Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
02 mar 2016
monfra.jpg
Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.

Els pròxims dies 8, 9 i 10 de març seran jutjades Mónica Caballero i Francisco Solar a l'Audiència Nacional, acusades de pertinença al Comando Insurrecional Mateo Morral que va reivindicar l'atac a la Basílica del Pilar el 2 d'octubre de 2013. La petició de Fiscalia suma 44 anys per cadascuna, sota els càrrecs de pertinença a organització terrorista, estralls, lesions i conspiració. Així mateix, la Policia vincula el Comando Mateo Morral a la FAI-FRI, organització declarada terrorista per la UE que no és més que una marca sota la qual diferents grups anarquistes reivindiquen accions, sense cap organització que la sustenti.

A més a més, també vincula el Comando Insurrecional Mateo Morral amb els Grupos Anarquistas Coordinados (GAC). La tesi policial és que GAC i FAI-FRI comparteixen els mateixos objectius i ideologia de caire insurrecionalista, el que els serveix de pretext per considerar que són la mateixa organització. No obstant això, els GAC és una coordinadora de grups anarquistes que es va presentar públicament el 17 de juny del 2012. En el seu document de presentació es defineix com «un espai de coordinació on poder reunir potencials i dotar de major força i impacte social els continguts que traiem al carrer amb l'objectiu de transformar el món on vivim». Part de la seva activitat ha consistit a publicar cartelleria de difusió de les idees anarquistes i l'edició d'un llibre titulat Contra la Democracia.

La llarga tradició de lluita armada a l'Estat Espanyol ha fet que es construeixi un potent entramat antiterrorista: la Brigada d'Informació, dotació de recursos policials, seguretat privada, etc. Aquest suposa una ingent quantitat de recursos i interessos econòmics i polítics que després del desmantellament d'ETA necessita nous enemics interns per justificar la seva existència. En aquest sentit, Occident instrumentalitza l'aparició d'Estat Islàmic per justificar una nova onada lliberticida que recorre Europa implantant l'enduriment de les lleis antiterroristes, estats d'excepció, tipificació de nous delictes, normalització de la militarització als carrers, i un llarg etcètera. Tot això té com a finalitat el control social mitjançant la por per a dificultar les resistències a les mesures d'austeritat que necessita el neoliberalisme per seguir-se perpetrant. I té com a conseqüència, entre d'altres, la intervenció dels moviments socials i les organitzacions polítiques detractores dels diferents governs.

A l'Estat Espanyol veiem que hi ha hagut un enduriment de la Llei Antiterrorista propiciant definicions ambigües del concepte de terrorisme amb les que qualsevol forma de dissidència podria ser considerada com organització terrorista. També hem assistit a diferents operatius policials a diversos moviments polítics d'arreu de l'Estat, com als moviments independentistes Gallec i Basc, a les mostres de solidaritat internacional amb les lluites de Kurdistan i Ucraïna; a incomptables judicis a l'Audiència Nacional per enaltiment del terrorisme arran d'emetre opinions i comentaris a les xarxes socials. L'últim capítol d'aquests esdeveniments l'han protagonitzat els titellaires empresonats a Madrid, que han sigut objecte d'un abús policial en representar una obra de teatre que precisament versava sobre abusos policials.

Pel que fa als entorns anarquistes, als darrers anys hi ha hagut diferents operacions policials en les quals, sota l'acusació de pertànyer a la fictícia organització GAC-FAI-FRI, han sigut detingudes una setantena d'anarquistes, de les quals al voltant de 40 resten a l'espera de judici. La darrera operació policial contra l'anarquisme a Catalunya ha colpejat el nostre barri. Dues companyes van ser detingudes el 28 d'octubre en el marc de l'Operació Pandora, i una tercera que no va poder ser detinguda aquell dia, va anar a declarar a l'Audiència Nacional sota el mateix marc el passat 29 de desembre. Totes tres companyes resten a l'espera de judici sota l'acusació de pertinença a organització terrorista. En total han sigut imputades 10 persones en aquesta darrera operació policial.

El cicle de mobilitzacions amplificat per l'esclat del 15M va fer tremolar els grans grups de poder en observar una lluita no canalitzada per les clàssiques organitzacions polítiques ni orientada a la seva perpetuació. D'aquesta manera, l'Estat es reorganitza per atacar els moviments més radicals d'aquest cicle de lluites intentant tallar de socarrel les manifestacions més radicals i obertament anticapitalistes que podrien qüestionar l'status quo actual. Veiem doncs com s'esdevenen les situacions repressives amb l'Aturem el Parlament, les Vagues Generals i les operacions policials contra l'anarquisme. Els moviments anarquistes: no vinculats a partits polítics, amb radicalitat en el discurs i mancats de grans infraestructures organitzatives, es presenten segons la lògica de l'Estat com un objectiu idoni per exemplificar la força i la capacitat de l'aparell repressiu; també com a mesura preventiva i per sembrar la por a la resta de moviments polítics. Així doncs, pensaven que ens podrien aïllar, que estàvem soles, i que els hi seria fàcil acabar amb nosaltres, però la realitat ens demostra que la solidaritat arriba de tot arreu i que el suport mutu ens ha enfortit.

En les nostres mans està dotar-nos d'eines per afrontar la repressió i aprendre a cuidar-nos entre nosaltres en els moments difícils. Hem de transformar la por que ens intenten injectar en nous ànims i energies per continuar endavant amb la nostra lluita. Des de l'Oca Negra volem manifestar la nostra solidaritat amb la Mónica i el Francisco i fem una crida a la participació en els actes i mobilitzacions de suport que es duguin a terme.

La solidaritat i el suport mutu són pilars fonamentals per posar fre a la repressió.

Davant els seus intents d'anul·lació, enfortim els nostres lligams.
Davant els seus cops repressius, plantem cara colze a colze!

Oca Negra, Assemblea Llibertària del Clot-Camp de l'Arpa.
2 de març del 2016
Mira també:
http://ocanegra.alscarrers.org/llibertat-monica-i-francisco/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
02 mar 2016
Molt bon comunicat!
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
02 mar 2016
Me parece todo muy interesante, muchos comunicados que salen estos dias, solamente no es el momento para muchas palabras. Tuvimos 2 años y 4 meses tiempo de hacer palabreria, ahora toca la acción directa solidaria! Es que no se puede esconder la inacción detrás de largos textos y llamar a la gente de acudir a convocatorias que no se ha hecho durante todo éste tiempo... la solidaridad anarquista en momentos clave no se puede expresar solamente con palabras bonitas y llamar a una manifestación! Es ésta vuestra revuelta contra la injusticia? Bueno quedan 5 dias hasta el jucio... a ver si pasa algo!!! Fuego a la democracia!
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
Totalmente de acuerdo, por mas que se saquen textos y carteles y blogs, esto no va a compensar la pasividad de mas de 2 años del entorno anarquista para hacer cosas en la calle ante este caso. Tampoco lo arreglara una accion chapuza reivindicada con un pomposo comunicado en indymedia, firmado por una retahila de siglas al estilo marxista leninista detras de la cual no hay nada.
Se ha fracasado a la hora de llevar a cabo la solidaridad con este caso, y como minimo deberia haber un reflexion sobre ello.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
Si vols que passi algú, com a bon anarquista fes-ho tu mateixa!! No se si n'estas assabentada però els últims dos anys hem rebut moltíssims cops represius amb més de 40 persones imputades a l'Audiència Nacional.
Que ha fracassat la solidaritat amb aquest càs és un fet. Podem culpabilitzar a les de més acusant-les de covardes, inactives,... o veure que ha passat en les poques mobilitzacions que hi ha hagut per aquest càs i quines errades discursives i comunicatives poguem haver comès perque el suport sigui més modest del que podria tenir...
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
Hacer, hacer... Com "pólvora negra" no vamos a hacer nada. Algo de ruido y carnicería, no más.

La pasividad y el fracaso de la solidaridad en estos 2 años no es casual, se sustenta en otros fracasos y sólo hay que ver cómo está el "movimiento" libertario en cualquier lugar.

Para que pase algo, si los colectivos anarquistas no se encuentran para hablar sin echarse a la cara lo pasado y sin analizar los errores y reconociéndolos, los demás siempre serán los que hablan mucho y no hacen nada, y son unos vendidos.

Lo que olvidamos casi siempre, son nuestras necesidades y posibilidades y nos creamos expectativas y esperamos de los demás, algo que nunca dijeron hacer.

Hacer no es quemar un container, sino construir una realidad revolucionaria y la solidaridad antirepresiva es parte de ese algo, pero sin ese algo solo se justifica desde memoria.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
Segun fuentes cercanas a la anarquia de praxis, Ante la gravedad de la situación, la FAI FRI ha jurado recrudecer sus acciones. En vez de limitarse a volcar containers, primero les volcarán y luego además les darán patadas (con botas marteen, la FAI no está para bromas) y en vez de quemarle el coche a algún currrela, se lo quemarán a dos.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
Aparte del tipico comentario madero de "contra info today" agradesco las respuestas a la critica. Además ese madero ni lee contrainfo, sino se habria dado cuenta que la FAI-FRI ataco justo hace unos dias el banco Santander en Santiago de Chile en solidaridad con Monica y Francisco! Parece que el movimiento libertario/anarquista está más despierto en algunos lugares que en otros...y nos demuestra como puede funcionar la solidaridad. Aveces se puede aprender de ahí si se quiere aprender algo, sino pues adelante con la mierda que ya está a un nivel insopòrtable en Barcelona! Si nos sirve de excusa la represión para no hacer nada pues el estado consigió su objetivo a 100%. Justo por eso piden 44 años a lxs compas Monica y Francisco! Y personalmente opino que una acción chapuzera o quemar containers es algo mejor que no hacer nada, por lo menos demuestra la voluntad de mojarse el culo en ésta situación!
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
03 mar 2016
" Mejor una chapuza que nada!" dijeron. "Lo importante es mojarse el culo!" decían.
Y asi es como acaban pasando 'acciones' como la del pilar, en sitios llenos de gente, heridos indiscriminados, y con significados politicos que no solo nadie entendia sino que directamente todo el mundo rechazaba. No en vano al comando este le llamaban 'comando madero morral'.

Mas pensar las cosas y menos hacer por hacer, y hacer para que no digan los demas que no te mojad el culo. Que ya tenemos todos una edad.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
04 mar 2016
Más vidrios rotos = mejor salud del movimiento libertario

Claro...
A dar alternativas a la gente i a construir vínculos de apoyo mutuo. Menos acciones de autovalorización del ego personal en base al postureo.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
04 mar 2016
Antes comentaba que el "fracaso" actual, se sustenta en otros "fracasos" de antaño y en vez de intentar aprender de nuestros aciertos, si es que los tenemos, y de nuestros errores, estos está más claro que existen, seguimos dándonos con un canto rodado en los dientes.

"Romper cristales" no está contraindicado con cualquier otra acción o estrategia, y viceversa, aunque parece que la convivencia de diferentes maneras de plantear la lucha se hace complicada y difícil.

Por una parte se ve a las otras como "ciudadanistas" o "refors", Que "no hay ni solidaridad ni lucha", que si "muchas palabras y pocos hechos", que no hay "acción", que nadie "se moja el culo", que si "procesiones"....

Por la otra parte, se habla de "postureo", "egos", "chapuzas", "poca cabeza", "pomposidad", "infantilismo", "insus", "narcisismo"...

Ambas niegan que la una necesite de la otra, pero siempre la acción por el hecho, necesitó de apoyo social, y ese apoyo social fue el que facilitó el terreno para la extensión de la acción directa, pues si no hay apoyo social, no hay revuelta..., y eso lo hemos visto siempre, cuando desalojaron el cine princesa, en el forat, en asturies, en el 15m, en el gamonal, en can vies...

Mientras cualquier acto, convocatoria, comunicado, cartel, acción directa, se mueva fuera de lo institucional, cada acción es complemento de la otra, y el nivel subirá, si nos damos aire y confianza entre todxs. Mientras nos descalifiquemos lxs unxs a lxs otrxs, toda revuelta está muerta de resentimiento.

Nuestrxs compañerxs presxs deberían tener toda nuestra solidaridad, no nuestro mutuo odio.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
04 mar 2016
ei, tens tota la raó, se m'ha anat la flapa. Jo també odio aquestes divisions internes. Estic d'acord que unes accions no es poden comprendre sense unes altres. M'he escalfat i no està bé: a mi no m'agrada la gent que ve aquí i escup, i probablement és el que he fet.
Re: Llibertat Mónica i Francisco. La revolta contra la injustícia és el crim que persegueixen i que mai ens cansarem de cometre.
04 mar 2016
Gracias compa por mirar hacia atrás y hacer la reflexión.

Si la lucidez de este momento tuyo personal, la pudiéramos hacer colectiva, entonces sí que esos, contra los que luchamos, podrían empezar a preocuparse y nuestra libertad y la libertad de nuestrxs compañerxs estaría mucho más cerca.
Sindicato Sindicat