Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Juliol»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
          01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: educació i societat
[FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
09 oct 2014
Girona, Lleida, Vic, Reus o Mataró són algunes de les ciutats on s'han fet marxes en defensa del 9-N. A València s'ha desplegat una gran estelada a la façana. A Barcelona 5.000 persones s'han manifestat en el segon dia de vaga.
est1.jpg
A banda de les aules buides, la segona jornada de vaga estudiantil en suport a la consulta del 9 de novembre convocada per #Estudiants9N està marcada per les mobilitzacions que s'han fet en diversos punts del territori. En tots els casos, les estudiants han cridat consignes com “volem votar!” i a favor de la independència del Principat. La vaga té l'objectiu de mostrar el rebuig a la suspensió de la consulta per part del Tribunal Constitucional (TC) i també pretén pressionar les autoritats catalanes per tal que desobeeixen l'alt tribunal i tirin endavant la votació

La manifestació més concorreguda del migdia ha estat la de Girona, on segons informa l'Ariet s'han reunit unes 750 persones, tant alumnes universitàries com de secundària. La marxa ha reunit diverses columnes, una de les quals ha sortit del campus de Montilivi i una altra del rectorat de la universitat de la ciutat (UdG). A Vic, la protesta l'han protagonitzat 300 estudiants, bàsicament de secundària, segons fonts presencials. La marxa ha recorregut el casc antic de la capital osonenca, on s'hi ha llegit el manifest de la convocatòria, i després s'ha dirigit a la universitat, on les joves han entrat a la biblioteca. A Mataró la mobilització ha reunit més de 100 persones al centre de la ciutat i ha acabat amb el cant d'Els Segadors. Lleida, amb centenars de persones; Terrassa, on la també hi han pres part diversos centenars de participants; Reus, on s'ha superat el centenar d'assistents; Manresa, amb 60; i Tarragona, amb una cinquantena, són altres ciutats del Principat on s'han fet mobilitzacions en defensa del 9-N.

A les set del vespre, unes 5.000 persones s'han manifestat des de plaça universitat pels centres dels carrers de Barcelona, després que diversos blocs d'estudiants haguessin arribat des de les diferents facultats i universitats. Amb crits de "votarem, votarem!", una dotzena de manifestants –situades al capdavant de la manifestació– s'han emmascarat per simbolitzar la prohibició de la consulta per part de l'Estat espanyol. La manifestació ha continuat el seu recorregut per Via Laietana fins a finalitzar a plaça Sant Jaume.

ora del Principat, membres del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), un dels col·lectius presents a la plataforma #Estudiants9N, han desplegat una gran estelada a la façana de la facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València. A banda de les mobilitzacions al carrer, nombroses aules han restat buides. Per exemple, segons el SEPC, a la Universitat Autònoma (UAB), a sis facultats l'activitat s'ha aturat completament.

Dret a decidir també en educació

La plataforma convocant aplega els sindicats i organitzacions AEP, AJEC, FNEC, En Lluita, SEPC, SUMEM i Acció UAB. En un comunicat, #Estudiants9N defensa que la “negativa [del TC] no ens ha de fer perdre la voluntat de construir un nou país més lliure, just i democràtic”. La plataforma estudiantil rebutja la celebració d'unes eleccions anticipades com a alternativa a la consulta i vincula la defensa del dret a decidir “com el primer pas per poder decidir també en educació”. “És l’oportunitat per aconseguir l’educació pública, gratuïta, democràtica, de qualitat i d’accés universal”, exposa el text.

Dimarts, durant la primera jornada de la vaga, 500 estudiants es van concentrat a la plaça Sant Jaume de Barcelona al migdia. Prèviament, s'havia tallat l'avinguda Diagonal i s'havia fet una concentració davant la Delegació del Govern espanyol.
est2.jpg
est3.jpg
est4.jpg
est5.jpg
est6.jpg
est7.jpg
est8.jpg
Mira també:
https://directa.cat/mobilitzacions-estudiantils-arreu-del-territori-en-suport-de-consulta

This work is in the public domain

Comentaris

Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
09 oct 2014
Resum: 48 hores de vaga, d'assemblees a instituts i places, de mobilitzacions, d'agitació, i sobretot, d'aprenentatge i coneixement mutu, entre totes. Fora de BCN pràcticament només existeix el SEPC (a part d'assemblees d'estudiants, parlant en quan a organitzacions), i per tant, gran exercici de "gimnàstica" pels estudiants.

Ara, 3 assemblees de clarividents van decidir que era millor cridar a anar a classe mentre passava tot això. Es veu que anava en contra el procés assembleari de decisió, no com les que si segueixen del Sindicato d'Estudiantes, organització famosa per la seva horitzontalitat i treball de base...
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
10 oct 2014
I què me'n dius de tots els col·lectius que no van fer ABSOLUTAMENT RES? Per cert, les assamblees feien altres activitats durant la vaga que, per cert, no ha servit absolutament de res més que per defensar als mossos i fer veure que als sindicats els hi interessa més fer-se veure per la consulta que defensar dia a dia els interessos dels estudiants, de la classe social que sigui. Si tant voleu votar, doncs us feu urnes amb caixes, les pinteu de groc i vermell i hi tireu paperets a dins però fer una vaga és ridícul, com a estratègia. Però com que no es sap fer res més...
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
10 oct 2014
PACTE AMB FNEC. LA GRAN VISIÓ "TÀCTICA". S'ha parlat molt del pacte entre FNEC i SEPC. Una de les paraules que ha sortit per defensar-lo una i altra vegada ha sigut tàctica. Ara bé, que aporta un pacte amb FNEC? FNEC no té capacitat de convocatòria ni de difusió, això ha quedat demostrat. El pacte amb FNEC només ha aportat una major incidència en els mitjans de comunicació i una imatge d'unitat. La tàctica de pactar amb FNEC ha servit de facto per prioritzar els mitjans de comunicació com l'ARA a que la vaga es respiri a les facultats. Els articles als diaris han sigut molt macos, exagerant una vaga que en moltes facultats ha punxat. Mostrant una unitat del bloc pro-consulta amb molt poques fissures. Tots molt amics, inclòs CIU. Felicitats. LA VAGA DE DOS DIES! Sembla que quan interessa no hi ha cap problema per convocar una vaga de 48 hores a una setmana vista. La pregunta és quina necessitat hi havia de fer una vaga de 48hores i quina necessitat de fer-ho amb tant poc temps. El resultat parla per si sol, vaga de 48 hores no hi ha hagut. La manifestació del dijous passat va ser molt petita, la manifestació de dimecres va ser petita comparada amb altres manifestacions d'estudiants. La vaga poc hauria aportat, està clar que no tenim clares quines eines hauríem d'utilitzar, però potser que deixem d'abusar de les vagues bolet. I ARA QUE? El que s'ha vist és que tot i lo malament que s'ha fet el tema té capacitat de mobilització. Els rectors, degans i professors estan disposats a donar-nos facilitats. Estem en un moment important i podem aconseguir una mobilització forta si fem les coses bé.
La consulta dels Pujol
10 oct 2014
Després del 9N què vindrà?
Un multitudinari funeral per Jordi Pujol?
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
10 oct 2014
Per a resum: no comparteixo el posicionament de les tres assemblees llibertaries, pero no et flipis, al raval hi havia un munt de gent fent classe amb normalitat, i tinc entes que altrs facultats tambe. I aixo que a diferencia de totes les altres vagues tenia el suport del rector que va enviar una carta a tots els professors demanant que no s'impartis contingut avaluable

I respecte a lo de que anava contra el proces assembleari, doncs es un fet que no la van impulsar des de les assemblees de facultat. Que no ho critico, pero es aixi.

A mes tots sabem com el sepc fa servir instrumentalment les assemblees de facultat i com les abndona quan no te força per imposar les seves idees. Per no parlar com a la tce va boikotejar que es tirs endavant una vaga indefinida
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
10 oct 2014
que coi és sumem, d'on ha sortit
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
Per "Ke":

- No dubto que al Raval o a altres llocs hi hagués gent fent classe. SEMPRE hi ha hagut (amb major o menor proporció) gent que fa classe, fins i tot que t'aleguen "si jo estic d'acord amb vosaltres, però no servirà per res".

La vaga és un instrument de propaganda, especialment en el cas estudiantil, i més en especial en el cas d'una vaga "política" (utilitzant terminologia tardofranquista, que les segregava en funció del contingut). L'objectiu principal i REALISTA d'una vaga express entenc que NO és aturar tot tipus d'activitat acadèmica, sinó triple:

1) ACTIVACIÓ, és necessari que la gent treballi en base a un objectiu concret i posi en marxa dinàmiques de feina política,
2) SOCIALITZACIÓ de la idea, la qual a part del treball agitatiu, és valora pel ressó obtingut a mitjans de masses (és a dir, si el missatge ha trascendit de les parets de l'institut o la uni a televisions i diaris), i
3) CREIXEMENT, traçar nous vincles amb la gent activada i a la gent que has arribant i has socialitzat el teu missatge

Respecte al "suport del Rectorat" del que parles... saps que passa? que normalment a la instució, quan no la toques directament, té una actitud més laxa que quan ataques el seu nucli. Si demà, per exemple, el terrorisme masclista assassinés una companya professora posem pel cas, la universitat no tindria tampoc problemes en suspendre classes, perquè entèn que la xacra masclista és una història que no va amb ella. Només posarà pals a les rodes sempre que hi hagi demandes concretes a la universitat, o almenys on aquesta formi part de l'engrantge del que reivindiques.

- Procés assembleari: el que deia no és si la vaga havia estat "sorgida des de les bases" (d'això podríem parlar molt... com arriben les propostes a les "bases" de les assemblees de facultat? per il·luminació divina?), sinó que en tot cas assemblees que han firmat aquest comunicat han donat suport a ALTRES VAGUES NO SORGIDES TAMPOC DES DE L'ASSEMBLEARISME. La darrera del Sindicato de Estudiantes, sense anar més lluny. Aquella proposta sí va sortir de "les assemblees" i no de l'Aniol i els 4 amiguets que són al SE? i doncs, com es que l'assemblea del Raval llavors SÍ que la secundava?


Respecte al que dius al final... m'encanta la doble vara de medir que feu servir alguns/es. És més que evident que si en un marc no et sents a gust perquè ets molt minoritari, potser deixes d'abocar-hi esforços. Però no el SEPC, això ho fa tothom! anem a posar l'exemple: tu creus que en una asssemblea de facultat de posem 30 persones, si hi ha 19 que són d'ICV amb carnet, 4 o 5 del mundillo d'esquerres, 2 o 3 troskos (sempre estan arreu) i només 1-2 llibertaris, aquests 1-2 aguantaran molt? sigues sincer... ara, si canvies aquesta correlació, i els 19 passen a ser els llibertaris, la cosa ja canvia.

Canta bastant això de descriure per a un mateix fet, judicis diferents. Quan el fa el SEPC resulta que és maldat, ara quan ho fas tu se'n diu estratègia o coherència... molt ètic tot plegat.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
Ok Resum, el que tu diguis.

És un fet que en general aquesta vaga ha sigut menor que moltes altres vagues, tot i tenir l'ajuda de rectors, degans i professors i tot i ser un tema candent i que crida a molts estudiants.

Apart, en moltes facultats no hi ha hagut gens de socialització de la idea. Ha sigut al inrevés, hi ha hagut ressò als mitjans de masses però a moltes facultats no ha arribat. L'activació també ha sigut nul·la en moltes facultats. Perq la idea venia ja escrita des d'estudiants9N. S'han fet assemblees obertes però que jo sàpiga poca activació hi ha hagut.

No es critica que hi hagi suport del rector. El que es diu és que era una vaga amb moltes condicions de cara i que ha punxat pq s'ha fet malament. Tu pretens que no, que ha sigut un èxit, però això és auto-enganyar-se. Siguem sincers, aquesta vaga podria haver-se fet molt millor i haver tingut uns resultats molt millors.

En quant al procés assembleari. Les propostes no haurien d'arribar a les "bases", les propostes haurien de sorgir de les assemblees. I és quelcom que ja passa, hi ha assemblees que han portat propostes. El problema és que ja veus l'assemblea com un espai de combat, en serio creus que un "llibertari" i un "del sepc" tindran visions tant diferents sobre l'ass de facultat? Sbre una vaga o una mani? Estic flipant... les assemblees de facultat només son un lloc per anar a emputxar l'agenda de la teva organització?! Així van les coses.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
Estic d'acord amb Rubo. Per resum: la doble vara te l'has inventat tu. Pensaria el mateix si els de la llibertaria fessin el mateix que el sepc, pero dona la casualitat que alla on son minoria no ho fan. A mes no se si ho coneixes de prop pero les estrategies penoses del sepc van mes enlla del comentat. Dir en una assemblea de facultat una cosa i despres en. La pudup o tce una altre, fer servir les assemblles on tenen majoria per proposar les propostes com a sepc a la pudup, venir en massa quan volen que es voti alguna proposta seva etc etc, peor veig que a tu aixo et sembla be i normal i com a excusa dius que ho fa tothom, cosa que es mentida
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
Rubo:

Jo no entro a valorar al detall com s'ha fet la vaga, perquè ni sóc estudiant ni ho sé al detall. Només apunto que una vaga d'aquest tipus, "pel dret a decidir", o per la independència, té SOBRETOT un objectiu difusiu-expansiu d'una idea. Com ho pugui ser la vaga de dones o com ho va ser la vaga per les pensions que només convocaven CGT, CNT i COS farà un parell o tres d'anys. No es plantegen l'aturada total i absoluta, sinó la socialitzazió que, en el cas d'aquesta vaga de la que parlem, ja es tenia més que guanyat, en tant que això de que hem de decidir i tal ho portem sentint en el debat social molts anys.

En tot cas, el que sí que cal apuntar és que la vaga podria haver prescindit d'alguns actors, segurament, però no SUMAR-NE de nous. La gent llibertària està en una òptica completa i radicalment diferent en la qüestió de l'alliberament nacional (vaja, almenys si de Països Catalans parlem, que pel Kurdistan o Palestina bé que no es crida "fuego a las banderas").

Fa anys que va començar les consultes municipals, macromanis, iniciatives als pobles...i al setembre-octubre de 2014, tot just ara, comencen a aparèixer alguns manifestos que si bé no entren a definir una posició estratègica de fons, si que tímidament expliquen que "algo passa aquí". Al setembre-octubre de 2014. Algú ho troba mínimament normal?

Ep, que trobo molt positiu el procés de "reconversió" progressiu de molts i moltes a l'independentisme eh? però enteneu que tenint en compte l'extrema tardança en entendre que les classes populars d'aquí s'estan movent, sumat a les diverses posicions que intenteu gestionar internament, ningú us pot tenir com aliat per a aquest tema.


Respecte procés assembleari: jo el que "flipo" és que la gent no entengui TOT espai ampli, el que sigui, com un espai on no només es sumen forces, sinó que es confronten posicions i debats... això no és dolent de per sí, tot al contrari, d'aquestes confrontacions a vegades neixen síntesis ("tesis", si ens posem dialèctics) ben interessants. Si en espais de gent que pensa diferent la gent no pot combatre dialècticament... apaga i vámonos.


"Ke"

Pots pintar la propaganda que vulguis. La meva experiència personal és que, més enllà de llenguatges, objectius, colorets a la bandera, simbologia i tota la resta de folklore polític, TOTHOM sense excepció acaba fent el mateix (no parlo de totes les persones, sinó de gent de tots els espais polítics). No entraré a disertar sobre el perquè ho penso, ja m'enrotllo prou, però si vols pensar que si ets llibertari ets gent "bona" aliena a això... només desitjo que no prenguis mal al caure i comrpovar algun dia la realitat. No sé la teva edat, però et podria explicar milers d'anècdotes on anarquistes han fet entrisme de manera organitzada, han proposat estratègies que ja les tenien adoptades inclús contra decisions de marcs amplis, han fet gala d'autoritarisme (i en extrem), i un llarguíssim etcètera.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
No dic que no hi hagin llibertaris que ho fagin, dic que els llibertaris a nivell d'organitzacio universitaria actualment no ho fan. I el sepc ho fa de la forma mes rastrera. Les coses com siguin.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
No dic que no hi hagin llibertaris que ho fagin, dic que els llibertaris a nivell d'organitzacio universitaria actualment no ho fan. I el sepc ho fa de la forma mes rastrera. Les coses com siguin.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
11 oct 2014
Per cert estic d'acord amb:
"Respecte procés assembleari: jo el que "flipo" és que la gent no entengui TOT espai ampli, el que sigui, com un espai on no només es sumen forces, sinó que es confronten posicions i debats... això no és dolent de per sí, tot al contrari, d'aquestes confrontacions a vegades neixen síntesis ("tesis", si ens posem dialèctics) ben interessants. Si en espais de gent que pensa diferent la gent no pot combatre dialècticament... apaga i vámonos."

El que es critica és justament que no es fa això, sino que es fan desembarcos.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
12 oct 2014
Ningú en cap moment s'ha queixat que no arribés a les assemblees llibertaries, hi ha hagut queixes en quant a les assemblees de facultat. La vaga ha sigut un fracàs tant en aconseguir parar les classes com en l'objectiu difusiu-expansiu.

El que no entens és que en un espai com una assemblea de facultat un "llibertari" pot estar molt més d'acord amb un del SEPC que amb un altre "llibertari". Combat dialèctic entre els participants en l'assemblea em sembla perfecte. El que passa és que molts s'ho prenen com l'espai per portar la proposta de la seva organització, l'assemblea de facultat com un punt de trobada d'organitzacions. I no hauria de ser això. Quan dius que si només hi hagués 2 llibertaris pirarien pq no tindrien incidència flipo.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
12 oct 2014
Rubo, la vaga d'estudiants comparativament ha funcionat immernsament millor que aquest 12 octubre antifeixista, per posar un exemple recent. Mira les fotos de les manis i mira avui... a la vaga es van poder moure milers entre setmana a diverses poblacions, a la mani d'avui, en festiu, i no s'arribava al mig miler. Però clar, el fracàs sempre és dels altres... per cert, les manis van sortir arreu (tv3, ARA, El pais, etc.), per tant, és curiós que diguis que es fracassa en la idea de difusió, quan ha sortit per la major part dels mitjans de masses.



PS: Per cert, quan ho dic lo de que si hi haguessin 2 llibertaris sols i no poguessin incidir pirarien... abans de les actuals assemblees llibertàries ja hi havia una cosa que es deia FEL a les unis (bastant més potent, organitzat i coherent que el que hi ha ara per cert). I a las pruebas me remito... que no vaig nèixer ahir ;)
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
12 oct 2014
D'acord Ke, això ja ha entrat en un carreró sense sortida. Tu confies que formes part dels "samaritans", ànimes pures i netes... enfront aquest acte de fe, poc s'hi pot fer. És qüestió d'adonar-se de que passa realment i encegar-se menys per la fraseologia buida ("som horitzontals", "aquí no creiem en l'autoritarisme", etc.)
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
12 oct 2014
"el fracàs sempre és dels altres"
Pues el que tu diguis. Des del principi el que dic és que la vaga ha estat un fracàs comparat amb el que podria haver estat.

En els mitjans ha sortit molt i tota l'estona en parlaven molt bé. Però a moltes facultats no s'ha vist. No s'ha ni activat a la gent, ni socialitzat la idea ni crescut. Això és així en moltes facultats. Però si et negues a veure-ho jo no hi puc fer res, el fracàs sempre és dels altres que diuen.

Segueix-te enganyant si vols.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
12 oct 2014
Jo crec més aviat que a tu t'interessa interioritzar aquesta idea, parlar de fràcas i repetir-ho els cops que faci falta fins convènce't. Sinó difícilment es pot justificar l'actitud de no-addesió per part de alguns col·lectius llibertaris (3), mentre gent dels mateixos en altres facultats s'hi sumava.

Fas una estratègia massa clàssica i vista: desplaces el debat "en terreny aliè", a l'espera de que sigui l'altre el que vagi a la defensiva. Tu mateix, tu continua entonant, que als mitjans ha sortit que els estudiants es movia, i a diversos llocs el SEPC s'hi ha apropat més gent (especialment a nivell de pobles).


Encara no he vist cap valoració teva sobre l'èxit aclaparador d'una mani antifeixista que tenia 20 cops menys de gent que el conjnut de gent que s'ha mobilitzat aquests dies :P
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
13 oct 2014
D'acord Ke, això ja ha entrat en un carreró sense sortida. Tu confies que formes part dels "samaritans", ànimes pures i netes... enfront aquest acte de fe, poc s'hi pot fer. És qüestió d'adonar-se de que passa realment i encegar-se menys per la fraseologia buida ("som horitzontals", "aquí no creiem en l'autoritarisme", etc.)

No es cert. Simplement he assenyalat una situació concreta que conec. De fet, no he format mai part de cap grup llibertari. Considero que desvies el tema per no afrontar una critica.
Re: [FOTOS] Mobilitzacions estudiantils arreu del territori en suport de la consulta
13 oct 2014
En serio! Que pesat!

En quin moment he parlat jo de les assemblees llibertaries??!! No estic en cap assemblea llibertaria! Ja vaig dir que estava en contra del comunicat! Per mi tandebó desapareguessin les ass llibertaries a la uni.

I ara amb que em vens amb la mani antifa? En serio, ets un pirat! No tinc re a veure amb la mani antifa, pq em surts ara amb la mani antifa?!

Vius en un mon de sectes. SEPC contra assemblees llibertaries. Així no m'estranya que no entenguis les crítiques. En serio, les meves crítiques eren honestes, però si no les vols veure pues allà tu.

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more