Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Anàlisi :: educació i societat : pobles i cultures vs poder i estats
Reconquista d'Espanya, una altre vegada
09 jul 2003
Mariano Rajoy proposa ara sense cap vergonya unificar els continguts educatius de tot l'Estat perquè transmetin degudament la "identidad de España", a l'estil de l'antiga "formación del espíritu nacional".
El procés involutiu iniciat pel Partit Popular s'ha convertit en un impúdic retorn al franquisme i les darreres propostes en matèria educativa en són una mostra més que evident.

L'executiu del PP està preocupat per
'l'ensenyament de la història, la literatura i la identitat d'Espanya' i per aquest motiu vol elaborar una 'llei de cohesió' que s'apliqui independentment de cada comunitat autònoma i que serveixi com a 'element fonamental' per a la cohesió d'Espanya.

De moment, per a aquest mandat no hi ha temps d'aprovar-la però el PP ja prepara el terreny per al que pugui passar després de les legislatives del 2004.

Comentaris

Re: Reconquista d'Espanya, una altre vegada
09 jul 2003
El Feixisme torna.
Però també ho farà l´anarquisme.
Re: Reconquista d'Espanya, una altre vegada
09 jul 2003
Escribo desde Galicia y qué puedo decir...Es muy difícil hacer una aproximación racional al autoritarismo del nacionalismo español.Son sólo fantasías de dominio de unos descerebrados.Quieren echarnos meadas territoriales encima.Dicho ésto,tan obvio,parece que no les dá la cabeza para darse cuenta de lo que hacen y dicen.¿La identidad de España no es también Galicia,Euskadi y Cataluña?¿O no se trata de la ¨España¨ real,sino de cómo le gustaría al nacionalismo español que ésta fuera?La censura y la manipulación lo tienen difícil para triunfar como a ellos les gustaría.Primero,tendrían que anular por completo la competencia en educación de las autonomías(es un decir:de Galicia,Euskadi y Cataluña,de las nacionalidades).Segundo...por poner un ejemplo,lo digas como lo digas,es muy difícil que al hablar de los reyes católicos por estos lares se les vea con simpatía.Y así,¿cómo se habla de la cuestión de la lengua?Todo enfoque sociolingüístico (y por supuesto histórico) debe ser censurado si se quiere vender que los demás aceptamos ¨voluntariamente¨que se nos impusiera el castellano.El libro de sociolingüística de mi hermana que tengo ante mis ojos deberá ser prohibido.¿Y cómo manejar a los profesores?¿Prohibiendo que los ¨periféricos¨ demos clases en nuestra propia tierra,por lo que podamos decir?(Los españoles son muy aficionados a esas ¨limpiezas¨,como bien sabeis los catalanes)
En definitiva:es impracticable.Es un exabrupto autoritario que no triunfará.Triunfará la verdad.Que por cierto existe.Dos más dos son cuatro.Y la revuelta de els segadors existió.O el bombardeo de gernika,o las leyes prohibindo las lenguas ¨periféricas¨(ojo al desprecio implícito en esa expresión tan cara al chauvinismo español).Existieron.¿Quien manipula la historia más que quien no habla de esas realidades en sus libros de adoctrinamiento?
Re: Reconquista d'Espanya, una altre vegada
09 jul 2003
El feixisme mai ha estat escombrat des de que fa més de 25 anys d'això que ells anomenen democracia española. El gran canvi proposat pel Psoe, al 82 va ésser un fracàs politic, administratiu, social i estructural. Van pactar amb els feixistes i els feixistes els han absorbit. La España profunda(que és feixista) està més forta que mai.
Sindicato Sindicat