Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: altres temes
Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
01 jun 2014
Aquestes reflexions no pretenen alliçonar a ningú ni dir a ningú el que ha de fer, només publicar-les per si a algú li pot ser útil.

Aquests dies he sentit que era millor que el dissabte no hi hagués disturbis perquè això afavoria que s’aturés el procés de desallotjament de Can Vies. Encara que això fos cert, no ho se, em semblaria un error. Amb tot el respecte cap a les companyes de Can Vies considero que l’aturament del desallotjament de Can Vies així com les altres 3 reclamacions (molt encertades, sobretot per incluoure una demanfa gran com la paralització dels desallotjaments) no poden ser prioritàries. La prioritat ha de ser l’augment i extensió d’una possible revolta. Seria un error començar a dialogar, negociar i pactar. Primer, perquè és un terreny on ells es mouen molt millor. Segon, perquè no aconseguirem res. Només ho fan per intentar calmar el conflicte. Si volen negociar és només per la posició de força que hem aconseguit, no per res més. I sobretot: es que a cas ens interessa que el conflicte s’acabi?? Hem d’exigir les demandes que s’han fet i si les complissin fer-ne de noves i seguir.

En el sentit d’augmentar i estendre la revolta, em va semblar un error que el dimecres per la nit ( si no m’equivoco) es convoqués pel dissabte. Considero que això, poder, va apagar una mica la flama, ja que el dimecres hi havia hagut GAIRABÉ 50 CONVOCATORIES i accions interessants. Sembla prou evident que això no vas sorgir únicament en defensa de Can vies, sinó pel descontent general i per l’efecte crida dels disturbis.

Tenim un lloc físic a defensar, quelcom que no es abstracte i això juga al nostre favor. Sembla que a vegades, com a Gamonal, ens és més fàcil posar-nos d’en peu per coses més petites però més tangibles, properes (encara que això en el fons es una tonteria perquè ben tangibles que són tots els desnonaments i l’explotació laboral). Juguem amb això a favor però no hauríem de caure en l’error de tenir això com a objectiu i no procurar estendre una possible revolta per afavorir l’aturament de Can Vies. Dir que no crec que això sigui incompatible, al reves, però s’han sentit opinions que deien que ara era millor que no hi haguessin disturbis perquè això afavoria que s’aturés el desallotjament de Can Vies. En el sentit de que 1) es fa el desallotjament 2) Hi ha protestes i disturbis 3) Sembla que l’ajuntament recula una mica. Per tant s’han d’aturar ara que ells han reculat i tornar quan ells tornin a atacar. Però aquesta tàctica té sentit només si l’objectiu és només Can Vies. Crec que no ho hauria de ser i que els sindicats també haurien de moure fitxa.

Per últim remarcar la importància y la centralitat que te el món laboral. Algú s’imagina com seria la situació si diferents centres de treball s’haguessin posat en vaga?

Salut i força!

---

Estas reflexiones no pretenden aleccionar a nadie ni decir a nadie lo que tiene que hacer sólo publicarlas por si a alguien le puede ser útil .

Estos días he oído que era mejor que el sábado no hubiera disturbios porque eso favorecía que se detuviera el proceso de desalojo de Can Vies . Aunque esto fuera cierto, no lo se, me parecería un error. Con todo el respeto hacia las compañeras de Can Vies considero que la detención del desalojo de Can Vies así como las otras 3 reclamaciones (muy acertadas, sobretodo por incluir una demanda de gran calado como la paralización de los desahucios) no pueden ser prioritarias. La prioridad debe ser el aumento y extensión de una posible revuelta. Sería un error empezar a dialogar, negociar y pactar. Primero, porque es un terreno donde ellos se mueven mucho mejor. Segundo, porque no conseguiremos nada. Sólo lo hacen para intentar calmar el conflicto. Si quieren negociar es sólo por la posición de fuerza que hemos conseguido, no por nada más. Y sobre todo: es que a caso nos interesa que el conflicto se acabe? Debemos exigir las demandas que se han hecho y si las cumplieran hacer otras nuevas y seguir.

En el sentido de aumentar y extender la revuelta, me pareció un error que el miércoles por la noche (si no me equivoco) se convocara para el sábado. Considero que eso, quizás, apagó un poco la llama, ya que el miércoles había habido casi 50 CONVOCATOR IAS y acciones interesantes. Parece bastante evidente que esto no vas surgir únicamente en defensa de Can vías , sino por descontento general y por el efecto llamada de los disturbios .

Tenemos un lugar físico a defender, algo que no es abstracto y esto juega a nuestro favor . Parece que a veces, como Gamonal , nos es más fácil ponernos de en pie por cosas más pequeñas pero más tangibles , cercanas (aunque esto en el fondo es una tontería porque bien tangibles que son todos los desahucios y la explotación laboral ) . Jugamos con ello a favor pero no deberíamos caer en el error de tener esto como objetivo y no procurar extender una posible revuelta para favorecer la parada de Can Vies . Decir que no creo que esto sea incompatible, al revés, pero han habido opiniones que decían que ahora era mejor que no hubiera disturbios porque eso favorecía que se detenga el desalojo de Can Vies . En el sentido de que 1) se hace el desalojo 2) Hay protestas y disturbios 3 ) Parece que el ayuntamiento retrocede un poco. Por lo tanto se han de detener ahora que ellos han retrocedido y volver cuando ellos vuelvan a atacar. Pero esta táctica tiene sentido sólo si el objetivo es sólo Can Vies . Creo que no debería lo ser y que los sindicatos también deberían mover ficha.

Por último destacar la importancia y la centralidad que tiene el mundo laboral. Alguien se imagina cómo sería la situación si diferentes centros de trabajo se hubieran puesto en huelga?

Salud y fuerza!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
01 jun 2014
Sinceramente veo un poco difícil que haya una revuelta duradera que nos lleve a algún sitio. No creo que haya la base social suficiente para que esta pueda tener algún efecto lo suficientemente tangible.

Si que consigue alguna cesión por parte del Ayuntamiento será una victoria importante, en el sentido de que quedaría claro cómo la expresión de rabia que se ha vivido estos días es lo que realmente les duele. Y que funciona. Pienso que es un ejemplo que permitiría justificar las formas que se han visto estos días. Eso, en mi opinión, es una gran victoria.

Y más adelante que se extienda.
Re: Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
01 jun 2014
¿Crees en la posibilidad de que por hechos como los de Can Vies, se van a convocar huelgas? y si se convocan... ¿Crees que las trabajadoras y trabajadores las seguirían?
Re: Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
01 jun 2014
precisamente por eso dudo que un estallido como el de Sants se traduzca en una posible revuelta.

Sin embargo, sirve para fortalecer vínculos y para normalizar el conflicto.
Re: Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
02 jun 2014
" ¿Crees en la posibilidad de que por hechos como los de Can Vies, se van a convocar huelgas? y si se convocan... ¿Crees que las trabajadoras y trabajadores las seguirían? "

No y no. Por eso creo que se ha de trabajar para que ocurra.
Re: Algunes reflexions sobre el conflicte de Can Vies
03 jun 2014
jo no estic per una revolta, estic per una revolució, i això vol molt de temps de treball de la consciència i anar difonent el nou projecte de societat, així com l'autodefensa del que es va construïnt.
No siguem naifs, poc a poc i bona lletra perquè els canvis profunds volen temps, suor, així com també sang (desgraciadament).
Aprofitem aquesta petita victòria i seguim el llarg camí!

salut!
Sindicato Sindicat