Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
08 gen 2004
Isabel Clara Simó ens deleita un cop més amb un genial article de suport al col·lectiu de familiars de les preses i presos polítics bascos, en el que exposa la seva visió de la política penitènciaria dels governs espanyol i francès.
ETXERAT!

Isabel-Clara Simó

E ls terroristes tenen drets humans? La pregunta, que té una resposta òbvia, no la contesten la majoria de governs neoconservadors que veuen, en tota la carta, una extravagància sentimental. Tant és així que, quan va començar l'escàndol de Guantánamo, el president Bush va fer un comentari d'aquells que et deixen colpit, moralment extenuat: aquests de Guantánamo no són persones, són animals. Estremidora resposta en què es carregava no ja la Carta dels Drets Humans sinó tot el dret penal occidental; tant és així que aquells dissortats presoners, la condició dels quals sembla de l'època medieval, no han estat ni tan sols jutjats, cosa que significa que ningú no sap si són culpables o no.
Bé, tornem-hi: tenen drets humans els terroristes? Encara més fàcil: tenen drets els familiars dels terroristes? Dubtar-ho és una barbaritat legal. Per això em faig ressò de la campanya europea d'Etxerat!, associació de familiars de presos bascos que demanen quatre coses: que els presos bascos no estiguin dispersos, ni allunyats, ni aïllats; que es respectin els drets que tenen com a presos -a la integritat física i psíquica, a l'educació, a la intimitat etc.-; que hom no faci servir el dret penitenciari com a instrument polític, cosa que porta a la vulneració dels drets humans; i la fi de l'assetjament dels familiars de presos bascos. Per fer pública aquesta quàdruple demanda, aquests familiars fan una vaga de fam del 5 al 10 de gener a diverses capitals europees: París, Berlín, Brussel·les, Copenhaguen, Milà, Ginebra i Barcelona. A Barcelona la vaga de fam la realitzen 35 familiars a la plaça de la Virreina, del dia 7 al dia 9. N'és amfitriona la vila de Gràcia, concretament el Comitè d'Acollida, format per entitats com l'Ateneu La Torna, la Coordinadora Popular de Festes, l'Assemblea de Joves, Esquerra Republicana de Gràcia, la Barraqueta i l'Associació Cultural Diamant, entre d'altres. A la cloenda de la vaga de fam hi haurà una concentració de solidaritat (divendres 9 a les 19.30 h). Les adhesions es poden realitzar a: vagadefambcn ARROBA mixmail.com
La solidaritat no és parar la mà i cobrar impostos dels catalans. La solidaritat és aquella vella fraternitat que, amb la llibertat i la igualtat, va constituir el nucli de la Revolució Francesa. La solidaritat és considerar que tothom és igual que tu. I tu igual que tothom.

Comentaris

quina merda d'article
08 gen 2004
Terroristes ? De quins terroristes està parlant ? Quan fins i tot fem servir les seves paraules vol dir que alguna cosa està fallant.

Visqui tothom qui lluta per la llibertat dels pobles.

Amnistia ARA !
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
08 gen 2004
L'unica cosa que no enten è perqué utilitza el mateix llenguatge que l'enemic..."terroristes" ells... els que fan les pressons,els que assassinen en Irak al Poble,els genocides ,ells sòn els terroristes!!
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
estic d'acord, l'article està bé, però és una cagada fer servir el llenguatge que imposa l'estat feixista.
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
estic d'acord, l'article està bé, però és una cagada fer servir el llenguatge que imposa l'estat feixista.
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
Clara-Simó=CiU=extrema dreta neoliberal. Recordo.

A qui vol enganyar aquesta beleta?
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
dubto que Isabel Clara-Simo sigui de CiU. Crec que s'ha de valorar fer una columna així en un diari com l'Avui (molta gent haurà sabut la notícia gràcies això).
Tot i així és veritat que el llenguatge que utilitza està malament (demostra falta de formació política? ho fa voluntàriament?) Tot i que és inacceptable anomenar terroristes a persones que resisteixen i continuen la lluita per la legítima defensa dels nostres pobles oprimits (nacional i socialment)no penso que sigui sinònim de començar amb Botiflera, CiU...
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
A veure si creixeu una miqueta, em solidaritzo amb les demandes d'Etxerat per tinc claríssim que rebutjo totalment la violència d'ETA. Així de senzill. Tot els qualificatius donats a la Isabel Clara-Simo sobren.
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
09 gen 2004
perque dieu que la Clara Simó es CiU? (l'unica militància que li conec va ser l'AUP) prou de fer el penes. Una cosa es que foti mal als ulls veure escrit aixo aqui pero no al·lucinem.
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
10 gen 2004
Isabel Clara Simó no és de Ciu, basicament perquè va participar en una campanya a favor del tripartit d'esquerres.

http://www.vilaweb.com/elpunt/noticies/noticia-718016.html
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
14 gen 2004
Seguint Clara-Simó fa temps, crec que simplement empra el llenguatge del Poder per donar-li la volta. Perquè el discurs oficial és "els terroristes no tenen drets" i on s'ha d'insistir és en que si que tenen. Es tracta de buidar de contingut el discurs del Poder.
Re: ETXERAT!, per Isabel Clara Simó
21 gen 2004
I would appreciate that Indymedia Barcelona would inform about the position of Etxerat about the murders and violent pressure against part of the Basque citizens carried out by ETA. I think Etxerat should clearly state that the actions done by ETA are against Human Rights and that ETA should disappear immediately. Otherwise, Etxerat's defence of ETA imprisoned members is out of the question.
Sindicato Sindicat