Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: especulació i okupació
Diumenge 3/02: Innaguració jornades la casa al carrer
25 gen 2019
Puntales II som un col·lectiu que vivim okupant al barri del Clot des del novembre del 2017. Ara tenim una data oberta de desallotjament, entre l'1 i el 15 de febrer.
CARTEL_DOMINGO.jpg
CARTELL_DIUMENGE.jpg
CAT// CAST

Si ens fan fora, la casa al carrer!

Puntales II som un col·lectiu que vivim okupant al barri del Clot des del novembre del 2017. Ara tenim una data oberta de desallotjament, entre l'1 i el 15 de febrer. Fa temps que a Barcelona hi regna una especulació immobiliària ferotge que fa que viure en aquesta ciutat esdevingui un luxe. Només uns quants es poden permetre continuar vivint a Barcelona. La resta, les que no poden pagar-s'ho, primer reben cartes dels jutjats, assetjament immobiliari, visites de matons; i després són desallotjades, desnonades i expulsades a l'extraradi. Així, els barris canvien, la ciutat es transforma i es converteix en un espai d'elit.

La ciutat d'acollida s'esfondra en la seva hipocresia: a qui volem acollir? A qui pot acollir aquest mercat immobiliari voraç? Per ser més exactes, haurien de dir-ne ciutat d'expulsió... La situació s'agreuja gràcies a la inestimable contribució del PDCat, que el març del 2018 va portar al Congrés una proposta de llei de desallotjament express, que es va aprovar definitivament el juliol passat.

Davant aquest panorama, no ens quedarem tancades a casa: traurem el problema fora, al carrer. Durant uns dies volem generar un punt de trobada amb activitats. Ens agradaria que fos un espai per coneixe'ns les unes a les altres, intercanviar idees, enfortir els lligams entre diverses lluites, ampliar les xarxes de solidaritat i suport mutu.

Us convidem a imaginar i construir aquest espai juntes. La nostra intenció va més enllà de defensar Puntales II. Tenim ganes de sumar-nos a les lluites que, des de fa anys, fan visible aquest conflicte que afecta milers de persones a Barcelona, que no quedi amagat a la matinada. Volem contribuir a trencar l'aïllament i la solitud amb què es viuen centenars de desallotjaments i desnonaments i plantejar-los com un problema col·lectiu. De manera que volem compartir casa nostra durant els darrers dies, difuminar el límit que separa l'espai públic i la intimitat, generar teixits que pervisquin més enllà de l'espai físic en sí.

Per això, si teniu idees o propostes d'activitats us podeu posar en contacte amb nosaltres a siensfanfora ARROBA gmail.com

Estigueu atentes a les properes convocatòries!

______________________________________

Puntales II somos un colectivo que vivimos okupando en el barrio del Clot desde noviembre de 2017, formado por personas con situaciones muy diversas. Ahora tenemos una fecha abierta de desalojo, entre el 1 y el 15 de febrero. Hace tiempo que en Barcelona reina una especulación inmobiliaria feroz que provoca que vivir en esta ciudad se convierta en un lujo. Solo algunos se pueden permitir continuar viviendo en Barcelona. El resto, las que no pueden pagárselo, primero reciben cartas de los juzgados, acoso inmobiliario, visitas de matones; y después son desalojadas, desahuciadas y expulsadas al extrarradio. Así, los barrios cambian, la ciudad se transforma y se convierte en un espacio de élite.

La ciudad de acogida se derrumba en su hipocresía: ¿a quién queremos acoger? ¿A quién puede acoger este mercado inmobiliario voraz? Para ser más exactos, deberían llamarla ciudad de expulsión... La situación se agrava gracias a la inestimable contribución del PDCat, que en marzo del 2018 llevó al Congreso una propuesta de ley de desalojo express, que se aprobó definitivamente el julio pasado.

Ante este panorama, no nos quedaremos cerradas en casa: sacaremos el problema fuera, a la calle. Queremos generar un lugar de encuentro con actividades durante unos días. Nos gustaría que fuera un espacio para conocernos unas a otras, intercambiar ideas, fortalecer los vínculos entre diversas luchas, ampliar las redes de solidaridad y apoyo mutuo.
Os invitamos a imaginar y a construir este espacio juntas. Nuestra intención va más allá de defender Puntales II. Nos sumamos a todas las luchas y colectivos que desde hace años hacen visible esta problemática que afecta a miles de personas en Barcelona, para que no quede escondido en la madrugada. Queremos contribuir en romper el aislamiento y la soledad en la que se ven centenares de desalojos y desahucios y plantearlos como un problema colectivo. Así que nos gustaría compartir nuestra casa en los últimos días, romper el límite que separa el espacio público y la intimidad, generar tejidos que perduren más allá del espacio físico en sí.
Por esto, si tenéis ideas o propuestas podéis poneros en contacto con nosotras en siensfanfora ARROBA gmail.com
¡Estar atentas a las próximas convocatorias!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Diumenge 3/02: Innaguració jornades la casa al carrer
25 gen 2019
Ni correu de contacte ni web?
Sindicato Sindicat