Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Comentari :: antifeixisme
Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
¿cómo es que se tiran tan pocos cocos por las calles?
¿No será que se nos va la fuerza por la boca?

Salú, companys.

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Va Franco y resucita, y se encuentra con un vigilante del Valle de los Caídos.

vigilante: Pero, ¿cómo es posible?

Franco: Deje de extrañarse y dígame: ¿quién manda en España?

v: Mandan los suyos. Mire, de presidente, Aznar.

F: Buen periodista, Manuel Aznar Zubigaray. Escribió "Historia Militar de la guerra en España".

v: No, el nieto del periodista.

F: ¿Quién es el portavoz del gobierno?

v: Pío Cabanillas.

F: ¡Muy inteligente! Sí, señor. Cabanillas Gallas, mi ministro de Información.

v: No, el hijo.

F: ¿Quién está de embajador en Marruecos?

v: Arias Salgado.

F: ¡Bien! Mi otro ministro de Información y Turismo, Gabriel Arias Salgado.

v: No, el hijo.

F: ¿Cómo van las relaciones con los marroquíes?

v: Hay algunos problemas con la inmigración, pero el gobierno ha encargado a Fernández Miranda de esos asuntos.

F: ¡Torcuato! Muy acertado para el cargo.

v: No, no. El hijo, Enrique.

F: ¿Y en las Vascongadas y Cataluña, cómo van las cosas?

v: Ahora las regiones se llaman autonomías, y el ministro que las coordina es Jesús Posada.

F: ¡Posada Cacho! Mi fiel gobernador civil de Soria.

v: No, el hijo. Y Oreja es el representante del partido del gobierno en Vascongadas.

F: ¡Hombre, mi fiel Marcelino!

v: No, el sobrino.

F: ¿En Justicia quién está?

v: Hay uno nuevo, no me acuerdo como se llama, pero antes estaba Mariscal de Gante.

F: ¡Bien! Mi director general de Régimen de Prensa, Jaime Mariscal de Gante.

v: No, tampoco. La hija, Margarita.

F: Y en la Puerta del Sol, en la sede de Gobernación, ¿quién está?

v: Un buen amigo de los socialistas, Ruiz.

F: ¿Pero cómo mi portavoz, Víctor Ruiz de Albéniz, va a ser amigo de los socialistas?

v: No, el nieto, Alberto Ruiz Gallardón.

F: ¿Y en Galicia? Dime, ¿quién está en mi Galicia natal?

v: Fraga.

F: ¿El nieto?

v: No, el de siempre.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Mejor que se así, No?
Euskal herria Aurrera!!!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Mejor que la violencia no llegue a las calles, por el bien de todos.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Ets un policia (o una)?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
demagògia, demagògia i més demagògia, ja hi tornem a ser!

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
eso es lo que quisierais, cocteles molotov. Después todos a la cárcel y a decir que somos 4 desgraciadas.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Què esperes, que els q defensem la lluita armada diguem com quan i on hem tirat cocos??
Akí sobren secretes i col.laboracionistes!
LA LLUITA ÉS L´ÚNIC CAM�!!

PD-Que defensis la lluita armada a Palestina o a un altre lloc en conflicte, no vol dir que vulguis començar una guerra a casa teva. Que defensis els pobles que lluiten, no vol dir que pensis que el teu poble està preparat per akesta lluita. Cada poble té el seu camí i com que ningú coneix la vida dels que opinen akí (i millor que sigui així), akest tipus de comentaris sobren. De totes maneres, moltes accions que fa molta gent no surten enlloc, a cap mitjà de comunicació. Recorda, que no surti al País o per la tele no vol dir que no existeixin!

Per cert, amb quina legitimitat t´apropies del nom de Gandhi? Crec que a ell no li faria massa gràcia que una persona que ekipara un feixista colonitzador (Aznar) amb un moviment d´alliberament nacional (Batasuna), per molt violent que sigui, s´apropiés del seu nom.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
la lluita terrorista i crim organitzat és el pitjor camí
29 ago 2003
La lucha armada y el terrorismo sectario lo único que hace aflorar y lo único que fortalece y consigue, es la reacción ultraderechista. Aunque, bien mirado, algunos borreg@s -muy reaccionarios también- no se dan cuenta, y confunden sus luchas con las de otras zonas de la Tierra.

Ejércitos de liberación nacional sí (OLP, Cuba, Venezuela, Viet Nam, Ejército rojo, disidencias dentro de ejercitos, Brigadistas Internacionales, milicias...

Terrorismo sectario y mafioso no (ETA, CIA, Al Fatah, Sendero Luminoso, GAL, Ultraderecha....

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Lluita armada amb cocos... ja m'agradaría que les guerres fossin llençant-se cocos!! Per cert, de que collons parla el que ha començat aquesta parida?

Per mi violencia és veure cada dia persones remenant dins els contenidors de brossa per menjar, roba i cartró. Es també veure com vivim a l'estat de la UE amb més precarietat laboral i amb el salari mínim interprofessional més baix. Com les moltes decenes de dones assassinades, com els treballadors morts perque els empresaris volen estalviar-se diners en seguretat laboral... encara que aquest estalvi suposi matar algú. Aixó també és violència, violencia social, violència del sistema. Que és la causa de la violencia armada als carrers que sembla demanar el Gandhi boy. Vigila el que demanes, que potser després t'en penediràs. Començar la violència pot ser relativament senzill, pero aturar-la és molt difícil.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Estic d'acord amb defensar els pobles que lluiten (Mieria) i tb és ben cert que dsd l'Estat s'està fomentant la violència social (Si vols violencia que et pegui ta mare!!)pro desgraciadament tb el desencant i la desconfiança en la política les institucions cada cop creix més(en general, no les de la democràcia orgànica!) i penso que això no és del tot positiu, perquè és un factor desmovilitzador. AP/PP: divide y vencerás! ells són els primers interessats que discutim sobre si volem fer la violència, sobre si ETA té la suficient legitimitat per actuar o no... estan debilitant els valors de participació no convencional dels ciutadans, per implantar cada cop de forma més descarada el valor de desmovilització, el desencant polític i l'apatia que no fan més que rematar la cultura política heretada dl de les tupinades de la Restauració, de la desmovilització del franquisme (Hagan ustedes como yo, no se metan en política, Paquito)... Penso que tenim prous raons, segur que unes quantes estem tots d'acord, per omplir l'Estat de movilitzacions i accions... dsp ja decidirem els detalls...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Estic d'acord amb defensar els pobles que lluiten (Mieria) i tb és ben cert que dsd l'Estat s'està fomentant la violència social (Si vols violencia que et pegui ta mare!!)pro desgraciadament tb el desencant i la desconfiança en la política les institucions cada cop creix més(en general, no les de la democràcia orgànica!) i penso que això no és del tot positiu, perquè és un factor desmovilitzador. AP/PP: divide y vencerás! ells són els primers interessats que discutim sobre si volem fer la violència, sobre si ETA té la suficient legitimitat per actuar o no... estan debilitant els valors de participació no convencional dels ciutadans, per implantar cada cop de forma més descarada el valor de desmovilització, el desencant polític i l'apatia que no fan més que rematar la cultura política heretada dl de les tupinades de la Restauració, de la desmovilització del franquisme (Hagan ustedes como yo, no se metan en política, Paquito)... Penso que tenim prous raons, segur que unes quantes estem tots d'acord, per omplir l'Estat de movilitzacions i accions... dsp ja decidirem els detalls...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
29 ago 2003
Estic d'acord amb defensar els pobles que lluiten (Mieria) i tb és ben cert que dsd l'Estat s'està fomentant la violència social (Si vols violencia que et pegui ta mare!!)pro desgraciadament tb el desencant i la desconfiança en la política les institucions cada cop creix més(en general, no les de la democràcia orgànica!) i penso que això no és del tot positiu, perquè és un factor desmovilitzador. AP/PP: divide y vencerás! ells són els primers interessats que discutim sobre si volem fer la violència, sobre si ETA té la suficient legitimitat per actuar o no... estan debilitant els valors de participació no convencional dels ciutadans, per implantar cada cop de forma més descarada el valor de desmovilització, el desencant polític i l'apatia que no fan més que rematar la cultura política heretada dl de les tupinades de la Restauració, de la desmovilització del franquisme (Hagan ustedes como yo, no se metan en política, Paquito)... Penso que tenim prous raons, segur que unes quantes estem tots d'acord, per omplir l'Estat de movilitzacions i accions... dsp ja decidirem els detalls...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
30 ago 2003
A la majoria de països del món, la gent revolucionària i d´esquerres, considera que ETA és un moviment d´alliberament nacional (puc posar l´exemple d´Hebe de Bonaffini, l´exèrcit roig que cita l´anitparanoico...)
Perquè serà, que akí hi ha molta gent com l´antiparanoico que sí consideren legitimes les lluites d´altres llocs i després equiparen la lluita d´ETA amb els paramilitars del GAL??
La resposta a akesta pregunta és clara i senzilla. Per molt antisistema o revolucionaris que siguin, hi ha un cert tipus de gent que anteposaran el seu nacionalisme espanyol (molts prefereixen dir-ho no-nacionalisme), a la raó. I és que algú que compari ETA amb Sendero Luminoso o el GAL mostra que hi entén ben poc, o que és una mena de Fernando Savater (akell q diu que no es patriota, que ell és simplement español). Comparar la lluita del poble basc contra la massacre i l´ocupació espanyoles (igual no existeixen tampoc) amb el fanatisme religiós es passa de castaño oscuro. De totes maneres, els de Aznar=Batasuna no van contestar pràcticament a cap de les preguntes que els feiem, suposo que a causa de la falta d´arguments.
Per a "si el punk ha muerto rumba en su tumba" dir-li que estic d´acord amb tot el que diu, que ens hem d´unir tots els q lluitem contra el sistema, almenys per enderrocar-lo. El problema és que hi ha gent que pensa que els que es defensen de la violència amb més violència són igual que els que agredeixen. I jo per akí si que no hi passo. I menys quan amb una falta d´arguments es vol igualar com fa el paranoic, un moviment de resistència que va néixer a l`època franquista i que és un referent a tot el món en la lluita per la llibertat, amb una panda de matons a sou com és el GAL o amb uns desekilibrats mentals com sendero luminoso.
Antiparanoico, raonam pq l´exèrcit roig, els moviments d´alliberament de Cuba i Venezuela són legítims i el moviment d´alliberament nacional basc no. No serà pq volen trencar la teva patria?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
30 ago 2003
Potser les comparacions de l'antiparanocio, no es acaben d'agardar. Pro tpmc sabem k es cou dins del moviement d'alliberament nacional Euskadi ta Askatuna... eh companyes/s? com se sol dir "en todos los lados se cuencen habas" i la legitimitat que li pugui conferir no és del 100% pk discrepo en certes estratègies x mi certament dogmàtiques. Pro en tot cas, el motiu de la seva lluita és prfectament respectable, encara que no estigui d'acord en les formes...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
30 ago 2003
Potser les comparacions de l'antiparanocio, no es acaben d'agardar. Pro tpmc sabem k es cou dins del moviement d'alliberament nacional Euskadi ta Askatuna... eh companyes/s? com se sol dir "en todos los lados se cuencen habas" i la legitimitat que li pugui conferir no és del 100% pk discrepo en certes estratègies x mi certament dogmàtiques. Pro en tot cas, el motiu de la seva lluita és prfectament respectable, encara que no estigui d'acord en les formes...

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
30 ago 2003
¿Quereis que Catalunya sea como Euskadi?¿Quereis vivir en una sociedad rota?¿Quereis que vuestras familias y vecinos vivan con miedo a expresar su opinión?¿Quereis vivir entre dos fuegos?

Adelante con la lucha armada, adelante con la violencia, pero despues asumid la responsabilidad. Los daños que provoqueis asumid que son vuestros. El odio de las victimas asumid que es legitimo. Cuando alguien os llame violentos asumid que elegisteis el camino de la violencia. Cuando alguien os pida que pareis la violencia no lo llameis fascista, parad la violencia.

Mejor si no se empieza, mejor que el conflicto vasco se resuelva sin más victimas. Mejor agotar todas las posibilidades de dialogo y de lucha no-violenta.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
31 ago 2003
GATOMORGAN: tranquilo,que no pasa nada,que no es pa tanto...no te preocupes,respira hondo,aspira,expira, coge aire, cierra los ojos,relájate,piensa en que bonito que es tu mundo
y luego
ponte a jugar a hacer de político en el ordenador.
Pero con relax,paciencia y aire en los pulmones

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de la lucha armada...
31 ago 2003
Crec que és bo esmentar aquí la figura del dirigent independentista indi Mahadma Gandhi, un dels pares de la no-violència. La seva renúncia als mitjans agressius, fins i tot, quan es troba davant d'una situació injusta em fa pensar en una postura política valenta. No es tracta d'acceptar qualsevol situació sinó de lluitar contra una injustícia però sense recórrer a cap tipus de violència. Aquest caràcter no violent no suposa que un moviment estigui condemnat al fracàs, tal i com ho demostra la seva experiència.Entenc per pacifisme com una forta postura de fermesa contra la violència generada des de les institucions. Aquest moviment considera la pau com un dels valors fonamentals amb la llibertat i la justícia. Un parell de matitzacions respecte al significat de la paraula pau. No es tracta d'una pau universal, duradora i acceptada o no imposada, no es refereix a la "pau dels cementiris". Es tracta d'una pau basada en la superació de les situacions d’injustícia que fan possible l'esclat de les guerres, com per exemple: subdesenvolupament, fam, discriminacions, ocupacions militars, opressió política, etc. A un altre nivell podem dir que la pau no és simplement l'absència de guerres, sinó que és una aposta per la resolució dels conflictes basada en la convivència i sociabilitat, és a dir, tolerant i respectuosa amb els altres, i aquesta proposta convé tenir-la present tant en les relacions personals, com en les grupals o les interestatals.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Si hay tanto (y tanta) defensora de Gandhi...deberían conocer:
01 set 2003
Altres cites de Gandhi
(Gara, 13-10-2000)

«La no-violencia no es un pretexto para encubrir la cobardía, sino la suprema virtud de los valientes. (...) La cobardía es totalmente incoherente con la no-violencia. (...) La no-violencia presupone la capacidad de atacar».

«Quien no puede protegerse a sí mismo, a las personas que le son más próximas y queridas o a su honor enfrentándose a la muerte de forma no violenta, puede y debe hacerlo tratando violentamente con el opresor. Quien no puede hacer ninguna de las dos cosas es una carga».

«Si en vuestros corazones anida la violencia es mejor ser violento que cubrir vuestra impotencia con el manto de la no-violencia. Cabe la esperanza de que un hombre violento se convierta en no violento. Pero para el impotente tal esperanza no existe».

«Si no se posee la capacidad de defenderse de manera no-violenta, es necesario recurrir, sin ningún género de dudas, a los medios violentos».

«La guerra es un mal absoluto. Pero, ciertamente, hace algo bueno: ahuyenta el miedo y hace surgir el valor».

«(Hay que resistirse a la injusticia.) Sin duda la vía no violenta siempre es la mejor, pero allá donde no sea posible, la vía violenta es necesaria y honorable. En este caso, la inacción no es más que mera cobardía y pusilanimidad, que debe ser evitada a toda costa».

«A mi entender, la no-violencia concebida sólo como no matar no supone ninguna mejora de la técnica violenta. Ello significa una tortura lenta, y cuando la lentitud se convierta en ineficiencia volveremos inmediatamente a matar y a la bomba atómica».

«Si las personas no están preparadas para el ejercicio de la no-violencia de los valientes, deben estarlo para emplear la fuerza en defensa propia. No debería haber ningún camuflaje. (...) Esto nunca tiene que ser un secreto».

Quan gent anti-indepe es posa el nom de Gandhi (un independentista) per criticar l´independentisme i l´ús de la violència que fan alguns moviments d´alliberament nacional, demostren o bé ignorància, o bé mala fe.
Jo crec, que pel contingut de la pàgina PP=Batasuna, us haurieu d´anomenar Baltasar Garzón o bé Fernando Savater.
Sindicato Sindicat