Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: guerra
Saddam segrestat
15 des 2003
Saddam podria haver estar segrestat des de feia tres setmanes en el lloc on el van trobar els soldats americans.
Saddam podria haver estar segrestat des de feia tres
setmanes en el lloc on el van trobar els soldats
americans.

Debka File, una molt coneguda publicació israeliana amb
estrets contactes amb els serveis d'intel·ligència del seu
país, ha estat l'única veu dissonant de les darreres hores.
Enmig de l'eufòria desfermada per la detenció, aquesta
publicació ha apuntat l'hipòtesi que Saddam estigués, de
fet, detingut en el cau on el van trobar els soldats
americans. Segrestat. En aquest article Debka planteja set
interrogants sobre la detenció i conclou que molt
probablement Saddam estava segrestat per un grup que podria
ser kurd i que sembla que negociava el seu lliurament als
soldats americans des de fa tres setmanes. Entre altres
arguments Debka afirma que l'indret on va ser trobat no es
podria obrir des de dins i que Saddam no podia sortir-ne
sense ajuda exterior. També afirma que portava tres
setmanes segrestat en aquest indret i que això explicaria
la seva insòlita reacció tranquil·la en veure els soldats
americans.

Debka File és una publicació dirigida per antics membres
dels serveis secrets israelians. Manté posicions molt
radicals en el conflicte arabo-israelià però és molt
respectada per les seves informacions.


Vialweb.com; 15 de desembre de 2003

Comentaris

Re: Saddam segrestat
15 des 2003
Saddam podria haver estar congelado com un chorizo fa 2 anys.
Re: Saddam segrestat
15 des 2003
Al tontaina de arriba...¡Aprende ortografía tío ! que no das una ! Y para escribir chorradas ,no ocupes espacio.Respecto a la información israelí,me la creo totalmente...¿por cierto,y las armas de destrucción masiva?¿en el zulo?
Re: Saddam segrestat
15 des 2003
Consenso en Irak: este hombre abatido no puede ser el jefe de la resistencia

Robert Fisk
La Jornada

Al fin atraparon a Saddam Hussein. Sin arreglar, con una mirada que reflejaba derrota: hasta los 750 mil dólares en efectivo encontrados en su madriguera lo rebajaban. Saddam en cadenas: tal vez no de modo literal, pero en ese extraordinario video de hoy parecía un prisionero de la antigua Roma, el bárbaro finalmente acorralado, con la mano acariciando la hirsuta barba.

Todos esos fantasmas -iraníes y kurdos gaseados, chiítas ametrallados y arrojados a las fosas comunes en Kerbala, prisioneros muertos tras padecer terribles tormentos- debieron sin duda haber presenciado algo de esto.

''Señoras y señores, lo tenemos'', cacareó Paul Bremer, el procónsul estadunidense en Irak. "Es un gran día para la historia de Irak. Durante décadas, cientos de miles de ustedes sufrieron a manos de este hombre despiadado. Durante décadas este hombre cruel causó división entre ustedes.

Durante décadas amenazó con atacar a sus vecinos. Esos días se han ido para siempre (...) el tirano es hoy un prisionero."

Tony Blair dijo: "Saddam está fuera del poder y no volverá. Eso saben hoy los iraquíes, y ellos decidirán su destino".

Se necesitaron 600 soldados estadunidenses para capturar al hombre que durante 12 años fue uno de los mejores amigos de Occidente en Medio Oriente y durante otros 12 su mayor enemigo en la región. En un miserable agujero de dos metros y medio, en el lodo de una granja del Tigris, cerca de la aldea de Ad-Dawr, el presidente de la República Arabe Iraquí, líder del Partido Socialista Arabe Baaz, ex combatiente guerrillero, invasor de dos naciones, amigo de Jacques Chirac y alguna vez cortejado por Ronald Reagan, fue hallado oculto, casi con seguridad traicionado por sus camaradas, y ahora destinado -si los estadunidenses dicen la verdad- a un juicio sobre crímenes de guerra a escala de Nuremberg.

Durante semanas, fuerzas estadunidenses peinaron la zona rural a lo largo del Tigris, arrestando a ex funcionarios baazistas, interrogando a antiguos guardaespaldas, combatiendo a los guerrilleros en Tikrit y Samarra y asesinando civiles junto con ellos. Pero, sin duda alguna, la de ayer sólo será una victoria militar estadunidense, si con ella se pone fin a la insurgencia en su contra.

En Bagdad, las autoridades de ocupación mostraron una y otra vez esas imágenes -mucho más cautivadoras para las víctimas del ex dictador que para los occidentales- de la Bestia de Bagdad. Si eran los ojos del Che Guevara, la barba pertenecía a Fidel Castro. Había algo de un demente Karl Marx en el rostro. Brutal, claro.

Todos los dictadores de Medio Oriente están en un lugar en el que la crueldad puede elogiarse como valor. Tribal, sin duda alguna. Pero había una impresión que conquistaba a todas las demás: la de una revolución que regresó hasta la semilla. Las ironías eran extraordinarias. En su juventud, en 1959, Saddam Hussein había tratado de asesinar a un presidente iraquí y, con una bala en la pierna, se ocultó en la zona rural de Tikrit, no lejos del lugar donde, casi medio siglo después -este fin de semana-, fue capturado por los estadunidenses. Había intentado, por lo menos según lo que muestran las imágenes, volver a su juventud. Saddam el Monstruo había retornado a ser Saddam el Guerrero, luchando con abrumadoras probabilidades en contra, un patriota iraquí en vez de un dictador.

"Dispuesto a hablar y cooperar", lo caracterizaron los estadunienses después de la captura. No me sorprende. De pronto era importante de nuevo: un criminal de guerra, sin duda, pero ya no un hombre en un agujero. Y era difícil hoy, viendo esas imágenes del León de Irak -así le gustaba que lo llamaran-, recordar el trato majestuoso que se le dispensaba en el pasado. Este era el hombre que fue invitado de honor de la ciudad de París cuando Chirac era alcalde y cuando los franceses podían reconocer a los jacobinos en su régimen sanguinario. El hombre que negoció con los secretarios generales de la ONU Javier Pérez de Cuéllar y Kofi Annan, que alguna vez charló tomando café ni más ni menos que con el hoy secretario estadunidense de Defensa Donald Rumsfeld, que se reunió con el legendario jazzista inglés Ted Heath, con el decano líder laborista Tony Benn y con una porción de estadistas europeos.

Pero ¿realmente es el fin de la pesadilla? A no dudarlo, la destrozada criatura que muestran los videos estadunidenses no va a poder correr la película hacia atrás. Su tiempo, como dicen, ha terminado. Había una especie de alivio en su rostro. El drama ha concluido. Está vivo, a diferencia de sus decenas de miles de víctimas. ¿Había acaso un libro de memorias en su mente fatigada? La indignidad final de que un médico estadunidense le jalara el pelo quizá se vio amenguada por el recuerdo de todos esos cirujanos franceses que alguna vez atendieron a su familia. Porque jamás un médico iraquí se atrevió a operar a los Tikrit.

Claro, esta noche vimos celebrar a los combatientes, lluvias de balas en el cielo de Bagdad. El asesino de sus padres, hermanos, hijos, esposas, madres, estaba al fin en cadenas. Yo me encontraba entre las chozas de Ciudad Sadr -alguna vez Ciudad Saddam- cuando una cascada de fuego de fusil barrió las calles. Estaba sentado en el piso de concreto de la casa de un clérigo chiíta que fue arrollado y muerto por un tanque estadunidense, entre iraquíes que no sienten amor por los invasores, cuando el fuego arreció. Un chico salió corriendo de una habitación con la noticia de que la radio iraquí anunciaba la captura de Saddam. Y los rostros que habían estado transidos de dolor, que no habían sonreído en una semana, resplandecían de placer. El fuego creció en intensidad, hasta que racimos de balas subieron al cielo entre estallidos de granadas. En la calle principal, los autos chocaban en el caos.

Pero fue un rapto de júbilo, no una celebración. No hubo multitudes en los bulevares de Bagdad, ni fiesta en las calles, ni expresiones de alegría de la gente común y corriente en la capital. Porque Saddam Hussein ha legado a este país y a sus supuestos "libertadores" algo singularmente terrible: una guerra continua. Y había una conclusión con la que todos los iraquíes con los que hablé hoy estaban de acuerdo: ese hombre sucio y patético de cabello hirsuto y sucio, que vivía en un agujero en el suelo en compañía de tres ametralladoras y una porción de dinero en efectivo, no era quien comandaba la insurgencia iraquí contra los estadunidenses.

De hecho, antes de la captura de Saddam cada vez más iraquíes decían que una razón por la cual no se unían a la resistencia era el miedo de que, si los estadunidenses se retiraban, Saddam volvería al poder. Así que la pesadilla terminó... y la pesadilla está a punto de comenzar. Tanto para los iraquíes como para nosotros.

Una vez me encontré con él, hace casi un cuarto de siglo. Nos estrechamos las manos antes de una conferencia de prensa en Bagdad, en la cual trató de explicar los puntos finos de la fisión binaria. En esa época estaba empeñado en desarrollar armas nucleares. Llevaba entonces amplios trajes cruzados, como los que alguna vez usaron los líderes nazis: sacos demasiado holgados que brillaban en exceso. Todo lo que puedo recordar es que tenía las manos frías y húmedas.

© The Independent
Traducción: Jorge Anaya
Re: Saddam segrestat
15 des 2003
"al hombre que durante 12 años fue uno de los mejores amigos de Occidente en Medio Oriente y durante otros 12 su mayor enemigo en la región"

Cal exigir que el judici sigui per la TOTALITAT dels 24 anys i que s'aclareixin TOTES les complicitats que han estat necessàries per potenciar i mantenir l'activitat snguinària i genocida d'aquest tirà.

Cal exigir, especialment d'Europa estant, que es coneguin quines actituds, persones, empreses, estats i organitzacions de tota mena s'han beneficiat de la creació d'aquest monstre i que comparegui al judici qui calgui, com a acusat o com a testimoni, però que es RETRATIN.

"Este era el hombre que fue invitado de honor de la ciudad de París cuando Chirac era alcalde y cuando los franceses podían reconocer a los jacobinos en su régimen sanguinario" .
Re: Saddam segrestat
16 des 2003
Ansar, Gonsales , Bush padre e hijo, Clinton... ASESINOS GENOCIDAS
Re: Saddam segrestat
16 des 2003
La retenció de sadam durant tres setmanes seria obra segons el mateix Mossad de la resistència kurda. Els quals haurien estat tot aquest temps negocien les condicions i possibles recompenses per l'entrega. Segurament econòmiques (25 milions de dolars) i en drets pel seu poble (autodeterminació), però com es veu a les informacions oficials, no es pot acceptar qui ho ha fet per la desestabilització que comportarien les reivindicacions kurdes per segons quins estats aliats d'EEUU, sobretot Turquia.
Re: Saddam segrestat
16 des 2003
¿ahora a los mercenarios de la CIA se les llama resistencia?
Re: Saddam segrestat
16 des 2003
Considerar al poble kurd com a mercenaris de la CIA em sembla no tenir ni idea de que és el Kurdistan, quina és la seva història de lluita, perque van decidir-se a lluitar contra un Saddam que els aniquilava, i en definitiva no entendre res de res.

Perque siguin enemics de EEUU no tenen perque ser bones persones ni Saddam ni Bin Laden, i que a alguns ens hagi alegrat que caigui Saddam no vol dir que recolzem la guerra assassina contra el poble iraquià. Les coses tenen molts colors.
Re: Saddam segrestat
16 des 2003
organizaciones kurdas en la zona controloda por las tropas de ocupacion de Irak, kurdos que pudiesen haber tenido libertad de movimiento y operatividad para capturarlo y negociar el dinero que deberian recibir, no pueden ser mas que mercenarios de la CIA

¿ahora a los mercenarios de la CIA se les llama resistencia?
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
Les organitzacions kurdes no són només organitzacions a una "zona controlada per les tropes d'ocupació", són organitzacions que es troben al Kurdistan. La seva terra, nació, país o com li vulguis dir, que dona la casualitat que es troba ocupada per diferents estats com Irak, Iran, Síria, Turquia i Armènia. I actualment per les tropes americanes.

L'operativitat que tenen en aquests llocs és l'operativitat de ser nascuts allà, tota la banda nord d'Irak està poblada per població kurda, que durant anys han patit el terrorisme estatal d'Irak i de Turquia: bombardejos, gasos, matances indiscriminades, segrestos, tortures, presons. Qualsevol enemic de Saddam per la seva situació geogràfica i per la seva història era un aliat seu. Ells i els xiites han patit més que ningú la ira del sanguinari Saddam, i et recordo que inclús així, la gran majoria de kurds es van declarar contra l'ocupació ianqui, però el que està clar, és que la seva situació de poble oprimit, pot sortir minimament beneficiada de la caiguda de Saddam, el seu principal enemic a terra iraquiana, i és per això que de seguida van muntar milicies per enderrocar-lo aprofitant l'ocupació ianqui.

Parlar dels kurds com mercenaris de la CIA, es parlar d'un poble de prop de nou milions d'habitants amb una història sagnant de lluita i resistència, que mereixen un respecte i que qui parli d'ells sapiga de que cony està parlant.

Els kurds no neixen amb la guerra d'Irak, un altre cosa és que tu ara t'hagis enterat de la seva existència, el mínim que podries fer és informar-te de la seva història per deixar de dir tonteries i anomenar mercenaris de la CIA a un poble que l'únic delicte que té es voler existir com a nació lliure i voler veure desapareixer el principal repressor d'aquesta aspiració a territori iraquià: Saddam.

Ara resultarà que Saddam també és un bon home?
Ara resultarà que defensar un kurdistan lliure és ser mercenari de la CIA? No tens ni idea.
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
Si el tenien els kurds ja sabem la raó per la que l'exèrcit turc no ha pogut entrar a l'Irak fins ara que és el que més terroritza el poble kurd de la banda iraquiana doncs una bona part d'ells són refugiats que fugen de la sanguinària repressió de la banda turca -amb tota la col·laboració de la CIA si cal que per això és un país OTAN- .

Segur que amb l'acord amb els ianquis pel lliurament del genocida els kurds a banda de la pasta s'hauran assegurat de que això no pugui passar a curt termini.

salut
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
tu si que tienes idea, tienes idea de la situacion y el alienamiento de la dos organizaciones autoproclamadas representantes de los kurdos y que gozan del reconocimiento "internacional" (el resto son ilegales, incluso algunas, han sido declaradas terroristas "internacionalmente", luego imposible que se les ocurriera ofrecer a saddam -con ellos "terroristas internacionales" mismos, incluidos de regalo- a su comun perseguidor)... las mismas, que con intereses encontrados con los turcos, viven estructuralmente al amparo de la CIA, pero que ya se guardan, bien guardados, en la zona sunni donde, dices que dicen, mantenian al saddam

¿ahora a los mercenarios de la CIA se les llama resistencia?
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
L'únic que vull fer-te entendre és que amb la situació cojuntural que hi ha creada a l'Irak, els kurds es van decidir a col·laborar amb els ianquis, perque per ells la caiguda de Saddam era un argument valid. Ni t'estic dient que ho entenguis ni que ho comparteixis. Segurament ells han aplicat la tàctica de "no hay mal que por bien no venga", i podràs recordar la tensió entre Turquia i EEUU per l'assumpte kurd a l'inici de la guerra. L'enemic és comú en aquest cas i ja saps com van les coses.

Les notícies que aportaven els dels serveis secrets del Mossad i qua han estat publicades a diversos diaris com una hipòtesi seriosa del que podria amagar-se darrera aquest espectacle, parlaven de la mà dels kurds en tot l'afer. D'aquí a presuposar que són ells va un pas, i a saber que passa realment darrera un altre.

Ara bé, en quant als kurds si retenen al Saddam i el segresten durant tres setmanes, tenen tota la legitimitat del món a fer el que vulguin amb aquell que els ha gasejat poblats sencers, bombardejat i assassinat. Si a tu no t'agrada que hagin enxampat a Saddam és un altre tema, si vols que et digui que els terroristes internacionals ho són mentres estiguin a un altre bandol contrari a EEUU i no si fan una aliança comuna, també t'ho dic, que em penso que el PKK està darrera de tot? Doncs clar que no. El que no se a que cony ve dir que els kurds no tenen resistència o que el que fan és ser simples mercenaris de la CIA.

Vols dir amb això que el Kurdistan i la seva gent són mercenaris de la CIA? O que els kurds no tenen res a veure amb la detenció de Saddam? O que cony vols dir?
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
quiero decir lo que digo "dicen que dices que digo"

¿ahora a los mercenarios de la CIA se les llama resistencia?
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
Ansar, Gonsales , Bush padre e hijo, Clinton... ASESINOS GENOCIDAS
Re: Saddam segrestat
17 des 2003
Ets un gilipolles que no saps ni que cony diu.

Ara els que no teniu arguments us avorriu?
Sindicato Sindicat