Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
El vot llibertari no es mou en una direcció estratègicament llibertària, ni tant sols dins dels moviments socials o anticapitalistes, sinó en especulacions, anàlisis falsos i sentiments individualitzats. No crec tampoc que haguem de negar a ningú el vot ni demanar que no es voti, és una llibertat que hauríem de defensar i no fer-ho seria escapar encara més del món real. Voteu el què volgueu, però feu-ho per la vostra pròpia opinió i interès personal.
Com sempre, arribem tard. Però no voldria que s'enfonsés el vaixell sense dir la meva. Hi ha una tremolor dins els cercles llibertaris per quina proposta s'ha de portar a terme al 9N o en el conjunt del procés independentista. Si, perquè el 9N no és el procés independentista en si i aquí és on rau l'afirmació que fa el títol.

Em sembla respectable que els grups es decantin en donar suport a l'autodeterminació catalana, és un tema delicat a tractar en l'àmbit anarquista i masses cops caiem en maximalismes que semblen (o directament son) sorgits d'altres èpoques i ara, quan som quatre gats i el descontent està tornant cap als nous partits d'esquerra, ens fan falta més posicionaments tàctics que teòrics. D'altra banda però, em molesta que alguna gent intenti fer algun tipus de valoració o posicionament entorn a votar si+si (siguem sincers, no existeix cap altra resposta) com a quelcom estratègic. La meva resposta a això és que no hi ha hagut un anàlisi acertat sobre el context sociopolític i que parlar d'estrategia llibertaria és una sobrevaloració de forces.

Els arguments que s'esgrimen normalment entorn d'una suposada estratègia son, en la majoria:

1. Jo votaré si+si perquè un estat petit és més fàcil d'enderrocar.
Aquest argument sol ser també un argument que s'utilitza sovint inclús per l'Esquerra Independentista, però es tracta d'una falàcia. La primera raó és que la força d'un estat no resideix en la seva extensió geogràfica, sinó en les seves lleis, les seves forces repressives i la seva unitat de govern. En el cas català, el que es podria aconseguir amb la independència seria eliminar una jerarquia burocràtica, la connexió Madrid-Barcelona. Però siguem curosos en dir que això pot ser positiu pels llibertaris. Aquesta descentralització podria afectar en com s'enfocaria la política parlamentaria en els pròxims anys, doncs la Generalitat tindria més poder de decisió i execució. I això a cas, és quelcom positiu? En absolut, només fa falta veure la impunitat policial que regna al Principat i que la corrupció de les cúpules de poder és tant espanyola com catalana.

2. Jo votaré si+si perquè després de la independència hi haurà un esclat social i els moviments socials es revifaran.
Aquest argument es tracta més d'una previsió personal que d'una afirmació general. No hi ha cap factor que ens digui que els moviments socials s'enfortiran en un suposat perìode de transició català. És més, ens podria sortir 'el tiro por la culata', doncs un estat fortament nacionalista debilitaria la lluita de classes en pos d'un 'bé comú català'. El nou estat català seria una excusa, política i personal per mantenir la pau social, tornar a entrar a la Unió Europea i regenerar la confiança en la democràcia parlamentaria. Obviament aquesta visió és també una especulació, doncs l'únic afirmable en tot això és que actualment una explosió social és inestable i espontània, en el millor dels casos. Mentre els llibertaris seguim pensant que els carrers cremaran de la nit al diaper un agent exterior, estem destinats al fracàs.

3. Jo votaré si+si perquè així ens treiem de sobre el problema independentista i l'espanyolisme, també.
Aquest argument no es fa servir tant per les llibertaries, però si per sectors catalanistes dins el global anticapitalista. I es tracta igualment d'un error. L'espanyolisme no s'elimina perquè si, igual que no ho fa el patriarcat. És una feina diaria, del poc a poc. En una Catalunya independent, qui no ens assegura que les forces unionistes no avivarien el descontent reaccionari davant del fracàs del modèlic nou estat? Qui asseguraria que el debat sobre una possible re-unificació no estigués present als mitjans més rancis que, tranquils, si tots se n'anessin, no tardarien en sorgir-ne de nous? El problema independentista seguirà sobre les nostres espatlles per mesos o anys, fins que els mitjans se'n cansin.

Conclusió
Cap dels arguments vistos ens posa en millor situació de la que estavem (si més no, des d'un punt de vista objectiu), pel que, votem o no, o votem el què votem, no afecta al moviment llibertari. Aquest vot si que pot afectar a altres aspectes que, pels marcs teòrics que tenim, ja son de per si irrellevants.

El vot llibertari no es mou en una direcció estratègicament llibertària, ni tant sols dins dels moviments socials o anticapitalistes, sinó en especulacions, anàlisis falsos i sentiments individualitzats. No crec tampoc que haguem de negar a ningú el vot ni demanar que no es voti, és una llibertat que hauríem de defensar i no fer-ho seria escapar encara més del món real. Voteu el què volgueu, però feu-ho per la vostra pròpia opinió i interès personal.

D'altra banda també s'ha de dir que aquest anàlisi està fet des d'un context social i polític molt concret i que no té perquè aplicar-se en tots els casos. En general, qualsevol gran event polític hauria d'estar analitzat des de la nostra perspectiva i actuar en relació als nostres principis, però també en relació a les nostres tàctiques i finalitats.

També seria interessant poder comparar l'actual procés independentista en relació a altres processos propers en el temps o similars en situació estatal i com ha afectat aquest procés a la societat i als seus moviments socials. Desgraciadament, no tinc la informació per fer això.

La proposta: 'Llavors, què hem de fer, set-ciències?'

A la meva manera de veure-ho, és el que ja està començant a fer una part de les anarquistes. Primer de tot, deixar enrere les posicions juvenil-nihilistes i la desfermada ultra-coherència i assumir que si no tenim visió estratègica i de futur, serem l'ovella negra que s'acaba sacrificant per Nadal. En segon lloc, saber que el nostre projecte és viable i possible i que la manera perquè tingui una implantació en les ments socials és a partir d'una referència militant, un programa (tot i que soni partidista) que englobi les diferents visions llibertàries i que sigui capaç d'unir les nostres ridícules diferències i influir sobre la societat global. Quan tinguem aquestes estructures, aquesta organització, serà on podem començar a influir sobre la política general, on podrem preveure el futur d'unes eleccions o un referèndum doncs sabrem les forces que tenim. Fins que això no passi, les nostres forces es perden en l'espontanietat i entre els nous partits d'esquerra, els mitjans de masses i les festes majors.

This work is in the public domain

Comentaris


Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
Estic d'acord amb els tres punts que esmentes i en l'afirmació de que no existeix un vot llibertari al referendu del 9N. De fet jo crec que no existeix un vot rellevant, ni llibertari, ni independentista, ni rés. La desactivació del referendum que s'ha produït provocarà provablement el típic escenari de un inmens porcentatge de vots pel Sí-Sí i una inmensa tasa d'abstenció, i per tant el referendum no haurà servit de rés.

Més enllà d'això discrepo de la teva visió hiper-crítica dels moviments llibertaris i del que creus que hem de fer. La diversitat dels moviments llibertaris ni és ridícula ni molt menys quelcom a superar. Dit això no em sembla l'espai per aquesta mena de debats així que em reservaré la meva opinió.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
És trobar una explicació del per què hem arribat aqui i actuar en conseqüència.

Con la persona de més amunt, em reservo l'opinió, no per no ser l'esapi adeqüat, sino per l'extès i brutal nivell d'adoctrinament. Cap espai és adeqüat.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
Votar llibertari és un vot nul i és afavorir l'oligarquia catalana i espanyola, la monarquia i l'aristocràcia espanyola.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
El que no és igual és pertànyer a una organització política amb tradició aturoritària, genocida, mafiosa, que fa negoci de la mort humana (ex. guerra iraq) i històricament governada a cop d'exèrcit.

Fer creure que és irrellevant continuant formant-ne part és falaç i col.laboracionista (i ara no parlo només de Catalunya o qualsevol altre possible subjecte polític). Altre cosa és quina és l'estrategia per sortir-ne amb urgència. Igual el procés actual desencadena forçes capaces de fer-ho, igual no. Torna a ser col.laboracionista no intentar-ho i més veient la nul.la capacitat per moure'ns del restaurat règim borbònic-feixista Què hem d'esperar, 40 anys més per veure si aleshores sqi que s'intenta?

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
Que si no t'impliques per sortir, tindràs l'honor de siguir pertanyent a l'estat que assoleix noves fites tals com acconseguir que la gent es cremi a lo bonzo pels carrers mentre dilapida els comptes pels segles per salvar bancs que patrocinaràn als ferrari per endormiscament de masses.

A més podràs seguir odiant al que es diferent, parla diferent, pensa diferent, sent diferent o fa qualsevol cosa diferent al que dicten la santa esglèsia i l'esperits dels reis.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
Vols sortir del règim borbònic-feixista? Vota a Podemos. En serio, ells si que canviaran l'assunto. Ara, cap allà on vols tu o vull jo? Doncs no.

Jo no dic que el nou estat no pugui donar bons fruits a la societat (almenys a una part) però ep, no ens pensem que per intentar-ho tindrem la consciència tranquila. I si la caguem i l'estat català és molt més autoritari que l'anterior? Qui ens assegura que no? La CUP? Pensem abans de fer campanya perquè així ens ha caigut l'opinió, crec que ens deixem emportar massa per les emocions.

I ara em remonto a lo que he dit abans, potser he sigut molt exagerat amb el moviment llibertari però està clar que hem de saber apuntar més enllà de fer kafetes, 4 cartells i 5 comunicats a l'any.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
02 nov 2014
Vota tu a Podemos, tu els tens a la teva ment. Per la meva no han passat mai.

Pitonisa, com que ja saps con és el futur, quedat aquí, subjugada amb la teva consciència de revolucionària tranquila i la teva por també, ben tranquila.

El moviment llibertari-col.laboracionista està ple de doctrinaris, neocolonialistes i neo-feixistes com tu és per aizò que val tan poc com el podemos que ha guanyat la teva imaginació.

Que et vagi bé llibertaria. lX proximX cremat a "lo bonzo" que vagi a la teva salut, por, o col.laboracionisme, com tu vulguis i a lxs que com tu preferiu llepar el cul a moure el cul de lloc. Que tot això no és realitat, la vostra llunàtica imaginació sí que ho és.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
03 nov 2014
Esquerra i dreta, estrems del pèndul, eix del que es volen distraure les mirades. Dissenyades per ocultar les vergonyes les unes de les altres i al servei de la seva centralitat.

Ja prou d'etiquetar a qui no coincideix amb els vostres posicionaments.

Els no col.laboracionistes farem servir en cada moment totes les eines necessaries per fer caure els poders i els governs (et sona la sobada i transmutada paraula acracia?) Des d'aquest punt de vista està clar que m'estimo més una CUP que un món anarquista i llibertari que veu passar l'horor pel davant mentre mira la lluna. Un govern mort un govern menys.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
03 nov 2014
O sigui, tu vols sortir d'això i dius que t'estimaries més una CUP que un anarquisme que sudi de tot, però llavors em dius que sóc una colaboracionista per parlar de Podemos (i que consti que només he dit que canviaran les coses, tampoc dic que ho canviin a millor ni que ho facin cap a algun rollo socialista).

D'altra banda dius que si etiqueto a algú per no coincidir amb les meves idees (aquí també t'ho inventes) però tu mateix em dius colaboracionista i neo-feixista. Això si que és etiquetar a qui no pensa com tu, flipat!

Escriu de manera menys poètica i no sé, analitza la realitat i me la rebats, que d'errors segur que en tinc. I per cert, explica'm tu la sobada paraula acràcia i com aquesta, en el context actual, és una amenaça pel capitalisme o qualsevol estat, perquè jo de moment, tot i voler que sigui així, no veig que tinguem moltes opcions.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
03 nov 2014
Un ja no sap si és pitjor l'anarquisme o el falangisme.

Que us vagi bé, un front més a combatre.

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494

Warning: error_log(/srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/private/log/dadaphp.log): failed to open stream: S’ha denegat el permís in /srv/www/indymedia.org/barcelona/site.tree/public/imc_classes/imc_FunctionLibrary.inc on line 494
Re: Perquè votar 'llibertari' al 9N és irrellevant
05 nov 2014
Una opció llibertària incisiva, col·lectiva, oportuna, clara, potent: www.no-si.cat

Llàstima que l'autor d'aquest article no l'hagi pres en consideració... potser no la coneix.
Sindicato Sindicat