Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Per la independència de totes les nacions i cultures oprimides, des d'Euskal Herria, a Palestina, passant pels Països Catalans.
Si no lluites contra Espanya, estàs amb Espanya, clara i sencillament. Els moviments anarquistes tradicionalment s'han organitzat de forma estatal-nacional espanyola com la CNT, les JJ.LL... de forma que se suposa que estan contra l'Estat-nació espanyol i es fonamenten en ell per organitzar-se, fet que demostra una HIPOCRESIA i INCONSCIÈNCIA MAJÚSCULES.

Total no val la pena ni parlar-ne, aquests suposats anarquistes serien ben feliços a Castella o allà on no es parlessin llengues ni hi hagués reivindicacions nacionals que no siguin les pròpies de l'Estat constituït i hegemònic.

Tot el meu suport a les lluites independentistes d'arreu del món, des de Palestina, fins a Irlanda, els Països catalans o Euskal Herria.

Salut.

Comentaris

Libertario catalán
04 set 2003
Només sé que no sé res.
Libertaria como tú era Teresa de Calcuta
04 set 2003
(?)Si no lluites contra Espanya, estàs amb Espanya, clara i sencillament...

Menuda pedrada cerebral simplista tienes, yo soy libertario y zulú de Girona y el nacionalismo cutre impuesto, el de 'nuevo orden' que quereis imponer y cualquier nazionalismo dispersador me la repampimfla, asi que bajate de tu pedestal egocéntrico y deja de etiquetar al personal.

Tu tienes de anarquista lo mismo que la virgen de Montserrat no estaría mal que te leyeras lo del caracol del kascagorri mas abajo
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Llibertat: "Si no lluites contra Espanya, estàs amb Espanya, clara i sencillament."

George W. Bush: "O con nosotros o con el terrorismo".

Sembla que el simplisme del senyor Bush s'extén com un virus.
anarcosindicalistas esta harto de la manipulación.
04 set 2003
Mira ya estamos bastante hartos de que los politicos nos insulten con sus tonterias, mira los anarquistas, libertarios, acratas y anarcosindicalistas tenemos las cosas claras y sabemos a lo que vamos, si nosotros pasamos de entrar en vuestro juego politico es algo tremendamente repetable, mira los fascistas nos llamaban rojos, los comunistas nos llamaban burgueses y los catalanistas españolistas, a la vez que los españolistas catalanistas y amigos de los terroristas.
Asi que permiteme que no te conteste, y menos a perlas como lo de, Si no luchas contra españa esta con ella. Haber si lees un poco y te culturizas, es mas solo te pedimos esto, mira que facil es
Salud y lucha
LLibertat, ¿te cabreó? el Kaskagorri
04 set 2003
Comprendo que te cabrres parafraseando con tu titular al de Kaskagorri de ayer, ha tocado la fibra ¿verdad? Porque yo que soy de la CGT y lo que cuenta lo he visto en mis estancias en Euskadi, por motivos de trabajo, donde paso varios meses al año, reparando grúas de montaje, pero no solo de visita con la peña borroka, sino viéndolo en los barrios y en los ámbitos obreros, dónde menudos elementos está hechos los sindicalistas de ELA y LAB (nacionalistas)... No es lo mismo vivir en Ocharcoaga, Simondrogas, o Lamiako, que en un caserio de Urdaibai...

De todas formas para mí el problema es el concepto de nación, puesto que en la sociedad libertaria ese concepto no existe, ya que la libre federación permite que municipios de Catalunya por ejemplo, se unan con municipios de Almería.Por lo tanto, la lucha por la liberación dels països catalans me parece una chorrada, puesto que tengo dudas sobre hasta dónde se extienden esos supuestos països. Esto lo digo porque todos, absolutamente todos los nacionalismos, tienen un afán imperialista tremendo.

Por tanto, me parece que la lucha por la anarquía es a lo que no hace falta tildar de nacionalista o independentista. El anarquismo es de por si independentista, pero llevada la independencia a un terreno mucho más profundo, que es la independencia de las personas, de las ciudades, de los municipios y de los barrios. Es decir, cada elemento goza de muchísima independencia con respecto a los demás.

Sobre lo del "antinacionalismo", pues si, nosotros somos antinacionalistas, porque estamos en contra de cualquier nacionalismo, tanto español como catalán como bretón.Y no porque no queremos independencia sino porque no queremos patria.
...pero lo que no entiendo es por qué se le llama "causa nacional"....¿qué coño pinta la nación?

Bueno, perdón si me repito.

Ala, guerra al capital.
Saludos coleg@ Llibertad
04 set 2003
esta claro que somos del mismo patron

cojonudo que los de la cnt y las juventudes se metan con los indepes y despues los indepes con los de la cnt y las juventudes

pero no te pases de listo, tenemos en españa necesidad de inteligencia, tanto destacar puede predestinarte a las mas altas misiones y como te manden pal moro...
Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
LLibertat, vamos a ver, tod@s estamos aplastad@s por el Estado español y por los intereses del gran capital.No sé por qué vosotr@s estais más explotad@s que los que vivimos en Madrid o en Guadalajara.

Y según tú,¿Hasta dónde llegaría el pueblo catalán?. Yo no tengo ningun sentimiento contra los catalanes o contra los vascos.Ahí vemos denuevo otra muestra de vuestro jodido victimismo.Otro gran defecto del nacionalismo.

Las mujeres también están reprimid@s por el estado y más aún que los hombres y lo mismo digo de los inmigrantes.Tod@s estamos reprimid@s pero un@s más que otr@s y no precisamente por ser de tal o cual lugar de Iberia .

Por cierto,¿qué rasgos comunes tiene el PUEBLO CATAL�N? Por cierto, esto de hablar de naciones en vez de individuos es peligroso porque se puede caer en algo que es un gran defecto del comunismo: tratar a la masa, a esa masa uniforme que tanto querrían algun@s.

Salud y anarquía.

Por cierto ¿Que es lo que ha publicado es Kaskagorri ese y dónde?
Pequeña opinión
04 set 2003
perdonar si me meto en vuestro debate, pero no he podido menos, despues de haber leido también el de Kaskagorri (BUSTOamante, lo tienes bajo el titulo, Caracol libertario no quiere ser nacionalista vasco ni español)algunos retazos valen la pena, y ciertos individuos se han cabreado con él...

Yo no me considero un 'buen' anarquista, de hecho ya no me considero nada, digamos que soy yo y mis circunstacias. Li digo para que lo que digo no se enfoque como si lo diejra un anarkista. Pero si me considero un tio de izquierdas, un puto currante, un tio con ideas cercanamente anarquistas y sobre todo una persona que ha nacido en españa como lo pudo hacer en la china. Con esto quiero decri que no entiendo ciertas opiniones.
Que es la nación? La nación es un invento (creo que viene de la edad media) impuesto por los que gobernaban para terner mas atado a la prole. No debemos comparar nación con pueblo. Nación es un grupo de gente que se rige y vive bajo la misma puta bandera, mientras que pueblo es un grupo de gente que se rige y vive bajo una identidad y cultura propias. no entiendo. El anarquismo no defiende la abolición de todo tipo de estado? No debería defender también la abolición de las banderas y los feudos que algunos quieren rescatar...?
También me gustaría comentar una cosa, sobre el tema catalán. A ver si se piensa el Llibertat que en el resto del Estado, los demás vivimos de puta madre, a ver si os pensais que sólo vosotros luchasteis contra el franquismo¡¡¡
No cometais esos errores, porque esntonces estais cayendo en el mismo error que todos los nacionalistas, incluidos, como no los españoles. Deberiamos de pensar que en este mundo cabemos todos y que nuestra lucha no va contra un explotador en concreto porque sea de una u otra nacionalidad. Nuestra lucha es, o debbería de ser contra todo tipo de estado, todo tipo de explotador (hable el idioma que hable).
Ni todos los españoles son fascistas, ni todos los catalanes, defensores de las libertades, espero que un dia nos podamos unir sabiendo quien es nuestro enemigo, ese dia llegara...
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Apart de les diferències socials i de classe, hi ha una altra molt important, la cultural(conjunt de coses propies, individuals) i aquí hi ha la llengua(jo no l'escullit) tinc tot el dret d'anar pel món dient que sóc català i la meva llengua és la catalana. Puc saber, parlar i entendre mil llengües, però la meva, hi vull viure-hi. I una llengua, és una forma d'entendre el món i la vida, sí me la negan m'arrencan la personalitat. Hi ha una minoria al món com jo, hem mamat aquesta llengua i ens entenem parlant-la, no tenim dret a dir com volem la societat?.
Són coses simples però naturals, o no?. Salut.
Libertario no quiere ser marciano...
04 set 2003
Ya veis, al final me he tenido que leer tambien lo del -caracol ese del kaskagorri-... y es denso de cojones, pero estoy bastante de acuerdo con él... y mas leyendo algunos argumentos con los que le han contestado... LLibertat... Aqui, en esta piel de toro, y mas en nuestra querida Catalunya, el nacionalismo es muy linguistico... Es cierto que el lenguaje es algo muy importante puesto que sin comunicación no somos nadie, pero todos los pueblos, todas las regiones, hasta municipios y barrios tienen tradiciones, formas de hablar propias, pasado común etc etc. Por tanto, empezar a dividirnos en patrias y chorradas de esas me parece absurdo. No pretendo que nos aliemos todos con la bandera española, como piensan que pensamos muchos nacionalistas, precisamente eso es lo que os hace excluyentes. Pretendo que luchemos por la anarquía localmente pero que pensemos globalmente.
Acuerdate del lema:"piensa localmente, actúa globalmente".

Por cierto no creo que pretendamos imponer el castellano, y la patria hispana, nada más lejos de mi voluntad libertaria, lo que pienso es que me parece absurdo hablar de patrias y lo que nos separa a unos de otros identitariamente cuando lo que hay que pensar es en qué nos une y luchar juntos por la anarquía, está claro que sin dejar de olvidar que cada uno tiene su lugar de origen ,sus costumbres, y sus juguetes etc etc. hay que respetarse.

Por cierto, solo te faltó decir que los paupérrimos catalanes estamos más reprimidos que las demás personas del estado(oh,pobre de nosotros, lo aprendiste de Honorable Jordi).

Quizás tu sólo estás en contra de globalización porque no reconoce tus derechos como pueblo y futura patria, pero yo antes que eso, que me parece lo de menos estoy en contra de la globalización por lo que supone de avance del capital, la dictadura del libre mercado, el empobrecimiento de los más pobres, la muerte de miles de personas por culpa de los intereses de cuatro empresarios, y la destrucción del medio ambiente. Si sólo te preocupa la globalización porque pone en peligro tu CUESTIÓN NACIONAL., Apaga y vámonos.
yo creo que en mayor o menor medida todo somos naciones. Y a lo que vamos, en una futura sociedad anarquista cada pueblo, cada comunidad, constará de tanta independencia que será tontería hablar de nación, porque el proceso de libre federación lo hará inútil. Entonces, ¿ por qué empeñarse en hablar de patrias?

Y bueno, como decía antes, si tu quieres la anarquía y yo también pus que cada uno escoja su camino, pero desde luego, a mi el camino nacionalista me parece, cuanto menos, peligroso.

Salud, libertad y buen pensar
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
La immensa majoria de les persones que participem a Indymedia ho fem representant-nos única i exclusivament a nosaltres mateixes, que ja fa de molt dir.

M'arriscaria a assegurrar tanmateix, que ben poques n'hi ha que s'identifiquin única i exclusivament amb una determinada ideologia, utopia o estratègia -priorització dels esforços-. D'ideològicament purs o pures, al llarg d'aquests anys, a Indymedia, no n'he vist pas gaires que s'en reclamin. Per tant, la utilització de genèrics -llibertaris, anarquistes, independentistes,...- hi perd qualsevol funcionalitat dialèctica honesta.

No hi veig cap contradicció entre sentir-se molt pròxim a un bon grapat d'idees de caire llibertari i alhora sentir com a pròpia la lluita d'alliberament dels pobles respecte de la tirania dels estats. I menys encara, si aquesta és la lluita del teu propi poble contra l'existència d'un estat que, des de que existeix, malda per anihilar-lo com a tal. O si més no, per sotmetre'l tot arrabassant-li la lliure convivència amb tots els altres pobles del món, en un pla d'igualtat.

Tampoc, no crec que hi hagi gaires independentistes que creguin que aquí podràn convèncer a massa gent de que hi esmerçi els esforços necessaris per alliberar-nos de l'estat-españa -que són molts-, si això constitueix només una primera etapa, per a la posterior construcció d'un nou estat-catalunya, o un nou estat-ppcc, amb totes les funestes característiques dels estats fins ara coneguts.

Com tampoc no crec que hi hagi gaires llibertàries o anarquistes que creguin que a Indymedia hi trobaran gaire receptivitat a qualsevol proposta que passi pel manteniment o consolidació, ja no tan sols de l'estat-españa, per raons evidents, ans del propi concepte o entelequia 'españa', que tant de mal ha originat i justificat al llarg dels darrers segles.

salut
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
a ver, los libertarios estan a favor de la liberacion de los pueblos, ya q los libertarios estan a favor de toda liberacion.
los capitalistas independentistas no imponen nada ellos quieren preguntar-lo al pueblo q resulta q es lo mismo q lo q quieren los anarquistas. así q creo q criticar a los independentistas capitalistas medio-burguesses q quieran hacer un referendum de autodeterminacion és anto anarquista, se les tiene q criticar pq no luchan contra el capitalismo q es nustro principal enemigo.
aunque logicamente tambien és verdad q en el estado espanyol estan mas puteados los catalanes bascos i gallegos q los espanyoles por eso siempre q alguien estudia la historia revolucionaria de barcelona no puede evitar entrar en un conflicto no solo social sino tambien identitario.
pensad q franco dijo q se levantó pq no se podia dejar q catalunya lleguesse a ser libre.
en los ppcc el catalan està discriminado prohibido en la mayoria de los trabajos i lugares, resulta impossible para nadie vivir en catalan, el estado espanyol no ayuda nada a la lengua catalana ni a los musicos q canten en catalan. si el estado espanyol fuese plurinacional como suissa o incluso como suecia no habria conflicto identitario.

el ti@ del principio no sabe nada de nada si lo no fuesse un inculta sabria q la cnt llamó a toda su militancia votar a erc en los anyos 30 para llegar a la independencia i tambien sabria q fueron la cnt i el poum los q aguantaron el lebantamiento en barcelona.
también sabria q la malloria de muertos por la independencia de los ppcc eran anarquistas como tambien la mayoria de los miembros de Terra Lliure.
si supesse todo esto se dedicaria a criticar a los socialdemocratas de ERC en lugar de criticar a los anarquistas q por lo menos hasta ahora siempre han defensado a la classe trabajadora catalana.
tambien sabria q la mayoria de los pressos politicos catalanes q estan ahora en la carcel segun los espanyoles por ser terroristas separatistas son anarquistas.
visca l'anarquisme als ppcc i a tot el món.
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
"(...)Y ahora en Murcia capital, que se dice del PP, se pone como atracción estrella de la feria, por lo que merecería clausurarse ésta a causa de la ignominia, un concierto del frescales de Manu Chao (que todavía es peor que un amparador de batasunos: es un músico pesadísimo, al que tiene como archimandrita la populosa pulguería internacional) acompañado del siniestro Fermín Muguruza, producto borrokilla metido a la coartada de la multiculturalidad. Y eso no tiene nada que ver con la libertad de expresión. Espero que el bienintencionado y excelente concejal de festejos Barnés, de cuya valentía en memoria de las víctimas del terrorismo no tenemos duda, sepa bien lo que hace."

¿Esto lo ha escrito un anarquista?

¿Tú que crees?

Pues no, ha sido publicado en La Razón. Aunque podría estar escrito por cualquiera de estos "anarquistas".

Cago'n deu!!
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
L'espècie humana fa molt de temps que parla de solidaritat, tolerància, respecte, internacionalisme i ara de globalització o antiglobalització. Tot són paraules, sense contingut, buides.
Sí hi ha gana, no hi ha solidaritat. Sí no hi ha educació, no hi ha tolerància. Sí no hi ha cultura, no hi ha respecte. Sí no hi han homes i dones lliures, no hi ha internacionalisme.Sí no hi han pobles lliures(un al costat de l'altre), no hi ha globalització.
De vegades és necessari que un home mori per un poble, però mai tot un poble per un malparit. Salut.
la pregunta és ...
04 set 2003
La pregunta que deixava a l'aire el del primer text, i que ningú respòn, és: si els anarquistes volen la destrucció dels estats, perquè s'han d'organitzar de manera estatal? Perquè la CNT s'organitza de manera estatal si rebutja els estats com a organització del món? És per aquestes coses (i per bestieses com la pancarta aquella de 'ni pp ni independentistes') que les classes populars no van unides.
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
¿de qué van estos anarcoides tan nazionalistas-españoles?solo les falta cantar "Banderita tu eres roja,banderita tu eres gualda..."
En Euskadi contra el movimiento abertzale,en Cuba contra Castro,en Venezuela contra Chavez,...solo les falta apoyar a Sharon en Palestina ¡vaya peña!
Como dice uno más arriba...hay que estar siempre con los pueblos que luchan por su identidad contra un enemigo más poderoso,lo demás son chorradas de niñatos que hacen la Revolución en el bar de la esquina.
hem poso una etiqueta i vaig beneint i maleint...
04 set 2003
quans sindicalistes heu trobat que siguin masclistes, homofobs, espanyolistes ...
quans indepes o patriotes que siguin classistes, masclistes, intolerants ...
quans acrates que siguin autoritaris, espanyolistes ...
quans rojos idem de idem...

un o una es posa una etiqueta, dallonses per exemple, i va explicant la seva veritat pura i dura a la resta dels humans, tant li fa si aixo es opressiu, molest, poc respectuos etc, la unica opressio que existeix es la que defineix ELL o ELLA... Ei a vegades et reconeixen i donen dret a existir. Gracies gracies per deixar de trepitjar, quina bona gent...
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Si, ja se sap que hi han cabrons arreu. Pero aixó va una mica més enllà.
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Si no lluites contra Espanya, estàs amb Espanya, clara i sencillament.

No comprendo que la afirmación de este párrafo dé para escribir tanto. Yo no hubiera contestado a esa tontería.

¡gastad vuestras neuronas en algo más provechoso!
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Si no lluites contra Espanya, estàs amb Espanya, clara i sencillament.

No comprendo que la afirmación de este párrafo dé para escribir tanto. Yo no hubiera contestado a esa tontería.

¡gastad vuestras neuronas en algo más provechoso!
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
04 set 2003
Marc, estic bastant d´acord amb el que tú dius, de fet, jo em considero llibertària, però crec que això no és incompatible amb l´alliberament cultural (de tots els pobles, els indígenes i els no indígenes), i que en el cas dels Països Catalans passa sense cap dubte per la independència. Però quan parles de capitalistas independentistas medio burgueses a què et refereixes? Perdona però em sona bastant lerrouxista. Sí precisament, em sembla que la gent indepnedentista que hi ha a indymedia de capitalista res de res. Jo crec que hi ha medio burgueses a tot arreu, per exemple a moltes cases okupes. I de pas dir, que em sembla de puta mare, perquè actualment, molta gent que és considerada de classe mitjana, és en realitat de classe baixa. L´explotació té unes altres formes i unes altres dinàmiques.
Entenc també l´escrit d´en llibertat. Jo he estat uns quants dies discutint amb alguna gent que es deia anarkista, que en realitat era netament espanyolista. Amb postures coincidents amb el PP en matèria de llengua i amb escrits, que com diu algú per akí dalt semblen del Foro de Babel o Basta Ya. Però el fet que akesta gent s´autoanomenin anarquistes no vol dir que representin a tot el moviment, es representen a ells mateixos i són opinions pròpies. Jo conec gent de la CNT de puta mare, que d´ espanyolistes res de res. I algun que altre que diu allò de nacionalismo es fascismo, i quan t´en vas de vacances amb ell i li pregunten què és, contesta, español, però tú si dius que ets catalana, ets nacionalista.
Bé no em vull allargar més, l´únic que crec és que crear discusions d´akest tipus (tant per l´escrit espanyolista Savateriano de kaskagorri contra l´ independentisme basc com per la manipulació i generalització que fa en llibertat de la CNT), no és bo ni pels uns, ni pels altres. Ni pels que són un mix.

PD.Mës unitat d´acció i més tolerància.
Independència!!!!
libertario espaniol
05 set 2003
no quiere ser ni idiota ni espanol

(tampoc)

mira tu ke kasualidad...
UN ANARQUISTA.
05 set 2003
Entrando un poco en el tema, no entiendo algo haber si me lo explicais, haber, se nos pide a los anarquistas que digamos que nos parecen los nacionalismos y contestamos, que nos parece Cuba y contestamos, y asi un largo etc.
Yo por mi parte me considero por el momento anarcosindicalista y personalmente vengo a decir lo siguiente:
No todos los nacionalismos son iguales, los hay de excluyentes y los hay de integradores y respetuosos. Claro ejemplo del Nacionalismo Español y Nacionalismo Catalan.
Del tema de Cuba pues la revolucion cubana tiene cosas importantisimas y se consiguieron muchas cosas, tambien Chavez está haciendo algunos cambios importantes, a la vez que tambien la revolucion sovietica tenia muchas cosas interesantes. Para mi lo importante ha sido la retirada del poder de los capitalistas. Ahora bien si se nos pregunta son estas revoluciones y/o luchas nmodelos a seguir por los anarquistas, pues mi respeusta es no, nosotros como anarquistas buscamos otros fines otros medios.
Y creo que por decir esto se nos considere españolistas, pequeños burgueses de bar etc., pues mira a mi me da risa y lo encuentro el tipico insulto de prensa rosa sin sentido, además de criticas no constructivas, asi que no tengo nada mas que decir, salud y lucha por la emancipacion
Re: Llibertari català no vol ser idiota ni español
05 set 2003
Vull fer unes preguntes i en respondré el que penso...

Pq tota o la majoria de gent que escriu en aquest forum i es considera llibertària escriu en castellà?

Imagino que és gent que viu i treballa a catalunya i que ha viscut sempre amb aquesta llengua, que en els entorns socials i polítics, ateneus i sindicats, s’ha relacionat bàsicament amb aquesta llengua. Això no implica però, a rebutjar una cultura (la catalana) que té tant dret a existir com qualsevol altra.
També he vist (varies) situacions en les que algu catalano-parlant ha canviat al castellà quan algú parlava en castellà però entenia el català. Entenc que és de feixista dir: “jo parlo en català i si no m’entenen que l’aprenguin..� Crec però que no és tenir gaire clar si la teva llengua natural és una o l’altra.

Per altra banda, crec que com més llengües aprenem millor, doncs entenc que la llengua serveix per interpretar cultures i formes de veure el món.

L’antinacionalisme llibertari provoca la predisposició d’assentar un altre tipus de nacionalisme?

Penso que la qüestió nacional dins el moviment llibertari està ben tractada des del moment que rebutja el poder i la imposició que pot suposar. Penso en canvi que en el context actual (i històric) les organitzacions llibertaries tendeixen a uniformitzar (conscient o inconscientment) la llengua i la cultura per la seva estructuració estatal (i recordem que a l’estat la llengua hegemònica és el castellà) o ibèrica (a la iberia geogràfica, pocs llibertaris federats tenen els portuguesos).

“Els moviments anarquistes tradicionalment s'han organitzat de forma estatal-nacional espanyola com la CNT, les JJ.LL...�
No estic d’acord amb aquesta critica doncs entenc que la organització “estatal� (des del 1910 a el cas de la CNT) respon a la unitat d’acció pel moviment obrer, pq estem sotmesos/es a unes lleis comunes etc... a més la organització també és amb la AIT (associació internacional dels i les treballadores)


Per mi el nacionalisme és una reacció (si, si, de reaccionari), i ho és com a mesura natural en resposta d’una agressió (en aquest cas l’estat espanyol) i aquest fet no el té en compte la major part del moviment llibertari que sembla que no vegi per enlloc aquesta agressió.

Segurament sóc un reaccionari, però crec que amb raó. La meva identitat també és la cultura amb la que em relaciono i amb la que he viscut i defensaré de qualsevol atac que rebi, doncs no vull que desaparegui sota el domini español o anglosaxó, i ho defensaré al costat de qui ho pensi com jo.
No defensaré qui vulgui utilitzar-ho per crear un poder estatal o simplement per amagar tot el que les persones vinculades a l’estat español, generalitat, empreses, etc utilitzen per sotmetre’ns

Crec que si no hi hagués estat no seria necessari defensar la nacionalitat, però com no és el cas considero negatiu no fer-ho.

Un militant de la CNT-Catalunya
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
05 set 2003
m'he adonat que he repetit nom... en fi, ho aclareixo :)
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
05 set 2003
Está claro. Si miramos todos los artículos que defienden el nacionalismo-sea el que sea, por supuesto también el español-, ninguno pone por delante la lucha contra el capital, todos venga, con la patria y a poner como razones muertos y torturas y a silenciar lo que hacen sus burguesías propias con los nacionales y los no-nacionales. Patriotas, que el capital juega con vosotros, ellos y el dinero son los primeros que no tienen patria. Liberación nacional primero y ¿os creéis que la burguesía catalana, vasca, gallega, andaluza, bretona, corsa, veneciana, etc. os va a dar algo por haber sido buenos patriotas? el día que estrenen su flamante estado los primeros que caeréis seréis vosotros, los nacionalistas radicales porque entonces estorbaréis a la patria que a ver si os enteráis, son sus empresas, sus bancos, sus mansiones y su poder. Mientras, sois útiles, la carne de cañón de vuestras burguesías y si no...al tiempo
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
05 set 2003
Joder que pesaos. Hay algunos que no se enteran de nada.

No se que habras leído pero mejor que vuelvas a leer más y mejor
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
05 set 2003
Jo crec que la burgesia d´aquest país (la q controla La Razón, TVE, A3, Tele5, El País..) infla el cap a molts sobre les qüestions nacionalistes i després la gent està tan confosa que creu que reivindicar el dret d´autodeterminació i lluitar contra la imposició que suposa l´estat espanyol és de burgesos. Jo crec, que el que és de burgesos és no lluitar-hi. A mí m´agradaria molt que m´expliquessiu, de kina manera fa el joc l´esquerra independentista a CiU, per exemple, jo si voleu, us explico el joc que esteu fent els no-nacionalistes (espanyols), a la dreta espanyola. Perquè dir que l´esquerra independentista és com CiU és com dir que la CNT o IU són com el PP, és a dir, un disbarat. Les persones que diuen això ho diuen exclusivament basant-se en la qüestió nacional, és a dir, és un plantejament totalment excloent, que us hauria de fer reflexionar sobre quan parleu d´exclusions.
STOP LERROUXISME!!
VISCA LA TERRA LLIURE D´IGNORÀNCIA!!
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
31 oct 2004
Per descomptat que demanar la independència és de burgesos. En el fons, tots els nacionalistes i independentistes són uns egoïstes i burgesos de collons. Estic fins els collons de sentir parlar de "pobles oprimits",. i que en realitat els catalans i bascos estiguem molt millor que a d'altres regions com ara Extremadura, Andalusia i Galícia. I, també, que la violència i el radicalisme patriòtic al País Basc, per exemple, es doni amb més virulència allà on es gaudeix de menys atur i millors condicions de vida (Hernani i la resta, i tota Euskadi en general...i l'opulenta Catalunya, és clar).

Perqué, com tothom sap, els peatges són conseqüència del pèrfid Madrid i no del que el catalaníssssssssssim Pujol féu amb els pressupostos...

Però no, ressulta que estem fotuts per culpa d'Espanya. De gent que en el fons és com nosaltres i vol el mateix que nosaltres. I vinga fotre la por al cos, amb l'excusa de l'amenaça lingüística (inexistent, perqué la convivència de llengües és producte d'una complexa situació històrica assumida per tothom. Aixó sense tenir en compte que avui es disposa a Catalunya i Euskadi d'una immersió lingüística envejable per a d'altres contrades europees i del món. I que en el cas específic del País Basc, en realitat, es fomenta ara l'euskera com mai s'ha fet.

Un nacionalista, un imbècil. Els capitalistes i els opressors sempre són el mateix aquí o allà, duguin una bandera o una altra. M'importa una merda que es tracti d'un nacionalista espanyol que defensi la uniformitat a ultrança d'Espanya i l'imposició del castellà per damunt d'altres llengües perifèriques, com que sigui un nacionalista català, basc o gallec que se n'aprofiti de la situació de poble identitàriament singular de Catalunya, Euskadi o Galícia per crear el seu propi feu burgés i atiar l'odi amb l'excusa de fer-se la punyetera víctima.

Espanya és imperialista... pel que sembla, no ho són pas els independentistes catalans que s'entesten a fer de València i Balears una part del seu imaginari futur país (qüestió d'ampliació de terres econòmicament productives... ah, no!, de germanor identitària, perdó), tampoc ho són els independentistes bascos que volen annexionar Navarra, Âlava i el País Basc francés al seu projecte "nacional", malgrat que a tots aquests territoris el seu suposat sentiment "nacional" els importa com una cagada de vaca.

El que és, és, i prou. Que no us donin pel cul, que no us donin gat per llebre. Tots són la mateixa merda.
Re: Libertario catalán no quiere ser idiota ni español.
01 nov 2004
Aquesta sí que és bona. Ara m'acabo d'enterar de que sóc un burgès i que a Extremadura, Andalusia i Galícia tothom és més pobre que jo.

Perquè, com tothom sap, els peatges sòn conseqüència de la pèrfida burgesia independentista catalana i no del que "el español del año" Pujol i el "falangista español del siglo" Samaranch han fet al llarg dels darrers anys.

Però no, resulta que Espanya amb tot això no hi té res a veure. Allà no hi ha ni Pujols ni Samaranchs i els d'aquí no s'hi fan amb els d'allà. Serà perquè si n'hi ha cap, segur que no és un egoïsta independentista. I vinga a imposar espanyolisme amb l'excusa del bilingüisme (inexistent en la pràctica d'una bona part de la població i la pràctica totalitat dels mitjans de comunicació).

Un espanyolista un babau. Els capitalistes i els opressors sempre són el mateix aquí o allà, duguin una bandera o una altra. M'importa una merda... Això i més.

Catalunya és imperialista... pel que sembla, no ho són pas els espanyolistes que no cal que s'entestin a fer de València i Balears una part del seu país (qüestió de manteniment de terres econòmicament productives... ah, no!, de germanor constitucional, perdó) perquè d'això ja se'n va encarregar Franco i antecessors. I ara ja tenen el seu "ejèrcito para salvaguardar la unidad de la patria". Tampoc ho eren els espanyolistes que s'oposaven a la independència de Cuba fa cent anys ni ho són els espanyolistes que volen annexionar Gibraltar i Perejil al seu projecte "nacional", malgrat que a tots aquests territoris el seu suposat sentiment "español" els importa com una cagada de vaca.

El que no és el mateix, no és el mateix, i prou. Que no us donin pel cul, que no us donin gat per llebre. Un gat és un gat i una llebre és una llebre.
COMENTARI DE BON ROLLO
05 nov 2004
En primer lloc, aclarir que sóc "català a la pràctica" (és a dir que visc a Catalunya) però no català "en general" perquè sóc madrileny de neixament i creixement i visc ací des dels 15 anys. Trobo que els que vivim a Catalunya som sobirans com a poble perquè la majoria som majors d'edat, igual que som sobirans cadascú a casa seva. Si reconeixem la sobirania de cada individu, hem de ser capaços de reconéixer la dels pobles encara que alguns no estiguem d'acord amb els nacionalistes. Crec que val, doncs, per tots el pobles. I què és un poble? Doncs, sobre això, no ens posarem d'acord. Mirem de parlar de coses més concretes i estalviem-nos entel·lèquies: no ens posem d'acord ni sobre què és Catalunya, ni sobre si existeix o no una nació España, ni etc. etc. El que és clar és que existim persones i existeixen trets culturals (els quals, per a alguns, constitueixen identitats nacionals). A catalunya, Balears, etc. existeix el català i, sobre tot pel que fa al Rosselló, està en una situació d'inferioritat respecte a llèngües que indústries com la musical o la literària troben més rentables (llegeixi's "anglés i castellà", per començar). Però la culpa, aleshores, és d'aquestes empreses capitalistes i dels poders polítics (espanyols, catalans, europeus, etc.) que permeten, quan no promouen, aquestas actituds. No crec ni en aquest estat anomenat España, ni en un altre estat futur, es digui "Catalunya", "PP.CC." o el ke sigui. Cap estat o institució ens garanteix que defensarà cap de les nostres tres llengües (sí, l'aranès i el castellà també existeixen, a Catalunya), igual que no ens aportarà res tenir una "Policia Nacional Catalana" que foti fora de Catalunya els inmigrants que entrin per una hipotètica frontera hispano-catalana; engeguem a la merda, doncs, tots els estats, tots els prejudicis (siguin burgessos o el ke siguin) i, perquè no, totes les nacionalitats i defensem i protegim totes les llèngües, totes les sobiranies, tots els drets d'autodeterminació.
Visca l'alliberament nacional i mori el nacionalisme!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more