Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
12 feb 2004
Ahir es va realitzar el judici a Barcelona en què 8 independentistes van ser jtujats als tribunals, Al final els 8 independentistes quedaren absolts.
judici 7 anys d\'impunitat policial 6.jpg
Després de 7 anys d'impunitat policial al final es va realitzar el judici que ha portat tanta repercussió per jutjar a 8 independentistes acusats de manifestació il.legal,desordres públics,atempptat . . ., en què la senyora,la nostra estimada delegada del Govern, Júlia María Valdecassas,s'estrenava com a delegada, en què va començar a iniciar la seva justícia repressiva contra el moviment independentista.

Unes 500 persones van anar passant per dintre els jutjats i per l'exterior, per dónar suports as independentistes que tenien de ser jutjats.

Al final, tants anys per esperar aquest judici, que els encausats,assumien, tenien clar que entraven, doncs els van absoldre per un pacte entre la Policia nacional i els imputats, en què ells tenien d'assumir el delicte i llavors el fiscal els hi rebaixava la condemna. Així fou, només tindràn de pagar unes quantes fiances, pèl dit trencat d'un policia, 1.560.000 ptes. també han d'indemnitzar Fomento de Construcciones y Contratas - pels contenidors destrossats durant el transcurs de la manifestació.
judici 7 anys d\'impunitat policial 7.jpg
judici,7 anys d\'impunitat policial 1.jpg

Comentaris

Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
12 feb 2004
Quantes vegades heu vist penjada la notícia dels vuit independentistes de Capellades? Set, vuit, deu? Jo ha he perdut el compte. Realment val la pena demanar tant la solidaritat del personal i denunciar el muntatge policial dels fets per acabar pactant unes penes mínimes que no impliquen l’ingrés a presó? Ei, compte! Que no estic dient que haurien d’haver anat al talego, que això a ningú no l’agrada. El que és francament incoherent és fer una campanya demanant l’absolució dels joves i acusant la policia d’inventar-se unes acusaciones inexistents per al final acabar reconeixent les mateixes. Potser caldria dir allò de “que para este viaje no hacían falta tantas alforjas�.

El que estic demanant és una mica de sensibilitat (i potser d’humilitat) a l’hora d’enfocar les campanyes de suport als detinguts. Si l’acusació judicial se n’anava als cinquanta i pico anys de talego, potser hagués estat més intel·ligent suposar que la gent acusada no estaria disposada a rebre una sentència desfavorable i, aleshores, haver fet una campanya menys cridanera.

Sé que visquem en temps en que el compromís i la lluita adoptem unes formes bastant “lights� i jo sóc el primer en reconeixer-ho personalment; però, no sé per què, això de demanar als demés el que un no és capaç d’assumir sempre m’ha provocat molta angúnia, per no dir desil·lusió. I que consti que la crítica va dirigida a la campanya i no pas als encausats.

Per últim, i pel que tinc entés, la sentència no ha estat pas d’absolució, sinó de any i mig de talego per cap (a part d’una burrada de pasta). El que passa és que no ingressaran a la trena en no arribar la condemna als dos anys i en no tenir antecedents.

Salut!
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
12 feb 2004
Estic força d'acord amb aquest darrer comentari. Jo crec que es fruit de la posició victimista que tradicionalment hem adoptat alhora d'afrontar el pes de la repressió.

Això es una guerra social on hi ha caiguts i caigudes a dues bandes, no crec que sigui una bona eína apel·lar a l'innocencia d'unes persones fora dels jutjats i arrossegar sempre a sobre les dues paraules màgiques: "montatge policial". Es lo de menys que els imputats siguin "culpables" (culpables de que?), a l'hora d'afrontar un cop repressiu el que hem de fer es impulsar la SOLIDARITAT ACTIVA i REVOLUCIONARIA.

Llibertat presxs
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
12 feb 2004
Es va fer el menys dolent
Jo no conec ningú que vulgui anar a la presó per ser un heroi, i això eren unes fotos i els comentaris del judici
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
13 feb 2004
Em costa donar crèdit als dos primers comentaris. Segons es desprèn de les seves argumentacions només es pot fer campanyes per denunciar la tortura i els montatges policials si els acusats acaben a la presó o un jutge de la justícia espanyola els absol.

Segons aquests comentaristes, en cas que els acusats es vegin obligats a pactar per no acabar a la presó, les tortures i maltractaments durant les detencions, el montatge policial, les acusacions falses, etc... han de quedar sense denunciar per una suposada coherència... d'això se'n diu tenir visió de futur.

Aquests comentaristes no haurien de perdre de vista que la única arma eficient que tenim per fer front a la repressió és la denúncia pública i la mobilització social. No us heu parat a pensar que sense la campanya de suport i les mobilitzacions potser els jutges i la policia haguessin pensat que els podien enviar tranquilament a la presó sense témer una resposta organitzada?

Sempre cal denunciar enèrgicament la tortura i els montatges policials perquè sinó ens quedem desarmats davant la policia i la justícia espanyola. A més cal dir que és molt legítim acceptar un pacte per evitar la presó si es deixa clar que no s'accepten les acusacions i es continua denunciant el paper de la policia i la judicatura espanyola en la repressió de les lluites polítiques i socials. NO necessitem màrtirs: necessitem gent disposada a lluitar i, quan no hi ha més remei, acceptar les conseqüències. Jo estic convençut que és millor tenir els companys encausats al carrer i lluitant que a la presó només per preservar el que els nostres aguts comentaristes consideren coherència.
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
13 feb 2004
Jo estic d'acord amb en perplex, crec que la conclusió és que gràcies a les mobilitzacions s'ha evitat una condemna major, i això és positiu i demostra que val la pena moure's.

D'altra banda, en els cartells i convocatòries no es parlava de Muntatge, es clamava contra el judici i contar el tracte que reberen (que les fotos deixcen prou clar), i que s'ha de seguir denunciant. A més els encausats han reafirmat la denuncia de les agressions, encara que el jutjat arxivés per la cara les denuncies ja fa sis anys.

La meva solidaritat amb tots ells i a seguir endavant amb la lluita!
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
13 feb 2004
i des de quan denunciar la repressió amb el màxim de mitjans i esforç possible és victimisme?

A aquesta gent se'ls ha jutjat per lluitar pels drets legítims del poble català i contra les forces d'ocupació espanyoles. Només que aquesta gent pugui jutjar-nos per aquests motius ja és suficientment greu per fer la campanya de solidariat més gran que es pugui, igual que en tots els casos de repressió.

Hi ha crítiques que em semblen gratuïtes o molt mal intencionades
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
13 feb 2004
no heu entes absolutament res.
Re: imatges del judici de l'11 de febrer en què jutjaren a 8 independentistes
13 feb 2004
Jo entenc les critiques, t´asegure q se perfectament per on van i tal volta tenen algun fonament... aixina i tot, igual no cal criticar a tot allo q es meneja i tot allo q s´esta quiet no creus?? Ja esta bé, ultimament som capacos d'enredrar-nos a discutir al voltant de la noticia mes inesperada.

En fi, anime al xic que ha penjat la noticia a que pase de critiques i torne a penjar les fotos, ja que estan mal ;)
Sindicato Sindicat