Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Juanra pierda juicio en última instancia
07 oct 2003
Otra vez la justicia holandesa rechaza `hacer justicia’
Hoy el 7 de octubre de 2003, el juzgado de La Haya ha decidido que Juanra puede ser extraditado al Estado Español. Durante un año y medio Juanra ha luchado contra su extradación pendiente.
Juanra pierda juicio en última instancia

Otra vez la justicia holandesa rechaza `hacer justicia’

Hoy el 7 de octubre de 2003, el juzgado de La Haya ha decidido que Juanra puede ser extraditado al Estado Español. Durante un año y medio Juanra ha luchado contra su extradación pendiente.

El miércoles 24 de septiembre el abogado de Juanra, Victor Koppe, ha exigido ante el juzgado de La Haya que la extradición (ya aprobada por el juzgado de Amsterdam y por el ministro holandés de injusticia) fuese prohibido. El ministro de justicia ya anteriormente rechazó la sugerencia del juzgado de Amsterdam para pedir garantias a las autoridades españolas para que Juanra no sea detenido `incomunicado’ durante los primeros 5 dias despues de su llegada en el Estada Español. Por eso ahora de nuevo Juanra corre el riesgo de ser torturado en el Estado Español. Con ese veredicto Juanra ha perdido la última instancia juridical que tiene en Holanda. Solamente le queda recurrir ante la Corte Europea en Strasburgo. Pronto sabremos si esto será el camino eligido por Juanra o no.

Suponemos que le extradición sera efectuada en las próximos dias o semanas si no va a recurrir el veredicto de hoy.

Juanra es un Barcelonés quien no hay escondido su crítica con respecto a las relaciones de poder en el mundo actual y lo expresaba en palabra y hecho. Muchos años estaba comprometido en el marco del movimiento okupa de Barcelona con la lucha para viviendas baratas y centros sociales. También estaba involucrado en las protestas contre la cumbre anunciado del Banco del Mundo en Barcelona. Por último es muy conocido en todo el Estado Español por ser el cantante del grupo de metal político, KOP.

En septiembre de 2001 Juanra lee en los diarios que está en busqueda y captura por ser sospecho de trabajar con ETA. Se da cuenta de que a partir de ese momento la Ley Antiterrorista es vigente y que corre seriamente el riesgo de ser torturado por la Guardia Civil. Juanra huye a Holanda, donde fue detenido en enero de 2002.

Ahora que Juanra tiene el tiempo de investigar un poco las accusaciones que pesan contra él, pronto se da cuenta de que la acusación tiene muchas irregularidades. La declaración incriminatoria en la cual el caso es basado obviamente ha sido obtenido bajo tortura. De la correspondencia entre el estado español y holandés se desprende que el estado español hace todo lo que puede para poder perseguir al Juanra. Las autoridades no parecen hacerse muchos esfuerzos para presentar una caso fidedigno. Declaraciones de diversas instancias se contradicen y incluso se puede probar que el fiscal español ha mentido abiertamente una vez. Hasta cuatro veces adaptan las acusaciones. Por estos tiempos el estado español presenta su visión con respecto al movimiento antiglobalista. El estado español afirma que los movimientos sociales son dirigidos por organizaciones terroristas y entonces debern ser incluidos en la lista europea de organizaciones europeos.

En Holanda Juanra y el grupo de apoyo que le suporta hacen todo lo que pueden para explicar porque Juanra no debería ser extraditado. Primero porque estamos convencidos de que el estado español decidido ha construido la acusación contra Juanra para sugerir enlaces entre los movimientos sociales y ETA, con el propósito de conminar el apoyo amplio para estos movimientos. Segundo porque Juanra en el estado español no tendrá ningún oportunidad a probar su inocencia en un `juicio justo'. Incluso la novia de entonces de Juanra fue detenido en septiembre de 2001 y fue torturado por la Guardia Civil. Es muy probable que Juanra corre la misma `suerte'.

Toda la información que sera presentado durante el juicio en el estado español ha sido obtenido bajo tortura y porsupuesto de credibilidad dudable. Además en el estado español el caso de Juanra será tratado por la corte especial antiterrorista (la Audiencia Nacional), que es muy influenciado por la política del gobierno español. Bajo el clima política que reina en el estado español, lo cual incluso más que en Holanda es determinado por la `lucha contre el terrorismo', Juanra no tendrá ningún posibilidad a una defensa efectiva y corre el riesgo de que le encarcelan por muchos años.
Tanto el juzgado holandés, como el ministerio de justicia y todos los partidos políticos han decidido de callarse y hacerse sordo ante estos argumentos. Acceptaron a ojos cerrados todo la información que les facilitaron las autoridades españoles y incluso corregieron sus errores. El resultado de eso es que Juanra pronto será extraditado al estado español. El estado holandés y los demás estados europeos tratan todos de presentarse como el más chulo y más duro cuando se trata de la seguridad. La angustia social creado con propósito) es utilizado para limitar cada vez más nuestras derechos y libertades.

La supuesta lucha contra el terrorismo cada vez tiene más rasgos de un terror del estado. Los derechos más fundamentales y los fundamentos de un `estado de derecho’ son anulados. La respuesta a las tensiones socials es la repression y el racismo abierto.

Nuestra respuesta solamente puede ser que seguiremos luchando por un mundo más justo y más humano. En esa lucha necesitaremos el apoyo mutual y seguramente Juanra no sera el ultimo preso politico.

No podemos acceptarlo!
¡Juanra debe ser liberado!

Muestra tu apoyo al Juanra, ¡escribidle!:
Juan Ramón Rodríguez Fernández
PI Amsterdam
Locatie Demersluis
Postadres: Postbus 41901
1009 CE Amsterdam
Holanda

Comentaris

en catala...
07 oct 2003
Una altra vegada la justícia holandesa evita 'fer justícia'

Avui, 7 d'Ocutbre de 2003, el jutjat de La Haya ha decidit que JuanRa pot ser extaditat a l'Estat espanyol. Durant un any i mig ha lluitat contra la seva extraditació pendent.

El dimecres 24 de Setembre, el seu advocat, Victor Koppe, ha exigit davant del jutjat de La Haya que la extraditació (ja aprovada pel jutjat d'Amsterdam i pel ministeri holandés de justícia) fos denegada. El ministeri de justícia va denegar anteriorment la sugerència del jutjat d'Amsterdam per demanar garanties a les autoritats espanyoles perquè JuanRa no passés en règim d'incomunicació els primers cinc dies després de la seva arribada a l'estat espanyol. Per aquest motiu, JuanRa corre el perill de ser torturat a l'estat espanyol. Amb aquest veredicte, ja ha perdut la última instància judicial que té a Holanda. Només li queda recòrrer davant de la Cort Europea d'Estrasburg. Aviat sabrem si aquest serà el camí triat per en JuanRa.

Suposem que l'extraditació es farà efectiva durant els pròxims dies o setmanes si no es fa recurs contra el veredicte d'avui.

JuanRa no ha amagat mai la seva crítica vers les relacions de poder del mon actual i ho ha expressat amb la paraules i amb els actes. Durant molts anys ha estat compromès amb el moviment okupa de Barcelona en la lluita per aconseguir vivendes barates i centres socials. També estava involucrat en les protestes contra la cimera del Banc Mundial a Barcelona. Per últim, és molt conegut a tot l'estat espanyol com a cantant del grup de 'metal' polític KOP.

El Setembre de 2001, JuanRa va llegir als diaris que estava en recerca i captura com a sospitós de col·laboració amb ETA. S'adonà que a partir d'aquell moment la Llei Antiterrorista li era aplicable i que corria el perill de ser torturat per la Guardia Civil. JuanRa va fugir a Holanda, on va ser detingut el gener de 2002.

Ara que JuanRa ha tingut temps d'investigar una mica sobre les acusacions que pesen contra ell, s'adona que les acusacions contenen moltes irregularitats. La declaració incriminatòria en la qual es basa s'ha obtingut sota tortura. De la correspondència entre l'estat espanyol i l'Holandés es desprèn que l'estat espanyol fa tot el possible per perseguir-lo. Les autoritats no semblen esforçar-se per presentar un cas fidedigne. Declaracions de diverses instàncies es contradiuen i fins i tot es pot probar que el fiscal espanyol ha mentit obertament una vegada. Fins a quatre vegades han modificat les acusacions. En aquests moments, l'estat espanyol presenta la seva visió del moviment antiglobalització, afirma que els moviments socials són dirigits per organitzacions terroristes i per això han de ser inclosos en la llista europea d'organitzacions terroristes.

A Holanda, JuanRa i el grup de suport que el recolza fan tot el que poden per explicar perquè no hauria de ser extraditat. En primer lloc perquè estan convençuts que l'estat espanyol ha creat l'acusació contra ell per tenir enllaços entre els moviments socials i ETA, amb el propòsit de conminar l'ampli seguiment d'aquests moviments. En segon lloc perquè a l'estat espanyol no tindrà cap possibilitat de probar la seva inocència en un 'judici just'. Fins i tot la parella que tenia quan va ser detingut, va ser torturada per la Guardia Civil. És molt possible que ell tingui la mateixa 'sort'.

Tota la informació que serà presentada durant el judici a l'estat espanyol s'ha obtingut sota tortura i com es pot suposar, té una credibilitat dubtable. A més, aquest cas, serà portat per l'Audiència Nacional, que està molt influenciada per la política del govern. Sota el clima polític que regna a l'estat espanyol, molt més determinat que l'Holandés per la 'lluita contra el terrorisme', JuanRa no tindrà cap possibilitat de tenir una defensa efectiva i corre el perill de ser empresonat per molts anys.

Tant el jutjat holandès, com el ministeri de justícia i tots els partits polítics han decidit callar i fer-se els sords davant d'aquests arguments. Van acceptar amb els ulls tancats tota la informació que els van facilitar les autoritats espanyoles i fins i tot van corregir els seus errors. El resultat és que en JuanRa aviat serà extraditat a l'estat espanyol. L'estat holandés i els altres estats europeus es volen presentar com els més durs i fatxendes quan es parla de seguretat. L'angoixa social que creen deliberadament s'utilitza per limitar cada vegada més els nostres drets i llibertats.

La suposada lluita contra el terrorisme cada vegada té més pinta de terror d'estat. Els drets més fonamentals i els fonaments d'un 'estat de dret' són anul·lats. La resposta a les tensions socials és la repressió i el racisme.

La nostra resposta només pot ser que seguirem lluitant per un mon més just i més humà. En aquesta lluita necessitem recolzament mutu i segurament JuanRa no serà l'últim pres polític.

No ho podem acceptar!
JuanRa ha de ser alliberat!


Demostra-li el teu recolzament, escriu-li!
Juan Ramón Rodríguez Fernández
PI Amsterdam
Locatie Demersluis
Postadres: Postbus 41901
1009 CE Amsterdam
Holanda
Re: Juanra pierda juicio en última instancia
06 feb 2004
ei tio es una putada, per lo que tens que pasa, tots aquets cabrons sol fan que dicta!!!puta dictadura. enga que sapiguis que aqui naltres estem amb tu -golpe radikal-

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more