Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: corrupció i poder
AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Crec que cal que debatem si hem de votar o no a les pròximes eleccions generals, més enllà de si alguns tenim habitualment la postura d'abstenir-nos.
El PP no pot tenir la majoria absoluta, i això en bona part depèn de les moltes persones d'esquerres que són molt crítics i que acaben abstenint-se perquè veuen la pobresa d'aquesta democràcia que tenim.
Crec que HEM D'ANAR A VOTAR i m'agradaria que ho debatéssim seriosament.
Endavant, què en penseu?

Comentaris

Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
totalment d`acord.Com deia Leonard Cohen hem de canviar el sistema desde dins.
salut
contradicció
04 gen 2004
De veres penseu que votant la repressió s'aturarà si no arriba a la majoria absoluta o si guanya el PSOE? De veres penseu que el capitalisme pararà de jugar amb les nostres vides? De veres creieu que deixaran de desallotjar espais alliberats? De veres creiu que la precarietat en totes les seves formes deixarà d'existir i formar part de la nostra precarietat? De veres creieu que deixaran d'oprimir els pobles i les cultures? De veres penseu que ens deixaran exterioritzar els diferents mons que portem a dins?
Jo crec que no, però tampoc em resigno i continuaré apostant per l'autoorganització, la lluita social, la lluita personal de valors i totes les coses que pels que diuen que ens representen no existeixen.
Salut.
"Atrevete a votar pero siempre sobre la cabeza de un puto fachá" ale hop monos ale hop!
rectificació
04 gen 2004
perdó la frase era així:De veres creiu que la precarietat en totes les seves formes deixarà d'existir i formar part de la nostra vida cotidiana?
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Evidentment que cal anar a votar al Març! I qui no vegi cap diferéncia programàtica entre el PP i IU, per exemple és que es ceg. Ah, i els abstencionistes, després no us queixeu quan posin l'acomiadament lliure o privatitzin la sanitat i l'educació, perque serà més culpa vostre que dels que han votat directament el PP.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Cal anar a votar... lo que sigui menys dolent!! Absenir-se pot arribar a donar majoria absoluta al pp, i aixo es lo pitjor que hi pot haber!!
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Crec que és important que votem en les pròximes eleccions generals. Personalment sempre he practicat l'abstenció però ara és diferent. El PP porta 8 anys al poder y 4 amb majoria absoluta, la quantitat de llibertats que està restringint, la quantitat de lleis que està canviant, la quantitat de barbaritats que està provocant tant a nivell ecològic com social, mereix una resposta. Evidentment no crec que IU o qualsevol dels altres solucionin el món, ja sabem els problemes del poder i les jerarquies, però al menys no canviaran tant i de forma tan bèstia les coses que el PP està canviant.
Un últim punt que vull subratllar és que el fet de votar a un partit no et treu el dret a queixar-te i a lluitar contra ell si les coses que fa no et semblen bé. Al igual que si no votes per ideologia, també tens dret a queixar-te. No suporto la gent que diu que qui no vota no té dret a queixar-se.
Salut i la lluita continua sempre!
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
perfecte, per aixo segons aquesta regla de tres, a barcelona, on tenim un govern "d'esquerres" desde fa anys, no existeix l'especulació, la corrupció, els desallotjaments de centres socials o la repressió per part de la guardia urbana. evidentment, que hi ha diferencies, n'hi ha de menys dolents, pero aixo no és suficient. si potser no ho haguéssim viscut (a l'ajuntament i al govern central) encara es podria tenir esperança, pero havent catat ja el seu progressisme, fer-li el joc es de NECIOS. cadascú és lliure de fer i de deixar fer el que vulgui, pero no descarregeu les culpes del que passa als abstencionistes, hasta aqui podriamos llegar. potser preferim seguir treballant per canviar o intentar canviar les coses des de la nostra modesta lluita diaria i no dipositant el vot a pseudoprogres que ens enganyen amb mentides que no cumpleixen després.
salut!
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Crec que tots els iniciativos us heu posat d'acord en obrir un debat per afavorir la vostra candidatura. Obviament jo no votare ni a vosaltres ni a ningu. Crec que ja ha quedat pales que els partits politics han deixat de ser un referent per les noves formes, que van per endavant d'aquestes organitzacions i partits politics, en un altra manera de fer politica.

Ho sento nois i noies. El sistema no s'el reforma des de dintre. El sistema esta esgotat. I la democracia que tenim es un frau. Quan peti del tot i anem bastant accelerats penso...ja mirarem que fem i com.

Jorge (un comunista sense partit)
vaya tela
04 gen 2004
La lluita no continua si vas a votar, més bé s'acaba.
AL CAPITALISME NO SE'L REFORMA, SE'L DESTRUEIX!
"preparate a votar pero siempre sobre la cabeza de un puto reformista izquierdoso ya!" ale hop monos ale hop! salta salta!
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
segur que algun d'aquests "vamos a votar que hay que descansar..." estaven a algunes de les protestes contra la cimera europea a barna.
"porque me parto de risa las ganas de verte, el encanto, la salsa..."
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
el verdadero revolucionario es ilegal por exelencia.el hombre que ajusta sus actos al sistema,podra llegar a lo sumo a ser un buen animal domesticado,pero no un revolucionario.el gobierno conserva,la revolucion renueva.por lo tanto,si hay que renovar hay que comenzar por destruirles.viva la anarquia!!viva la revolucion social.(discurs antic)
Re: AL MARÇ NO CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Cap d'aquests i aquestes que quan veuen apropar-se les eleccions, sempre apareixen per a obrir debats estèrils sobre votar o a quin partit, després, una vegada han passat aquestes eleccions, no se'ls veu més el plomer fins les properes eleccions, perquè l'única cosa que els interessa és el vot del i les abstencionistes. O sigui, que no pretenen els vots de la dreta, que aquest bé podria ser l'escenari de la seva lluita dialèctica, aquests ja els donen per perduts i només els interessa aconseguir els dels i les abstencionistes i de passada, insultar i amenaçar o fer xantatge a qui es reafirmi en l'abstenció. Són pitjor que l'escòria i aquesta és una mostra més de la seva aberrant traïció i descarada complicitat amb el sistema feixista i capitalista que pretén sotmetre'ns amb el vot i el silenci ("després no us queixeu quan..."-Raistlin- ¿...i tu ximplet que fas, a part de votar, per a impedir totes aquestes reformes reaccionàries que han signat els teus sindicats d'esquerres, o potser ets empresari?).
Re: ABSTENCIÓ GENERAL
04 gen 2004
si totes les persones que van a votar amb la pinsa al nas, ho deixessin de fer, llavors si que el seu sistema tindria un problema, i dels grossos. Vota i calla, si vols, però a mi no m´ensarronaràs amb la fàbula mil vegades repetida. Almenys tingueu la decència a esperar-vos a que els partits que tan defenseu (!) treguin el programa electoral-
Abstención Activa
04 gen 2004
Creo que se deberia plantear entre todos los movimientos sociales una seria campaña de ABSTENCIÓN ACTIVA.

Los teóricos partidos de izquierdas son menos malos que el PP pero igual de dañinos:

- IU en el ayuntamiento de Cordoba privatiza servicios públicos y reprime sindicalistas.

- PSOE gobernó durante años y durante ese tiempo creó las peores leyes para los trabajadores/as y las mejores para empresarios y banqueros.

- Todos/as sabemos lo que hace el "tripartito" en el Ayuntamiento de Barcelona.

Esto son solo unos ejemplos para refrescar la memoria. Si miramos las hemerotecas hay muchísimos más que demustra que todo el mundo lo único que quiere es la "poltrona".

trabajemos todos/as en una campaña seria de ABSTENCIÓN ACTIVA y los politicos y su democracia burguesa temblarán.

Salud
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Els pseudorevolucionaris no deuen voler tantes millores, quan recolzant la abstenció activa donen pas a que la dreta mes reaccionària segueixi destrossant la classe treballadora. No, no crec que el PSOE trenqui amb el capitalisme (se que sortireu amb aquesta), pero no estarà al nivell del PP tampoc, i no anirem a pique tan ràpid. Després podem seguir lluitant igual que ara, guanyi qui guanyi. Penseu amb el cap i no amb el cor.

Salut i revolució.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Mireu, jo crec realment ke potser si ke seria millor un govern del PSOE+IU+ERC+BNG+ICV+EA...etc, però deixeu-me dubtar iniciativeros dels collons, doncs a kuantes ciutats del país governeu amb el famós "pacte d´esquerres i catalanista (PSC+ERC+ICV)", a Barcelona, a Badalona, a Terrassa, a el Prat, a Cornellà, a Granollers... i a tants d´altres indrets, i us heu oposat fermament a l´especulació, a l´espanyolització, a la repressió a les lluites populars..., la resposta és NO!!! A més a més no oblidem ke en governs del PSOE es practicà el terrorisme d´estat amb els GAL i altres grups d´incontrolats, es reprimí violentament a la dissidència política, cosa ke es manifestà més ferotgement al 92 amb la detenció i tortures a prop de 70 independentistes catalans... no m´allargo més, però crec ke no hi ha garanties suficients ke amb un suposat govern "d´eskerres" tot això no es torni a produir.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Els abstencionistes us encanta pensar com el partit comunista alemany quan Hitler va pujar al poder "quan pitjor, millor", doncs bé ja veieu quin èxit que va tenir, eh! Doncs aquí anem pel mateix camí.

Res, potser ara teniu raó i quan baixi la participació un 2% decideixen disoldre l'estat i el capitalisme, una cosa que veig molt possible (juas, juas...)
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Ja hi tornem a ser, cada cop que s'apropen les eleccions apareixen els politicutxos a pidolar-nos el vot, aneu a fer campanya a una altra banda, no intenteu fer caura les culpes en els abstencionistes, que vol dir que si no voto sóc culpable de que guanyi la dreta o no em puc queixar? Que és aquest punyetero xantatge. Et pots queixar de l'ablació, per posar un exemple, si no tant esterilitzat a tu? O dels cotxes si no tens cotxes, o de la presó si no has estat? Doncs clar que si, qui ets tu per dir-me quan m'haig de queixar o quan callar.

Amb l'excusa de la dreta, o la del canvi, o la del mal menor...parleu igual que els polítics, us esteu creient les seves mentides.

Prou campanyes electorals a Indymedia.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Si una companyia explota treballadors, no compro.
Si la democràcia no és la que jo vull, no voto.

Al cap i a la fi hem veuria abocat a la inanició. De tota manera menjo per què ho necessito per molt que explotin a la penya per fer-ho. Però la tele no la necessito, (al menys una per casa), un armari ple de roba no el necessito (amb no tenir fred a l'hivern en tinc prou), els polítics no els necessito (se gestionar la meva vida solet).

El treball el gestiona qui el fa. Tant me fa una llei que m'agradi com una que no m'agradi. De segur que a algú altre no li agrada. Si no t'agrada currar per algú que t'explota, curra per tu mateix/a segur que saps fer moltes coses, si no vols pagar lloguer (les hipoteques queden fora de la meva imaginació) okupa. Si vols divertir-te construeix-te la teva diversió.

Ningú t'obliga a fer res, a part del teu estòmac, la realitat és com és per que ens la creiem, si votem ens creiem el sistema.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
si, a pique ràpid!quan més ràpid millor!! si els abstencionistes haguessím de votar no ho faríem als IU's sinó al PP o alguna cosa pitjor per accelerar el procés revolucionari.
Anda ir a pedirle votos a los reyes magos que todavía estais a tiempo.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Doncs si tots els partits son iguals, i us pixeu en la democracia representativa, perque no feu el que "indenait" diu, voteu el PP en plan broma. Sera mes o menys el mateix, perque dieu que el tripartit a l'ajuntament endega repressio i especulacio... Si es veritat, a Bcn veiem que el tripartit es una mica cagon i merdos, pero us imagineu que tinguessim el PP a l'Ajuntament. Ni ens ho podem imaginar, perque seria una passada.
Jo anire a votar.
Evidentment no li dire a ningu que ha de votar, pero si li demanaria que aquest cop ho penses be...
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
A veure si ens treiem el pa de l'ull i ens deixem de romanticismes pseudoanarquistes...
Soc anarquista i a la llarga estic lluitant per una societat que s'autogoverni, on cadascu sigui responsable i sigui autodependent, pero a la curta, votare per intentar impedir que el PP tingui majoria absoluta.
Si vull, a la llarga, una societat amb individus mes lliures, critics i madurs, he de voler que surti un govern d'un PSOE afeblit que hagi de pactar amb els altres partits: IU, BNG, ERC, PNV, EA, Aralar, CHA, PA, CiU (potser),..
Siguem intel.ligents d'una vegada, i sapiguem ser estrategics (aixo si, amb molt de compte de no ser enganyats, que perills n'hi ha molts).
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
<h1>Les Naus.. va ser una realitat durant 9 anys</h1><br>
No votis a ningú, ni a ta mare.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
04 gen 2004
Però qui són els abstencionistes? de que parleu i en nom de qui.
Al Jorge(un comunista sin partido); que vols o pots fer tu, sense cap tipus d'organització colectiva, posar bombes individuals, tot solet, apa nen que et moqui la iaia. Menys teoritzar i més fer, organitzar, cooperar, lluitar, un mateix i després madurar i actuar amb contundència. Salut i llibertat.
tornem-hi
04 gen 2004
jo que potser votare (o potser no), si no es molt demanar podeu debatir aixo d'una altra manera???

Per exemple, arguments "si no voteu no us queixeu", creieu que es un argument per una plana de moviments socials? Votis o no votis, queixa't casundena! Trobo surrealista fer aquesta discussio amb arguments d'aquesta mena en una plana de moviments socials.

I ja t'ho dic: QUEIXA'T, sobre tot QUEIXEM-NOS!, que perlumenus es per aixo que jo connecto aqui!
AL MARÇ QUE VOTI QUI VULGUI
05 gen 2004
Estic d'acord amb tu (dirigit a jo). Aquest és un espai per comentar i cadascú té les seves opinions però no fa falta ser despectius amb ningú perquè llavors sembla que us faltin arguments i hagueu d'atacar als demés per tenir la raó.
Que cadascú faci el que vulgui. Jo personalment ja ho he dit que votaré, perquè encara i no creure en aquest sistema, la retallada de llibertats imposada pel PP és molt més gran que la que imposaria un partit d'esquerres, malgrat també ho faci. Estic d'acord amb ser estratègics i després ens podem unir de nou per criticar als d'esquerres i als de dretes i lluitar contra ells, però jo ara no puc optar per a una escola pública pel meu germà petit perquè no n'hi ha i elnombre de beques per estudiar s'ha reduit de forma escandalosa... tot això i més, ho ha impulsat el PP i ho tramitat per la via ràpida. Jo sé que això no ho vull.
Re: jo si que votare
05 gen 2004
em fa gracia la gent que es considera anarquista i diu que votara, els anarquistes no voten,lluitan per "botar-los"ven lluny.la "democracia"ja fa anys que esta imposada e l´estat espanyol,i nomes s´haconseguit empitjorar-ho tot.no se que espereu de les esquerres,jo res.salut i abstencio activa i total
100 % Leninisme
05 gen 2004
Un comunista que es caga en els partits, que diu que no serveixen per res, que no està organitzat i sembla que esperi a casa que tot caigui per llavors contruir el socialisme. Escolta Jorge, tu has llegit algo de Marx, Engels Lenin, etc? O és que ets comunista antimarxista-leninista?

Gent autoanomenada d'esquerres que com que no creuen en la democràcia representativa, decideixen que ja els va bé que els manin com pitjor millor.

Seguint amb el vostre raonament, està clar que el que us cal són 40 anys més de dictadura franquista (ànims, que ja casi en portem 10).

I jo em pregunto, quants dels que proposeu abstenció activa esteu organitzats, i si més no treballeu políticament de forma regular?O abstenció activa consisteix, en passotisme actiu?

Costa tant pensar que hi ha un 10% de la població que vota i votarà, per seguir oprimint-nos? Un altre percentatge de gent que malgrat no oprimir-nos, s'alia amb els opressors perque així creuen que ells també són poderosos?
La democràcia parlamentaria és una expressió més de la lluita de classes. On nosaltres, la classe obrera lluitem en clar desaventatge: "ells ténen els mitjans de comunicació de masses", ells el control de les empreses, és a dir, dels nostres llocs de treball, i el control policial.
Frases del tipus tots són iguals, són demagogia pura. No cal anar gaire lluny, penseu en quins ajuntaments es suspenen concerts per motius polítics. En quins ajuntaments no hi ha desallotjaments perque el que no hi ha són okupacions. En quines comunitats autonomes es veta al màxim l'ús del català. etc etc.


Socialisme o Barbàrie.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
05 gen 2004
En que consisteix la abstención activa.

Digueu coses concretes....
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
05 gen 2004
Qui voti que al menys que no ho faci pel P$0E. Perquè si per un d'aquells atzars de la teledemocràcia representativa tornessin a obtenir majoria absoluta, tornaríem a patir de nou el seu absolutisme (GAL, PHN, OTAN...). No ensopegueu un altre volta amb la mateixa pedra!
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
05 gen 2004
Pero votar.
Aixo es el que jo he decidit fer.
Salut i lluita (encara que no surti el PP...).
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
05 gen 2004
No aniré a votar perquè en aquesta democràcia sempre guanyen els mateixos, el capital, l'exèrcit, i el poder d'uns sobre els altres...com canviar aquesta situació? no se, no tinc idea, suposo que intentar crear espais propis d'organització social, és tal com m'agradaria que funcionés la societat per tant participar a les eleccions s'em fa estrany.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
06 gen 2004
amb el PP aquests espais seran ilegals en menys de 3 dies
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
06 gen 2004
Crec que es un bon debat.

jo personalment encara no se que fer, soc militant de base i sense dogma, crec que s' ha de canviar el món sense la presa del poder, i profundament antiautoritari,no crec en aquesta democràcia, però a la vegada tampoc vull veure petar aquest món de merda, no vull veure encara més desgràcies de les que veig cada dia i no vull que de la meva mà surti la violència que utilitza amb mi el sistema, digueu-me inocent, (encara que comprenc perfectament els que l' utilitzen encara que no la legitimi).Crec que en definitiva dona igual votar o no votar, el poder el continua tenint el neolliberalisme i això sino ho parem desde cada barri, cada poble, cada ciutat o cada racó amb el diàleg de la contrucció constant, amb nous centres socials lliures, amb col.lectius sense jerarquia però ben organitzats i amb militància constant que realment transformi les nostres vides i que siguin veritables respostes a un sistema explotador i decadent no hi ha res a pelar.

Crec que els debats han d' anar més encaminats a com articular alternatives i ha construir realitats que siguin esperançadores, ha si s' ha d' anar a votar o no. Depén com em llevi. però jo seguiré militant per a transformar la meva realitat sense partits. Potser si que es estratègia anar a votar a un partit de pseudo-esquerra per a que no hi hagi majoría feixista, però això que ho decideixi cada persona!
es mes important construir un nou món, sense ells (o amb ells si volen)!
AL MARÇ QUE VOTI QUI VULGUI
06 gen 2004
Estic d'acord amb el txirrik, per mi ha sigut una aportació molt important en aquest debat. Igualment, crec que el votar no exclou la lluita al carrer ni el crear alternatives per construir un món menys neoliberalista i amb més llibertats. NO ho veig tan radical com ho veuen altres, en la postura de que si et consideres anarquista o si estàs en contra del sistema no puguis votar. L'absolutisme del govern feixista del PP és de les coses pitjors que ha passat desde fa uns anys, i no crec que per intentar evitar la seva perpetuitat es pugui creure que legitimem la democràcia i deixem de creure en les nostres idees. Es tracta de ser pràctics.També usem internet que va estar creat amb finalitat militar, després acadèmica i ara comercial. I no per usar-lo entrem en contradicció amb les nostres idees, aprofitem les eines del sistema per lluitar contra ell. Salut
Re: VOTO BRONCA COM A ARGENTINA
06 gen 2004
No vull convencer ningú sobre el que ha de fer o el que ha de deixar de fer. Però als electoralistes dir-lis que encara els partits que voleu que votem, encara no tenen ni programa...Debatem sobre fets, no sobre cojuntures, desitjos o intencions. Si volem un canvi de maquillatge, votar és una manera, si volem canvis profunds, desestabilitzar el sistema de representació política és un pas per crear contradiccions a la casta política i econòmica, i donat el cas, aprofitar-ho. També podriem debatre sobre quina Catalunya volem i no tant a quin partit polític votar. És una idea. Organització popular i contra-poders una altra.
Re: AL MARÇ CAL ANAR A VOTAR
06 gen 2004
Molt d'acord amb Txirrik i Pedrapunk.
En canvi abstencionista diu que els partits encara no tenen programa i que estem debatent sobre quin partit votar.
Jo veig que no es parla de votar a cap partit en concret, sino de votar per evitar que el PP guanyi o com a minim que no tregui majoria absoluta, ja que del PP si que coneixem el seu programa.
Jo no votava, pero aquestes eleccions a la Gene vaig votar i per les generals tambe.
I no crec que estigui legitimant mes o menys el sistema, perque ja s'autolegitima sol (a USA nomes un 8% ha votat Bush i ningu questiona al guanyador per aixo, encara que el cas de Bush es especial i si que Michael Moore el denuncia...).
Jo curro al carrer i despres anire a votar per intentar barrar el pas al PP amb les eines que el sistema (limitadissim i vigiladissimament) ens dona.
Salut.
Sindicato Sindicat