Imprès des de Indymedia Barcelona : http://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Setembre»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: altres temes
Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
27 jun 2013
Los manifestantes, sobretodo miembros de la CUP, Arran y la PAH, han llegado sobre las 20.00 horas a la última rotonda que da acceso a la Devesa, parque donde está situado el Palacio de Congresos y escenario donde esta tarde los Príncipes presidían los Premios del Forum Impulsa. El auditorio estaba blindado por un fuerte dispositivo policial.
33333principe.jpg
Tras una pancarta con el lema En Girona construimos socialismo. Països Catalans, los manifestantes, encabezados por dos ediles de la CUP, que este año no han sido invitados al acto, han avanzado luciendo banderas estelades (independentistas) y senyeres (banderas cuatribarradas) hasta encontrar un cordón policial de una veintena de agentes de la Brigada Móvil de los Mossos, los antidisturbios. Los policías estaban flanqueados por una decena de furgonetas policiales y sus respectivas dotaciones con lo que había más policías que manifestantes.Los concentrados, que proferían consignas contra la Monarquía o la Policía Catalana, intentaron rebasar el cordón policial, tras lo que los agentes hicieron uso de sus porras y han golpeado a media docena de manifestantes. Los ánimos se han encendido cuando un móvil ha volado y uno de los agentes ha partido el palo de unaestelada con la bota.

El portavoz de la CUP en el Consistorio de Girona, Jordi Navarro, ha pedido hablar con un responsable del dispositivo para que la policía dejara de rodearles y les permitiera irse al tratarse de una protesta lítica. Cuando se ha serenado el ambiente, Navarro ha leído un manifiesto de protesta por la presencia de “Borbones corruptos en Girona”. En apenas 20 minutos la concentración se ha desconvocado y han lamentado una actuación policial “desproporcionada”.

Los contusionados han ido a un Centro de Atención Primaria para ser visitados por un médico y han anunciado que presentarán una denuncia ante el juez.



La CUP denuncia



La CUP ha denunciado "brutalidad policial" de los Mossos durante una protesta convocada por la presencia del príncipe Felipe en Girona.

La formación independentista ha señalado que las "cargas policiales" han acabado con "seis personas contusionadas". "Entre los heridos, que han recibido atención médica, está concejal gerundense Jordi Navarro, así como otros miembros de la CUP y de diferentes colectivos sociales de la ciudad", han remarcado.

En este comunicado se ha indicado que "el mismo Navarro y la diputada de la CUP Isabel Vallet han pedido explicaciones al jefe del dispositivo policial por la violencia policial ejercida".

Según la CUP, los incidentes se han producido cuando "un cordón de agentes de la Brigada Móvil (BRIMO) ha rodeado a los manifestantes y los ha retenido. Cuando los manifestantes han intentado abandonar el cordón policial los agentes han iniciado la carga que ha provocado múltiples agresiones".

"Durante la concentración los mossos también han desgarrado la pancarta de la concentración y han requisado una bandera", han denunciado desde la CUP.

Esta entidad ha remarcado que "denunciará las lesiones provocadas por la violencia policial de hoy ante los juzgados, así como la lesión en el ojo que sufrió un militante de Arran en la visita de Felipe de Borbón hace menos de un mes".
Mira també:
http://insurgente.org/index.php/template/republica/item/6060-violencia-policial-en-girona-para-evitar-que-los-manifestantes-lle
http://www.aragirona.cat/noticia/2013/06/26/els-mossos-carreguen-contra-els-antimonarquics

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
27 jun 2013
Aquests també denuncia violencia policial...

http://www.aragirona.cat/noticia/158162/icv-denuncia-una-persecucio-poli

Menys quan estan al govern. Cosa de partits. Cosa del poder. Fora polítics d´indymedia.
Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
27 jun 2013
No és per res, però precisament a Girona la CUP està a l'ajuntament. I consti que no són en absolut sants de la meva devoció, i menys els de Girona després del seu discurs esquerranós però del poder arran de l'assassinat policial de l'any passat.

D'altra banda, el títol de la notícia no esmenta cap partit (amb molt bon criteri), vols dir que no s'hauria de penjar simplement perquè la CUP ho ha condemnat?
Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
28 jun 2013
fixeu-vos el punt de deliri de "..". Aquí es parla de una càrrega policial (una més) de les que les forces d'ocupació exerceixen al nostre país dia sí dia també. Una mani on participen diversos col·lectius (PAH, CGT, CUP, Arran,..) però per el comentarista, que surti CUP li cega la vista.

Ja ho vaig llegir un dia: si l'extrema dreta pelés un regidor de la CUP, algun encara sortiria dient "fora propaganda electoral d'indymedia"....

PS: Per bé o per malament, la CUP és una realitat en aquest país. Es pot alabar o criticar, però voler fer veure que no existeix és autoenganyar-se...
Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
28 jun 2013
Per "un": "No és per res, però precisament a Girona la CUP està a l'ajuntament". Nen,´tenir 3 politicuchos ficats a un ajuntament no es tenir poder. Jo hem referia, a veure que fan quan agafin interior o seguretat.

Per "obsessionats": "Per bé o per malament, la CUP és una realitat en aquest país. Es pot alabar o criticar, però voler fer veure que no existeix és autoenganyar-se...". I ICV, i ERC, tot son realitats d´aquest pais. Però aquest no es el seu lloc. Els partits, fora d´indymedia. Penso, que per una pàgina que hi ha on no tens que veure les fastigoses sigles de partits, no us teniu perqué fotre.
Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
28 jun 2013
que ets tontet tu o què? quina és la part que no has entès de que la notícia NO és sobre la CUP sinó sobre un fet repressiu (càrrega policial a Girona)? que passa, si a la propera Vaga general hi ha una llista de signants i també dóna suport la CUP també demanaràs que es censuri la notícia?

Realment amb tant hilipollas suelto no sé que ho farem. Crec que us tirarem al mar quan guanyem...
Re: Violencia policial en Girona para evitar que los manifestantes llegaran hasta el Borbón heredero
30 jun 2013
Foteu pena, intentant colar les sigles al preu que siguii. Que no us votarem !!

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more