Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anàlisi :: corrupció i poder
LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Iskra.- La vista dels darrers successos, com a independentista català, vull fer les següents valoracions al respecte. Vull deixar clar, abans de començar, tot el meu respecte cap al poble basc, l’esquerra abertzale en particular, i la seva lluita cap a la llibertat.
M’han xocat tantes coses d’aquest melodrama que han fabricat els espanyols per a carregar-se el tripartit català i fotre fora ERC de la Generalitat, que no sé per on començar. La dreta catalana (PPC i CiU) són els primers que no han paït la pèrdua de la Generalitat per part de CiU. De fet, la màxima institució catalana delm Principat semblava per a la dreta catalana un regal de Déu a CiU de per vida, que només s’hereda als fills. Però no. Ara la Generalitat ha caigut en unes altres mans. Però és clar, després de vint-i-tants anys acostumat a beure del mateix porró, ara costa assumir que el porró ha passat a un altre; i la prepotència de CiU era d’esperar, a més compten amb la mà germana del PP. D’altra banda, la dreta espanyolista, formada bàsicament pel PPSOE, no suporta veure ERC a la Generalitat i s’ha limitat a llençar-hi pedres continuadament cercant el trencament del pacte. Una forma molt exemplar i “democràtica� d’acceptar el que la gent ha votat al Principat.

El PP, a més, acusa un altre problema: no assumeixen que a Catalunya no sucaran mai de la Generalitat perquè en aquest país, gairebé ningú els vol. Llavors, la reacció d’aquest partit ultradretà és la que molt bé coneixem: crispar la societat catalana i treure els vots d’Espanya. Porten un temps de fet obsessionats en “euskaldunitzar� la política catalana, associant amb l’entorn abertzale més violent tot rebrot social, cultural o polític que olori a catalanisme, i més encara quan es toca el tema de la sobirania.

La cita d’ETA a Carod Rovira pocs mesos abans de les eleccions espanyoles i poc temps després que aquest sigui nomenat conseller en cap de la Generalitat, seria de cecs no admetre que respon a una estratègia, i que aquesta crida l’ha fet ETA. Carod es reuneix amb els dirigents d’aquesta organització armada, la reunió és filtrada per art de màgia pels serveis secrets espanyols; però la màgia no s’acaba aquí: el govern espanyol diu que desconeix el parader de qui segons ells mateixos són els terroristes més buscats a l’Estat. Per tant, els serveis secrets espanyols, no només deixen fugir aquests homes tan buscats de la cúpula d’ETA; que a més a més ara declaren una treva fantasma a unes setmanes de les eleccions dient que aquesta organització no actuarà més a Catalunya. Literalment diuen: “Teniendo en cuenta todos estos elementos de análisis y con el deseo de que los lazos entre nuestros pueblos se estrechen en base a los principios de respeto, no injerencia y solidaridad, ETA comunica a Euskal Herria y al Pueblo catalán la suspensión de su campaña de acciones armadas en Catalunya a partir del 1 de enero del 2004.�. Anecdòticament, deixeu-me apuntar quatre petits trets que he observat, abans d’aprofundir. El primer: diuen que suspenen la campanya d’accions armades en territori principatí a partir de l’1 de Gener de 2004, però el comunicat vé signat el mes de Febrer de 2004 i el treuen a la llum a menys d’un mes de les eleccions espanyoles; el segon: mireu bé la foto, la senyera plegada de tal forma que sembla la bandera espanyola amb un estel roig, un detall que potser em passaria per alt si no coincidís amb el tercer tret que he observat: ETA parla de Catalunya referint-se a quatre províncies espanyoles ignorant completament els Països Catalans. Que el PP ignori els PPCC em rebenta però ho puc entendre, però que ETA s’ho passi per alt, perdoneu-me, però canta. I un quart detall: televisió espanyola ha emès les imatges dels etarres difonent el comunicat. Que jo sàpiga Garzón en cap moment s’ha plantejat citar a declarar el màxim responsable de TVE per fer el que ell diu “apologia al terrorisme�. ETA només pot sortir per TVE quan convé al PP, i més si la cúpula és dels seus. La cosa canvia si l’entrevista la fa el Gara o la televisió pública basca. Si poden detenir un gudari en qüestió de dies després de cometre l’acció, i en canvi la cúpula no només la deixen escapar, sino que ara li brinden la TVE... senyors: aquí està passant alguna cosa. Per això cada cop estic més convençut de la tesi que el PP ha aconseguit finalment fer-se (vull dir, infiltrar-se) amb la cúpula d’ETA, i ara fa amb ETA el que li convé.

I aprofundint, ara sí, en la qüestió; aquest no és el primer cop que ETA es fica en la vida política del nostre país; sóc conscient de què hi ha diversitat d’opinions sobre l’actuació d’ETA al nostre país. Aquesta organització sempre ha actuat contra interessos polítics espanyols. Alguns cop l’han encertat més, i algun també l’han cagat una mica. Tots som humans i entre germans algunes cagades les podem passar per alt, però en aquest cas, no només s’han passat, sinó que a més ho han fet amb malícia i sense escrúpols, i això a una organització socialista revolucionària, no se li pot perdonar, a menys que, com jo defenso, tingui una cúpula d’infiltrats que actua al servei del PP. En resumides comptes, respecte el comunicat de treva que han tret vull exposar:

-     Jo diria que ja és massa tard si justament avui ETA ha decobert “La solidaridad honesta, activa y generosa que el proceso de liberación del Pueblo vasco ha cosechado por parte del Pueblo catalán.â€?. Em sap greu haver-ho de dir en veu alta per l’especial respecte que tinc a l’independentisme basc, però trobo que és força cru i alhora sospitós per una organització armada revolucionària que reconegui la solidaritat de Catalunya amb Euskadi a un mes de les eleccions generals, quan acabem de viure un canvi de govern i amb la croada de fons que el tripartit està patint per part dels de sempre. Es poden fotre sincerament la treva pel cul.

-     Penso que és una burla de mal gust declarar aquesta treva quan tot just s’havia mig calmat la guerra contra Carod-Rovira practicada pels de sempre, sabent que posaven en perill l’estabilitat del govern català. I és un insult contra el poble català atacar l’estabilitat política del nostre país després del suport recent que heu rebut des del poble català per l’àfer Egunkaria, entre altres.

-     Personalment no em sento identificat amb ERC i encara menys amb el PSC-PSOE, però reconec que el tripartit estava generant una certa il·lusió, ja que com a mínim ha desbancat CiU. Fins ara els únics que es volien carregar el tripartit eren el PP, CiU i alguns sectors del PSOE. Ara s’hi afegeix ETA. Sóc conscient que el tripartit ERC-PSC-ICV no tenen molta credibilitat a ulls d’un revolucionari, però la veritat, després de tants d’aguantar la nissaga convergent; de tot el que podia passar, com a mal menor no és una opció tan dolenta i no és ETA qui la de legitimar o no, sinó els principatins.

-     ETA ha dit més d’un cop que no desapareix perquè les causes que van motivar la seva creació continuen vigents. I jo crec que precisament perquè el feixisme espanyol i la repressió no ha marxat, ETA no té perquè declarar cap treva. En tot cas, que la declari primer l’Estat espanyol i que dissolguin la Guàrdia Civil, perquè nosaltres tampoc volem parlar amb aquesta banda de terroristes tricornuts.

-     Si ETA declara una treva, que la declari al País Basc si vol. A Catalunya ja tenim la nostra pròpia lluita i els catalans, que jo sàpiga, no estem de treva amb l’Estat espanyol. I per si algú ho dubta, com la cúpula d’ETA, els Països Catalans s’estenen de Fraga a Maó i de Salses a Guardamar.

Com a conclusió vull dir que no ens hem d’agenollar; el PpsOE ens té la guerra declarada i el poble treballador català penso que no estem per treves ni per hòsties. A banda de les cagades de la cúpula d’ETA, crec que l’amistat entre catalans i bascos no s’ha de trencar mai; tenim un objectiu comú pel qual portem molts anys lluitant i hem d’estar junts en la lluita, però sense injerències en la política interna dels altres pobles, i sense caure en les provocacions del nostre enemic etern,que per molt que es disfressi d’etarra, ni em faran antibasc ni em faran menys independentista. Gora Euskal Herria! Visca els PPCC! Que ens deixin en pau!!

Comentaris

Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
només una anotació molt petita. Pel que dius, i estic d´acord, el PP és feixisme i el PSOE en fa seguidisme (PPSOE). La qüestió és que ERC està pactant amb el PSOE a ajuntaments, consells comarcals, diputacions i govern autonomic català. Qui està en mans del PPSOE?
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Si, tens raó!! ... i els del PP son extraterrestres dolents i han vingut a ocupar la terra... hi han mil·lers de evidencies, seria massa llarg fer-ho aquí! :-P (Mare meva.. com esta el país!)
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Olla, EN LUGAR DE CR�TICAR, ¿TÚ QUÉ PROPONES?

COBARDE.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
PSC i PSOE no són exactament el mateix, cal dir-ho. En cas contrari ni l'Ibarra, ni el Bono ni qualsevol d'aquests faríen tot el possible per esclafar el Maragall com fan sempre que poden. El que encara no entenc es com el PSC continua tenint llaços amb aquest PSOE que es el mateix que el PP. Parlant del PP, només dir que és un partit feixista. En les formes i en les idees, potser no tots els seus votants pero sense dubte la seva cúpula dirigent.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Estic cent per cent d´acord amb Iskra, en tot el que dius. I això Olla, tú què proposes?? Que Carod ha pactat amb ETa la treva a Catalunya?? Vinga va, per favor...
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
crec que es prou evident que l'anunci de la treva d'ETA afovoreix al PP i als que segueixen el seu discurs, malauradament masses, per no dir tots. El que està clar és que l'espanyanolisme ho ha aprofitat per atacar Catalunya, el tripartit, ERC i també ETA.
No creieu que també estem fent un """seguidisme""" semblant quan només ens dediquem a crear fantasies: que si la cupula d'ETA son pperos infiltrats, que si la treva és bona o no? Vinga va... si ells ho aprofiten per fer campanya... aprofitem-ho també nosaltres i treiem tots els temes que no volen sentir. Perquè no aprofitem l'ocasió i discutim sobre la naturalesa de l'Estat? sobre els camins que poden portar a l'alliberament nacional? sobre estratègies, mètodes, lluites?
No crec que tots pensem el mateix i segurament seria més productiu discutir aquestes qüestions que imaginar-nos conspiracions pperas dins d'ETA.
O a cas hem d'esperar que al PP li convingui parlar d'estratègies de lluita de l'alliberament nacional?? Si és així, millor esperar assentats.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Tens raó, per aixó cal defensar aquesta possibilitat front l'intent del PP de reduir-ho tot a ETA. Si ara centren els seus atacs en ERC, potser és perque representa aixó que esmentes? Es potser perque vol evitar com sigui que s'obri un debat al conjunt de la societat catalana que ha decidit atacar-la per treure'ns la possibilitat de fer-ho?
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Estic completament d'acord amb l'Iskra, i espero que el debat plantejat per l'enric es dóni cada dia al llevar-nos. La lluita és cada dia al teu entorn i el conjunt dels entorns de tots nosaltres és el que ens ha de donar força per aconseguir l'alliberament nacional. Que ens deixin en pau (seria més fàcil)! No em descoratjo, no em rendeixo, no renuncio.
Salut! Gora PPCC, Visca Euskal Herria!
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
20 feb 2004
Asnar diu que Carod-Rovira va pactar.
Carod-Rovira diu que no.

Em sembla que si es fa una acusació, suposo que hi ha proves, no? Algú sap on?
Espero que siguin tant evidents com les armes de destrucció massiva d'Iraq.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
aquests comentaris en recorden quan la mort de Carrero els del pc van escampar la teoria de que era la cia l'autora del atemptat.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
ETA vol que guanyi el PP, però perque? Doncs no em sembla difícil veure perque i ho entenc:
- Si ha de guanyar el PP que ho faci per majoria absoluta, trobant-nos una cojuntura d'enfrontament entre govern espanyol i governs bascos i catalans. Radicalització institucional.
- Si guanya el PP amb majoria absoluta dins de la societat civil d'Euskadi i Catalunya patirem l'atac neofeixista que ja fa temps van començar. Això faria obrir els ulls a molts ciutadans, en definitiva l'independentisme creix molt gràcies als atacs del PP, al final molta gent no voldrà estar amb aquesta espanya rancia, feixista, totalitària i no només els independentistes, la gent farà la lectura, abans de que ens menysprein com a catalans, bascos, gallecs, etc, fotem el camp.

Aquest 14 de març veurem en que es tradueix tot això, però no només els d'ETA estan desitjant una victòria del PP per majoria absoluta, crec que molts estan apuntant cap aquí, quan la gent torni a patir el feixisme en carns, alguns despertaran, no tots potser, però alguns si.

Jo no penso votar a cap d'ells.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
Despertaran, sí, però a les presons, als camps de concentració a davant els piquets d'afusellament.

ETA = púrria, aneu a la merda i no torneu mai més
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
Quan més ataquen a Carod i a ERC les feixistes més vots guanyará...el Dissabte 28 vindrá a València Josep Lluis Carod al Palau de Congressos (l'alcalde d'Alboraia d'el PP li va denegar el permís per a fer l'Acte al poble)...Jo que mai vaig anar a un miting d'ERC hi pense anar ¿que vos aposteu que tindrá la major audiència de la seua història al Pais Valenciá?
Amunt Carod!
NO MÉS TONTERIES SIUSPLAU
21 feb 2004
Increïble però cert, tots aquests sectors pseudorevolucionaris que defensen “grans anàlisis� polítics (com a mínim mereixen una tesi doctoral) sobre l’acord ETA-PP, o sobre la irrefutable existència de talps dins la cúpula de l’organització armada,... ho fan en funció de la defensa de la pobra ERC, que tot i la manipulació a que sembla haver estat sotmesa, serà qui en traurà més rendiment polític! O què us pensàveu, que després de la decepció de gran part dels seus propis votants pel pacte amb el PSC, pintarien alguna cosa dins l’espectre polític català (i espanyol) actual? La conseqüent dualització mediàtica entre la dreta espanyolista catalana i/o espanyola i ERC com a únic partit polític radicalment enfrontat a aquests, almenys davant l’alienada opinió pública, està provocant dos aspectes a destacar:

-     la progressiva decadència de la dreta catalana, mal anomenada nacionalista (CIU), a conseqüència de la impossibilitat de diferenciar el seu discurs del PP davant la crisi; fet que ni les bases més convergents poden admetre, i més ara sense la presència del seu guru Pujol !!!

-     La desestabilització d’un dels grans partits polítics d’àmbit estatal, fet que provocarà que aquest s’hagi de posicionar i decidir si continua amb el seguidisme al PP: o les tesis d’àmbit nacional més conservadores (Ibarra i companyia) o les + federalistes.

Suposo que alguns continuareu pensant que gràcies a aquest segon aspecte, el PP obtindrà la majoria absoluta però jo crec que això no és tant evident; i sinó només cal observar les enquestes de la Vanguardia i l’exemple d’en Mariano Rajoy que ahir en una entrevista a Tele5 va mig acceptar que potser s’havien equivocat amb la guerra de l’Iraq. El primer dirigent polític de pes del PP que en vuit anys ho passava realment malament en una entrevista, se’l menjaven els nervis!!. Per tant, i considerant que la dreta espanyola no té una majoria social prou sòlida ni àmplia a tot l’estat espanyol que els hi garanteixi la tant preuada majoria absoluta, ara caldrà veure si el reformisme espanyolista del PSOE continua apostant pel seguidisme al PP(autèntic culpable de la majoria del PP) o bé trenca amb aquest. De totes maneres un altre fet a tenir en compte és que en l’hipotètic cas de que trenqués amb les tesis ideològiques del PP, tindrà prou temps per explicar-ho i fer-ho entendre a la població abans de les eleccions? La població entendrà aquest canvi sobtat a darrera hora?

Ja per acabar un simple comentari i recriminació per tots aquests que seguiu amb el discurs marcat per les tesis reformistes i us autoconsidereu independentistes i revolucionaris: L’intel•lecte si és incapaç de despullar-se dels impulsos personals i sentimentals no és res més que un objecte en mans de la vostra voluntat, i mai de la raó (Sigmund Freud).
Defenseu el que vulgueu però siusplau amb arguments i una mica més d’anàlisi, tot això de PPETA i les altres frustracions sobren!

PD: Lo de la PePETA com a nom típic de les classes populars a l’hora de fer una auca perfecte, ara bé utilitzar aquesta mena d’estereotip per dir animalades no!

Salut independència i socialisme!
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
Em fa l'efecte que et refereixes a mí, entre d'altres, pero la veritat és que sí sóc o no sóc revolucionari depén de més coses apart que d'escriure a internet. No se de tú, pero no tinc cap "manual del bon revolucionari". O cap llibre d'autoajuda "Aprén a ser un perfecte revolucionari en una setmana". Aixó sí, si l'esquerra independentista fos només aixó al que tú atorgues exclusivament el qualificatiu de "d'independentista i revolucionari" el nacionalisme espanyol, començant per l'extrema dreta del PP, no hauríen encetat tota aquesta brutal campanya de mentides i persecució mediàtica. Senzillament us ignoraríen.
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
21 feb 2004
Dit aixó, afegir que si tant evident hagués estat la desfeta d'ERC no s'hauríen pres la molestia d'encetar tota aquesta merdosa campanya d'intoxicació política. Si ho han fet és precisament pel contrari. Em sorprén molt la falta total de sentit solidari envers el que esta passant, sería senyal d'entendre el veritable abast de tot plegat. Intentar aprofitar-ho per treure coses com de qui es el veritable revolucionari "in da houze" em sembla molt ximple. Sobre la majoría absoluta del PP no hi ha cap dubte de que la treurà, en tot cas pot ser suavitzada pel "factor pena". Es a dir, perque es veu venir que l'hostia electoral que es fotrà el ZP -quina collonada, per cert!!- serà tan forta que alguns voldràn evitar-li un ensurt excessiu. Pobre home, aquest ZP i el sei PsoE. S'han passat aquests anys intentant competir amb el PP en... nacionalisme espanyol!! Encara que ho han fet prou bé, només cal pensar en l'Ibarra o el Bono, mai n'hi ha prou per igualar al PP. Perque la majoría dels espanyols no volen res més que l'autèntica i vella extrema dreta que matxaca bascos i catalans rebels i traidors. I si són d'esquerres -encara que no siguin dels teus "revolucionaris"- més encara, per ser doblement traidors i rebels. I la prova són els 10 milions d'espanyols que li van donar la majoría absoluta passada i que li donaràn properament. Que té ETA a veure amb aixó? Doncs que aquesta gent no només li ha regalat a l'extrema dreta espanyola una altre majoría absoluta, que li farà creure que senzillament pot fer el que li doni la gana, sino que a més li ha donat l'oportunitat d'escometre amb la màxima agressivitat contra ERC. Potser creieu que aixó us beneficiarà d'alguna forma? Espero que no, perque si ho penseu és que no enteneu que esta passant. Sortiu del vostre rollo i penseu una miqueta, si us plau!!
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
22 feb 2004
els d´erc, diuen que ETA ajuda al PP
els del PSOE, que el PP utilitza a ETA
els del PP...

aneu a la muntanya
pura campanya electoral
Re: LA CÚPULA D’ETA EN MANS DEL FEIXISME ESPANYOL?
22 feb 2004
“El caganer té enemics, ja que desperta sentiments contraposats� Carme Melià

On és el caganer? La recerca de la mainada per trobar el caganer s’ha ampliat últimament a descobrir en quin personatge s’ha reencarnat aquest any un dels elements més típics de la imatgeria popular catalana. El pagès autòcton –que ajupit, amb barretina i pipa, mostra les natges al descobert mentre fa les seves necessitats– ja no és l’única personificació del caganer. I és que l’irreverent home que caga ha aixecat tantes passions que fins i tot fa uns deu anys es va crear l’Associació d’Amics del Caganer, que agrupa una seixantena de col·leccionistes. Aquests són els més interessats en les novetats, tot i que la seva popularització ha fet que anualment se’n faci una cinquantena de personatges nous i resulti “pràcticament impossible tenir-los tots, ja que surt molt car i a més no sempre paga la pena�. Joan Lliteras, president de l’entitat, exhibeix gairebé per tots els racons de casa seva prop de mig miler d’exemplars, alguns dels quals qualifica de “petites joies�, i assenyala que hi ha diferents tipus de col·leccions. “Hi ha qui només vol els caganers genuïns fets amb fang, d’altres se’ls queden tots, i uns quants opten per una solució intermèdia, malgrat que les peces de plàstic són les més denostades�, especifica. Tot i que arreu del món es poden trobar exemplars de figures defecant –com el cagöes portuguès o el pastore che caca italià–, només a Catalunya s’inclouen al pessebre. Malgrat les veus crítiques contra el caganer, a qui alguns consideren una falta de respecte als aspectes religiosos i una figura de molt mal gust, els Amics no dubten a afirmar que la seva història està íntimament lligada a la del pessebre del cagador català. Si en els primers naixements documentats al segle XVI hi predominaven les imatges religioses i les figures nobles –les úniques famílies que podien permetre’s el luxe de fer el pessebre–, dos segles més tard la tradició es va estendre a les llars no tan adinerades i els gremis també hi volien estar representats, donant lloc a les primeres filadores, els pescadors, els caçadors i els sacerdots, dins un context de quotidianitat de l’estampa nadalenca. El simbolisme del caganer català, explica Lliteras, té molt a veure amb el cicle de la vida, en retornar els aliments a la terra, malgrat que també es parla d’utilitat en “femar la terra perquè doni sort�. Tot i estar molt arrelat, el que ningú no pot negar és que el caganer “desperta sensacions contradictòries i té clars enemics�. Per això, l’associació vol propagar i expandir la tradició “com més lluny, millor�, a través d’El Caganòfil –no es podia dir d’una altra manera el butlletí de l’entitat– i d’exposicions anuals arreu del país –enguany a Granollers– on es demana a un artista local que creï un caganer propi de la localitat. I cada Nadal es lliura el premi Caganer de l’Any a una persona que hagi fet alguna activitat a favor de la figura. La demanda de fer un monument al caganer.
Sindicat Terrassa