Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme : criminalització i repressió : mitjans i manipulació : pobles i cultures vs poder i estats : guerra
Guerra "antisubversiva": Euskadi y Catalunya
02 feb 2004
Roger Trinquier, un coronel frances que va aprendre i practicar la contraguerra subversiva a Indoxina i Algeria, i posteriorment va ensenyar als americans i als sudamericans sobre el tema, també va escriure un llibret, La Guerra Moderna, que es el manual de tots els exèrcits del mon sobre la lluita antisubversiva.
Aquest llibre ajuda a entendre molt del que passa a Espanya des que hi ha el PP al govern. A la seva obra el Col. Trinquier diu que l'objectiu de la guerra moderna (vol dir "antisubversiva") és "controlar la població". Aixo vol dir fer que la poblacio lluiti activament contra els "subversius".

Explica que, per començar, cal "enquadrar" o organitzar la població, establint xarxes de informació entre els veins (¿CNI?) per controlar qui va o ve, controlar les existencies de menjar i armes, moviments de diners, etc. Aquestes xarxes veinals informen directament al comandament militar. Aconsella també muntar organitzacions de veins o civils que serveixin al fi militar... "Basta Ya" i no diguem l'"Asociacion de Victimas del Terrorismo" fan aquesta funció en el contexte concret basc.

En teoria aquestes organitzacions volen combatre el només terrorisme pero, en la pràctica, l'objectiu tot el que faci olor de basc no espanyol. A qualsevol forma d'organització social, política o cultural basca que es desentengui de l'estat espanyol. La consigna "Tots els nacionalistes son terroristes" fa aquesta funcio. Faràn el mateix a Catalunya?

La segona tactica aconsellada en aquest llibret es la liquidació del entorn politic i social dels "subversius". Pensem en el que ha passat amb la premsa en euskera, l'assetjament a les ikastoles, la persecució dels intelectuals i artistes bascos, campanyes a nivel español contra les cooperatives de Mondragon i empreses basques com Eroski, etc.

Diu tambe que cal reprimir sense contemplacions qualsevol acció o informació que afebleixi el front unic de lluita (Carod, Medem, etc.).

Es molt instructiu, i probablement el qui dirigeix la guerra antisubversiva a Espanya l'ha llegit a fons i ha participat en seminaris sobre el llibre, que se'n fan continuament a les escoles militars. On fins i tot s'hi projecta la pellicula "La Bataille d'Alger", de Guillo Pontecorvo, que relata amb cruesa i detall la lluita entre els independentistes algerians i l'exèrcit francés al 1962 aproximadament. Un tal Le Pen va ser-hi allà com a oficial, i va destacar per torturar i assassinar nombrosos civils detinguts.

El llibre no es facil de trobar a les llibreries, pero hi es a alguns llocs d'Internet (La Guerre Moderne o Modern Warfare). Hi ha una traducció al castellà que es va fer en una escola militar d'Argentina ja us podeu imaginar quan i perque

Comentaris

Re: Guerra
03 feb 2004
En la primera guerra mundial murieron 10 millones de personas, de los cuales solo 2 fueron civiles. Ahora no ocurre lo mismo, los campos de batalla son las ciudades y los que sufren los conflictos son en su gran mayoría civiles. Las convenciones de Ginebra son papel mojado, Guantánamo es un ejemplo (más) y el terror se ha convertido en el método fundamental para ganar las guerras. Es el método que sigue a un asalto con tanques, cuando los soldados entran en las ciudades se enfrentan a una población hostil. La brutalidad, el abuso de poder, las torturas para obtener información y las muertes indiscriminadas son inevitables. Chechenia es un ejemplo crudo, Grozny fue literalmente arrasada por los generales rusos, Palestina es otro ejemplo: el civil inocente es objetivo militar por parte de los dos bandos ¿qué diferencia hay entre un misil en una calle llena de gente en Hebron con un suicida en un autobus? La diferencia está en el medio; el dinero solo sirve para salvar la vida del guerrillero o militar que comete la barbarie sobre población civil. Los que más sufren siempre son los civiles.

No se puede estar en contra del terrorismo y a favor de algunas guerras, porque cualquier guerra es fundamentalmente terrorista. El terrorismo es un método de guerra, como los blitzkriegs, la guerra de las trincheras o los asaltos anfibios. Y desafortunadamente es el más extendido.

El terror se está convirtiendo en el pan de cada día y por supuesto que lo usan los estados, pero lo que más me molesta es la tergiversación, manipulación y mentiras de los medios de información: miles de muertos civiles se convierten en víctimas colaterales, una guerra de ocupación se convierte en una de liberación, el apoyo logístico se transforma en operaciones humanitarias, se utilizan bombas de fragmentación, uranio empobrecido y misiles para acabar con las armas de destrucción masiva y así sucesivamente. Los medios hacen trizas la verdad. Después de Vietnam ya sabiamos todos el papel que juegan los medios de información, pero el extremo al que estamos llegando empieza a ser el más puro esperpento. La "guerra contra el terrorismo" es manipulación del lenguaje en estado puro; la guerra se hace contra el enemigo (igual que la paz) no contra uno de sus métodos.
Re: Guerra
03 feb 2004
sin embargo,cuando en un atentado hay alguna victima inocente lo recalcan mucho
Re: Guerra
03 feb 2004
si esta claro que para votar y para manifestarnos contra eta si que nos quieren. todo lo demas, queda totalmente ocultado por los medios.
y si hay una manera de "darles por culo" en este sentido, es votando a carod en las generales. sin ningun precedente politco, pero mi voto de apoyo se lo lleva.
Re: Guerra
04 feb 2004
yo + bien diria ocultado por los directores o jefes de realización de los medios, estos a su vez estan presionados u obsesionados con la politica de este estado, no olvidemos lo importante qe es para el estado la manipulación de la conciencia de su pueblo mediante los medios de comunicación, por suerte aún eesta la red, en qe se puede encontrar algo de contra-información,
yo tmb me decanto por votar en estas proximas elecc!ones a Carod-Rovira o G. Llamazares.
Demos 1 duro golpe a la ultra_derecha española!
Sindicat Terrassa