Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: pobles i cultures vs poder i estats
Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
15 oct 2013
Els debats de "La Soli": Dissabte 26 d'octubre a la CNT de Terrassa.
color.jpg
Des de la redacció del periòdic Solidaridad Obrera ens plau poder presentar un projecte per a fomentar el debat i la formació sobre aspectes de rabiosa actualitat social, política o econòmica. El proper dissabte 26 d’octubre s’iniciarà un cicle de debats amb aquest objectiu, uns debats que periòdicament seran anunciats amb antelació a cada número de “la soli” i que, un cop hagin tingut lloc, seran reproduïts a les pàgines del periòdic confederal.

Som de la opinió que, en l’actual context històric que vivim, la classe treballadora no pot viure desinformada sobre tot allò que ens envolta i està passant.

Alhora som del parer que cal confrontar idees en el terreny del debat públic, contribuint d’aquesta manera a la formació de l’afiliació de la CNT, però també de la militància d’altres organitzacions que aspiren també a transformar la nostra societat.

En aquest sentit, hem cregut que calia posar com a primer element a debatre el de la independència de Catalunya. No obstant, des del sí de “la soli” no hem volgut organitzar un debat entorn “a favor o en contra” d’aquest fet. Volem anar més enllà, i ens fem la pregunta “Quin model social, econòmic i polític tindria” aquesta hipotètica Catalunya independent. Fruït del debat, cada persona ja tindrà més elements per a conformar-se una postura sobre aquest fet.

Per assolir aquest objectiu hem volgut comptar amb ponents de primer ordre, que puguin donar un contingut de pes al debat i fer-lo d’aquesta manera el més enriquidor possible. Des de “la soli” tenim el plaer de presentar en aquest primer debat a Isabel Vallet de CUP-AE, Joan Tardà de ERC i a Just Casas de CNT.

En acabar el debat, hi haurà un refrigeri i pica-pica a disposició dels assistents al debat per a continuar l’acte en una tertúlia ja més informal i distesa.

Des de les pàgines de “Solidaridad Obrera” volem agrair als ponents la seva predisposició i volem convidar a tota l’afiliació dels sindicats de CNT i ciutadania en general a participar de l’acte fent del debat un dels eixos del moviment obrer a Catalunya.


PONENTS

Isabel Vallet

Llicenciada en Dret i graduada de màster en dret penal i Administració Pública. Des del 18 de març de 2013 forma part del Secretariat Nacional de la CUP. El 25 de maig de 2013 la CUP anuncià oficialment que Vallet prendria el relleu a Georgina Rieradevall com a diputada al Parlament de Catalunya.

Joan Tardà

Llicenciat en Filosofia i Lletres, és catedràtic de Llengua i Literatura Catalanes a l’institut d’ensenyament secundari Esteve Terradas. Ha estat regidor de l’Ajuntament de Cornellà del Llobregat i diputat per la província de Barcelona del Grup Mixt.

Just Casas

Historiador i professor del Departament d’Història Moderna i Contemporània, de l’Àrea d’Història Contemporània de la Universitat Autoǹoma de Barcelona (UAB) i membre de CNT Terrassa i del Centre d’Estudis VFrancesc Sàbat.

QUIN MODEL SOCIAL, ECONÒMIC I POLÍTIC TINDRIA LA CATALUNYA INDEPENDENT?

Dissabte 26 d’Octubre a les 18h

A partir de les 20.30 hi haurà pica-pica

CNT Terrassa · C/St. Marian, 223

http://soliobrera.cnt.es
Mira també:
http://cntsabadell.wordpress.com/2013/10/15/quin-model-social-economic-i-politic-tindria-la-catalunya-independent/

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
Perdó, però aquest plantejament que molta gent es fa és una mica estúpid, ja que d'això depèn la CORRELACIÓ DE FORCES.

Si la CUP avança fins a ser primera força tindrà un model, i si ho és CiU en tindrà un altre. No té més, això ho podríem dir també de la "Catalunya autonòmica".

El que hem de lluitar és per ser més forts i per debilitar l'enemic, perquè cada espai de poder que guanyem el perd l'enemic.


PS: Que consti que em sembla molt bé que la CNT afronti aquest debat eh, un 10, no era cap crítica cap a ells. Només que el plantejament el trobo mal enfocat: Catalunya serà com la majoria dels que guanyem volguem.

I jo espero que guanyem el sector pro-gulags :P

PS2: Us compadeixo pel possible atac en breu del bisbe de l'anarquisme que corre per aquí, aquell de "los anarkistas en barcelona somos...", que us titllarà de convergents, burgesos, antiobrers i no sé quanta merda més. Resaré per la vostra ànima immortal.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
Si, clar... i ara a combregar amb partits polítics marxistes o d'esquerres perquè tu ho diguis...
és més enrotllat, o qué?
Debatre NO VOL DIR ESTAR D'ACORD

Altre cosa és lo que volen els babaus que tenim a la CNT als qui s'els hi cau la baba amb els partits nacionalistes d'equerres i són capaços d'apuntar-se a un projecte polític totalment al.liè a una organització anarcosindicalista.

Els temps ens posarà a tots al lloc ón ens correspon. Ja veurem qui va demanant vots d'aquí a cuatre dies.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
"Altre cosa és lo que volen els babaus que tenim a la CNT als qui s'els hi cau la baba amb els partits nacionalistes d'equerres i són capaços d'apuntar-se a un projecte polític totalment al.liè a una organització anarcosindicalista"

Un debat entre membres de la CUP, ERC i la CNT, no vol dir que la CNT segueixi els partits nacionalistes. Que la CNT d'Olot o Granollers així realitzat actes amb la CUP no vol dir que la CNT (ni tan sols les d'aquestes localitats) faci campanya per la CUP, ja que com dius la CNT és una organització anarcosindicalista.

Deixem de liar la troca i si algún sindicat demanés el vot per la CUP o algún secretari ho fés doncs després s'hauria d'atendre a les conseqüències, però no ens fem palles mentals ni siguem garants d'un purisme de babaus. Que igual que alguns sindicats han fet actes amb la CGT això no vol dir que la CNT aposti pels comitès, les subvencions i els alliberats.

Em sembla perfecte que la CNT realitzi debats d'actualitat com aquest.

Salut!
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
Gairebé d'acord en tot amb tu, però la correlació de forçes no ha de passar exclusivament pel parlament. Una CNT forta, igual que totes les organitzacions anticapitalistes, faria que aquest hipotètic nou estat fos bastant més decent del que tenim ara. Però molt d'acord amb tu.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
A veure si se'ns fica al cap d'una vegada!

Treballar per un objectiu comú amb algú que te idees diferents a les teves, no vol dir renegar de les pròpies, ni del nostre projecte anarcosindicalista.

Menys capelletes, menys mirar-se el mèlic, i menys por al debat.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
per la CUP-ae el model economic i politic es el de Venezuela, el de maduro , per ERC la social democracia catalanà. com el de CIU però amb unes formes mes suaus i democratiques.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
catalunya independent, de qui? del fmi, de la oligarquia de la 400 familias, que tristeza da la cnt, pero tampoco es nuevo ya lo decian los amigos de durruti. Quizas esos que dan tanto cuartelillo a los cretinos del centralismo democratico, tendran un puestecillo en una generalitat, un a subvencion o simplemente podran ser funcionarios como aquello de la cancion mi padre peon, yo revolucionario, mi hijo puso tienda y mi nieto es funcionario, ala ya le vale al just, quien te ha visto quien te ve, que asco.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
A mi em sembla perfecte que es debateixi sobre aquest tema, i crec que els que tingueu ganes de formar-vos de veritat lo millor seria que hi anéssiu a l'acte i escoltessiu el que tenen a dir els ponents.

Per cert, el títol parla en clau d'hipòtesi sobre la catalunya independent. Això és una qüestió d'anàlisi, i cada ponent ho explicarà segons la seva tesi i tradició.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
¿¿Objectiu comú?? Explica eso "anarcosindicalista I lliurepensador", que nos vamos a reír.
¿Qué Objectiu comú tiene un anarcosindicato y unos partidos políticos?
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
16 oct 2013
Ya me gustaría saber cuantas veces ERC ha invitado a la CNT a un debate...

Ay, que lástima! En vez de aportar una perspectiva anarcosindicalista al espectáculo independentista, decide (la soli), meterse de pleno en el reality.

Yo que vosotros aprovecharía la presencia de una futura diputada para secuestrarla y que el rescate sirviera para apoyar la huelga indefinida de los compas de Panrico.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
Ninguna y??

Si todos los ponentes tuvieran una perspectiva anarcosindicalista, habría poco debate... además la postura anarcosindicalista estará presente.

De acuerdo con lo de la futura diputada.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
Com borden els gossos espanyols XD... per molt que, a vegades, es vesteixin de roig i negre.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
Estic d'acord en que la pregunta del debat esta mal plantejada. Doncs al dia següent de la independència o uns mesos després... tot seguirà igual. És evident! Els canvis els haurem d'exigir i lluitar dia a dia com sempre a Catalunya a Espanya i a tot arreu.

Jo tinc ben clar que de la mà de CIU o ERC no s'aconseguirà res de res. Caldrà gairebé una revolució a l'estil del que proposen http://procesconstituent.cat

Desitjo que els nostres mals governants aconsegueixin la punyetera independència i parin ja amb tota aquesta propaganda nacionalista que dona arcades. És un engany que escoltin al poble t'ho miris com t'ho miris.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
gua, guau, guau = mossos d'esquadra.

Bon inten, però no cola.
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
Debat molt necessari per trencar esquemes mentals hiperideologitzats i gens tàctics.
Hi ha possibilitat de fotre forat al nou país des de l'esquerra rupturista? Sí o No?
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
17 oct 2013
Pues eso, que cuando ERC decida hacer un debate sobre la autogestión, el movimiento asambleario y el anticapitalismo, tranquilos, que ya os llamarán...

En vez de reforzar el discurso anarcosindicalista en un contexto de conflictividad social y radicalización de la lucha de clases, preferís sumaros al discurso único, fomentado y dirigido por las clases medias.

Todo un logro para el anarcosindicalismo!!!

Si de verdad quieres romper esquemas mentales empieza a cuestionar el discurso único.

Una pista:

http://www.traficantes.net/libros/el-persistente-atractivo-del-nacionali
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
18 oct 2013
"preferís sumaros al discurso único,"...
No és una preferència... és a lo que et porta la mediocritat més cutre i salsitxera...
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
18 oct 2013
a veure, quin mal hi ha en organitzar un debat amb opcions enfrontades? possiblement si es fa és precisament per fer una bona crítica i anàlisi des del punt de vista llibertari. Discutir amb els enemics polítics també és necessari a voltes
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
18 oct 2013
El problema es que se discute de lo que ellos imponen que se discuta.

Quien manda, manda, no ya por la fuerza que les da el control sobre el capital, sino también por el control ideológico, por la imposición del debate, de qué se tiene que debatir y qué no. Es increíble como funciona el sistema (tururú), de verdad que os felicito y os doy mi enhorabuena. Que el anarcosindicalismo, o el tío ese de la CNT, aporte su punto de vista, no deja de ser una puta versión extendida de la misma peli. Una peli tan mala que todos podemos adivinar el final, pero aún así los idiotas insisten en reivindicar su papel como figurantes en el drama (para algunos comedia). ¿Para qué? ¿para poder leerse después en los títulos de crédito?


Y creíamos que el "pensamiento único" había muerto...
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
18 oct 2013
si s'és feixista per parlar amb feixistes, s'és esquerro-burgès per parlar amb ERC?
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
18 oct 2013
Home... Un debat obert no és... Te trampa: el contexte és que la independència mola. Un debat obert sería: independència si, no o no té res a veure amb nosaltres... Oí? Senyoret de la soli?
Re: Quin model social, econòmica i polític tindria la Catalunya independent?
20 oct 2013
A veure, quin mana, mana si. Però aquí no estem parlant d'un debat a TV3 amb un esquema fix,s'està parlant d'un debat entre tres persones amb diferents punts de vista i d'una que defensarà la visió anarcosindicalista:

-Que les conquestes socials vénen i han de venir de baix.

-Oposició a la representativitat parlamentària.

-Visió antiestatista.

-Autogestió més enllà de la defensa simple dels serveis públics i que papà estat ens ho arregli tot.

De debò us fa tanta por el debat? Tan poc confieu en les vostres idees?

Em sembla molt interessant que la soli hagi organitzat aquest debat.
Sindicato Sindicat