Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
La Guàrdia Civil deté dotze advocades del País Basc i imputa un senador de Bildu
12 gen 2015
L'operació sota la llei antiterrorista està dirigida pel jutge Eloi Velasco i se'ls acusa de pertinença a banda armada i delicte contra la hisenda pública
07_copy.jpg


En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola –batejada amb el nom de jaque mate– aquest matí s'han efectuat setze detencions a Euskal Herria i Madrid. En la gran majoria es tracta d'advocades de l'esquerra abertzale, acusades d'integració a banda armada i delictes contra la hisenda pública, segons ha filtrat una font del Ministeri de l'Interior espanyol. A tres de les advocades les han detingut a l'interior d'un hotel de Madrid on s'allotjava una àmplia delegació de membres de l'esquerra abertzale que aquest matí han de comparèixer al judici del sumari 04/08. L'exmembre de la mesa nacional de Batasuna Pernando Barrena –un dels processats que avui era a l'hotel de Madrid– ha piulat des del seu compte de Twitter poc abans de les vuit del matí: “En nuestro hotel de Madrid la GC está deteniendo a nuestros abogados. Democracia a la turca! #35akLibre #abokatuakLibre”. Arran de les detencions, s'ha suspès el judici contra la mesa nacional de Batasuna, tal i com han demanat 19 de les 35 encausades que s'han assegut a la banqueta de l'Audiència Nacional espanyola.

La ràtzia s'està fent per ordre del jutge de l'Audiència Nacional espanyola Eloi Velasco, i ha comportat fins ara l'escorcoll de diversos despatxos professionals d'advocats d'Iruñea, Hernani i Bilbo, així com la seu del sindicat LAB de la capital biscaïna i la herriko taberna d'Errondabide, segons informen els portals Naiz i Ahotsa. A més, també s'ha sabut que una dissetena persona no ha estat detinguda per la seva condició d'aforada, es tracta del senador de Bildu Iñaki Goioaga, que en aquest cas serà citat a declarar. Ha trascendit el nom d'algunes de les persones detingudes: Arantxa Aparicio, Aiert Larrarte, Onintza Ostolaza, Ainhoa Baglieto, Atxarte Salvador, Kepa Manzisidor, Jaione Karrera, Ane Ituño, Amaia Izko, Haizea Ziluaga, Eukene Jauregi i Alfontso Zenon.

Lokarri, LAB, Sortu, Amaiur i Alternatiba han manifestat el seu rebuig a l'actuació policial d'avui i en línies generals manifesten que és desproporcionada, conculca drets fonamentals i "pretén bloquejar qualsevol escenari de resolució del conflicte basc". L'operació es produeix 48 hores després de la gran manifestació per l'apropament dels presos i les preses basques, que va aplegar més de 80.000 manifestants el dissabte a la tarda a Bilbo.
Mira també:
https://directa.cat/guardia-civil-dete-dotze-advocades-del-pais-basc-imputa-un-senador-de-bildu

This work is in the public domain

Comentaris

Re: La Guàrdia Civil deté dotze advocades del País Basc i imputa un senador de Bildu
12 gen 2015
Con el abandono de las armas por ETA, el gobierno del estado español y en especial, los partidos del PP y PSOE, han perdido su principal excusa para la aplicación de medidas y leyes excepcionales.

Mientras la sociedad vasca, y la “no vasca” también, caminan hacia la búsqueda de soluciones que acaben con los abusos de las oligarquías, el gobierno del PP, que ya ve perdida su posición de gobernantes para la próxima legislatura, ha decidido adelantarse a su relevo, saqueando las arcas, y dejando un panorama penal propio de una dictadura declarada, que no encubierta.

Así tenemos que, frente a la acumulación de casos de corrupción en las filas de su partido y entre sus cargos de gobierno, ha iniciado una huída llevándoselo todo por delante, para mantener enganchados al espectáculo mediático de reformas penales, alarmas sociales y encarcelamientos masivos, y así desviar la atención de otras cuestiones fundamentales como son los delitos de sus cargos electos y del resto de partidos.

Desde esa lógica, antes de perder el poder, se ha propuesto acabar con las estructuras de apoyo a las personas presas por cuestiones políticas. A la detención de los 12 abogadxs vascxs que ofrecían asistencia a presxs, no tenemos que olvidar las detenciones de la llamada Operación Pandora, que fue un golpe represivo contra personas que estaban dando apoyo a lxs compañerxs chilenxs, y cuya situación aún está bajo secreto sumario, sin que se conozcan los hechos que se le imputan. El propio juez Bermúdez de la Audiencia Nacional afirmó que el no investigaba hechos, sino la capacidad organizativa de una hipotética organización de “terrorismo anarquista”.

Estas son las leyes preventivas que pretende aprobar el PP y que está anticipando antes de si visto bueno por el Senado, leyes que se basan el el “derecho de autor” y que con su propia constitución, son anticonstitucionales.
Sindicato Sindicat