Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: antifeixisme
Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
cartell antifa.jpg
El proper dissabte 12 d’octubre les organitzacions feixistes, Alianza Nacional, Falange Española, Nudo Patriota Español, Acción Juvenil Española i Democracia Nacional, sota la plataforma “España en Marcha” han convocat una manifestació a Plaça de Sants. Aquestes organitzacions perteneixen al que es coneix com extrema dreta, que no és més que el feixisme de tota la vida i venen al nostre barri a insultar-nos i impregnar-lo del seu discurs homòfob , racista i reaccionari.

Per aquest motiu us convidem a tots i a totes a parlar sobre el tema i la possibilitat de fer alguna cosa al respecte a una assemblea oberta:

DIUMENGE 6 D’OCTUBRE

19:00h A PLAÇA DE SANTS
Assemblea Oberta per tractar la manifestació feixista el 12-O a Sants.

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
És una bona iniciativa l'assemblea oberta.

Com a crítica CONSTRUCTIVA, és a dir, NO-DESTROYER (amb finalitat de donar punt de vista i no insultar a ningú)trobo que no es pot mirar cap a una altra banda quan "vénen a lo que vénen".

És a dir, no venen només a impregnar el barri de discurs "homòfob, racista i reaccionari" vénen PRINCIPALMENT a impregnar-lo de discurs ESPANYOLISTA/IMPERIALISTA ESPANYOL. Ja sabem que els nazis igual que tothom pot tenir molts -istes o molts -òfobs de "cognoms", però el motiu principal per venir en massa el 12 d'octibre a Barcelona és defensar la sacrosanta unidad de destino.


Per a que s'entengui, l'extrema dreta francesa, igual que l'espanyola o qualsevol, també té molts -òfobs, i -istes. Si quan van fer les mobilitzacions contra els matrimonis homosexuals, des del catalanisme del nord (o des del basquisme) s'hagués dit que aquelles manis eren "centralistes" o "nacionalistes franceses" qualsevol hagués pensat que sí, que vale, però que pixaven fora de test perquè el principal motiu de la mani era la seva homofòbia.


Doncs el mateix passa en aquest 12 d'octubre: el seu motiu principal és la defensa de la unitat d'Espanya. Es pot combatre això amb diversos discursos, però FER VEURE que això no existeix (que és l'equivalent de posar diversos adjectius i "oblidar-se" mencionar el motiu principal) és voler viure d'esquenes a la realitat.


I un últim apunt (de perquè faig aquesta crítica, en principi, d'un detall sense més):

L'extrema dreta a casa nostra porta anys dividida per divergències estratègiques. Uns creuen que s'ha de tocar més el tema immigració (MSR), altres més el tema social (Tramuntana), altres islam (PxC), altres Unidad de Espanya (Falange, DN, etc.).

Però a causa de les circumstàncies i de que veritablement es respira un cert aire de procés sobiranista, les divvergències seves desapareixen per centrar-se PRIMER en la defensa de la unitat d'Espanya.

Caldrà anar PER DAVANT I NO PER DARRERE i tenir present això. Tenir discurs (o discursos). Però no OBVIAR.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
"perteneixen" no, pertanyen.

P.D: Endavant amb la iniciativa
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
Et contestaré amb respecte: sou una mica, i només una mica pesats. ANTIFEIXISME i prou. Sempre esteu igual.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
"per crítica", ser pesat o no no és cap argument de res. Amb el comentari es pot estar d'acord o no però hi ha un raonament darrere.

I per cert, com a independentista i participant de la Unitat Popular diguessim (que NO vol dir membre de la CUP, sinó de l'entorn polític que està per la independència nacional i la transformació socialista) tampoc és que ho hagi afirmat amb rotunditat i sense contradiccions. Per una altra part amb el que he dit també veig que és interessant, en un moment de monopoli de la contradicció nacional, potenciar totes les lluites.


Senzillament volia expressar que no podem anar a remolc del feixisme, sinó que ens hem d'anticipar. I que s'acosten temps "d'unitat d'acció" (si més no, en certa mesura) i de major activitat (amb l'amapra de l'estat) per part seva sembla prou evident.

La qüestió és: quan ells conectin amb milers i milers de persomes a partir del discurs espanyolista (en certa manera igual que ha fet l'EI pel temà sobiranista català) i siguin vistos com "l'avantgarda" en defensa de la unitat d'Espanya, s'afrontarà el problema aquest DE CARA (ni que sigui llavors i tard) o es seguirà censurant cert anàlisi incontestable i dient que senzillament són un grup de "racistes, homòfobs i reaccionaris" i que s'han fet forts per això?


PS: Mentres discutim per aquí i els del tramuntana fan agitació diària, ja hi ha prou gent (fins i tot càrrecs del PP) que els hi comparteixen la seva propaganda.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
04 oct 2013
Jo només dic, que el dia 6 es per preparar la resposta antifeixista al barri de sants. Siusplau, no dividiu. No es tan dificil. Bueno, si creus que l´EI ha conectat tant... no se... jo no veig banderes amb l´estrella vermella, mes aviat les que veig son les que publicita i posa de moda tv3, es a dir, les de l´estrella blanca/fons blau.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
"per crítica", no sóc de Sants ni de BCN tan sols, així que no tenia previst venir a l'assemblea, sinó acatar i sumar-me al que surti d'aquesta ;)

I jo no ho trobo dividir, senzillament he expressat un punt de vista. En cap moment dic que s'hagi de fer mobilitzacions paral·leles, ja ho he dit que la iniciativa em semblava bé. Senzilllament parlava del tema discursiu, i principalment del discurs d'aquells que com que no es senten còmode prenent partit en l'àmbit de l'opressió nacional (PPCC vs. Estats Espanyol i Francès) decideixen OBVIAR aquesta qüestió de l'anàlisi.

El problema és que l'extrema dreta avui s'està conformant com a intent d'avantguarda del projecte espanyolista a casa nostra.

Respecte al que dius de l'estrella, és una crítica bastant superficial, la veritat. A casa, que tots voten la CUP,els hi agrada més l'estètica de l'estelada amb l'estel blanc (més coleretes), i en canvi, a les mobilitzacions tipus 11-S tot quisqui té el "no volem ser... volem la independència, volem Països Catalans!" per exemple com un dels principals càntics. En un cas com en l'altre NO hi ha darrera una gran reflexió profunda (tret dels sectors petits més consicents) com l'estètica (d'imatge i auditiva) i la inèrcia de "és el que han vist/sentit". I és que s'ha d'assumir, l'independentisme s'ha convertit (no entro en els perquès) en moviment majoritari, amb tots els matisos que vulguis.

I la reacció a aquest, l'espanyolisme, també n'és conscient i buscarà 1)unitat 2)forces de xoc. Es pot analitzar aquesta realitat o pensar que d'això res de res, que simplement és un grup d'homòfobs i racistes que creixeran més en poc temps per alguna classe de raó de tipus diví i naturalment no ajustada a un context polític concret.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
Ja està! podriem posar de lema: Manifestació antifeixista, PER CANVIAR-HO TOT!!
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
Doncs estic d'acord amb "crítica", obviar que el fil conductor de l'extrema dreta ara mateix en alça ho fan a partir de la unitat d'Espanya i contra el dret democràctic a decidir és no estar gaire lligat amb la realitat, i això té com a conseqüència que la resposta antifeixsta tingui menys suports que si hi estigués. L'antifeixisme defensa els drets de les persones individuals, dels col·lectius i dels pobles, si no no és antifeixisme.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
Crítica és una crítica raonable, es pot discrepar, discutir i donar-li la volta, però raonable i respectuosa és.

Pretendre fer creure que és una resposta dir "ets un pesat", "no dividiu" i "poseu el lema per canviar-ho tot!" és o no voler o no saber debatre. Això sí que són ganes de provocar discussions estèrils i no productives.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
"Manifestació antifeixista, PER CANVIAR-HO TOT. INDEPENDENCIA I SOCIALISME. Vota CUP.". Ara millor.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
En tot cas, més enllà de trols demagògics, una resposta unitària contra tots els feixismes, el 12 tothom al carrer. Unitat Antifa!!!
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
jo també hi estic d'acord amb critica, oblidem-nos de nacionalismes i actuem contra el feixisme
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
05 oct 2013
Felicitats per l'iniciativa !
Deixem-nos de collonades, d'aqui una setmana barna estarà ple de nazis hi hem d'estar organitzats i sobretot units, UNITS CONTRA EL FEIXISME!
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
06 oct 2013
"baldrickINDP" no són "collonades", es tracta de pensar no només amb el 12, sinó també (i sobretot) amb el 13, i el 14 i la resta de dies.

Cal saber exactament que diuen, que els hi reporta, i com es neutralitza.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
06 oct 2013
Per mi si són collonades.
El feixisme té mil cares, s'han de combatre totes i cada una d'elles.
El dissabte que ve, els nazis aquests s'han de cagar a sobre només baixar de l'autocar.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
06 oct 2013
Si no sou de Sants no sé que parleu tant això de primeres, el fet, es que el cartell es va fer d'urgència i sense que es pugués ser consensuat, la gent que va fer aquest cartell pot ser no té aquestes sensibilitats tant presents i per això se'ls va passar per sobre, encara que segurament si haguessin tingut temps per debatre-ho si que haguessin fet alguna alusió al espanyolisme, el que importa es que al barri estem juntes i que aquesta tarda tenim una assemblea per tractar de donar una resposta CONJUNTA a la manifestació feixista que hi ha convocada.

A alguns llocs que es parla tant de unitat popular però després són incapaços de juntar-se amb ningú que no sigui exactament igual que vosaltres ja en podrien aprendre.
Re: Assemblea Oberta, Aturem el feixisme. Diumenge 6-O a Sants
06 oct 2013
foc, foc, correfoc, prou de feixisme
Sindicato Sindicat