Imprès des de Indymedia Barcelona : https://barcelona.indymedia.org/
Independent Media Center
Calendari
«Maig»
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Dg
      01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

No hi ha accions per a avui

afegeix una acció


Media Centers
This site
made manifest by
dadaIMC software

Veure comentaris | Envia per correu-e aquest* Article
Notícies :: criminalització i repressió
Documents inèdits demostren que Garzón coneixia les tortures a independentistes de l'any 1992
17 abr 2013
Mentre Garzón assegura que mai ningú no ha denunciat davant seu haver estat torturat, la Directa treu a la llum uns documents amb la signatura del jutge on els detinguts del 92 relaten els mètodes de tortura a què van ser sotmesos. Es tracta de les declaracions que van fer els encausats davant el jutge instructor i que contenen el relat de les vexacions, les amenaces i els maltractaments físics i psicològics que van patir. Garzón en va fer cas omís.
313DIRECTA_001_0.jpg.png


“De les persones que van comparèixer davant meu, ni una sola, ni una sola, va denunciar tortures”. Són paraules del jutge espanyol Baltasar Garzón Real (Jaén, 1955), pronunciades a una de les poques entrevistes que ha concedit l’exmagistrat de l’Audiència Nacional d’ençà que va ser condemnat a onze anys d’inhabilitació per ordenar escoltes il·legals en el marc de la trama Gürtel.
Aquestes declaracions daten del 16 de desembre de 2012 i van ser dites durant una entrevista que li va fer Jordi Évole al programa Salvados, de La Sexta. A través d’unes declaracions televisives del diputat d’ERC Joan Tardà, l’entrevistador va demanar a Garzón per les tortures que van patir els independentistes detinguts l’any 1992.
Per primer cop es difonen uns documents que demostren que Garzón menteix deliberadament quan nega que cap detingut ha denunciat mai tortures durant la declaració feta davant seu. La Directa treu a la llum part d’uns documents que surten íntegrament publicats al llibre Et presento el jutge Garzón (Grup Barnils-Edicions Saldonar) i que contenen les declaracions que van fer deu dels independentistes catalans detinguts l’estiu del 92 al despatx del jutge; unes declaracions on apareixen, al costat de la signatura de Garzón i de la pròpia víctima, els relats de les tortures a què van ser sotmesos.

[TOT EL REPORTATGE EL POTS LLEGIR A L'EDICIÓ 313 DE LA DIRECTA]
Mira també:
http://www.setmanaridirecta.info/noticia/documents-inedits-demostren-que-baltasar-garzon-va-coneixer-les-tortures-als-independe

This work is in the public domain

Comentaris

Re: Documents inèdits demostren que Garzón coneixia les tortures a independentistes de l'any 1992
17 abr 2013
el pervers jutge garzon ja es a la picota...
i ara caldria que els lladres independentistes tornessin tot el que han xoriçat els ultims 50 anys en nom de 'Quetelunyeee' (per que aci els torturadets som nosaltres: els usuaris d'indymedia que no ens l'empassen doblegada tota aquesta merda criptoconvergent!)
Re: Documents inèdits demostren que Garzón coneixia les tortures a independentistes de l'any 1992
17 abr 2013
... i l'amo del xiringuito, i els fills de l'amo del xiringuito quatribarrat haurien d'anar a la presó i tornar el calers per començar a 'fer pais' com cal:
http://ccaa.elpais.com/tag/caso_itv_cataluna/a/

Ja no es poden afegir comentaris en aquest article.
Ya no se pueden añadir comentarios a este artículo.
Comments can not be added to this article any more