta el sistema nervioso central, desorganizandome las ideas que fluyen y se entrechocan sin sentido, sumiendome en una especie de letargo, abandono y, posteriormente, un estado depresivo. Es como si un leon te diera un fuerte golpe en la cabeza cada vez que te vas a quedar dormido, como algo que salta dentro de ti. Este periodo de tortura dura entre 2 y 4 horas. Cuando hoy termino, no recordaba ciertos nombres de personas y amigos muy conocidos y algunas otras cosas elementales. Me provoca, ademas, fatiga, naúseas, dolor de cabeza y trastorno de la coordinacion para hablar y caminar, temblores, aumento de la presion arterial (hasta 110 pulsaciones por minuto) y como un estado febril.

Tambien, arrojan basura y sustancias en la comida que me provocan ardor en la boca y el estomago. Ayer, mientras comia, el guardia Irmais me paso por el lado y me echo un pedazo de nylon de pescar en la comida. Tengo que ir comiendo y tapando el recipiente mientras mastico, con los oidos vigilantes por si ellos se aproximan. No puedo guardar ni agua ni alimento porque los llenan de sustancias cuando me quedo dormido.

Me cubro la cabeza para dormir. Cuando dejo la cabeza descubierta, me duelen los ojos y la boca por las quemaduras producidas por las sustancias que los guardias me echan.

Solo me sacan al sol dos veces por semana, momento que los guardias crean las condiciones en la celda para que continue sufriendo todas las torturas antes mencionas.

Me echan ademas una sustancia que pasa a traves de todo: la ropa, el abrigo, y me da una picazon tremenda. Otra sustancia me quema de tal forma que se me ha despellejado toda la piel de las manos y de las partes bajas del cuerpo, incluyendo los genitales. No puedo tocarme casi ninguna parte del cuerpo.

Juan Carlos Gonzalez Leiva

Abogado invidente, Presidente de La Fundacion Cubana de Derechos Humanos en prision desde el 4 de marzo del 2002 y finalmente hoy en semi-libertad.
---------------------------
Testimonio sacado de prision clandestinamente. Dado vIa telefonica desde Cuba por Maritza Calderin, esposa de Juan Carlos Gonzalez Leiva.

http://www.cartadecuba.org/denuncia_maltratos.htm.


Mirad también interesante articulo de Human Rights Watch en: http://lainsignia.org/2004/abril/der_035.htm
Mira també:
http://www.laopinion.com/latinoamerica/?rkey=00040427183901063217
http://www.cartadecuba.org/denuncia_maltratos.htm

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
28 abr 2004
No me cuadra Castro, para nada. Y el régimen cubano me cuadra todavía menos. Pero el González Leiva este, ha salido de prisión tras un par de añitos en el mako y ahora está en semilibertad. Un millón y medio de niños y un número hoy por hoy incuantificable de civiles iraquíes son contaminación ambiental entre Bush padre, Bush hijo y vete a saber si habrá un Bush espíritu santo.

Fidel Castro es un cretino, un arterioesclerótico en fase terminal y todo lo que quieras, pero sus víctimas, tal como se ve, lo cuentan. No puede decirse lo mismo de las víctimas de los mafiosos atrincherados en Miami.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
28 abr 2004
Lo cuentan algunos... como pueden y cuando pueden (si pueden).
Segun como lo cuentes te pueden meter a prision solo por contarlo. la libre circulacion de noticias y de testimonios en Cuba solo funciona de forma clandestina. Igual que en la españa de los años 50 con el regimen de Franco.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
28 abr 2004
No me cuadra Castro, para nada. Y el régimen cubano me cuadra todavía menos. Pero el González Leiva este, ha salido de prisión tras un par de añitos en el mako y ahora está en semilibertad. Un millón y medio de niños y un número hoy por hoy incuantificable de civiles iraquíes son contaminación ambiental entre Bush padre, Bush hijo y vete a saber si habrá un Bush espíritu santo.

Fidel Castro es un cretino, un arterioesclerótico en fase terminal y todo lo que quieras, pero sus víctimas, tal como se ve, lo cuentan. No puede decirse lo mismo de las víctimas de los mafiosos atrincherados en Miami.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Jo tinc un dubte seriós.

Algú s'ha molestat en contrastar aquesta informació que està en aquest espai publicada?

No sóc capaç de pensar que actualment a Cuba es tortura si quan en temps de lluita guerrillera en mig de la muntanya sancionaven els milicians que no respectaven els presoners de guerra (que per cert després deixaven en llibertat).

Aquesta associació de Drets Humans, en què el tal Leiva diu participar ha denunciat mai els atacs de la CIA sobre l'illa? Potser algú va veure un documental de La 2 en què ex agents de la CIA penedits explicaven que havien fet. Un explicava que en la data de la inauguració d'una escola sempre arribaven camions carregats amb llet (en cisterna) per a celebrar-ho. Explicava que va aconseguir convèncer al conductor perquè marxés i deixés sense vigilància el camió mentre introduia ciment en la cisterna. Com veureu aquest ciment es posava dur com una pedra en l'estòmac dels infants.

Torno a repetir la pregunta, aquesta associació a denunciat mai les pràctiques terroristes dels USA? Ha denunciat mai les pràctiques actuals de la CIA a Cuba com a Llatinoamèrica (sobretot a Veneçuela en l'actualitat)?

Qui finança aquesta associació pro drets humans???
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Ajusticiats? on, com?
Aquests elements (presos polítics) son sovint gent que a colaborat amb mercenaris parafeixistes en accions com les que explica Anna.
la veritat, entre Mossads, gusanos, antichavistes i nazis això d'indymedia està cada vegada pitjor...
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Anna. Potser no coneixes Humans Rights Watch, potser no coneixes Amnistia Internacional, potser no coneixes tantes altres organitzacions de drets humans plenament reconegudes internacionalment. Potser mai t'han interessat la verosimilitut dels testimonis que han patit tortures sota el regimen cubà. S'hi conten a milers i t'aseguru que no tots son testimonis pagats per la CIA.

A Cuba hi ha una dictadura i ja saps quins metodes empren les dictadures per "sobreviure". Em dius que durant la guerrilla els milicians respectaven els presoners de guerra (tal com marca el conveni de ginebra suposo).. Bé; es possible que en aquella època romantica de la revolució les coses fossin una mica netes, pero els regims es corrompen. No hi ha cap regim que ressisteixi la putrefacció interna. Ho vam comencar a tenir nosaltres mateixos amb el periode socialista de Felipe Gonzalez i això que només van ser 12 anys. Imaginat com deu de ser el regim castrista. Un regim que apart de dictatorial es militarista, patriotic, polícial i victimista.

La llibertat de premsa a cuba brilla per la seva absencia. Tu mateixa atreveixte a descobrir alguna noticia contra Castro o simplement alguna noticia que desveli coses d'una mala gestio del govern. Mira't la premsa oficial cubana (http://www.ain.cubaweb.cu) i a veure que trobes.

Aznar deia que "españa va bien". Fidel Castro i el seu comite de govern també fan tot el possible perque la gent es cregui que "Cuba va bien" y que todo lo mal que pueda ir el pais es por culpa de los yanquies.

El regim castrista es un regim tancat en si mateix que castiga i tortura a tots els dissidents amb la excusa que tots els possibles dissidents son gent pagada per la CIA. El regim Cubá sobreviu de la mateixa manera que sobrevivia el regim de Franco fa un quart de segle. Gracies a la manipulació interna d'opinió, gracies a la constant vigilancia policial de la disidencia, gracies a la tortura, a la pena de mort, etc.. etc..

MOlta gent va a Cuba a fer turisme i veuen els cubans felicos i alegres. Ningú diria que son un poble oprimit.... Els turistes suecs, anglesos i alemanys que venien a visitar la costa brava als anys 60 també deien el mateix dels espanyols.

Obre una mica els ulls Anna i no et deixis tant manipular per TOT el que va del pal "antiimperialista". La tonteria esta repartida per totes bandes.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
A veure, el que no sé és perque sempre surten notícies de Cuba i gairebe mai del Salvador, Nicaragua, Honduras, Guatemala... o Haití o la República dominicana... És a dir, tots sabem que Cuba no és cap paradís i que viu una situació especial on alguns del drets humans (que hem definit des de l'Europa pseudoprogre i que som els primers a vulnerar a casa nostra i a l'extranger) son vulnerats. Ara bé, front altres països el nombre de presos polítics és limitat (enormement menor que a l'Estat Espanyol), la tortura no és ni molt menys un fet sistemàtic (que algu m'ensenyi algun cas serios), no hi han esquadrons de la mort (mirem al voltant, a Espanya mateix, no?)i hem vist com els disidentes aquests del Proyecto Varela reben a la premsa internacional a casa seva.
Per condemnar Cuba s'ha hagut de presionar a països satèlit dels USA i tot i així amb prou feines. D'altra banda, tot i les dificultats, els mateixos índexs de l'ONU senyalen que a nivell sanitari i de serveis socials té indexs infínitament superiors als dels països del seu entorn, en especial en relació a països immensament més rics.
El problema és quan només es critica Cuba. Human Rights watch per mi no té cap mena de credibilitat ja que només denuncia el que ineterssa al poder. El mateix amb Amnistia inetrnacional. Abans de mirar la palla a l'ull aliè hauriem de mirar al nostre ull: on estan els assassins del gal?, els guàrdies civils, policies nacionals i mossos torturadors?, els que vulneren els drets dels immigrants a la verneda i els cassen com a gossos (sra. Imma mayol)?, els que desallotgen i disposen de guardia urbana neonazi?, etc., etc.
Bé, res més, pero siguem una mica crítics, eh crític?. És molt fàcil carregar contra Cuba des de la poltrona occidental, en especial si no es critica la poltrona en la que estem, oi?
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Me gustaria saber que opinabais vosotros, los libertarios, los antifascistas, los alternativos, los que no os gusta que os manipulen etc.. etc.. Me gustaria saber que pensariais de Fidel Castro y de su autarquia si hubierais nacido bajo el regimen de Casto, hubierais crecido y os estuvierais a punto de casar o de tener hijos bajo el regimen de este gran señor. Os quiero imaginar siempre escuchando a todas horas lo mismo por la tele. Que "viva la revolucion", que "viva Fidel", que viva la patria etc.. etc..

Me gustaria saber si estarias a gusto creyendo que si, que es verdad; Que vivis en el paraiso. Que la policia de Cuba es la buena, que los guardianes de la revolucion son los buenos (porque el resto del mundo (excepto Corea del Norte, Libia y Venezuela) es todo muy malo) y que todos hemos de obedecer al gran jefe de la barba porque es nuestro caudillo y evidentmente no manda por capricho sino porque el sabe que sin el los cubanos estariamos como huerfanos y no sabriamos que hacer.
A"!"
29 abr 2004
Es clar que El Salvador i Hondures no son cap meravella pero estem parlant de Cuba i no se perque de seguida hem de mirar de mesclar les coses. Per fugir d'estudi?

A El Salvador i molts paissos s'ha perseguit la disidencia i es tortura de moltes altres maneres.. pero a CUBA TAMBÉ i molta gent que val del pal alternatiu, fanatics de tot lo que es antiyanqui... veuen a CUBA con un paradís dels drets humans i tenen al Che i a Fidel com si fossin sants.

Tot el que cuestiona la legitimitat del regim cubá passa a ser inmediatament per a ells un personatge repulsiu pagat per la CIA.

La ceguesa envers el castrisme i els crims d'estat perpetrats per el seu poder judicial, executiu i legislatiu (com es una dictadura tots 3 son el mateix) i que es patit per TOTS aquells que s'hi oposen obertament amb tortures i tota mena de vexacions fa que el pensament llibetari d'esquerres (antialienat en teoria) entri en una gran contradicció.

Cal dir-ho i no ens amaguem. A Cuba hi han centenars de presos de conciencia i sigui per causalitat o no es l'unic pais on consta que s'empresoni fins i tot un pres de conciencia cec, lo que ratlla l'esperpent de la política d'un regim senil..

Els qui defenseu a totes totes les meravelles de la dictadura cubana intenteu a totes totes fer comparacions i dir que els altres paissos de la regio encara son pitjor (per fugir d'estudi) i que a l'europa occidental tenim governs feixistes que cometen tortures etc etc..

Aribeu fins a l'extrem de situar a les organitzacions que defensen els drets humans com Amnistia Internacional (organitzacions val a dir que critiquen les tortures que es cometen a espanya, la pena de mort als EEUU i totes les violacions de drets humans investigades i probades que es cometen TOTS els paissos del mon) com organitzacions poc creibles que estan a favor dels els interessos dels EEUU o corrompudes per ells.

De veritat que els vostres raonaments no s'aguanten massa. El fanatisme antiimperialista i el romanticisme guevarista us desborda i us anega no sols el cor sino igual els ulls (quan llegiu algo sobre Cuba), els oides (quan algu us parla), el cerbell... (quan penseu).

Es molt difícil ser imparcial eh?
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Jo solo digo, a todos estos que dicen que en Cuba no se vive tan mal, que se den un paseito por la habana vieja, que conozcan a los que pasan hambre, a los que se comen hasta los huesos de un trozo de pollo que por suerte han podido comprar con un dolar, a los que han comido gato hervido porque ya no podian ni caminar del hambre, a los rastas de la habana, que viven tranquilos en el parque central, y ahora estan la mayoria presos, sin juicio, sin abogado. Yo esto lo he visto con mis propios ojitos. Como se entiende que por matar a una vaca te condenen los mismos anyos de prision que por matar a un hombre? O un anyo de carcel por cada porro que te pillen? O a las jineteras bajando de un coche de policia limpiandose la boca despues de habersela mamado a un maldito hijo de puta para que no se la lleve a la carcel? Juro que lo he visto con mis propios ojos. Y da asco. Fidel da asco. Es cierto que tienen sanidad publica, pero a que precio? ademas la sanidad publica es tan minima que no llega ni para darle anestesia a una parturienta. Todos estos que dicen que en Cuba almenos se come (que es cuestionable) les digo que se pongan a parir, si tan machitos son sin anestesia, ni nada.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Odie els estats y per suposat les dictadures pero,quina és l'alternativa real al actual régim cubà. Mirem al àera geogràfica de Cuba y que em diguen els anti-castristes a qui volen semblar-se. A Colòmbia, a Haití, a Santo Domingo, a Perú? Voleu fer-nos creure que en aquestos països hi han més drets humans q a Cuba? No cuela.

Llibertat, Democràcia i Revolució!
Salut!
ciego
29 abr 2004
Despues de la pregunta de pq surten coses sobre cuba i no sobre puerto rico salvador... es per a mi, que aqui participen moltes persones que estan cegades per la falsa revolució cubana i que no volen vore la limitación de drets i llibertats; no es vol aceptar les tortures; les contradiccions económiques... Si surt algu defenen que puerto rico es un estat de igualtats, que no hi ha tortures, ni retalls de llibertats etc ja li contestarem.
No em crec cap pais del mon que no hi hagen tortures, abusos de poder.. per part de la policia o forces armades (en mes o menys mida): i posar escuses als retalls de llibertats; no admitir altres coses es molt estupit.
Ni soc de la cia ni mascanosa ni de miami ni yanky; el que pasa es que no em crec toto el que me conten per el coloret que tinga darrere. Ja sabem que el yankis y la cia..., pero castro es un cabron al igual que tots el liders mundials.

Contra tot estat.
Contra tota repressió
Visca la revolució.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Doncs, res ningú m'ha demostrat res amb totes les intervencions. Només són paraules sense proves.

Heu llegit l'úyltim llibre que va sortir a propòsit de les 75 detencions? Allà explica com va actuar en tot moment el servei secret cubà.

Per cert, si bé és cert que Amnistia Internacional podria tenir certa credibilitat (en els seus anuaris denuncia la tortura a l'Estat espanyol) no m'acabo de creure que hi haja tortura a Cuba d'una manera sistemàtica.

onec molts cubans i cubanes i puc assegurar que no el tenen com el cabdill que tot ho sap. De fet, ja fa molts anys que el país el porta des del govern un equip molt gran de gent. Que no són sants està clar perquè no són creients!!!

Que hi ha contradiccions econòmiques a Cuba també és cert, però qui ha dit mai que el socialisme o la seva construcció no tindria aquestes contradiccions? Però si mirem Cuba en els eu entorn i això és imprescindible per poder afinar l'anàlisi, i no per fugir d'estudi. Qui no vegi això és que segurament té ganes de despistar a la gent i buscar col·laboracions per a justificar una invasió de l'illa i establir un govern com els de l'entorn a Cuba afins, per descomptat, a la política contradictòria econòmica dels USA.

Visca la revolució i no a les intoxicacions!!!
A Anna
29 abr 2004
Anna. Quines proves vols?

Els relats dels testimonis (tels creus o no tels creus), els documents aportats per Amnistia Internacional i Humans Rights Watch (tels creus o no tels creus), la condemna de la mateixa ONU (amb base o sense), el testimoni que sota el pseudonim de "burla" escriu tb aqui a indymedia (si vols tel creus, sino no), etc..

pero es que apart de tot aixo ja et dic. Trobes normal que l'agencia de noticies oficila cubana no dongui MAI una noticia critica amb el regim o mai parli dels seus defectes? Sols per aquest motiu ja hauries de deduir que a Cuba hi ha una gran censura i com pots suposar que s'executa aquesta censura? Dientlis a tots els dissidents que "estigueu callats"? o portant a terme una autentica política represiva brutal?

Potser tu no ho notes com tu mateixa ho dius. A tu no et sembla que quan vas per Cuba la gent visqui atemorida pero es com quan un turista als anys 60 venia a visitar espanya i els espanyols; tampoc se'n adona un facilment de la represió i l'autarquia que manté l'estatus quo del pais.

Dius que Fidel no es un cabdill perque Cuba la dirigeix un equip molt gran de gent. Respecte a això mira, no se que dirte; potser que al Irak mateix apart del mateix Sadam també hi havien MOLTS baasistes (que contribuien a dirigir el pais), igual que als EEUU hi han molts republicans o a la Xina molts burocrates que treballen per l'estat etc.

Les dictadures, esta clar; per mantenirse han de tenir una base solida. Fidel Castro la te i molts altres dictadors d'altres paissos també pero això no els exculpa en absolut sino al inrevés.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Anna, hija, si quieres leer cuentos de hadas, lee a los hermanos Grimm, que tienen más calidad literaria.

Esto que he leído antes de lo justos, benéficos y buenos nenes que eran los chavalotes de Sierra Maestra, casi me hace caer de la silla de la risa.

El régimen de Castro es uno de los más nefastos que hay hoy en el mundo. Ocurre que hay circunstancias que, digamos, "lo hacen bueno", como esa chusma de Miami, que más les vale a los cubanos atarse bien los machos para cuando casque el viejo y caigan todos esos buitres en picado sobre ese desgraciado pueblo; o como un aislamiento económico brutal que ha impedido el desarrollo de Cuba, un país con muchas posibilidades.

En lo demás, Fidelito ha hecho correr la sangre a calderaos y dudo mucho que nadie que no se haya fumado un kilo de maría de una sentada lo llegue a considerar jamás un modelo de respeto a los derechos humanos.

Que sus enemigos sean aún más cabrones y más perros que él, no lo justifica para nada.
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Espadachín, en tu escrito hay una contradicción argumental que me gustaria que me aclarases, si es posible.

-"El régimen de Castro es uno de los más nefastos que hay hoy en el mundo."

-"Que sus enemigos sean aún más cabrones y más perros que él, no lo justifica para nada."
Re: Ajusticiamiento a 10 activistas de los derechos humanos en CUBA.
29 abr 2004
Espadachín, en tu escrito hay una contradicción argumental que me gustaria que me aclarases, si es posible.

-"El régimen de Castro es uno de los más nefastos que hay hoy en el mundo."

-"Que sus enemigos sean aún más cabrones y más perros que él, no lo justifica para nada."
Sindicat