Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: mitjans i manipulació : xarxa i llibertat
IBM promociona Linux amb una gran campanya publicitària
05 set 2003
Avui IBM estrena una gran campanya publicitària en uns quants suports destinada a divulgar les virtuts de Linux
IBM ha decidit fer la guerra a Microsoft, el principal competidor, amb la promoció de la principal amenaça per la companyia de Bill Gates: el sistema operatiu de codi obert Linux. Avui IBM estrena una gran campanya publicitària en uns quants suports destinada a divulgar les virtuts de Linux, el sistema que IBM fa servir des de fa un temps. La peça clau de la campanya serà un anunci de televisió de noranta segons, quan als EUA habitualment en duren trenta, en què el protagonista serà un nen de deu anys que representarà a Linux. El nen rebrà la visita d’uns quants personatges que li impartiran lliçons de saviesa, entre els quals l’ex-boxejador Muhammad Ali o l’acadèmic Henry Louis Gate. L’anunci s’estrenarà diumenge, en horari de màxima audiència, durant la transmissió de les finals del US Open de tenis.
Lisa Baird, vice-presidenta d’IBM, ha explicat al New York Times que és una manera de ‘donar suport a Linux’. La campanya farà servir la paraula ‘open’ (obert), per a descriure les virtuts de Linux. Fa uns mesos Steven Ballmer, cap executiu de Microsoft, va descriure Linux com una ‘amenaça’ pels plans de desenvolupament de la companyia.

Comentaris

Re: IBM promociona Linux amb una gran campanya publicitària
05 set 2003
La venganza es un plato que se sirve frio. Bill Gates engañó en sus inicios a IBM, ahora la Big Blue empieza a promocionar Linux...
Re: IBM promociona Linux amb una gran campanya publicitària
05 set 2003
IBM no és massa diferent de Microsoft. Cal desconfiar d'aquestes iniciatives. Una empresa com IBM no es gasta els diners en una campanya així per pur altruisme.
Re: IBM promociona Linux amb una gran campanya publicitària
05 set 2003
Comulgo al cien por cien con lo que dice flautis. Que Micro$oft sea lo que es no hace bueno a IBM que no es más que otro depredador. Lo que ocurre es que ante el apabullante monopolio del tío Gilito, IBM no pudo plantar cara de otra manera que intentando cambiar el modelo de negocio informático. Que enunciativamente, ojo, es bueno, es positivo: no vender software sino servicios. Es una propuesta muy honorable y muy favorecedora de la pequeña empresa y del autoempleo. Enunciativamente, insisto.

Por eso IBM renunció hace un par de años a la producción y venta de maquinaria -que ha entregado a terceros en concesión, es decir, la marca sigue existiendo- para convertirse en consultora. Y por eso los usuarios y activistas de Linux pasamos en un año (del 2001 al 2002, como quien dice) de ser poc menos que una secta masónica de tíos raros y freaks a informáticos habilidosísimos que le estaban dando caña a Micro$oft.

Si cogéis "El País", "ABC", "El Periódico", "La Vanguardia" y "El Mundo", veréis que uno por otro, no hay día en que uno de los grandes hable de Linux y de algún tropezón del kiosko del Gilito. ¿Y esto por qué es? Pues es porque IBM está moviendo todo su poder mediático (que es inmenso, mayor aún que el de Micro$oft) y, naturalmente, cantidades ingentes de pasta.

¿A qué fin? Muy fácil: al de hacerse con el monopolio del mercado. Y cuando lo tenga (rectifico: mucho antes de que lo tenga) ya se habrán aprobado en Europa las patentes de software y el software libre sólo existirá enunciativamente, porque no habrá forma de escribir una línea de código sin que esté patentada por IBM.

Así de fácil.

PD - Bill Gates no engañó nunca a IBM. Fueron los engominados de IBM los que metieron la pata hasta el corvejón. Establecieron los siguientes dogmas:

1) El PC está muy bien para jugar, pero las empresas sólo podrán funcionar con grandes arquitecturas (y dejaron -estúpidamente, desde su punto de vista- que se clonaran a saco los PC. Cuando se dieron cuenta, el mundo estaba tan lleno de clónicos que ya no pudieron perseguir a los clonadores.

2) ¿Qué más da un sistema operativo que otro? Al Gates este pagadle la licencia de DOS y que se quede él con su mierda de propiedad intelectual.

Digno de los libros estos de "Grandes errores de la Historia".
Sindicato Sindicat