Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Maig»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Envia per correu-e aquest* Article
Anàlisi :: guerra
Qui són les Brigades d'Abu Hafs al-Masri?
12 mar 2004
Les Brigades d'Abu Hafs al-Masri deuen el seu nom a un dels lloctinents de Bin Laden, Mohamed Atef, àlies Abu Hafs. D'origen egipci, Abu Hafs estava lligat des dels anys 80 a les xarxes islamistes que, finançades pels Estats Units i el Pakistan, feien front a l'ocupació soviètica de l'Afganistan. Abu Hafs, que va aparèixer diversos cops en vídeos al costat de Bin Laden, de qui és cunyat, hauria mort, segons el Pentàgon, a finals de la guerra contra els talibans afganesos.
Les brigades d'Abu Hafs són, doncs, una de les branques armades islamistes que actuen sota el paraigua ideològic wahabita d'Al-Qaeda. No es coneix, però, a fons la relació que mantenen les dues organitzacions, ni l'estructura de les Brigades d'Abu Hafs.

Només se sap que van reivindicar l'atemptat contra la seu de les Nacions Unides a Bagdad l'agost de l'any passat, amb un balanç de 24 morts. També van reconèixer haver estat darrere dels dos cotxes bomba que al mes de novembre, a Istanbul, van matar 23 persones davant dues sinagogues.
Mira també:
http://www.telenoticies.com/noticia/not142384239.htm

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more