Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Notícies :: criminalització i repressió
Joaquin Manrique ni oblit ni perdó! - octaveta per difondre-
13 set 2013
octaveta Manri.jpg
Joaquin Manrique, ni oblit ni perdó

El pres en lluita Joaquin Manrique va morir el passat 4 de setembre a causa del greu estat de salut amb el que va sortir de la presó de Brians II. Joaquin Manrique havia sortit de la presó a principis de juny per causes humanitàries i patia diverses patologies, entre elles un càncer al coll el qual li va fer metàstasis. Manrique va patir deixadesa mèdica en el seu darrer any de reclusió a la presó de Brians II. Des de l’octubre de 2012, Joaquin Manrique no va rebre ni l’atenció ni la medicació necessària, fet pel qual el mateix pres es va posar en vaga de fam i es van obrir denúncies per via judicial. Després d'un temps, les millores sanitàries aconseguides no van ser suficients i el seu estat de salut s’anava afeblint. Manrique va demanar la llibertat condicional anticipada per causes humanitàries (recollida a l’article 104.4 del reglament penitenciari), la qual va ser diversos cops denegada tant pel Jutjat de Vigilància Penitenciaria com per la presó de Brians II.

No deixem de pensar que si Manrique hagués estat alliberat al primer moment que es demanava la condicional, la seva malaltia potser hagués estat agafada a temps . Tampoc oblidem la manca d’atenció que va patir Manrique, fet que li provocà l’agreujament de les seves dolències. Assenyalem els motius d’aquest actuar de l’estructura carcerària com una sanció repressiva vers Joaquin Manrique per la implicació que va tenir amb la Campaña Presó=Tortura, en l’activa denúncia de tortures i maltractes, així com diversos (episodis de maltracte i tortura)abusos de poders, que va patir en el seu pas a la presó de Lledoners. I és que un cop més, la salut s’ha fet servir com una arma punitiva dins de la violència estructural que comporta el sistema carcerari.

També denunciem la inutilitat de la Justícia. I es que el 25 de febrer de 2013 van declarar als Jutjats de Manresa tres carcellers acusats de torturar a Joaquin Manrique al DERT de Lledoners. Les conseqüències de les agressions van ser diverses lesions, entre les quals contusions a l’orella dreta, contusió al canell dret i dos fractures de costelles. Ara, després de la mort de Manrique, aquest procés judicial segurament s’arxivarà i aquests torturadors continuen fent i desfent a la presó de Lledoners.


Solidaritat activa amb les preses en lluita!

A terra els murs de les presons!

Acabem amb la presó i el sistema que la genera i necessita!

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Joaquin Manrique ni oblit ni perdó! - octaveta per difondre-
13 set 2013
Matizar algunos datos. Hablando con Joaquín, en sus últimos meses, me confirmó lo siguiente:
_ la paliza que le propinaron en el DERT de LLedoners es cierta
_ La atención médica fue correcta
_ al final, mintió sobre la deficiente atención médica y represialas en Brians 2 para conseguir su excarcelación, ya que el JVP no atendía sus peticiones.
R.I.P.
Re: Joaquin Manrique ni oblit ni perdó! - octaveta per difondre-
14 set 2013
Ahora este portal se va a convertir en el espacio redentor en el que cada cual va a poder expulsar los diablos que se le mueven por dentro.

Sin entrar en la situación y muerte de Joaquín Manrique y dónde está la verdad o la mentira, quiero llevar a reflexión las matizaciones.

"Hablando con Joaquín, en sus últimos meses…" ¿Los "últimos meses", cuántos son…? ¿Dos, tres, cinco, veintisiete…? Esa "matización de datos", ni matiza, ni es un dato…

_ "la paliza que le propinaron en el DERT de LLedoners es cierta"
Por lo que parece, hay parte de lesiones. Negarla, pone en evidencia la intencionalidad. Por eso se puede reconocer, por eso y porque total nadie va a pagar por ella.

_ "La atención médica fue correcta"
Esta "matización" tampoco es un "dato". ¿Cuándo fue correcta? ¿Después de la paliza, en su tratamiento….?

_ "al final, mintió sobre la deficiente atención médica y represialas en Brians 2 para conseguir su excarcelación, ya que el JVP no atendía sus peticiones".
Vaya, esto más que un "dato matizado", es una delación en toda regla. Alguien se ha creído que este portal es un confesionario y parece que no puede soportar el peso de su conciencia…

Veamos que dice el comunicado:
"Des de l’octubre de 2012, Joaquin Manrique no va rebre ni l’atenció ni la medicació necessària, fet pel qual el mateix pres es va posar en vaga de fam i es van obrir denúncies per via judicial. Després d'un temps, les millores sanitàries aconseguides no van ser suficients i el seu estat de salut s’anava afeblint"

Bien, según la "confesión" de "Jordi", que dicho sea de paso es un nombre bastante habitual entre los carceleros de Catalunya, quiere hacernos creer que Manrique médicamente estaba bien atendido y que se puso en huelga de hambre para mentir.

Otra posibilidad, es que mintiera tanto, que ni tan siquiera se pusiera en huelga de hambre. Ya sabemos cómo piensan los carceleros: "los presos mienten mucho".

Además el comunicado habla de "mejoras sanitarias" tiempo después de su huelga, pero que fueron insuficientes. Ya se sabe, "los presos nunca tienen suficiente".

"Jordi", el anónimo "confidente", cuando habla de que Joaquín mintió, elude mencionar que desde Brians se le denegó la "libertad condicional anticipada", probablemente a causa de que estaba "bien atendido médicamente". Aquí se encubre la responsabilidad del JVP y de la propia cárcel de Brians… La atención sanitaria era tan adecuada, que Manrique se murió porque le dio la gana, y no por el cáncer. ¿Alguien sabe lo que es una enfermedad en estado terminal? Bien, pues parece que la prisión, y Jordi, no lo saben…, porque la ley sí que es explícita en este punto. Casi tan explícita como la negativa de Brians y del JVP…

De la misma manera que hay un dicho que dice que "si se está en una cárcel por algo será", hay otro que asegura que "policías, jueces y carceleros siempre tienen la razón", y en parte esos son los motivos, y no las "mentiras" por los que muchos vamos a prisión, y otros mueren en ellas o nada más salir.

Para el estado, Joaquín no engrosará las estadísticas de muertes en prisión, pero para nosotras, sí que sabemos quien lo mató.

CÁRCEL=TORTURA=MUERTE.
Sindicat