Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: laboral : dones
La CGT de Catalunya ha presentat convocatoria de vaga el 8M per tot Catalunya
25 feb 2019
Aquest matí s’ha presentat davant el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de relacions laborals de la Generalitat la convocatòria de vaga general de 24h pel proper 8 de març a tot el territori de Catalunya.
Cartel-8M-2019-Barcelona-portada.jpg
Es fa una crida a la vaga al conjunt de treballadores i treballadors, sense distinció de gènere o prestació de serveis a empreses publiques o privades. Són evidents les causes que motiven aquesta convocatòria: des de les desigualtats entre dones si homes en l' àmbit laboral fins a les causes sistèmiques que les generen. Com l’any passat, la vaga és de 24 hores. Des de la CGT de Catalunya es fa una crida a participar en el tipus de vaga que reclama el moviment feminista i no en d’altres convocatòries descafeïnades, com ara les aturades de dues hores, que no són les que representen la voluntat de les dones organitzades. En qualsevol Estat es mantindrà l’interès de relegar a les dones a casa, a les feines més precàries, a infravolar les tasques que realitzen en la seva majoria les dones, les tasques de cures. A donar un valor inferior a qualsevol ocupació que històricament haguem assumit les dones. I si es tracta de companyes migrants i refugiades, doblement.

És per això que sobren els motius per aturar la producció el proper 8 de març però també per construir dia a dia un nou món lluny de les estructures patriarcals que tant beneficien a l’actual sistema econòmic i polític. En els propers dies diferents federacions territorials de la CGT de Catalunya presentaran també les seves adhesions a la vaga general. Avui ho ha fet la CGT de Barcelona.

Preavís de Vaga General
http://cgtcatalunya.cat/IMG/pdf/20190219_preavisvaga_cgt-catalunya.pdf

Confederació General del Treball de Catalunya (CGT)
Comitè Confederal – Secretariat Permanent
Mira també:
http://www.cgtbarcelona.org/portada/avui-19-de-febrer-2019-hem-registrat-la-convocatoria-de-vaga-general-8m-de-24h/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La CGT de Catalunya ha presentat convocatoria de vaga el 8M per tot Catalunya
25 feb 2019
La Huelga General del 8M se ha convocado en sintonía con el Movimiento Feminista y está dirigida a todas las personas trabajadoras, de todos los ámbitos y sectores laborales, públicos o privados, sin distinción alguna de situación laboral, sexo, raza o edad

CGT subraya que esta convocatoria proporciona cobertura legal a todas las personas que deseen secundar la jornada de huelga y pide a los sindicatos del régimen, partidarios solo de paros parciales, que no tergiversen esta información, como ya ocurrió en 2018

La Confederación General del Trabajo (CGT) ha presentado esta mañana en el Ministerio de Empleo y Seguridad Social el documento de preaviso de Huelga General de 24 horas para el próximo 8M, Día Internacional de la Mujer Trabajadora.

Las encargadas de presentar este documento han sido Rosa Becerro (Sª de Acción Social y Mujer de CGT) y Vanessa Casado (Sª de Mujer de CGT Madrid-Castilla La Macha-Extremadura). Tras la presentación del documento, en la que ambas han estado acompañadas por más afiliadas de la organización, se ha celebrado una rueda de prensa para informar sobre las razones que han motivado un año más que la organización anarcosindicalista, en sintonía con el Movimiento Feminista, convoque una Huelga General en este día, que recuerda es de lucha y no de celebración.

Desde CGT se considera que la jornada de Huelga General de este 8M está más que motivada y entre las reivindicaciones más importantes están acabar con la desigualdad en el ámbito laboral, económico y social de las mujeres, la adopción de medidas que pongan fin a la brecha salarial y la desigualdad en las pensiones, la erradicación de los estereotipos sexistas y valores machistas, la erradicación del acoso y la precariedad laboral, el desarrollo de políticas laborales y económicas que hagan efectivas las conciliación de la vida personal con la laboral, una educación en igualdad y no sexista, la erradicación de la intromisión de las religiones y las creencias en el ámbito público, el fin del terrorismo machista y la violencia sexual, la equiparación real y efectiva en el trabajo de cuidados y la igualdad efectiva de las mujeres migrantes.

La Huelga General está dirigida a todos los trabajadores y todas las trabajadoras de todos los ámbitos y sectores laborales, públicos y privados. Tendrá una duración de 24 horas en todo el territorio del Estado español. En este sentido, desde la organización anarcosindicalista manifiestan que se trabajará para que en cada ámbito los comités de huelgas estén compuestos por mujeres.

CGT espera que aquellos sindicatos no convocantes, partidarios solamente de paros parciales por horas, no manipulen ni distorsionen la información sobre la cobertura legal de la Huelga General del 8 de marzo. CGT subraya que con su convocatoria todas las personas están protegidas legalmente para llevar a cabo la huelga durante esta jornada.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more